Stránka 2 z 2
Napsal: pát 01.11.2013 13:02
od Totic
Těch deset litříků určitě někdo rád koupí do M3ky, drift káry a pod. Nebo si ho nechat čistě na to léto.
Napsal: pát 01.11.2013 14:46
od MattyX
No asi bych nedělal katastrofické scénáře

pořád ten olej má stejnou viskozitu za studena tzn. 10w a za tepla má větší viskozitu, u castrolu je myslím do 126 stupňů. Ten olej se za studena zahřívá stejně jako 10W40... až když tomu nakládáš tak od cca105 stupnu nahoru (kde už 30tka je na hranici pomale)to neleze tak rychle, protože ve vyšších teplotách si drží viskozitu (udržuje sílu olejového filmu). Ten motor je konstruovanej sice na 5w30, tak jako třebas 335i motor, ale do toho se to nedá lejt viz zkušenosti místních členů

za studena to pro tebe bude znamenat akorát vyšší mazací tlak, ale to nebude v zásadě nic dramatickýho. Jediný o co bych měl možné obavy jsou hydroštěly, ale to jak u koho... pokud jezdiš ale nějaké krátké trasy, kde je vhodný aby se motor ohřál co nejrychleji, nechal bych 5w
