Stránka 2 z 2

Napsal: úte 30.12.2014 13:01
od pragdejf
psal sem ti sz, ale jinak si myslim, že umejt nějak kompromisně blok i hlavu, aby z toho slezlo těch 0,9mm je asi nejsmysluplnější řešení. všecko budeš mít rovný jak když střelí a to je taky fajn pocit :lol:

Napsal: úte 30.12.2014 13:04
od MattyX
Pokud něco snižovat, vždycky blok, hlavu nechat co nejblíže originálu ;) Taky cenná zkušenost :roll:

Napsal: úte 30.12.2014 13:55
od Francis
Ze snižování bloku asi nic nebude, postačí jen srovnat preventivně hlavu a místo seriového těsnění 1,75 si nechat udělat zakázkové 1,0 mm.
M54 mají těsnění 0,75 ale to je tvarově trochu jiné a nepoužitelné na M52.

Napsal: úte 30.12.2014 14:35
od MattyX
Jestli si necháš dělat kalinu, tak good luck, nemáme s tím dobré zkušenosti ;)
Jednou prohořelo mezi válci na m20 (a to byl ten jeho celoplech). Na S38 vydrželo motohodinu a vymáčklo se všude směrem do vody. A hulda na jeho M5 by mohl vyprávět... bych raději líznul ten blok a dal OEM, nejlépe origo.

Napsal: úte 30.12.2014 16:02
od pragdejf
jo no, m54 ma plechovy tesneni, skoda ze je tam jinej tvar bloku, byl by to pohodovej upgrade.

jinak sem zkoumal, jak z origo sroubu udelat štefty a dobral sem se toho, že na M50 stačí koupit šrouby z M52, ktery sou o 15mm delší a sehnat pevnostní matice s límcem, zatimco majitelé Al bloků maj v tomhle případě utrum.

jo tušíte, kde sehnat vodítka na ventily na M50? eilt ani autocora je nemaj.
+máte někdo přípravek na vylouskání, nebo si ho mam udělat sám?

Napsal: úte 30.12.2014 16:14
od Francis
Nad štefty jsem též přemýšlel, dá se koupit závitová tyč pevnosti 12.9 a pak ARP matice s 12-hranem. Vyjde to celkově kolem 2k Kč.

Napsal: úte 30.12.2014 19:41
od Francis
Info k těsnění: Nebude to Kalina, to mám daleko, bude to Kutifel, kde jezdívám takřka kolem. Bude to těsnění ze 3 vrstev, s prostřední kovovou vrstvou a s olemováním spalovacích prostorů nerezem.
Celková tloušťka 1,0 mm. Umějí i 0,8 mm celkových, ale to mi nedoporučovali vzhledem k účelu těsnění a motoru celkově.

Napsal: úte 30.12.2014 23:07
od MattyX
Vodítka nechávám dělat u hlavařů, chtějí za jedno tak 100-150 i s prací. Postup na výměnu není jednoduchej, kdy hlavu musíš rozehřát na určitou teplotu a pak speciálním přípravkem vylisovat kolmo na vodítko což je trochu problém jak uchytit hlavu do lisu atd. takže za tyhle peníze co si za to řeknou na to seru a nechám je to udělat :D

Napsal: stř 31.12.2014 00:44
od mOira_dva
S vodítkama úplný souhlas....Snažím se dělat si na autě maximum věcí sám (i s následkem, že občas dělám něco nadvakrát/natřikrát/naXkrát :D ), ale zrovna co se ventilů a obecně hlavy týče, mám pořád celkem respekt, při téhle ceně to za to nestojí.
Se šteftama palec nahoru, podobný řešení by mě vůbec nenapadlo! Obecně musím říct, že jsme se sice trošku odklonili od původního dotazu, ale diskuse je to pro mě maximálně přínosná, díky:)

Téma klika z s50 jsem teda definitivně opustil z důvodu podstatně vyšších vstupních nákladů, než jsem doufal (nutnost zakázkových ojnic), nicméně s tou m54 v m50 NV vás budu asi ještě nějaký čásek otravovat i v novém roce:)

Mimochodem dotaz na Francise - plánuješ čistě stroker nebo to budeš i foukat? Plánuješ i další úpravy (posílení) na mechanických částech typu spojka/převodkovka? Pohrávám si s myšlenkou, zda nárůst ustojí zbytek auta... Jak jsem psal v úvodu, neplánuju autu nijak extra zatápět, nicméně kombinace vyšší komprese, vyššího objemu a ethanolu nějaký ten Nm přidá a nerad bych zjistil, že to např. neustojí spojka. Auto jinak držím maximálně OEM (vyjma částečného Mpacketu, sport. tlumičů a pružin a 328 brzd).

Napsal: stř 31.12.2014 01:28
od Francis
Téma štefty: Pokud zůstane motor bez přeplňování a jde o blok z šedé litiny, jsou podle mě štefty zbytečný luxus a stačí po každé demontáži hlavy dát nové šrouby a před montáží důkladně vyčistit závitové díry v bloku. U M52 a pozdějších motorů, s blokem z lehké slitiny, je dobré preventivně dát do všech 14 děr helicoil vložky a samozřejmě též po každé demontáži použít nové šrouby a čistit závity.

mOira_dva: Foukat se nebude, ale prostý stroker to též nebude. Momentálně jezdím s M52B28 s několika úpravami, popis zde. Ve zkratce: sací potrubí M50 (v procesu je 6-klapka z M3), modifikované vačky, svody M3, středový tlumič a katy z M3, konec dvouroura a tlumič ze Z3 3.0i, modifikované mapy v DME, setrvák jednohmota + Sach Performance přítlačák a lamela (celkové odlehčení asi o 4,5 kg oproti serii M52B25), převodovka S5D 320Z, větší hardy a přední díl kardanu z 328i, v diffu samosvor s seriovým převodem 3,07, brzdy vpředu M3 E36, vzadu Z4 3.0i kotouče s brzdiči E34 540i, tlumiče orig M-Sport vpředu a KoniSport vzadu, kde to šlo tak žluté Strongflex silentbloky a MeyleHD čepy, řízení 3,25 bez podložek omezujících rejd, ...

Při posledním měření 163 kW @ 6400 rpm a pouhých 248 Nm @ 6000 rpm, ale za to s dobrým průběhem a s 200 Nm už v 2000 rpm. Motor není v super stavu, horší tlaky na 5. a 4. válci a bere olej asi 3 dcl/1000 km, s neznámou historií předchozích majitelů a nájezdu km.

Napsal: stř 31.12.2014 11:29
od pragdejf
hmmm 163kw, pěkný. už vidim, jak se budu srát se svym motorem a nakonec naměřim 162 :?

ok, vodítka necham udělat, nehodlam se tim živit, abych na to dělal přípravek do lisu. zkurvenejch 24 vodítek, proč nestavim 4hrnec. nebo aspoň M20...

pro francise: pak dej vědět s těma pístama, docela by se mi hodilo se jich zbavit, myslim že sem zralej k domluvě, jejich vlastnictví mě poněkud demotivuje od sahání na spodek motoru, s hlavou mam momentálně lepší vztah (leštění kanálů...)

jo ke šteftum:
http://www.valentazt.cz/zakazkova-vyroba.html

čim větší série, tim menší kusová cena, na atmosferu zbytečnej luxus, ale chci to stavět jako "přifouknutelný" tak na 0,5baru, mam takovej zajimavej plán.

Napsal: stř 31.12.2014 12:06
od Francis
Valenta prodává závitové tyče, stačí rozřezat na potřebnou délku :-)

S písty jsem víceméně rozhodnut. M54B30 a nižší těsnění, jak jsem psal včera. http://www.ebay.com/itm/151234887719
Válce mám v dobrém stavu, není to ani na 00 natož na výbrus. Bloky M52B25/B28 mám dva v regále.

Napsal: stř 31.12.2014 16:51
od pragdejf
ja mam právě skladem taky dva bloky, M52 je ale přidřenej na válci a pak jeden z vanosovy M50, ale ten je zralej na vyvrtání. joo kdyby se tak zjevil nedorubanej blok z m52, to by byl život, ale při mý smůle... to radši seženu větší písty a vyvrtam tu M50, budu mit klidnější spaní na litinovym polštáři.

Napsal: stř 31.12.2014 17:05
od MattyX
a co ten blok co jsem ti tenkrát vezl? ten nevypadal úplně v háji přece ?

Napsal: stř 31.12.2014 18:31
od pragdejf
no když si člověk pohladil vnitřek, tak bylo jasno. no vyvrtat no....

Napsal: sob 07.02.2015 16:03
od mOira_dva
Nevím, jestli tu není zakázáno postování, tak kdyžtak prosím o smazání, ale pro ty, co vládnou angličtinou je v tomhle tématu spousta zajímavých informací právě ohledně komprese, pístů apod.:
http://www.bimmerforums.com/forum/showt ... eap!!!-DIY

Re: Klikovka do M50B25 NV z M54/S50

Napsal: úte 09.05.2017 18:51
od Totic
Ahoj k těmto "stroker" úpravám jsem se dočet něco o použití sací M54 vačkové hřídele do hlavy M52B28. Má tohle nějaký reálný přínos?

Re: Klikovka do M50B25 NV z M54/S50

Napsal: úte 09.05.2017 19:31
od LUBEC
Totic píše:Ahoj k těmto "stroker" úpravám jsem se dočet něco o použití sací M54 vačkové hřídele do hlavy M52B28. Má tohle nějaký reálný přínos?
Sací vačice m54b30 má 240° a zdih 9,7mm vs. m52 má 228° zdih 9mm.
Mám to v plánu zastavět jak budu přetěsnovat vanos

Re: Klikovka do M50B25 NV z M54/S50

Napsal: čtv 02.01.2020 05:07
od Totic
Hele dopadlo to nějak s tou ostřejší vačkou ? Mám teď v plánu krom tohdle topicu trochu oživit i vydechlou 323i sací hřídelí z M54B30 a sáním M50B25.