Stránka 2 z 2
Napsal: stř 21.01.2015 09:42
od Filozof
100k je prostě nic. To kamarád najezdí za rok a něco...až budete mít 300-400tis na Fxx tak dejte vědět co se měnilo atd. Jistě jsou obchodáci co jezdí po celé evropě tak tam není problém 80K otočit ročně. za 3-4roky jsou na autě 250-300tisic.
Mě osobně zajímá jak jsou nam motory 530d a benzínové ale těch je velice málo 90procent nových 5er jsou nafty.
Kvalita šla dolů to je vidět. V 3er a 4er co jsem koukal na kvalitu kůže a její sílu ...prostě se na všech materiálech šetří a to hodně. Je to velká škoda.
Uvidíme nový model Gxx
Ale do 520d bych určitě nešel to je hodně slabej kus po všech směrech.
Napsal: stř 21.01.2015 10:03
od sedyvlk6
Taky se přidám. Byl u mě ve firmě klient který prědchozí dva roky jezdil v F11 většinou dálky. No a dorazil s jiným autem jiné značky tak mi to nedalo a ptal jsem se proč ta změna. Odpověď zněla že tohle auto mu už nesmí do baráku. Najeto 130 tis + dalších 30 tis najeto servisním vozem. Závady co si pamatoval: 2x ložisko kola , 1 x měch, 2x měněná nějala rozvodová skříň 4x4, a nějaké problémy z elektronikou. I když se mi to auto opravdu moc líbí. čtu ty problémy které s nimi jsou v tak nízkých nájezdech tak se obávám že své ninější auto dojezdím do samého konce

Napsal: stř 21.01.2015 11:24
od Teddy
Ve firmě, kde jsem pracoval jsme měli služebáky 6x F10 530d a 4x F30 320d.
Pamatuju si, že o servisu se mluvilo jen ve spojení s audi Q5.
530 jsme měli jako manažerský, takže se na nich nikdo nestřídal. 320 byly referentský a jezdil s tim kdo měl ruce a nohy. Vždycky mi rvalo srdce, jak někdo může nastartovat diesela a vyjet z garáže z hvízdajícíma gumama.... asi tak se tam s tim jezdilo.
Neřešili jsme žádnej problém s výjimkou nakopaných disků, urvanýho kola o obrubník atd.... prostě všichni jezdili jako prasata. Až to člověku bylo líto.
Napsal: stř 21.01.2015 11:45
od Filozof
Teddy - pěkně se to poslouchá ale co ty 530d kolik měli nalítáno když jsi odcházel z firmy ? Kolem kila nebo méně ?
Pokud by měla třeba 200 a více tak je to moc fajn pokud je to tedy pravda.
Musíme si taky srovnat rozdíl mít 520d kde se sralo kde co ty motory to byla past nebo pak 530d kde to zase je jinej level ikdyž plně věcí je stejných tak ty 520d byly trochu ochuzené o nějaké věci které jsou podstatně lepší a více dimenzované u silnějších motorizací jako je 530d a lepší.
No já slyšel z více stran hodně problému s motorem 4,4 twinturbo kde to hodně odcházelo.
Zato 3litr v naftě by měl bejt relativně spolehlivej mezi motory u řady Fxx.
Pak jsem si všiml jednu zvláštnost. Soused na chalupě o 2 baráky měl 5er Fko jakej model jsem si nevšiml ...ale vím že po roce už měl superba a BMWdal pryč. Že by to s tím měl problémy ? Možné to je.
Napsal: stř 21.01.2015 13:03
od Teddy
Hele ty auta ještě nebyly nijak vylítaný, to je pravda. Nevim jak ostatní, ale ta se kterou jsem občas jezdil já měla tehdy těsně pod kilo. Ty referentský fakt netušim jak to lítalo a ostatní manažerský taky nevim. Nejvíc toho nalítala určitě audina. Měl jí šéf nákupu, co bydlel v itálii. Pak asi hned ta moje pětice.
Já jsem o tom jednou mluvil s člověkem, co má infrastrukturu na starost. Stěžoval si, že audi zase musí do servisu. Tak jsem se ptal na BMW.
Docela si ty auta chválil. Právě říkal, že řeší jen řidičský prasárny a nějaký drobný povrzávání interiéru, který opravovali u všech pětic. Prej to tam odvezl a za hodinku už to bylo hotový. Od tý doby je klid. Prej je to běžný u všech nových aut, co zatim měli. Prej to v autorizáku museji "dodělat". Třeba i ředitelovo Porsche takhle museli nechat "dodělat". Docela si pochvaloval, že po přechodu na BMW už nemusí řešit věci jako výhřev sedaček, houkající klaksony, chyby pytlů apod. Prej koncernovky v tomhle byly hrozný.
Napsal: stř 21.01.2015 13:45
od jimmyhendrix
Dle meho nazoru posuzovat kvalitu dle 100 000km od noveho vozu je temer nesmysl. Ty auta se porad delaji tak aby motorove vydrzeli min tech 100 000. Nicmene kvalita sla urcite dolu uz jen kdyz se clovek podiva do interieru na materialy atd. Podvozek hodnotit je subjektivni protoze tam jde o to kde auto jezdi a na jakych kolech. Kazdopadne uz jen to ze vrze sedacka u temer novyho auta je jasny naznak. Ty auta vypadaji mozna lepe ale kvalita je bohuzel nize viz prispevky v 7er kde lide co to servisuji pisi sve zkusenosti.
Napsal: stř 21.01.2015 15:50
od Teddy
Tak nesmysl to neni. Záleží na tom co hodnotíš. Jestli hodnotíš výdrž dílů, tak máš samozřejmě pravdu. V dnešní době je ale asi větší problém kvalita vývoje, montáže a materiálů. Ta se právě nejvíc pozná u zánovních aut.
Třeba ve firmě, kde jsme fšichni jezdili pochcávkama to bylo vidět. Naprosto pominu to, že všechny žraly cca litr oleje na tis. km. Pořád to jezdilo do servisu. Mě odešel výhřev sedaček. Pořád to hřálo. Pak odešel spínač na bezp. pásu. 5 hodin mi to řvalo, abych se zapnul. Pak hlásily chybu pytle, za deště se občas sám zapnul zadní stěrač a stíral dokud někde nějaká kabeláž nevyschla. Klakson se během asi 10 tis. km povolil a pak už jen vrzal. Kolegovi odešly brzdy. Nakonec mu dávali i novej brzdovej válec. Odešla mu jednotka svícení a to zlikvidovalo i baterii. Na jednom autě odešel haldex, to další občas nešlo nastartovat. Zlobily stahovačky, rádio atd. Mluvim o pěti autech v managementu. Ostatní nevim. Byly to auta do 100 tis. Nejvíc jsem měl nalítáno já.... cca 80 za rok. Ostatní max. do 40 za rok.
Jo a kdyby někomu vrtala hlavou ta spotřeba oleje.... mě taky vrtala hlavou. Všem to žralo, jen mě ne. Pak jsem ale poprvé vyrazil na služebku do německa. No měl jsem už 60 tis. najeto, tak jsem si říkal protáhnu to. Od tý doby to taky začalo žrát. Pak to pomalu klesalo až třeba na litr na 5 tis., ale po každý cestě přes německo zase litr na tis.
Obecně kvalita aut jde do prdele. Naštěstí v tomhle je BMW o pár kroků pozadu.

Koncernovky jdou asi s kvalitou do prdele rychlejš.
Napsal: stř 21.01.2015 16:05
od Filozof
Kdyby lidi viděli jak je berou na hul co se týče všeho co se kupuje, jídlo předražené 10-20krát autodíly tak nějak podobně dálnice se rozkrádají a jsou nejdražší v evropě nové byty a baráky se dělají nekvalitně ....atd.
Ale hlavně to že poctivá práce už nevoní ale spíše udělat šmejdy a draze je lidem prodat a za 2-4roky rychle pro nové šmejdy....
Co na tom že někdy v 90letech ještě vyráběli věci co panečku vydrželi do dneška nejen auta lednice pračky prostě vše.... auta stále jezdí bez problému po celém světě a když tak je to opotřebením ....
Kam toto vše dospěje tedy netuším ale je vidět že kvalitu si musí člověk snad vyrobit sám nebo hodně přeplatit aby měl. U aut je ta škoda že nové auto by mělo jet do servisu kde mu udělají kompletní servis z kvalitních dílů a pak snad bude fungovat. Zase elektronika se podělá protože se dělá z nekvalitních součástek které mají plánovanou výdrž. Takže lepší staré auto poctivě servisované než nové které je už zmetek z výroby.
Budu muset asi jezdit pak s veterány a nové auta nekupovat protože co vidím a slyším kolem sebe tak to jde pěkně z kopce s kvalitou všeho.
Hlavně lidi ojebat o prachy co to jde.... smutné nemyslíte ?

Napsal: stř 21.01.2015 17:00
od kurevtor
kdo je Dyx?

co provedl nebo co?
Napsal: stř 21.01.2015 17:26
od Angelos
Lije bionaftu z KM Prona do F10

, navíc ještě s Powerboxem, někde tu má svoje téma

. A jeho největším cílem je přendat baterku do motorovýho prostoru

.
Napsal: stř 21.01.2015 17:29
od kurevtor
do motorovýho prostoru?

proč??
každopádně bionafta z nejlevnější KM Prony..... nezkurví to vstřiky celkem rychle?
Napsal: stř 21.01.2015 17:36
od Angelos
Napsal: stř 21.01.2015 17:59
od kurevtor
mno tak to je celkem maso

nechápu tu baterku, ona omezuje zavazadlový prostor? V E65 ji mam taky v kufru, ale ničemu tam nevadí...
k té kvalitě aut.... Osobně si nemyslim, že klesá kvalita, spíš se přesněji definuje trvanlivost a životní cyklus komponent. Prostě to už není tak, že by namontovali něco o čem vědí, že to to auto přežije 3x.
Podle mě je tohle pořád lepší než žít ve světě, kde auta sice vydrží 25 let, ale 3 roky se vyvíjí, pak rok schvaluje polytbyro kde se to bude vyrábět a pak se to po dalších 3 letech dostane do výroby a za další dva roky si to člověk koupí jako držák

Napsal: stř 21.01.2015 18:40
od Teddy
Podobně zdlouhavej je schvalovací proces i u moderních automobilek.

Od první myšlenky uběhne cca 8 - 10 let, než se to dostane do autosalonů. Neplatí to o všem, ale v globálu jo. Ty futuristický auta, který vídáme na výstavách neni nic jinýho, než že si automobilka testuje reakci zákazníků na nový trendy. Pak se to přechroupe a po letech se to objeví v novym autě.
Jinak s tou životností a cenou..... Bohužel je to tak. Na vině ale neni nějaký globální spiknutí, ale sám trh. Vstupy automobilek (materiál, mzdy, energie atd.) se neustále zdražují, ale nový auta na ceně rostou výrazně pomalejš. Automobilky jsou tak nucený hledat rezervy jinde. No a současný poznání materiálů umožňuje zmenšovat rezervy v dimenzování dílů. Ty díly tak jsou dimenzovaný na životnost celku mnohem přesnějš. V případě auta je garantovaná životnost cca 100 tis. km. Životnost s menším servisem cca do 200 tis. km. Pak už je možný provoz jen s vynaložením velkých servisních nákladů. Premiový automobilky maji ty hodnoty km cca dvojnásobný oproti plebsu. Tim neříkam, že to nevydrží víc, ale už to hodně závisí na způsobu užívání a servisování. Třeba ale do těch 100 tis. to musí přežít i toho největšího prasáka řidiče.
Když si někdo koupí nový auto, chová se k němu jako k pokladu, poctivě ho servisuje, mění náplně atd. tak to hravě může dát mego.
Třeba otec měl stodvácu asi 15 let. Kastle byla korozí prakticky netknutá. Po každý jízdě, než to dal do garáže, tak opláchnul sůl a vytřel do sucha, každej rok stříkal dutiny a spodek. Už nevim kolik měla najeto, ale měla třetí výbrus motoru. Po kolika se tehdy dělal netušim.
Napsal: sob 24.01.2015 20:45
od homy
máte někdo reálnou zkušenost s náklady na servis u F10 oproti staršímu modelu? cca od 100 tisíc si náklady budu hradit sám.. mám si něco preventivně udělat, dokud to neplatím?

Co třeba výměna oleje v automatu?
Jinak jsem ted nedávno jezdil týdnem se Suppem s nejsilnější naftovou a max výbavou i, tak 10 let staré sedačky v přítelkyni S60 Summum jsou na lepší úrovni. Byl jsem toho fakt zklamaný. kufr u sedanu super, ale ve svém taky odvezu čtyři lidi s lyžemi bez rakve.
F10 je první auto, kde si se svými dvěma metry opravdu pohodlně sednu do M sedaček a dám klidně 1500 km bez újmy. To se mi ještě v žádném autě od BMW nepoštěstilo a to jsem jezdil od M3 do X5, se 7er nikoliv, to není moje krevní skupina.
Měl jsem možnost si před lety vybrat cokoliv v určitém limitu a stále si myslím že F10 byla nejlepší volba roku 2011, dnes by tomu nebylo jinak, akorát už bych 525d neměl s 6cyl