Stránka 2 z 2

Napsal: sob 12.07.2014 11:50
od Petr_1
hurvajs77 píše:Možná sice obě baterie dělá jedna firma (jedna linka), ale to neznamená, že je stejná i kvalita. A opravdu není. Informativně jsem se ptal a většina lidí co měla Vartu, mi potvrdila, že jim baterie z ničeho nic klekla. Btw, i Snejk mi to tehdy potvrdil
Baterie Varta/Bosch dělá stejná linka, stejní lidé, stejnou technologií, stejné vnitřnosti, stejné nabíjení, stejné zkoušení, stejné stříbrné kastlíky. Na konci se dá jen jiná etiketa a to je vše. Ty baterie jsou naprosto shodné v každém detailu.
A jestli má někdo pocit, že se do prvovýroby dávají běžné baterie je na omylu. Baterie do prvovýroby nebo originál příslušenství v BMW (či jiného výrobce aut) má s normální málo společného.

Vyráběl jsem baterie 10 let, vím naprosto přesně jak to s nimi je.

Napsal: ned 13.07.2014 11:11
od Filozof
Petr píše:
Vyráběl jsem baterie 10 let, vím naprosto přesně jak to s nimi je.
tak nám poraď kde sehnat nejlepší baterie jak značku tak serii.
Je nějaké pravidlo jak vybrat autobaterii a vědět, že aspoň 7let vydrží ?

Origo BMW baterie často i 9-11let bez problému vydrží. Tak kde se vyrábí to by mě taky zajímalo případně kdo je výrobcem.

Napsal: ned 13.07.2014 12:01
od oldaf
Filozof píše:
Petr píše:
Vyráběl jsem baterie 10 let, vím naprosto přesně jak to s nimi je.
tak nám poraď kde sehnat nejlepší baterie jak značku tak serii.
Je nějaké pravidlo jak vybrat autobaterii a vědět, že aspoň 7let vydrží ?

Origo BMW baterie často i 9-11let bez problému vydrží. Tak kde se vyrábí to by mě taky zajímalo případně kdo je výrobcem.
To co se dělá u nás ve f. Johnson controls značky jako varta, arktic, bosch a kupa dalších značek podle toho co tam odběratel chce za nálepku:-) tak z toho ti 10 let nic nevydrží, aspoň né to co se tady posledních pár let dělá. Sám jsem si měnil v e39 origo baterku která měla 12 let, dal jsem stříbrnou vartu a a zvládla to jen 2,5roku a v zimě kehla i kdž letošní zima ani nebyla. Takže pokud baterku tak ne z fabriky J.Controls

Napsal: ned 13.07.2014 14:47
od Petr_1
Oldaf to osvětlil, je to kus od kusu, nová technologie výroby není tak dobrá jako byla stará poloruční výroba kde byla kvalita úplně jinde. Dnes už si nevybereš. Jinak dělal jsem tam co Oldaf, ve stejné fabrice. Sám mám také stříbrnou Vartu, ale tu co mám je pohlídaná od začátku výroby až do konce, sám jsem si vybíral vnitřnosti a navíc přidané negativní desky pro zimní starty.
Nicméně jednu radu mám, co se týká 100 Ah tak je fuk jestli je stříbrná či obyčejná černá co jdou z fabriky z CL, uvnitř jsou naprosto shodné. Myslím, že když se trefí dobrý kus tak 5 let vydrží. Navíc baterie jde z fabriky už nalitá a nabitá. Pokud baterie v prodejně dlouho stojí, vybíjí se a v krajních případech může dojít i k její sulfataci (nevratný proces zničení desek). Do půl roku od nalití musí jít do auta. Proto pozor, jak starou si kupujete. Na každé je vyražený kód, kupříkladu C7C8880820300, tam se dá vyčíst kdy byla vyrobena. Ale už ho moc neumím číst.
Jinak v podstatě neexistuje žádné pravidlo pro nákup baterie. Dovnitř nikdo nevidí a sám až budu potřebovat nevím podle čeho koupím. Ale určitě půjdu do obyčejné černé baterie, rychleji se točí na prodejnách. Platit značku nehodlám a nějakou ležící rok na prodejně také nechci.

Kdo momentálně dělá baterky pro BMW nevím, co si pamatuju dělala se v CL prvovýroba pro Škodovku, Ford a ještě někoho, už nevím koho, dva a půl roku už tam nejsem.

Napsal: ned 13.07.2014 15:21
od paveld
Taky bych k tomu měl malý poznatek: cca před rokem a půl jsem na začátku zimy neplánovaně kvůli zdravotním problémům odstavil obě auta na víc jak měsíc venku. V obou se baterky vybily a vybité zůstali venku v zimě a mrazu. Že to baterkám nedělá zrovna dobře je asi dost jasný... Po měsíci a půl co jsem se dostal k autům jsem baterky vyndal, dal nabít a:
- bosch silver, gelová, bez údržbová byla totál KO, po různých pokusech o nabití oživení se nenabila ani do stavu, že by zvládla otočit starterem
- noname obyčejná dolejvací, koupená kdysi v tescu asi za litr, zmrzla na kámen. Po rozmražení a nabití doteď funguje... nečekám od ní zázraky, nabitá bude mít asi menší trvanlivost než baterka ve 100% stavu ale i tak mě překvapila.

Napsal: ned 13.07.2014 20:15
od Filozof
To jste mě vůbec nikdo nepotěšil. Takže jsou to všechno šmejdy a vydrží jen pár let.... hmm a co ty exide.

Není lepší koupit starší od někoho komu funguje bezvadně třeba 2letou značkovou za litr ?

Napsal: ned 13.07.2014 21:19
od oldaf
paveld píše:Taky bych k tomu měl malý poznatek: cca před rokem a půl jsem na začátku zimy neplánovaně kvůli zdravotním problémům odstavil obě auta na víc jak měsíc venku. V obou se baterky vybily a vybité zůstali venku v zimě a mrazu. Že to baterkám nedělá zrovna dobře je asi dost jasný... Po měsíci a půl co jsem se dostal k autům jsem baterky vyndal, dal nabít a:
- bosch silver, gelová, bez údržbová byla totál KO, po různých pokusech o nabití oživení se nenabila ani do stavu, že by zvládla otočit starterem
- noname obyčejná dolejvací, koupená kdysi v tescu asi za litr, zmrzla na kámen. Po rozmražení a nabití doteď funguje... nečekám od ní zázraky, nabitá bude mít asi menší trvanlivost než baterka ve 100% stavu ale i tak mě překvapila.
To je úplně normální že když dáš tý postříbřený trochu záhul že hned lehne. Klasická olověná baterka si nechá líbit víc. To mi jednou zmrzla stará akuma tak že mi prasknul obal a vytekla kyselina z jednoho článku tak jsemm ji přes prasklinu zavařil kusem plastu nalil dobil a fungovala dál 8O

Napsal: ned 13.07.2014 21:25
od oldaf
Filozof píše:To jste mě vůbec nikdo nepotěšil. Takže jsou to všechno šmejdy a vydrží jen pár let.... hmm a co ty exide.

Není lepší koupit starší od někoho komu funguje bezvadně třeba 2letou značkovou za litr ?
Pokud chceš baterku co něco vydrží tak třeba FAAM

Napsal: pon 14.07.2014 09:54
od hurvajs77
Petr píše:Baterie Varta/Bosch dělá stejná linka, stejní lidé, stejnou technologií, stejné vnitřnosti, stejné nabíjení, stejné zkoušení, stejné stříbrné kastlíky. Na konci se dá jen jiná etiketa a to je vše. Ty baterie jsou naprosto shodné v každém detailu.
v tom případě pak ale nechápu, proč hodně lidí, kterých jsem se ptal, mi řekli, že s Vartou měli potíže. Když koupili Boschvše bylo jak má. Ale nebudu se hádat

Napsal: pon 14.07.2014 10:16
od blackjack
Já tu baterku teď měnil za původní origo BMW baterku 95Ah rok výroby 1993 :D Takže musím říct že origo baterky docela dobrý :D

Napsal: pon 14.07.2014 11:47
od oldaf
hurvajs77 píše:
Petr píše:Baterie Varta/Bosch dělá stejná linka, stejní lidé, stejnou technologií, stejné vnitřnosti, stejné nabíjení, stejné zkoušení, stejné stříbrné kastlíky. Na konci se dá jen jiná etiketa a to je vše. Ty baterie jsou naprosto shodné v každém detailu.
v tom případě pak ale nechápu, proč hodně lidí, kterých jsem se ptal, mi řekli, že s Vartou měli potíže. Když koupili Boschvše bylo jak má. Ale nebudu se hádat
ono to bude možná tím že většina baterek co se prodává v čechách nese značku varta, proto se i najde víc zmetků a nespokojených zákazníků

Napsal: pon 14.07.2014 13:50
od Petr_1
hurvajs77 píše:v tom případě pak ale nechápu, proč hodně lidí, kterých jsem se ptal, mi řekli, že s Vartou měli potíže. Když koupili Boschvše bylo jak má. Ale nebudu se hádat
Popravdě netuším proč, ale jak už jsem napsal, je to jedno a to samé. Nemám důvod si vymýšlet, prošlo mi jich směnou mraky za ty roky na všech linkách co jsem měl na krku a sám jsem občas přelepoval z Varty na Bosch a opačně.