Stránka 2 z 3
Napsal: stř 09.09.2015 08:06
od kupca
Mě to rok jezdilo celkem v pohodě. Až teď to začalo. Ačkoli je pravda, že jsem najel jen nějakých 12000km.
Ukecali jste mi. Objednám, vypustím olej a vyměním. Možná se z toho opupínkuju, tedy spíš z nedostatku místa, ale už jsem dělal různé blbosti, tak proč ne tuto.

Díky moc.
Napsal: stř 09.09.2015 08:40
od pGb
jezdil jsem s tím rok a šlo to, jen jsem se pak už bál couvat
Napsal: stř 09.09.2015 08:54
od kupca
Tak to je podobné.

V ZF Jihlava mě měnili komplet olej a dle dílů i ten "rukáv". Tuto těsnění ale ne.
A protože olej nikde neteče (respektive není nikde vidět, pod autem nikde ani kapky nezůstávají), tak mám podezření, že prostě jen správně nenatlakuje, což by odpovídalo prasklému těsnění. Nebo odešly spojky, či komplet převodovka...
Takže mi dnes přijde olej a zítra to těsnění. A znám se, tak zítra do toho jdu.

Napsal: stř 09.09.2015 09:08
od pGb
snad nebudu povídat nepřesnosti, ale výměna oleje má požadavky, přesný postup neznám, vyměňoval mi to jarax k maximální spokojenosti
- auto při plnění musí mít 35°C, prostě né moc zahřáté
- potřebuješ přípravek na plnění - něco co ti tam ten olej natlačí
- potřebuješ někoho, kdo ti prořadí při plnění jednotlivé rychlosti na zvedáku
- plastová vana s filtrem má těsnění, hrozí že až ji sundáš tak se zkroutí a už ji tam nedáš - nemusí, existuje schéma v jakém pořadí utahovat šrouby
- velký bacha na ten rukáv, viz blbá aretace té trubičky ......
- musíš sundat mechatronik, ideálně pak momentový klíč a zase by jsi měl dodržet postup utahování
edit: ze zvědavosti když jsem se ptal v jednom autorizovaném servisu, jestli vyměňují to těsnění nad mechatronikem automaticky, tak mi řekli že mechatronik při oleji vůbec nesundávají, to je jaraxova dobrá vůle a bonus
Napsal: stř 09.09.2015 17:49
od JaraX
já to měním vždycky a spoustě lidem to zlepšilo nebo spravilo řazení.
ty jsi to měl přece uplně prasklé, takže šel tlak dopryč.
mechatronik utahovat jen momentákem
Napsal: stř 09.09.2015 20:26
od kupca
Napsal: stř 09.09.2015 20:35
od pGb
jj, to moje netěsnilo vůbec, ale s časem se to také zhoršovalo ....
Napsal: čtv 10.09.2015 20:59
od kupca
Tedy moje zkušenost:
Už nikdy ZF "paka" Jihlava.
Víc oleje než má být, šrouby přetažené, pravděpodobně neznají momentový klíč. kontrolní šroub jsem povolil sekáčkem, zlomil jsem na tom i nástrčkový bit. kryt vany převodovky 4x špinavější než kryt motoru, který jsem umýval před servisem v Jihlavě. Takže ho nikdo ani neotřel.
Ten adaptér všude na netu popisují, že je dobré ho měnit spolu s výměnou oleje, přesně jak popisuje JaraX. Proč ho nemění v servise, netuším. Pravděpodobně proto, aby tam zákazník přijel znovu. Při výměně toho rukávu kolem připojení elektriky pravděpodobně mechatronik sundávali, neumím si představit, jak jinak by ho měnili. Tak ten díl navíc by mi taky nezabil, stál mi 290Kč.
musil jsem si koupit momentový klíč, neb jsem měl jen od 25Nm a tady jsou malé momenty. A klíč se dycky hodí, miluju nářadí.

Adaptér (těsnění) byl prasklý. nevím jestli praskl už tenkrát při montáži, nebo časem, každopádně se to zhoršovalo, převodovka měla prokluz už delší dobu, ne výrazný, ale na BIGu byla na 400m rychlejší 745i. Což jsem pozoroval už dřív, že ten rozjezd nic moc.
Teď když vypnu protiskluz, tak to opravdu jde do smyku hned...
Napsal: čtv 10.09.2015 21:25
od zzeli
Pekna prace a nic moc reference pro jihlavske.
Napsal: pát 11.09.2015 07:33
od JaraX
pokud vím tak kromě mě to nemění vůbec nikdo.
Napsal: pát 11.09.2015 08:23
od kupca
Taky dobrý.

Podle logiky věci, jak se to jednou povolí, tak tuten díl prostě chce vyměnit, neb si už zpátky nesedne tak jako původně...
Napsal: pát 11.09.2015 08:26
od JaraX
nejde o to že si to sedne nebo nesedne, ale o to že je to teplem uplně vytvrdlý, navíc spousta lidí utahne mechantronik tak že pak povolujem trubkou.
ty jsi ho povoloval jak? měl byt jít normálně rukou nejmenší ráčnou.
těch cca 25NM,
ten rukáv co těsní konektor se mění bez sundání mechatroniku, takže to mění kde kdo, ale toto už málo kdo.
i když ted tam mám auto kde pánovi tekl automat (vana) tak mu vyměnili olej a dali novou vanu , no a ted po pul roce mu teče průchodka, tak ho to čeká znova

Napsal: pát 11.09.2015 08:43
od kupca
Vana šla povolit celkem v pohodě, ale nemám pocit, že by to bylo dotažené s citem nebo momenťákem. Některé víc, některé míň.
Mechatronik fakt silou. na to, že má utahovací moment 8Nm to opravdu bylo daleko víc...
Ten rukáv jde vyndat na V12 bez sundání mechatroniku, nebo výfuku? Je tam prostor tak na povolení připojení elektroniky.

A to nemám velké ruce.
A výfuk na spojích už nemá matky, ale nějaký zbytek po matkách.

Napsal: pát 11.09.2015 09:04
od pGb
Jsem rád že ti to také pomohlo.
Napsal: pát 11.09.2015 09:29
od JaraX
no tak to někdo přerval, proto to prasklo, stejny případ jako pGb, jinak pruchodka jde bez vyfuku i mechatroniku, jen to chce ohebné ruce.
Re: e65 / e66 - zkušenosti v převodovkou
Napsal: čtv 25.01.2018 10:01
od Hagen
Zdravím,
Oživím tohle téma jelikož mám pár dotazů k převodovce v 745i.
Myslím že je v dobrém stavu, řadí jak víno... OVŠEM
1, Když je auto studené, rozjíždí se s chutí vpřed už při povolení brzdy. Jak se ohřeje, pustim brzdu a auto stojí nebo se rozjíždí velice zvolna.
2, Neškube absolutně v žádných případech až na jeden, a to jest teplá převodovka, a převod z 5 > 6 .
Někdo tucha co s tím? Jestli málo oleje nebo ho zkusit vyměnit? Prej byl měněn 4 měs zpět v DE
Re: e65 / e66 - zkušenosti v převodovkou
Napsal: čtv 25.01.2018 13:50
od TANN3R
Za studena se to rozjíždí podstatně ochotněji, už jen díky zvýšeným otáčkám motoru..
Pokud stojíš na rovině, musí se rozjet i za tepla, i když jen zvolna.
Kopání bude dělat mechatronik, nebo už problém v převodovce. Výměn olej s vanou a všechny těsnění pod mechatronikem + smaž adaptace. To by mohlo ještě pomoct.
Re: e65 / e66 - zkušenosti v převodovkou
Napsal: pon 12.03.2018 12:44
od ettore
uvažuji, ze si nechám vyměnit olej v automatické převodovce a s tim i všechny ty průchodky, brejle, kulicky, proplachy a nevim co ještě...

Původně jsem uvažoval o ZF v Jihlavě ale po zkušenosti Kupca jsem trochu ztratil důvěru... Máte někdo odtamtud čerstvé zkušenosti?
Re: e65 / e66 - zkušenosti v převodovkou
Napsal: pon 12.03.2018 19:16
od JaraX
proč nejedeš za Snejkem?
Re:
Napsal: pon 12.03.2018 20:20
od JakoobCZ
JaraX píše:pokud vím tak kromě mě to nemění vůbec nikdo.
Ja doufam, ze Snejk ano

Nicmene nemenit pri "oprave" kolem 10k gumu za 290 Kc mi fakt prijde ujety.