Stránka 2 z 2
Napsal: čtv 21.11.2013 11:54
od all
Jednotku žhavení umím opravit. je to varianta napořád. nová jednotka po čase zas odejde
nová jednotka vyjde 2200
EDIT: ted sem se koukal na cenu BERU jednotky, tzn origo je taky beru a pro 4 válec je to za 1400
oprava staré se zárukou na 600
když měnit tak všechny žhavky, šetřit se nevyplácí a díky přístupu a ceně, není co řešit.
NGK žhavka vyjde na 260kč
při instalaci nové žhavky, jak je psáno, není od věci žhavku ošetřit pro další demontáž....
Zalomená žhavka je problém

Napsal: čtv 21.11.2013 11:59
od FiliposII
Ano máš pravdu v -20°C žhavení startu pomůže. Zvláště pokud je špatný motor. Ale jeli CR motor v pořádku a má dobré komprese a kvalitní naftu, tak i bez žhavení i při mínusových teplotách i okolo -10°C dokáže nastartovat (bez nějakého dlouhého točení starterem). Já u své 325D jsem postřehl ikonu žhavení na palubce až když auto stálo cca 14 dní při -15°C přes den a cca -20°C přes noc. Pak se tam ta ikonka na cca <1s zobrazila a pak byl naprosto hladký start. Do -10 je žhavení tak ktátké, že se ikona ani nezobrazí a auto vždy nastartovalo na všechny válce.
Nicméně o potřebě žhavení jsem mluvil i s technikem v Renocaru a ten mi říkal, že tyto motory nastartují i bez žhavení. U starších motorů to bylo téměř nemyslitelné, ale doba pokročila.
Napsal: čtv 21.11.2013 12:30
od Honza325
Ona kontrolka se sice rosvítí na chvíli,ale žhaví dýl. Dožhavování.. Když bys ji v týhle zimě vyndal a nechal zapojenou,přiložil na kostru, viděl bys,jak dlouho žhaví... Ten displej nebo kontrolka je informativní a funguje všude jinak. Koncernum často svítí docela dlouho, u italů kolikrát třeba často jen na půl vteřiny blikne-přitom to neznamená,že za půl vteřiny je hotovo. Mě to na displeji kolikrát zasvítí až při točení startérem a taky jen na chvíli...
Ty technici, já ti nevim, mě třeba klidně tvrděj, že olej v automatu se nikdy nemusí měnit,že US DRL nelze dokódovat, že u e60 zjistim přesnou teplotu motoru jen přes diagnostiku a podobně

Napsal: čtv 21.11.2013 12:38
od FiliposII
Je pravda, že ne vždy jsou technici nejlépe informovaní a někdy řeknou i to co by neměli a to i u BMW. Mě osobně řekli, že to nemám řešit, až jich bude více. To že jednotka u mého auta přižhavuje i při startu i po startu samozřejmě vím. Jen jde o to, že motor startuje běžně okamžitě po zmáčknutí tlačítka, ale při velkých mrazech to nejprve cca 1s žhavilo a pak teprve točilo. Někde jsem četl, že to žhavení, zvláště po nastartování je dnes spíše na vylepšení emisních norem.
Napsal: čtv 21.11.2013 12:59
od Honza325
Zvláštní technik. By mě zajímalo, jakym způsobem a "předpokládanou cenou opravy" by pak oznamoval,že musej shodit hlavu,aby dostali ven ty zarostlý zalomený svíčky,který předtim poradil nechat být.. S tím spojený všechny těsnění,šrouby,olej, aw jednotky a ostatní blbosti

Myslim,že by tvrdil že nic takového nikdy neřek. A zákazníkovi by nezbylo, než si na něj počkat po práci
Řešíme už nesmysly
Doporučuju měnit

Napsal: čtv 21.11.2013 13:18
od Vlasta
all píše:Jednotku žhavení umím opravit. je to varianta napořád. nová jednotka po čase zas odejde
Nový provedení jednotky už má tlustý ty cesty, takže s nepropálí
Napsal: čtv 21.11.2013 13:19
od matiz
Ze pana technika pozdravuju...
Napsal: čtv 21.11.2013 13:37
od Honza325
Napsal: čtv 21.11.2013 13:43
od all
tlustější cesty a taky lepší uchycení k výstupním bajonetům

vím, už sem dvě opravoval.... stejně se to uklepalo a jednomu se propálil fet na výstupu.
Ať si každý dělá a mění jak uzná za vhodné
ty servisáky bych chtěl znát

Napsal: čtv 21.11.2013 14:13
od FiliposII
Není problém ho pozdravovat. Napiště mu do Renocar Brno (Servis klasik) - bohužel na jeho jméno si teď nevzpomenu, ale pokud by někdo chtěl tak mám pocit, že na faktuře bylo

.
No a jelikož jsem technika "hloupě" neposlech, tak je budu měnit.
Napsal: čtv 21.11.2013 20:01
od zidrad
To jsme si nerozuměli. Já vím že žhavení je třeba

Jen mne zaskočila ta jednotka žhavení. U jiných aut jsem o tom neslyšel. Jinak jo mám to common rail 320d 110kw. Ceny docela rozdílné. Svíčka ngk se dá koupit jak píše all za 250kč, ale také v kelly za 640kč. Zítra jedu do bmw, tak se poptám co s tím a za kolik. Jak tedy zjistit, jestli jsou v háji svíčky nebo ta jednotka? Dá se to jen nějakou profi diagnostikou nebo jak?
Napsal: čtv 21.11.2013 20:14
od FiliposII
Diagnostika neumí rozpoznat zda je jednotka dobrá nebo ne. Ale většinou pokud to hlásí všechny žhaviče, tak to bývá ona. Ale je to tak trochu loterie na 100% to nikdo neřekne.
Žhavič je možné otestovat jednoduše, pokud na to má člověk příslušné nástroje. Tedy zdroj napětí (pozor, některé pracují s 5V, 7V ... a některé s 12V) a dobrá by byla také rychloběžná kamera (nebo možná i termokamera nebo hodně dobré oko). Jakmile získáš záznam jak se svíčka zahřívá (pokud se tedy vůbec bude zahřívat), tak s něj rychle poznáš, zda je svíčka OK, nebo je už na výměnu. To že se svíčka rozzáří nemusí znamenat, že je OK. Žhavička by měla svou tepelnou energii pokud možno smeřovat co nejvíce ke svému konci (do válce).
Napsal: čtv 21.11.2013 21:19
od Vlasta
U E6x, předpokládám, že i u E9x už lze diagnostikovat vadnou jednotku nebo jednotlivé žhavičky
Napsal: pát 22.11.2013 21:18
od zidrad
Tak jsem byl dnes v bmw. U e46 pry nelze zjistit diagnostikou zda jsou špatné žhaviče nebo jednotka. Vše dohromady mi vyčíslili na 9600kč, takže tudy cesta nepovede

Kdyby někdo věděl o někom z Moravskoslezského kraje, kdo by byl schopen vytáhnout tu jednotku, případně vyměnit svíčky tak budu rád. Já se na to necítím

Napsal: ned 24.11.2013 11:12
od FiliposII
Všechny svíce vyměněny. Vyndat šli poměrně snadno. Byly tam originál BERU a šli tam opět originál BERU. Se všemi drobnosti okolo to vyšlo na něco málo přes 5000kč (za materiál). Výměna jen žhavičů je tak cca na 3 hodiny (po 1 hodině jsem je měl venku), ale jelikož jsem ještě všechno poměrně důkladně čistil od karbonu tak se to protáhlo skoro na celý den.