Stránka 2 z 2

Napsal: čtv 14.03.2013 13:16
od JaraX
ale houby, stačí mit webasto

Napsal: čtv 14.03.2013 19:47
od EdyBoyS
a kolik stojí dodělání webasta?

Napsal: čtv 14.03.2013 19:52
od JaraX
jde o to za kolik ho seženeš, kamoša u 728i to vyšlo na 10k komplet,

Napsal: čtv 14.03.2013 22:52
od Lucifer
8O 8O 10k komplet za webasto. To kupoval nový ne ?

Napsal: čtv 14.03.2013 22:59
od JaraX
ty voe, novy webasto stojí tuším 19 holý, ono to zas taková prdel není, dodělaval jsem to už víckrát,
potřebuješ
- natáhnout z nádrže benzín, tzn trubičky, čerpadlo, vedení,
- natáhnout z hlavních pojistek kabel k webastu
- natáhnout vodu, tzn rozpojit okruh, připojit dalšíma hadicema webasto
- přidělat webasto, u E38 to znamená navařit na kaslti origo držák
- natáhnout kabel ke klimapanelu a vyměnit klimapanel za webastovej
- vše dozapojit, napájet konektory, nakodovat.
- napojit nějakej centrál nebo telestart.

ve dvou jsme to dělali 3 dny v kuse.

Napsal: čtv 14.03.2013 23:03
od Lucifer
Já vím moc dobře co to obnáší. Ale to že klimapanel u e38 je jinej tak to nevím a ještě kódování. Do e36 je to dodělání podstatně snažší protože držák tam je skoro uzpůsobenej připojíš + - vodu benzín jeden drát na klimu a pak už je na tobě jestli hodiny nebo telestart.

Ale bufík benzínovej se dá sehnat do 3 tis tak počítám max další 3 tis na zbytek materiálu jako hadice dráty čerpadlo tlumič sání a výfuk. Nemluvím samozřejmě o nových dílech :wink:

Hlavně u e38 je toho potřeba víc rozebrat webasto se umísťuje do podběhu k řidičovi ne ? Takže víc materiálu větší rozebírání a sraní u e36 ho napasuješ místo baterky kde jí mají 4vály

Napsal: pát 15.03.2013 03:47
od EdyBoyS
Zas tak krátké trasy nejezdím... Do práce to mám z domu cca 10km a průměrně najezdím tak těch 50 - 80 km každý den.

Proč se vlastně plyn bez webasta zapíná tak pozdě??
To se přepíná z benzínu na plyn po 3km, i když mám zahřátej motor a jen ho na pár minut chcípnu a pak znova nastartuju?? Nebo to se děje jen za studena?

Napsal: pát 15.03.2013 08:43
od paveld
Musíš mít v chladícím okruhu alespoň 30°, spíš 40° aby se plyn v reduktoru ohřál a dobře spaloval. Za studena by ti tam šel plyn pod bodem mrazu co nehoří.

Napsal: pát 15.03.2013 09:09
od JaraX
přesně tak, ale už pracuju na prutokovym ohřivačí co by dovolil jet na LPG hned, a nebude to drahy ani složity na instalaci.

Napsal: pát 15.03.2013 09:11
od EdyBoyS
Takže pokud budu mít rafičku teploty uprostřed a budu jezdit pojezdy třeba jen 2 nebo 3km a vždycky třeba na 5 minut vypnu motor a pak zase nastartuju a budu pokračovat dál, tak pojedu pořád na plyn a benzín si to vezme akorát na nastartování??
pokud to teda dobře chápu.

Napsal: pát 15.03.2013 09:54
od gs500e
přesně tak :-)

ráno přijdeš k auto, nastartuješ a jedeš na benzín, když se teplota vody dostane za modré políčko, samo se to přepně na plyn, pak když zastavíš, chcípneš a kdykoliv nastartuješ a teplota vody je přes modré, tak jen na benál nastartuješ a hned to přepne na plyn a furt jezdíš na plyn..prostě když je to furt zahřáté (neklesne pod 40°C) tak furt jezdíš na plyn, jen natočení jen benzín

Napsal: pát 15.03.2013 09:55
od Francis
paveld píše:Musíš mít v chladícím okruhu alespoň 30°, spíš 40° aby se plyn v reduktoru ohřál a dobře spaloval. Za studena by ti tam šel plyn pod bodem mrazu co nehoří.
Trochu to upřesním: LPG v nádrži je v kapalné fázi. V reduktoru je odpařeno do plynné fáze a ta jde do motoru. Při nedostatečném přísunu tepla (neohřátá chladící kapalina) jde do motoru mlhovina kapalné fáze LPG, odpařuje se až v motoru a směs je příliš bohatá, spotřeba zbytečně vysoká.

Napsal: pát 15.03.2013 10:55
od Totic
Tak za modrou se to dostane klidně po třech kilometrech, když nejsou megamrazy, takže to by šlo. Webasto asi neřeším, další výdaje plus nikdy nevím kdy potřebuju hned skočit do auta a jet. Moc by mě nezahřálo.

Napsal: sob 16.03.2013 02:54
od EdyBoyS
Tak to je ideálka, až dostanu půjčku, tak do toho LPG jdu... dobrá úspora, protože tankovat každej týden za 1oookč je celkem dost...
A jak se řeší ukazatel stavu plynu v nádrži?? dává se to někam do interiéru, nebo musim co chvíle čekovat manometr na plynové nádobě v kufru?

Napsal: sob 16.03.2013 08:20
od vsemick
No nejlíp natankovat vždy do plna a vynulovat počitadlo km.Kolik najedeš na plnou už zjistíš sám.Co do přesnosti je to lepší než ukazatel.

Napsal: sob 16.03.2013 08:46
od paveld
Přesně tak, plynaři mi sice nabídli za příplatek 1000.- ukazatel, ale prý je to hodně nepřesný tak ať radši jezdim podle počítadla na tachometru.

Napsal: sob 16.03.2013 18:44
od scooter_x
JaraX píše: pokud ted vynechám Nkové motory, tak mužeme řict že motorům Mxx je plyn uplně ukradenej, jediný na čem se podepíše kratší životnost jsou svíčky
Zajímalo by mě, jakej je problém u Nkovejch motorů a LPG, mohl bys mi to nějak specifikovat? Dík !

Napsal: sob 16.03.2013 19:34
od Francis
Ukazatel je čtyřmi diodami a nic moc přesný. U plováku je podobný mechanismus jako u klasického palivoměru na benzín (odporový dělič), takže stačí mít snímač na nádrži a někam si dát jako přídavný budík palivoměr ze Škody 105/120 a pak to bude i poměrně přesné ;-)

Napsal: pon 18.03.2013 01:28
od EdyBoyS
Francis píše:Ukazatel je čtyřmi diodami a nic moc přesný. U plováku je podobný mechanismus jako u klasického palivoměru na benzín (odporový dělič), takže stačí mít snímač na nádrži a někam si dát jako přídavný budík palivoměr ze Škody 105/120 a pak to bude i poměrně přesné ;-)
A myslíš, že na to půjde napojit VDO budík??
viděl jsem na ebay takovej adaptér místo přihrádky pod BC, kde byly 3 VDO budíky (voltmetr, teplota oleje a tlak oleje)... vyřešil bych to obdobně, akorát místo tlaku oleje, bych dal ten palivoměr...

Tady jsem našel dokonce i fotky... mrkni:
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Napsal: pon 18.03.2013 10:01
od Francis
Pokud seženeš VDO palivoměr, tak to fungovat bude. Též jsem o něčem podobném přemýšlel, ale chtěl jsem jít cestou přepínače - při provozu na LPG by palubní palivoměr ukazoval stav LPG ;-)
Nakonec jsem to nechal plavat a jezdím s tankováním plné nádrže a vynulováním denního počítadla, jak psal vsemick výše.