Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Olej, N52B30, 130i

vše o E81/E82, E87/E88, F20/F21/F22/F23, F40
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3940
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#21 Příspěvek od pavproch »

jo, jezdím na millers, ptozatím jen 3er - do m4Zlika pude napodzim, na zimní spánek...

oproti předchozím 5w-40 nepozoruju nějakou významnou změnu akustiky možná tak o 1% ... :D

je ale fakt, že dřívejší přechod z 0w-30 na 5w-40 přinesl "dramatickou" změnu akustického projevu, to jo...
pouk69
Registrovaný
Příspěvky: 114
Registrován: pon 11.06.2012 00:00

#22 Příspěvek od pouk69 »

Nazdar,
aka bola pls ta "dramaticka zmena akustickeho prejavu" po prechode na 5w-40?

Ja po precitani XY clankov a tem na forach uvazujem, ze tam dam (130i, rok 2006) original BMW, tento http://autotechnik.sk/diely/210094/bmw- ... -bmw-ll04/
Bol mi poradeny aj tento: Castrol 0W30 SLX Profesionall od majitela auta s motorom N52B30, clovek z bmwklub.sk, podla jeho vlastnej skusenosti.

Btw. teraz tam je tento: http://www.olejcentrum.sk/Castrol-Edge- ... 578999.htm (po predch. majitelovi).

Co hovorite na ten OEM BMW olej pani?
diky
pavproch píše:jo, jezdím na millers, ptozatím jen 3er - do m4Zlika pude napodzim, na zimní spánek...

oproti předchozím 5w-40 nepozoruju nějakou významnou změnu akustiky možná tak o 1% ... :D

je ale fakt, že dřívejší přechod z 0w-30 na 5w-40 přinesl "dramatickou" změnu akustického projevu, to jo...
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3940
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#23 Příspěvek od pavproch »

dokad sem jezdil na ty řídké sračky od kastrolu, tak byly výrazně slyšet mechnické zvuky z motoru (řetěz, ventily....), po nalití 5w-40 prakticky slyšet nejsou
Uživatelský avatar
JayFader
Registrovaný
Příspěvky: 281
Registrován: stř 19.10.2011 00:00

#24 Příspěvek od JayFader »

pavproch píše:dokad sem jezdil na ty řídké sračky od kastrolu, tak byly výrazně slyšet mechnické zvuky z motoru (řetěz, ventily....), po nalití 5w-40 prakticky slyšet nejsou
Co přesně tam teď leješ za olej?
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 2105

#25 Příspěvek od xyron »

Pavproch leje Millers 5w-40 NT ...
pouk69
Registrovaný
Příspěvky: 114
Registrován: pon 11.06.2012 00:00

#26 Příspěvek od pouk69 »

No tak toto je zapeklita uloha s tym olejom :idea:

V zasade mi je jedno, kolko to bude stat. Mienim dodrziavat interval vymeny 10 000km.

Clovek zo slovenskeho fora (prevadzkuje ten obchod, z kt. som daval link na BMW olej) mi vyslovene hovoril, ze ten motor ma radsej redsi olej. Doslova pise (hadam sa neurazi, ze to sem postnem, ved nejde o nic zle): "osobne som vždy lial 0w30 a jazdil som aj na okruhu aj mesto .. proste čokoľvek. Na aute sa nikdy neobjavil žiadny problém a nikdy sa neprejavilo cvakanie ventilov (n52 je háklivá na hustejší olej)"

Potom tu na CZ fore ste skor za Millers 5W-40, co je vlastne hustejsi olej.

Aktualne tam mam ten Castrol 0w-40 a nejake mechanicke zvuky pocut su (aj ked to nemam s cim porovnat), o tom som ale cital, ze to je proste vlastnost toho motora.

Potom este tu je jeden clanok: http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2014051802 a tam autor odporuca dokonca 5w-50 ...

Zaroven teraz ide zima, cize motoru by asi prospelo skor nieco redsie, ak sa nemylim. Zaroven predpokladam, ze v zime ho nebudem asi casto vytacat, kedze bude mokro, mrznut...proste nebude prilezitost.

No a teraz "babo rad", co tam mam dat? 8O :D dik
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3940
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#27 Příspěvek od pavproch »

xyron píše:Pavproch leje Millers 5w-40 NT ...
bejvávalo.... fčíl už CFS... :twisted:
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3940
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#28 Příspěvek od pavproch »

@pouk: na 5w-40 má už můj služebák (N53) odjeto skoro 100 tis km (napřed Pentosin, potem Milleers nano EE, fčíl CFS) a vše se zdá OK (výměny po 15tis km), do m4Zlika (N52) liju 5w-40 taky (už tři roky, co ho mám, taky pentosin, EE, CFS) a taky OK (výměny po sezoně, což je 6 až 8tis km)
Uživatelský avatar
JayFader
Registrovaný
Příspěvky: 281
Registrován: stř 19.10.2011 00:00

#29 Příspěvek od JayFader »

pavproch píše:@pouk: na 5w-40 má už můj služebák (N53) odjeto skoro 100 tis km (napřed Pentosin, potem Milleers nano EE, fčíl CFS) a vše se zdá OK (výměny po 15tis km), do m4Zlika (N52) liju 5w-40 taky (už tři roky, co ho mám, taky pentosin, EE, CFS) a taky OK (výměny po sezoně, což je 6 až 8tis km)
A kde to kupuješ? Možná trochu trapná otázka, ale mám osobní zkušenost s falzifikáty olejů z e-shopů.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3940
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#30 Příspěvek od pavproch »

MillersOils kupuju (překvapivě) na MillersOils.cz :twisted:
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2235
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav
Klubové ID: 3376

#31 Příspěvek od vita11 Moderátor »

@pouk69: určitě tam nedávej nic, co je xW-30. Ten olej se v těchto motorech přehřívá a karbonuje. 0W-40 by na zimu nemusela byt špatná varianta, ale s 5W-40 určitě nic nepokazíš. Je to do těchto motorů na běžné ježdění značka ideál. A nevypadá to, že by měla byt nějak tuhá zima.
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 2105

#32 Příspěvek od xyron »

pavproch píše:
xyron píše:Pavproch leje Millers 5w-40 NT ...
bejvávalo.... fčíl už CFS... :twisted:
Já ho na jaře taky budu upgradovat na CFS ko :wink: :) 8)
Odpovědět