Stránka 2 z 3

Napsal: pát 10.06.2016 18:21
od ls
Dnes jsem se byl podívat na jednu X3 3.0 170KW 2004 LPG.Ale nezdá se mi chod motoru. Chytl normálně,ale sem tam se jakoby zatřepal .Po sundání olejového víčka je v motoru podtlak a taky se trouchu zatřepal motor. Otáčky se drželi na cca1000min(i při 90°C) a u výfuku bylo slyšet nějaké cvakání. To asi není normální.

Napsal: ned 12.06.2016 12:20
od Dave36
JaraX píše:jak máš vyřešenou nádrž?
my se s tím hodně nadrbali a sonduju nápady na zlepšení pro příště
http://jaraxnet.rajce.idnes.cz/JaraXovo ... 9L_toroid/

X3 je takový hybrid, auto postavené ze zbytků, tam něco ze Z4, tam něco z E46, tam něco z E90, ale funguje překvapivě dobře, má jen minimum bolístek (pokud to není nafta), tvrdý je to pekělně, na druhou stranu ale umí napráskat kdejakýmu auta,sám jsem hleděl co to v zatáčkách umí. pokud je někdo zvyklej na 3er tak to zas tak velkej downgrade není, oproti 3er je to jen malinko tužší, ale proti 5er nebo nedej bože 7er už to je kostitřas. ale jinak super auto :)
co se motorů týče, taky jsem zastáncem že lepší M54 než N52, je zbytečny za to auto utrácet moc.
Nádrž mám místo rezervy, je to cca 50litrů což při spotřebě kolem 13,5 je tak cca 350 km, sice častěji tankuju, ale jezdím za pár korun a to mě nesmírně baví. Taky mě baví jak s tímhle motorem, i když je to SUV, napráskám kde Komu. Ti se pak asi diví. Zvuk krásnej. Jsem max spokojenej, takže doporučuji. Nádrž do kufru jsem nechtěl, to by sem tam pak nedal nic. Je zajímavé že oproti x5 to má jen o pár litrů menší kufr, tuším nějakých cca 15 l. Přitom x5 je co do údržby někde úplně jinde. Jediný co se mi teď objevilo je takový drnceni od výfuku, podezřivam ty klapky vevnitř. Jinak opravdu skvěle auto poměr cena výkon spolehlivost.

Napsal: ned 12.06.2016 12:23
od Dave36
Jinak s již namontovanym LPG bych asi nekupoval, nevíš kdo tam co dál, jak je to poskládané atd. Radši sehnat pěknou 3.0i nebo 2.5 bez LPG a ten si nechat následně udělat úplně nový. Ale je to boj, v benzínu jich opravdu moc není, spíše shánět v De.

Napsal: ned 12.06.2016 15:32
od JaraX
takže se přemistovala baterka do předu?
http://jaraxnet.rajce.idnes.cz/JaraXovo ... 9L_toroid/


do E53 se vleze 85l místo rezervy, náklady X5 sou jinde než X3, ale zase je to V8 :)

Napsal: úte 14.06.2016 09:33
od Androy
musim se taky pochlubit... mam X3 E83 3.0sd po FL prelom 2006/2007 v automatu... a je to neskutecny tahoun ono 210 kw a 550 nm je uz radny vykon :lol: uz s nim jezdim rok a sem nesmirne spokojen... spotreba se drzi kolem 9,3 kombinovana/svizna jizda... na spotrebu nejezdim :wink: do prace to mam cca 20 km (plus nejake vyjizdky atd.)

kdyz sem ji kupoval mela najeto 200tis a mel jsem taky velky obavy... tak jsem hned vymenil olej v motoru a v prevodovce plus vsechny filtr a termostat, ktery se mi nezdal... co jsem cetl tak na to X3 trpi... ted uz mam najeto 30tis a bezproblemu... sice to neni moc abych psal nejaky zavery, ale verim ze me nezklame... samozrejme taky zalezi, jak se k tomu clovek chova :roll:

ted s ni pojedu do Francie tak uvidime :wink:

Napsal: úte 14.06.2016 17:06
od Dave36
JaraX píše:takže se přemistovala baterka do předu?
http://jaraxnet.rajce.idnes.cz/JaraXovo ... 9L_toroid/


do E53 se vleze 85l místo rezervy, náklady X5 sou jinde než X3, ale zase je to V8 :)
Nepřemisťovala zůstala vzadu - nádrž šla malinko níž, ale světlá výška se o moc nesnížila. Dle tvých foto pěkná práce.

Zjistil jsem, že to chrastění ve výfuku dělá opravdu ta klapka, nemáš s tím nějaké zkušenosti co se s tím dá dělat?
Díky a sry za OT
D.

Napsal: úte 14.06.2016 18:36
od JaraX
nejspíš budeš mít někde porušenou podtlakovou hadičku a malý podtlak nemá silu držet klapku otevřenou, zkontroluj hadičku včetně podtlakové hadice brzdového válce atd.

požadavek zákazníka s tou X3 byl aby nádrž zezadu nebyla vidět, to právě nešlo udělat bez uprav, jinak ta nádrž byla jako pěst na oko.

Napsal: pát 15.07.2016 18:10
od Wario
Zdravim planuji koupi x3 2.5i s automatem chci se zeptat jaky mam jsou rozdily v motoru a prevodovce koukal jsem ze po faceliftu ma vyssi vykon. Jedna se o roky 2005 nebo 2007.diky

Napsal: ned 17.07.2016 08:27
od MiKas004
Dave36 píše:
JaraX píše:takže se přemistovala baterka do předu?
http://jaraxnet.rajce.idnes.cz/JaraXovo ... 9L_toroid/


do E53 se vleze 85l místo rezervy, náklady X5 sou jinde než X3, ale zase je to V8 :)
Nepřemisťovala zůstala vzadu - nádrž šla malinko níž, ale světlá výška se o moc nesnížila. Dle tvých foto pěkná práce.

Zjistil jsem, že to chrastění ve výfuku dělá opravdu ta klapka, nemáš s tím nějaké zkušenosti co se s tím dá dělat?
Díky a sry za OT
D.

Dejve36, gratuluji ke koupi.
Mám sice jen 2,5i (není to taková raketa), ale taky mě to auto opravdu nadchlo i když je dost kozoidní :-)

Prosím tě, o jakých klapkách to mluvíte ? Já totiž řeším hluk motoru který roste zároveň s otáčkama.
Když motor točí 6tisíc ot. je v autě už opravdu kravál jak ve škodovce 120.
Už se mě i má žena ptala, proč to ta řve.
Ve vyšších otáčkách to s autem vibruje. Prostě ten motor slyším i cítím. A už je to moc :-)

JaraX s tím jel a taky říkal, že motor je slyšet prakticky neustále. No a začíná mi to fakt vadit.

Ještě se zeptám, když jedeš třeba okolo stovky a otáčky máš kolem dvou a půl tis., slyšíš motor, nebo o něm ani nevíš ?

Napsal: úte 19.07.2016 22:27
od Dave36
MiKas004 píše:
Dave36 píše:
JaraX píše:takže se přemistovala baterka do předu?
http://jaraxnet.rajce.idnes.cz/JaraXovo ... 9L_toroid/


do E53 se vleze 85l místo rezervy, náklady X5 sou jinde než X3, ale zase je to V8 :)
Nepřemisťovala zůstala vzadu - nádrž šla malinko níž, ale světlá výška se o moc nesnížila. Dle tvých foto pěkná práce.

Zjistil jsem, že to chrastění ve výfuku dělá opravdu ta klapka, nemáš s tím nějaké zkušenosti co se s tím dá dělat?
Díky a sry za OT
D.

Dejve36, gratuluji ke koupi.
Mám sice jen 2,5i (není to taková raketa), ale taky mě to auto opravdu nadchlo i když je dost kozoidní :-)

Prosím tě, o jakých klapkách to mluvíte ? Já totiž řeším hluk motoru který roste zároveň s otáčkama.
Když motor točí 6tisíc ot. je v autě už opravdu kravál jak ve škodovce 120.
Už se mě i má žena ptala, proč to ta řve.
Ve vyšších otáčkách to s autem vibruje. Prostě ten motor slyším i cítím. A už je to moc :-)

JaraX s tím jel a taky říkal, že motor je slyšet prakticky neustále. No a začíná mi to fakt vadit.

Ještě se zeptám, když jedeš třeba okolo stovky a otáčky máš kolem dvou a půl tis., slyšíš motor, nebo o něm ani nevíš ?
Ahoj, Myslím, že ty ty klapky nemáš, mají to jen 3.0 motory např i u E46 a ojedinělé i 328 e36 co jsem se dočetl. Motor přede jako kotě, nepozoruji nic podobného jak píšeš. Samozřejmě, že když to točím tak o něm moc dobře vím, ale o to snad jde ne? :D Já ten zvuk miluju :D
Pokud cítíš vibrace, tak bude asi něco špatně. Co silentbloky motoru jsou ok?

Napsal: sob 23.07.2016 18:17
od rassty
Ahoj kamarád si chce koupit X3 E83 naftovou bud 2,0d 110kw nebo 3,0d 160 kw hledám s ním ideálně auto původ CZ může některý majitel X3 doporučit kterou ? a jestli manuál nebo automat ? taky co rozvodovka... když se v ní mění olej tak by měla vydržet 250 tisic km jsem slyšel ;)

Re: Koupě BMW X3 e83

Napsal: ned 05.11.2017 13:30
od bmwwalmez
Ahojte, chtěl bych informace a rady.
Budu kupovat X3 e83 3.0d 150kw, r.v. 2004 manuál. 220 000km najeto.
Chci se informovat jak je to s pohonem 4x4.
Majitel tvrdi ze to jeste neni x-drive. Ja myslel ze všechny x3 jsou s x-drivem. Jak to teda je?
Jsou nejake vyhody/nevyhody jestli to teda neni xdrive?
A poslední dotaz je ohledně pohonu 4x4 a rozvodovky.
Je nejaky postup nebo možnost pri obhlidce auta a zkušební jízdě poznat zda je něco špatně, nebo načlé?
Díky za jakoukoliv reakci. Radim

Re: Koupě BMW X3 e83

Napsal: ned 05.11.2017 16:06
od bmwwalmez
Takže, snažil jsem se studovat a pochopil jsem to tak ze v prvnich kusel x3 nemusi byt xdrive. Může byt x (awd) co byl v pevnich x5 a treba e46, s tim že pokud proklouzne kolo připojí se přední naprava v určitém poměru. A xdrive ve spolupraci dsc může přenést jakykoliv vykon na jakekoliv kolo? Pochopil jsem to správně? Pokud ne opravte me prosím ať někoho nepletu...
Ma tedy ten prvni druh pononu nejale nedostatky, nebo naopak pozitiva?
Dejte nekdo vědět, určitě se v rom vyznate lépe jak já....

Re: Koupě BMW X3 e83

Napsal: ned 05.11.2017 21:46
od laik
Můžu reagovat max na "první X5". MámE53 předface, je tam 4x4 na stálo v nějakém neměnném poměru.
X drive jej má proměnný, něco jak jsi napsal. Ale nepamatuji si, jestli se připojuje (od 0%) nebo má min 10%.
Nedávno mě to tady někdo vypsal. Třeba to zopakuje nebo čmuchej
Myslel jsem si totiž, že když mám 4x4 na tvrdo,( poměr NENÍ 50 :50) že je to lepší a ono hovno hovno zlatá rybko :D

Re: Koupě BMW X3 e83

Napsal: ned 05.11.2017 22:40
od bmwwalmez
Super, díky za jakoukoliv reakci. Takže co se týká pohonu 4x4 plati, že novější (xDrive) = lepší, spolehlivější???
Ještě by me zajímalo co si prováděl za prvotní servis na pohonu 4x4...

Re: Koupě BMW X3 e83

Napsal: ned 05.11.2017 23:56
od laik
Já nic :D , ale JaraX
Olej a zase olej. Motor, převodovka, a 3x rozvodovka? O nějaký decánek navíc oproti zadohrabu. Jaký jiný servis by měl být? Až se to posere, pak oprava.
U xdrive je nějaký motorek, který by mohl odejít, ale není to drahý. Běžně se to nekazí, bral bych určitě xdrive. Spolehlivější????..to bych asi neřešil.
xDrive je lepší, bo jak jsi psal si pohlídá trakci na každém kole a těch třeba 90% vzadu je schopný přesunout dopředu. Přesný čísla si nepamatuji. Je tu někde i odkaz na video, jak to funguje.
Já mám cca 60% a nějaký drobný vzadu a zbytek vepředu a nějaký prokluz to neřeší a poměr je natvrdo. Asi to víc žere gumy a benzín si myslím.
Porovnávat nemůžu(jestli je to radikální rozdíl), protože xdrive mi nikdo nepůjčil :D a na silnici mimo terén to tak markantní nebude.
Já odjel zatím jednu zimu a jede to jak na suchu i bez xdrive ;)

Re: Koupě BMW X3 e83

Napsal: pon 06.11.2017 07:23
od JaraX
- tak si hlavně nekupuj naftu, je to hroznej traktor, a servis staré nafty stojí kotel. hledal bych radši pěknou M54
- všechny X3 mají xdrive, tzn rozdělují krouták variabilně mezi předkem a zadkem
- laikova X5 má rětěz v rozvodovce a předek jede furt, todle řešení je lepší v tom že sice o chlup více žere, ale ten grip je tam hned a furt, v térénu je to určitě lepší jako xdrive, xdrive zase lépe reaguje na krizový situace (např led pod jedním kolem za jízdy atd)
- xdrive je podstatně poruchovější, jednak kvuli motorku kde se občas vydřou zuby, tak kvuli tomu že i ty lamely mají svoji životnost a čas od času je třeba nové VTG nebo repas, u X3 to aspon vydrží cca 250-300 tisíc, kdežto u novějších modelů to nevydrží ani 150 tisíc km.
- je to prostě čtyřkolka jako každá jiná, odchází tomu taky ty kardany, poloosy, diferaky a všecko to něco stojí, ted tu mám X5 E53 FL, jede jen na zadek, po diag. na zvedáku se kardany točí, ale přední poloosy stojí. z diferaku vytekl olej s příměsí zubů :D. nejlevnější řešení je jetej diferak za 25 tisíc a pul dne práce.
- prvotní servis = vyměnit oleje ve všech v diferakách, do VTG pouze origo BMW a musí se to přes BMW diagnostiku nastavit. + kontrola poloos, vůli v kardanech atd.
- u X3 tě stejně bude víc trápit ten naftovej motor, a ta GM převodovka, na to že dáš občas někde 20k do 4x4 tě nebude vůbec trápit.

Re: Koupě BMW X3 e83

Napsal: pon 06.11.2017 12:10
od bmwwalmez
Jsem velice rád za vaše reakce, hlavne od Jaraxe...
Chtěl jsem naftu protoze ten motor jsem mel v e46, je pravda ze jsem to měl jen 1 rok a 1,5 roku, takže (jsem ty strasaky nafty nemusel řešit). Ted bych si ale auto uz chtel nechat déle.
Určitě bych chtěl manuál. Automat jsem nikdy neměl, nejspis bych si zvykl, ale pokud automat tak 6st. Coz jsem mimo svuj rozpočet.
Takže ideálně x3 2,5i nebo 3,0i a případně do plynu? Vím ze Jarax to dělá a ze se musi nádrž davat zespodu auta (mohl bych poprosit klidně do SZ na kolik ta prestavba vyjde?)
A pokud x3 v benzinu tak nejspis do nemecka, v CR je jen par kousků. Tak bych si chtel udělat prehled na kolik by to cele vyslo.
Můžu te Jaraxi poprosit (do SZ) kolik by byla tvoje cena za tvoje sluzby spojene s dovozem? Jen ciste hypoteticky, kdybys mel zajem a cas samozrejmer.

Re: Koupě BMW X3 e83

Napsal: pon 06.11.2017 16:25
od laik
Musí to být nutně X3? Naftu nikomu nerozmlouvám, řeší se to tady každý druhý příspěvek a jestli by jsi chtěl servisovat u JaraXe, tak nevím :)
Já bych už ji po 25ti letech nechtěl ani za zlatý prase. Všechny nafty jsem zrušil a s poslední se peru. Klasika - 200.000km a DPF šel do kytek. A bude hůř. Už to nejsou starý dobrý TD a TDI.
Chceš r.v.2004. Rok bych ubral a šel do E53 4.4i 210kW V8 předface.
Nemá xdrive - levnější servis viz výše
5q od ZF - levnější servis jak na 6q, ZF je lepší jak GM
motor M62 - trochu slabší na vanosy a rozvody, ale jede furt - levnější servis
X5 je větší a pohodlnější asi? S X3 r.v.2004 jsem neměl tu čest.
Mám tam 90litrů nádrž místo rezervy - dojezd 500 km+ (hooodně důležité, malá nadrž tě bude časem srát) U X3 je poloviční.
Perfektní zástavba od JaraXe, hlavně plnění bez redukce pod dvířky, všechno pěkně schované a zpracované, pokud neotevřu dvířka od popelníku, tak nevím, kdy přepíná. Před rokem cca 40kil na V8. Aktuální cenu nevím. Maximální spokojenost. Doporučuji.
Na automat si zvykneš hooodně rychle, manuál na tak těžký auto??? Asi ne e.
Je to postřeh od laika Laika jen tak v kostce ;) Někdo mě třeba opraví, doplní...

Re: Koupě BMW X3 e83

Napsal: pon 06.11.2017 18:24
od bmwwalmez
Nemusí to byt nutně x3. Nebranim se ničemu. Debatu co by mi mohlo pasovat se snažím rozhybat zde (bezúspěšně :D ) http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.p ... 8&start=40

To parkovani v sídlišti a nejspíš dražší servis na údržbu me trochu od x5 odrazuje.
Mám nájezd kolem 30 000km a nejsem boháč (takže mi náklady na auto nejsou úplně jedno) tak jsem hleděl po naftě, benzínu v plynu, nebo e90/91 325i.