Stránka 2 z 5

Napsal: ned 14.12.2014 22:02
od Vlasta
Když je těžiště 50:50, tak se nikam nepřesouvá. To můžeš změnit pouze zatížením v kufru. Prostě fyzika

Napsal: ned 14.12.2014 22:03
od Vlasta
Důvod, proč se s předokolkou couvá, je jako. že hundrtka vyjela taky téměř všude, prostě lépe zatížeá náprava

Napsal: ned 14.12.2014 22:17
od pavproch
sa pokusím to rozštípnúť: na základě letitých zkušeností možu zodpovědně prohlásiť že do kopca sněhem nejlíp/nevíc vyjede AWD.... :twisted:

Napsal: ned 14.12.2014 22:30
od Vlasta
V tom připadku můžu kontrovat, že víc vyjede rolba

Napsal: ned 14.12.2014 22:32
od Jirke
zatizeni 50:50 je pri vodorovnem postaveni vozu...

kdyz je auto cumakem nahoru, tak tiha motoru diky gravitaci smeruje porad svisle dolu... proto jak JaraX selskym rozumem spravne uvazuje, se tiha v kopci presouva vic dozadu...
pokud mi nerozumite, sorry, z fyziky jsem mival na gymplu spis podprumerny znamky :) ale nektery principy musej bejt jasny...

a pak je tu praxe no... takze je i logicky, ze tezka 7er muze vyjet lip kopec nez lehci 1er nebo tak....ostatne, jednou sem chtel pomoct v zasnezenym kopci rozjet se mercedesu E-klasse, protoze sem vedel ze se nerozjede, ale on se rozjel celkem v klidu.. zatimco muj MB C-klasse bylo v haji.

Napsal: ned 14.12.2014 22:38
od Vlasta
No a právě v tom máš tu chybu. Rozložení hmotnosti je furt 50:50. U RWD je průser ten, že sníh dělá před předníma kolama klín, kterej se musí protlačit. Předokolka nebo AWD se tím prohrabe

Napsal: ned 14.12.2014 22:42
od Tominho
Až si tu dořešíte který auto jede líp v zimě :D :D :D muže mi někdo říct jak je přesně napsaný ve výbavě dynamic drive u E60? díky

Napsal: ned 14.12.2014 22:57
od WITT
Zadokolka (BMW) že vyjede kopec ve sněhu líp jak předokolka?

Totální nesmysl, BMW má vždy problém s horším kopcem, tam, kde zadokolka stojí, předokolka jede. Nedej bože, když se se zadokolkou zastavíš, seš v háji.

Nejsem zastánce předohrabu, ani ho nemám, ale prostě to tak je, můžeš mít pneu jaký chceš, a obyčejná Oktávka vyjede víc jak sedma..

Napsal: ned 14.12.2014 23:01
od empeel
Tominho: S229A
Dynamic Drive

Napsal: ned 14.12.2014 23:59
od Jirke
WITT píše:Zadokolka (BMW) že vyjede kopec ve sněhu líp jak předokolka?

Totální nesmysl, BMW má vždy problém s horším kopcem, tam, kde zadokolka stojí, předokolka jede. Nedej bože, když se se zadokolkou zastavíš, seš v háji.

Nejsem zastánce předohrabu, ani ho nemám, ale prostě to tak je, můžeš mít pneu jaký chceš, a obyčejná Oktávka vyjede víc jak sedma..
to je jasny. Za sebe jen rikam, ze chapu, ze sedma vyjede lip nez trojka..

Napsal: pon 15.12.2014 00:18
od MattyX
Nebylo by lepší se tomu věnovat v jiném tématu pánové ? :roll:

Napsal: pon 15.12.2014 10:53
od hurvajs77
dynamic drive by mělo mít každý BMW - krz všechny modelové řady

Napsal: pon 15.12.2014 12:54
od JaraX
ty voe, kdyby se dělala trojka s DD tak by to byl masakr.

Napsal: pon 15.12.2014 21:36
od Soptiiik
Zasněžený výjezd k chatě na horách: octávka se uprostřed zastavila a scouvala dolu,clio to samé,passat to samé,sharan nevyjel ani kousek,a moje e39 tour s LPG vyjela do pulky kde jsem zastavil protože mi tam někdo vlezl ladně jsem se rozjel a vyjel až nahoru. A podobných situací bylo víc. Zimáky jezdím Barumky nebo matadory sice nic extra značky navíc bydlím na dědině kde jsou příjezdovky dost často zafoukané a nikdy jsem neměl problém. Ale E46 318 bez lpg na tom byla o poznání hůř takže si myslím že lpg tam hraje velkou roli.

Napsal: pon 15.12.2014 22:41
od jaroslav
Vlasta píše:No a právě v tom máš tu chybu. Rozložení hmotnosti je furt 50:50. U RWD je průser ten, že sníh dělá před předníma kolama klín, kterej se musí protlačit. Předokolka nebo AWD se tím prohrabe
Ja si myslim ze v tomto ma Vlastik pravdu. Staci si predstavit tyc kde je na stranach rovnake zavazie a v strede je to zavesene na niti. Moze sa to naklanat jak chce, a sily budu na obidvoch koncoch rovnake. Zatazenie naprav sa naklonom nemeni a zostane 50:50. Pri tomto idealnom pripade sa vobec nemusi pocitat s rozmermi auta a staci auto nahradit hmotnym bodom v strede auta (teziste).

V kopci sa gravitacna sila rozlozi na 2 slozky - co tlaci na kopec (smeruje kolmo do kopca) a co taha auto dolu a je kolma na tu prvu. Ta prva sposobuje grip na snehu a ta druha sa auto snazi strhnut dolu. Ked bude ta druha prilis velka tak to auto proste nic nevyjede, pretoze najprv budu presmykovat kolesa pripadne stabilna poloha vobec nebude mozna a rovno sa zosunie dolu.

Skodovky a podobne auta maju vyhodu ze hnacia naprava je viac zatazena takze kolesa budu presmykovat menej a je vecsia sanca ze kopec vyjede nez zadokolka s 50:50. V pripade BMW pomoze ked osoby sedia na zadnych sedackach a vpredu si pasazier vystupi, pritelkyne do kufru nemusi :D

Napsal: úte 16.12.2014 07:16
od JaraX
takže sedma vyjede víc protože máme všichno LPG a E60 maj skoro vždy naftu :D

Napsal: úte 16.12.2014 10:10
od Filozof
až bude někde sníh můžete vyzkoušet všichni sami.

Ještě mě napadá jedna věc. Auto co má dobré zimáky 5mm a více a je těžké 7er či 5er s lidma na palubě projede líp terénem jak lehká předokolka.

Měli jsme u chalupy je cesta a kolem 30cm sněhu a projelo se to dobře v 5er s LPG.
S předokolkou fiat panda byl problém hodně se trápil aby jsme kousek vůbec projeli pak jsme raději vycouvali těch pár metrů....

Ještě hraje dle mě roli váha auta a pneumatika a její nahuštění.

pokud pojede auto 1tuna a auto 2tuny jakej bude rozdíl prujezdnosti sněhem ? Na rovině a na kopci ? Strašně velkou roli zde hraje váha na hnací nápravu a kvalita a vzorek pneumatiky. A taky styčná plocha pneumatiky se sněhem. defakto záběr jakej pneumatika vyvine.
Čím pak bude větší váha na zadní nápravě tím bude lepší prujezdnost.
Idea je mít plnou benzínu a LPG a plnej kufr věcí na hory v případě jízdy do hor. Pak to vyjede skoro všude. Oproti předokolce to bude mít daleko větší průjezd sněhem a silnicemi.

Napsal: úte 16.12.2014 12:24
od Francis
jaroslav píše:
Vlasta píše:No a právě v tom máš tu chybu. Rozložení hmotnosti je furt 50:50. U RWD je průser ten, že sníh dělá před předníma kolama klín, kterej se musí protlačit. Předokolka nebo AWD se tím prohrabe
Ja si myslim ze v tomto ma Vlastik pravdu. Staci si predstavit tyc kde je na stranach rovnake zavazie a v strede je to zavesene na niti. Moze sa to naklanat jak chce, a sily budu na obidvoch koncoch rovnake. Zatazenie naprav sa naklonom nemeni a zostane 50:50. Pri tomto idealnom pripade sa vobec nemusi pocitat s rozmermi auta a staci auto nahradit hmotnym bodom v strede auta (teziste).

V kopci sa gravitacna sila rozlozi na 2 slozky - co tlaci na kopec (smeruje kolmo do kopca) a co taha auto dolu a je kolma na tu prvu. Ta prva sposobuje grip na snehu a ta druha sa auto snazi strhnut dolu. Ked bude ta druha prilis velka tak to auto proste nic nevyjede, pretoze najprv budu presmykovat kolesa pripadne stabilna poloha vobec nebude mozna a rovno sa zosunie dolu.

Skodovky a podobne auta maju vyhodu ze hnacia naprava je viac zatazena takze kolesa budu presmykovat menej a je vecsia sanca ze kopec vyjede nez zadokolka s 50:50. V pripade BMW pomoze ked osoby sedia na zadnych sedackach a vpredu si pasazier vystupi, pritelkyne do kufru nemusi :D
Fyzika je fyzika, o tom žádná. Pánové, zapomínáte na skutečnost, že auto není úsečka dotýkající se vozovky v jednom bodě. Těžiště auta není v jedné rovině s body dotyku kol s vozovkou, těžiště je výš. V kopci se díky tomu skutečně zvyšuje zatížení zadní nápravy a odlehčuje se náprava přední. Tolik ke statice. Dynamicky je toto výraznější, při akceleraci je odlehčována přední náprava a zatěžována zadní, při brzdění naopak a proto jsou přední brzdy výkonnější než zadní.

Obrázek

horní obraz: vozidlo na rovině, těžiště přesně napůl mezi koly, vektor tíhové síly protíná vozovku 50:50 mezi koly
dolní obraz: na svahu, vektor tíhové síly míří opět svisle dolů z těžiště, protíná vozovku blíže k zadním kolům než k předním = zatížení zadní nápravy je větší

Napsal: úte 16.12.2014 13:34
od hurvajs77
kurevtor píše:...Parkování je v Praze se sedmou samozřejmě celkem na pí**, ale to holt člověk nesmí být moc velká lopata. Osobně bych měl ale asi větší problém parkovat s tou pětkou v mpacketu :-D myslim, že by mi netrvalo dlouho servat na předku to lízátko...
mám 750Li a nemám problém s parkováním. Když je volná díra, tak max. pro Smarta

Jinak na hory jezdíme s ženou tak 3x - 4x do roka a to vždy jen Rakousko a Itálie (český hory jsou na zimní sporty na nic, stejně tak silnice v horách). Zatím jsem nikdy neměl problém, že bych něco nevyjel. Když to už nebe, zastavím, zapnu DTC a pomalu se rojzedu. Sice mám v kufru řetězy a lopatku, ale jen tam je... :-D Jak se tu už psalo, záleží na gumách a také stylu jízdy.

Napsal: úte 16.12.2014 15:28
od chip
Francis píše:
jaroslav píše:
Vlasta píše:No a právě v tom máš tu chybu. Rozložení hmotnosti je furt 50:50. U RWD je průser ten, že sníh dělá před předníma kolama klín, kterej se musí protlačit. Předokolka nebo AWD se tím prohrabe
Ja si myslim ze v tomto ma Vlastik pravdu. Staci si predstavit tyc kde je na stranach rovnake zavazie a v strede je to zavesene na niti. Moze sa to naklanat jak chce, a sily budu na obidvoch koncoch rovnake. Zatazenie naprav sa naklonom nemeni a zostane 50:50. Pri tomto idealnom pripade sa vobec nemusi pocitat s rozmermi auta a staci auto nahradit hmotnym bodom v strede auta (teziste).

V kopci sa gravitacna sila rozlozi na 2 slozky - co tlaci na kopec (smeruje kolmo do kopca) a co taha auto dolu a je kolma na tu prvu. Ta prva sposobuje grip na snehu a ta druha sa auto snazi strhnut dolu. Ked bude ta druha prilis velka tak to auto proste nic nevyjede, pretoze najprv budu presmykovat kolesa pripadne stabilna poloha vobec nebude mozna a rovno sa zosunie dolu.

Skodovky a podobne auta maju vyhodu ze hnacia naprava je viac zatazena takze kolesa budu presmykovat menej a je vecsia sanca ze kopec vyjede nez zadokolka s 50:50. V pripade BMW pomoze ked osoby sedia na zadnych sedackach a vpredu si pasazier vystupi, pritelkyne do kufru nemusi :D
Fyzika je fyzika, o tom žádná. Pánové, zapomínáte na skutečnost, že auto není úsečka dotýkající se vozovky v jednom bodě. Těžiště auta není v jedné rovině s body dotyku kol s vozovkou, těžiště je výš. V kopci se díky tomu skutečně zvyšuje zatížení zadní nápravy a odlehčuje se náprava přední. Tolik ke statice. Dynamicky je toto výraznější, při akceleraci je odlehčována přední náprava a zatěžována zadní, při brzdění naopak a proto jsou přední brzdy výkonnější než zadní.

Obrázek

horní obraz: vozidlo na rovině, těžiště přesně napůl mezi koly, vektor tíhové síly protíná vozovku 50:50 mezi koly
dolní obraz: na svahu, vektor tíhové síly míří opět svisle dolů z těžiště, protíná vozovku blíže k zadním kolům než k předním = zatížení zadní nápravy je větší
Pěkná malůvka i povídání, akorát to není pravda. Aby bylo v kopci větší zatížení zadní nápravy, tak by se muselo posunout těžiště k zadní nápravě (jenže to se neděje) a je úplně fuk, kam směřuje vektor tíhové síly. Každý se tu ohání fyzikou, ale jak vidno, málo kdo jí skutečně rozumí.

Jinak Jaroslav to napsal dobře, jestli tomu nevěříte, vemte špejli, na konce napíchněte třeba plastelínové koule, stejně těžké. Uprostřed v těžišti přivažte nit a naklánějte... při sebemenším vychýlení se to taky vertikálně nepřeklopí, né :wink:

Samozřejmě situace je jiná při zrychlování a zpomalování.