Stránka 2 z 8
					
				
				Napsal: pát 01.04.2016 07:31
				od tommee
				X5, e65 a podobný tanky budou i do budoucna super bezpečný. Přeci jen masu železa člověk jen tak nenahradí. 
Bezpečnost Ička zkoušet osobně nechci (stejně jako jinýho auta), ale je zajímavě udělaný- Všude zvenčí plast kam se podíváš- dveře, kapota, blatníky. Včechno je to navěšený na masivním karbonovým monokoku, kterej bude tuhej jako prase 
https://www.youtube.com/watch?v=e2prYaASjqI
Uvnitř si musíte vyslechnout báječnej eko příběh o tom, jak sedačky a čalounění jsou udělaný z recyklátu pet lahví, výpně dveří a palubka z vláken nějakýho rychle rostoucího stromu búhvíodkud, ale celkově to budí velmi solidní dojem i co se týče prostoru, uspořádání a pasivní bezpečnosti. Hlavně je to hodně jiný..
Teď off-topic za mě- spousta lidí tady řeší, že BMW už nemá v současný produkci auto, který by si koupili (včetně mě). Těším se na svezení s M2 a trochu si teď říkám, že to možná bude poslední Mko s čistě benzíňákem. i8 nám ukazuje, že další Mko možná bude hybrid a hned po něm za pár let elektrika:D Pak všichni hromadně spácháme sepuku organizovanou BMW klubem 

 
			
					
				
				Napsal: pát 01.04.2016 10:13
				od de-nitro
				zajimalo by me jak se to opravuje.kdyz ten karbonovej skelet praskne tak je to asi na vyhozeni.to budou mit pojistovny radost  

 
			
					
				
				Napsal: pát 01.04.2016 11:50
				od tommee
				Auto po boutačce už nikdy neni jako před. Měli by to vyhodit, recyklovat a zaplatit nový 

 Lepit ten karbon, nevim nevim  

 
			
					
				
				Napsal: pát 01.04.2016 12:33
				od Francis
				Přesunuto do nově vytvořené elektrické sekce.
			 
			
					
				
				Napsal: pát 01.04.2016 12:34
				od JaraX
				super, k sedmám bych dopsal do popisku ještě G11, G12, přece jen už se to tam probírá
			 
			
					
				
				Napsal: pát 01.04.2016 19:32
				od Thomeeno23
				de-nitro píše:zajimalo by me jak se to opravuje.kdyz ten karbonovej skelet praskne tak je to asi na vyhozeni.to budou mit pojistovny radost  

 
Karbon jde zavařit. U karbonových kol v případě praskliny dokonce výrobci dávají certifikát že to nepraskne v místě opravy takže hádám že u aut to časem bude podobně. Spíš bych se bál ztráty tuhosti karoserie protože karbon měkne... A docela rychle. Závodní karbonová kola jsou po 3 letech používání na profi použití už nevhodná
 
			
					
				
				Napsal: pát 01.04.2016 19:37
				od JaraX
				češi se určitě naučí hezky spravovat i3ky perlinkou 

 
			
					
				
				Napsal: pát 01.04.2016 20:12
				od de-nitro
				g11 ma carbonovy sloupky,uz to bude asi ve vsem od tedka.
			 
			
					
				
				Napsal: pát 01.04.2016 20:34
				od JaraX
				
			 
			
					
				
				Napsal: sob 02.04.2016 10:00
				od tommee
				Francis píše:Přesunuto do nově vytvořené elektrické sekce.
Palec nahoru, rozšíření kategorií celkově fóru sluší:)
 
			
					
				
				Napsal: sob 02.04.2016 10:03
				od tommee
				Thomeeno23 píše:de-nitro píše:zajimalo by me jak se to opravuje.kdyz ten karbonovej skelet praskne tak je to asi na vyhozeni.to budou mit pojistovny radost  

 
Karbon jde zavařit. U karbonových kol v případě praskliny dokonce výrobci dávají certifikát že to nepraskne v místě opravy takže hádám že u aut to časem bude podobně. Spíš bych se bál ztráty tuhosti karoserie protože karbon měkne... A docela rychle. Závodní karbonová kola jsou po 3 letech používání na profi použití už nevhodná
 
Toho bych se rozhodně nebál. Karbon má přesně takový vlastnosti jak se poskládají jeho vlákna. Může bejt tuhej, křehkej, extrémně tvrdej, nebo naopak vláčnej. Karbonovej rám na kole jezdím asi 6 let, karbonový kola budou úplně něco jiných. Pochybuju, že by třeba u McLarenu nebo Zondy nechali změknout jejich karbonovej monokok:)
 
			
					
				
				Napsal: sob 02.04.2016 15:56
				od Thomeeno23
				Já spíš myslím že hlavní nosné prvky budou vždy z nějakého kovu. Ta i3 má rám s podvozkem a bateriemi taky kovový ne? Na obrázcích to tak vypadá, a tak nějak to bude asi se všemi těmi auty. Prostě podvozek a na tom posazenej karbonovej skelet. Kromě toho měknutí si ani nedovedu představit uchycenej třeba tlumič do takovýho materiálu, i když je to pevný je to docela křehký a tyhle rázy(minimálně v Čechách)  by s tím určitě hodně rychle zamávali  

 
			
					
				
				Napsal: úte 12.04.2016 15:56
				od tommee
				Základní modul je prej z hliníku. Drží motor, baterie, podvozkové části a obsahuje deformační zóny. K němu je připevněn prostorový rám z uhlíku na kterým jsou navěšený ty další díly z recykovanýho plastu:) Celý se to dohromady jeví velmi pevně, tak uvidíme časem:)
			 
			
					
				
				Napsal: úte 12.04.2016 22:47
				od inspi1981
				Jediny ze železa jsou kotouče a poloosy, jinak všechno hliník a karbon
			 
			
					
				
				Napsal: stř 27.04.2016 14:17
				od zzeli
				Precetl jsem si vlakno a pocituju, ze zhnuseni z elektroaut se ve me dost snizilo. Zvlast kdyz si uvedomim, ze uz neresim blbosti jako olej, svicky a hromadu dalsiho.
Jestli se muzu zeptat, jak jsou reseny brzdy? Predek i zadek kotouce? To musi reznout jako sfin ne? Brzdna sila je porad hydraulicka na principu podtlaku, brzdovy valec plus nejaka vyveva ci jak? K tomu ABS jednotka? To musi zrat dost energie samo o sobe udrzovat ten system v pohotovosti.
Nebavim se o rekuperaci, zajimaji me klasicke brzdy.
			 
			
					
				
				Napsal: stř 27.04.2016 14:20
				od Misanek
				Jednotky abs měly už v dobách e34 celkem hovno spotřebu, takže předpokládám že v dnešní době je jejich spotřeba el. energie celkem zanedbatelná
			 
			
					
				
				Napsal: stř 27.04.2016 14:49
				od JaraX
				zzeli píše:Precetl jsem si vlakno a pocituju, ze zhnuseni z elektroaut se ve me dost snizilo. Zvlast kdyz si uvedomim, ze uz neresim blbosti jako olej, svicky a hromadu dalsiho.
Jestli se muzu zeptat, jak jsou reseny brzdy? Predek i zadek kotouce? To musi reznout jako sfin ne? Brzdna sila je porad hydraulicka na principu podtlaku, brzdovy valec plus nejaka vyveva ci jak? K tomu ABS jednotka? To musi zrat dost energie samo o sobe udrzovat ten system v pohotovosti.
Nebavim se o rekuperaci, zajimaji me klasicke brzdy.
tady si mužeš odpovědět na spoustu svych otazek
http://bmwfans.info/parts-catalog/I01/E ... 14/browse/
http://bmwfans.info/parts-catalog/I01/E ... eel_brake/
http://bmwfans.info/parts-catalog/I01/E ... ervo_unit/ 
			
					
				
				Napsal: stř 27.04.2016 15:20
				od zzeli
				To me nenapadlo 

 Takze klasika, prehistoricka, lec osvedcena. Jsem zvedav na tu vydrz kotoucu. Resp. ono to vydrzi, ale spis jak budou vypadat zadni kotouce za pul roku, rok.
 
			
					
				
				Napsal: stř 27.04.2016 16:52
				od JaraX
				však brzda brzdíš taky, jen málo, ale prostě brzdíš.
			 
			
					
				
				Napsal: čtv 28.04.2016 07:56
				od Jaris330D
				S i3 jsem měl tu čest se svést a jede to opravdu pěkně. Je to svižné a na menší trasy super.