Napsal: ned 14.12.2014 22:02
Když je těžiště 50:50, tak se nikam nepřesouvá. To můžeš změnit pouze zatížením v kufru. Prostě fyzika
Veřejné diskusní fórum pod záštitou BMW Auto Klubu Česká Republika
https://www.bmwklub.cz/
to je jasny. Za sebe jen rikam, ze chapu, ze sedma vyjede lip nez trojka..WITT píše:Zadokolka (BMW) že vyjede kopec ve sněhu líp jak předokolka?
Totální nesmysl, BMW má vždy problém s horším kopcem, tam, kde zadokolka stojí, předokolka jede. Nedej bože, když se se zadokolkou zastavíš, seš v háji.
Nejsem zastánce předohrabu, ani ho nemám, ale prostě to tak je, můžeš mít pneu jaký chceš, a obyčejná Oktávka vyjede víc jak sedma..
Ja si myslim ze v tomto ma Vlastik pravdu. Staci si predstavit tyc kde je na stranach rovnake zavazie a v strede je to zavesene na niti. Moze sa to naklanat jak chce, a sily budu na obidvoch koncoch rovnake. Zatazenie naprav sa naklonom nemeni a zostane 50:50. Pri tomto idealnom pripade sa vobec nemusi pocitat s rozmermi auta a staci auto nahradit hmotnym bodom v strede auta (teziste).Vlasta píše:No a právě v tom máš tu chybu. Rozložení hmotnosti je furt 50:50. U RWD je průser ten, že sníh dělá před předníma kolama klín, kterej se musí protlačit. Předokolka nebo AWD se tím prohrabe
Fyzika je fyzika, o tom žádná. Pánové, zapomínáte na skutečnost, že auto není úsečka dotýkající se vozovky v jednom bodě. Těžiště auta není v jedné rovině s body dotyku kol s vozovkou, těžiště je výš. V kopci se díky tomu skutečně zvyšuje zatížení zadní nápravy a odlehčuje se náprava přední. Tolik ke statice. Dynamicky je toto výraznější, při akceleraci je odlehčována přední náprava a zatěžována zadní, při brzdění naopak a proto jsou přední brzdy výkonnější než zadní.jaroslav píše:Ja si myslim ze v tomto ma Vlastik pravdu. Staci si predstavit tyc kde je na stranach rovnake zavazie a v strede je to zavesene na niti. Moze sa to naklanat jak chce, a sily budu na obidvoch koncoch rovnake. Zatazenie naprav sa naklonom nemeni a zostane 50:50. Pri tomto idealnom pripade sa vobec nemusi pocitat s rozmermi auta a staci auto nahradit hmotnym bodom v strede auta (teziste).Vlasta píše:No a právě v tom máš tu chybu. Rozložení hmotnosti je furt 50:50. U RWD je průser ten, že sníh dělá před předníma kolama klín, kterej se musí protlačit. Předokolka nebo AWD se tím prohrabe
V kopci sa gravitacna sila rozlozi na 2 slozky - co tlaci na kopec (smeruje kolmo do kopca) a co taha auto dolu a je kolma na tu prvu. Ta prva sposobuje grip na snehu a ta druha sa auto snazi strhnut dolu. Ked bude ta druha prilis velka tak to auto proste nic nevyjede, pretoze najprv budu presmykovat kolesa pripadne stabilna poloha vobec nebude mozna a rovno sa zosunie dolu.
Skodovky a podobne auta maju vyhodu ze hnacia naprava je viac zatazena takze kolesa budu presmykovat menej a je vecsia sanca ze kopec vyjede nez zadokolka s 50:50. V pripade BMW pomoze ked osoby sedia na zadnych sedackach a vpredu si pasazier vystupi, pritelkyne do kufru nemusi
mám 750Li a nemám problém s parkováním. Když je volná díra, tak max. pro Smartakurevtor píše:...Parkování je v Praze se sedmou samozřejmě celkem na pí**, ale to holt člověk nesmí být moc velká lopata. Osobně bych měl ale asi větší problém parkovat s tou pětkou v mpacketu :-D myslim, že by mi netrvalo dlouho servat na předku to lízátko...
Pěkná malůvka i povídání, akorát to není pravda. Aby bylo v kopci větší zatížení zadní nápravy, tak by se muselo posunout těžiště k zadní nápravě (jenže to se neděje) a je úplně fuk, kam směřuje vektor tíhové síly. Každý se tu ohání fyzikou, ale jak vidno, málo kdo jí skutečně rozumí.Francis píše:Fyzika je fyzika, o tom žádná. Pánové, zapomínáte na skutečnost, že auto není úsečka dotýkající se vozovky v jednom bodě. Těžiště auta není v jedné rovině s body dotyku kol s vozovkou, těžiště je výš. V kopci se díky tomu skutečně zvyšuje zatížení zadní nápravy a odlehčuje se náprava přední. Tolik ke statice. Dynamicky je toto výraznější, při akceleraci je odlehčována přední náprava a zatěžována zadní, při brzdění naopak a proto jsou přední brzdy výkonnější než zadní.jaroslav píše:Ja si myslim ze v tomto ma Vlastik pravdu. Staci si predstavit tyc kde je na stranach rovnake zavazie a v strede je to zavesene na niti. Moze sa to naklanat jak chce, a sily budu na obidvoch koncoch rovnake. Zatazenie naprav sa naklonom nemeni a zostane 50:50. Pri tomto idealnom pripade sa vobec nemusi pocitat s rozmermi auta a staci auto nahradit hmotnym bodom v strede auta (teziste).Vlasta píše:No a právě v tom máš tu chybu. Rozložení hmotnosti je furt 50:50. U RWD je průser ten, že sníh dělá před předníma kolama klín, kterej se musí protlačit. Předokolka nebo AWD se tím prohrabe
V kopci sa gravitacna sila rozlozi na 2 slozky - co tlaci na kopec (smeruje kolmo do kopca) a co taha auto dolu a je kolma na tu prvu. Ta prva sposobuje grip na snehu a ta druha sa auto snazi strhnut dolu. Ked bude ta druha prilis velka tak to auto proste nic nevyjede, pretoze najprv budu presmykovat kolesa pripadne stabilna poloha vobec nebude mozna a rovno sa zosunie dolu.
Skodovky a podobne auta maju vyhodu ze hnacia naprava je viac zatazena takze kolesa budu presmykovat menej a je vecsia sanca ze kopec vyjede nez zadokolka s 50:50. V pripade BMW pomoze ked osoby sedia na zadnych sedackach a vpredu si pasazier vystupi, pritelkyne do kufru nemusi
horní obraz: vozidlo na rovině, těžiště přesně napůl mezi koly, vektor tíhové síly protíná vozovku 50:50 mezi koly
dolní obraz: na svahu, vektor tíhové síly míří opět svisle dolů z těžiště, protíná vozovku blíže k zadním kolům než k předním = zatížení zadní nápravy je větší