Stránka 2 z 2

Napsal: stř 27.05.2015 09:47
od bibikuba

Napsal: stř 27.05.2015 10:44
od Filozof
mě zaujalo toto

Nizozemští vědci: emise dieselů škodí mozku Více zde:

http://www.autorevue.cz/nizozemsti-vedc ... n=copylink

Napsal: stř 27.05.2015 15:50
od hurvajs77
diesel nebyl stvořen ale pro čichání :-D

Napsal: stř 27.05.2015 17:12
od Falcon
Ten článek je strašný plk :) Těm lidem jistě neotevřeli mozky, aby ověřili, že po 30 minutách je měli plné sazí z vdechování :roll:

Napsal: stř 27.05.2015 21:44
od Filozof
dal jsem to pro pobavení. Ale to je jedno asi to tady někdo nepochopil. :lol:

Jo nafta lidem leptá mozek a stávají se znich dementi a vypadá to že to čicháme všichni takže budem blbci asi všichni.

LPG je proti tomu jako čistý vzduch z lesa řáholce. :)

Napsal: stř 27.05.2015 23:16
od hurvajs77
na to nemusíme čuchat naftu, ale stačí samotná denegerace lidí. Koukni se kolem sebe, kolik je mezi náma dementů, hovad, mentálních lidí atd. Zavedl bych Spartu a jejich selekci...

Napsal: čtv 28.05.2015 10:59
od hungar
Jinak dle servisáků, co se přimíchává jen asi těch 5% biosraček do nafty, tak jediné pozitivum je v tom, že ta nafta o trochu lépe maže, tj. déle vydrží vstřikovací čerpadlo. zbytek jen špatně. v biosračce bývají nečistoty, nikdy se nespálí jako klasická nafta, zůstávají úsady a kdo má friťák, tak se podívejte u staršího friťáku na takový ten hezký mastny jakoby lak všude kolem, který nejde umýt a to se tady jen ten olej ohřívá a odpařuje, nikoliv spaluje! to samé to děla s palivovým systémem, prostě ničí ho, ničí vstřikovače, vytváří spoustu bordelu, který ničí motor, ventily a taky výfukové potrubí! u starých motorů atd. tam to zas tolik nevadilo, byly tam velké vůle a nějaké zanesení nehrozilo. u moderních motorů, kde stačí pšíknout do sání a motor se psychicky zhroutí z nestandarndního složení nasávaného vzduchu je to sebevražda a úspora nic!

Napsal: čtv 28.05.2015 11:25
od johnyfly1

Napsal: čtv 17.12.2015 14:38
od SEMRY
Dostal jsem tip na toto téma od jednoho člena BMW KLUBU jezdící Mercedesem. :twisted:

Provozuji už cca 50 000km W124 na Bionaftu, tedy B100 od KM-PRONA. Rozebírat jestli mi to rozbije motor nemá smysl neboť W124 sežere všechno. Čili to tankuji s čistě ekonomických důvodů.

O B100 koluje spousta mýtů a fám a taky dost hospodských keců. Spousta lidí netuší že na trhu je Bionafta druhé generace, která je skutečně srovnatelná s naftou. Dle mého (a doufám že se do mě zase někdo opře) výrobci aut nedoporučují BIO z důvodu nízké doby skladovatelnosti. Tj. Nejezdím - vykvete mi to v nádrži a nejedu. Tomu se dá předejít aditivováním. Používám dvojnásobek dávky VIF. Neměl jsem tedy problém ani v zimě, konkrétně do -20 to s VIF všechno funguje.

Další oblíbeným mýtusem je - "natankoval jsem BIO a zničilo mi to auto voe".
- auto nezničilo BIO ale nečistoty z JZDácké nafty, já mám třeba veskrze negativní zkušenosti z Shell (vysočina) kde se Vám o prémiové naftě může jen zdát. (i W124 se zakuckala, RAV4 mrtvá) Bionafta je silné rozpouštědlo, takže při přechodu na ní je výměna palivových filtrů samozřejmostí. Slýchávám hodně chvály na VERVU (ověřeno to nemám) nicméně o čisté naftě bez biosložky se Vám v ČR může tak akorát zdát. V každé je min 7-10% BIO. Jak to maj ošéfované výrobci kteří tvrdí že jejich nafta je bez biosložky nevím.

Kdo šetří a tankuje je B30, tj. směsnou naftu, tak asi ví že v ní je min 30% B100 a zbytek motorová nafta, a kdo tankuje u ONA tak by měl vědět že se jedná naftu ze starších zásob, čili ne úplně čerstvou. Rozdíl mezi B30 a B100 už není tak velký.

Osobně pozoruji u B100 horší chod za studena (kompenzováno aditivy), výkon je sporný, B100 by měla mít vyšší cetanové číslo. (nemám změřeno a podloženo) spotřeba je v normálním režimu STEJNÁ NEBO VELMI PODOBNÁ. Rozdíl nastává při jízdě na plný plyn, kdy mi W124 zkonzumuje o cca 1-1,5l více než na kvalitní naftu (ne B30).

Pokud se budeme bavit dále o naftě prémiové tak tam pozoruji tišší a měkčí chod motoru, otázkou je kde prémiovou naftu natankovat. Mám zkušenosti s OMV v Rakousku, jde skutečně šla spotřeba o 1l dolů (může být i lepším stavem silnic apd.) OMV v některých místech nabízí tuším i naftu arktickou a dokonce snad už i syntetickou (nemám podloženo)

Takže mi z toho vyplývá to že nikdo nemá reálné zkušenosti s B100 v nových motorech bez zbytečných keců, znám člověka co má najeto na B100 200 tis v tuším MB C 220CDI. Hlavním problémem je žíravost B100 na gumových těsnění a DEGRADACE MOTOROVÉHO OLEJE. Je třeba zkrátit výměny. (měním po 10 tis)

Mýtus - to by si normální člověk do auta nenalil. Na B100 jezdí spousta podniků a autodopravců, kamionů, stavebních strojů a autobusů. Úspora 5kč/l se vyplatí.

Napsal: čtv 17.12.2015 17:21
od Francis
SEMRY píše:... nicméně o čisté naftě bez biosložky se Vám v ČR může tak akorát zdát. V každé je min 7-10% BIO. Jak to maj ošéfované výrobci kteří tvrdí že jejich nafta je bez biosložky nevím ...
Podíl BIO v naftě/benzínu je určen pro výrobce/prodejce v dlouhodobém průměru, tzn. pokud v prodaném množství je 1/2 čistá minerální nafta tak druhá 1/2 má podíl BIO 14-20%.

Napsal: pát 18.12.2015 23:11
od SEMRY
Ty seš taky všude :D

To by mě nenapadlo, takže optimal diesel skutečně bez BIO?