Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

LPG do BMW E36 328i

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od JaraX »

ale houby, stačí mit webasto
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#22 Příspěvek od EdyBoyS »

a kolik stojí dodělání webasta?
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#23 Příspěvek od JaraX »

jde o to za kolik ho seženeš, kamoša u 728i to vyšlo na 10k komplet,
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov
Klubové ID: 3086

#24 Příspěvek od Lucifer »

8O 8O 10k komplet za webasto. To kupoval nový ne ?
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#25 Příspěvek od JaraX »

ty voe, novy webasto stojí tuším 19 holý, ono to zas taková prdel není, dodělaval jsem to už víckrát,
potřebuješ
- natáhnout z nádrže benzín, tzn trubičky, čerpadlo, vedení,
- natáhnout z hlavních pojistek kabel k webastu
- natáhnout vodu, tzn rozpojit okruh, připojit dalšíma hadicema webasto
- přidělat webasto, u E38 to znamená navařit na kaslti origo držák
- natáhnout kabel ke klimapanelu a vyměnit klimapanel za webastovej
- vše dozapojit, napájet konektory, nakodovat.
- napojit nějakej centrál nebo telestart.

ve dvou jsme to dělali 3 dny v kuse.
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov
Klubové ID: 3086

#26 Příspěvek od Lucifer »

Já vím moc dobře co to obnáší. Ale to že klimapanel u e38 je jinej tak to nevím a ještě kódování. Do e36 je to dodělání podstatně snažší protože držák tam je skoro uzpůsobenej připojíš + - vodu benzín jeden drát na klimu a pak už je na tobě jestli hodiny nebo telestart.

Ale bufík benzínovej se dá sehnat do 3 tis tak počítám max další 3 tis na zbytek materiálu jako hadice dráty čerpadlo tlumič sání a výfuk. Nemluvím samozřejmě o nových dílech :wink:

Hlavně u e38 je toho potřeba víc rozebrat webasto se umísťuje do podběhu k řidičovi ne ? Takže víc materiálu větší rozebírání a sraní u e36 ho napasuješ místo baterky kde jí mají 4vály
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#27 Příspěvek od EdyBoyS »

Zas tak krátké trasy nejezdím... Do práce to mám z domu cca 10km a průměrně najezdím tak těch 50 - 80 km každý den.

Proč se vlastně plyn bez webasta zapíná tak pozdě??
To se přepíná z benzínu na plyn po 3km, i když mám zahřátej motor a jen ho na pár minut chcípnu a pak znova nastartuju?? Nebo to se děje jen za studena?
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Klubové ID: 1931
Kontaktovat uživatele:

#28 Příspěvek od paveld »

Musíš mít v chladícím okruhu alespoň 30°, spíš 40° aby se plyn v reduktoru ohřál a dobře spaloval. Za studena by ti tam šel plyn pod bodem mrazu co nehoří.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#29 Příspěvek od JaraX »

přesně tak, ale už pracuju na prutokovym ohřivačí co by dovolil jet na LPG hned, a nebude to drahy ani složity na instalaci.
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#30 Příspěvek od EdyBoyS »

Takže pokud budu mít rafičku teploty uprostřed a budu jezdit pojezdy třeba jen 2 nebo 3km a vždycky třeba na 5 minut vypnu motor a pak zase nastartuju a budu pokračovat dál, tak pojedu pořád na plyn a benzín si to vezme akorát na nastartování??
pokud to teda dobře chápu.
gs500e
Registrovaný
Příspěvky: 382
Registrován: pát 26.02.2010 01:00

#31 Příspěvek od gs500e »

přesně tak :-)

ráno přijdeš k auto, nastartuješ a jedeš na benzín, když se teplota vody dostane za modré políčko, samo se to přepně na plyn, pak když zastavíš, chcípneš a kdykoliv nastartuješ a teplota vody je přes modré, tak jen na benál nastartuješ a hned to přepne na plyn a furt jezdíš na plyn..prostě když je to furt zahřáté (neklesne pod 40°C) tak furt jezdíš na plyn, jen natočení jen benzín
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#32 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

paveld píše:Musíš mít v chladícím okruhu alespoň 30°, spíš 40° aby se plyn v reduktoru ohřál a dobře spaloval. Za studena by ti tam šel plyn pod bodem mrazu co nehoří.
Trochu to upřesním: LPG v nádrži je v kapalné fázi. V reduktoru je odpařeno do plynné fáze a ta jde do motoru. Při nedostatečném přísunu tepla (neohřátá chladící kapalina) jde do motoru mlhovina kapalné fáze LPG, odpařuje se až v motoru a směs je příliš bohatá, spotřeba zbytečně vysoká.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Klubové ID: 3742

#33 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Tak za modrou se to dostane klidně po třech kilometrech, když nejsou megamrazy, takže to by šlo. Webasto asi neřeším, další výdaje plus nikdy nevím kdy potřebuju hned skočit do auta a jet. Moc by mě nezahřálo.
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#34 Příspěvek od EdyBoyS »

Tak to je ideálka, až dostanu půjčku, tak do toho LPG jdu... dobrá úspora, protože tankovat každej týden za 1oookč je celkem dost...
A jak se řeší ukazatel stavu plynu v nádrži?? dává se to někam do interiéru, nebo musim co chvíle čekovat manometr na plynové nádobě v kufru?
vsemick
Registrovaný
Příspěvky: 133
Registrován: sob 20.11.2010 01:00

#35 Příspěvek od vsemick »

No nejlíp natankovat vždy do plna a vynulovat počitadlo km.Kolik najedeš na plnou už zjistíš sám.Co do přesnosti je to lepší než ukazatel.
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Klubové ID: 1931
Kontaktovat uživatele:

#36 Příspěvek od paveld »

Přesně tak, plynaři mi sice nabídli za příplatek 1000.- ukazatel, ale prý je to hodně nepřesný tak ať radši jezdim podle počítadla na tachometru.
Uživatelský avatar
scooter_x
Registrovaný
Příspěvky: 523
Registrován: ned 15.05.2011 00:00
Bydliště: Německo, Františkovy Lázně, Praha, Kolín
Klubové ID: 3560

#37 Příspěvek od scooter_x »

JaraX píše: pokud ted vynechám Nkové motory, tak mužeme řict že motorům Mxx je plyn uplně ukradenej, jediný na čem se podepíše kratší životnost jsou svíčky
Zajímalo by mě, jakej je problém u Nkovejch motorů a LPG, mohl bys mi to nějak specifikovat? Dík !
BMW e65 750i 270kW Sterlinggrau
BMW e91 330xi 190kW Le Mans Blau M-Paket
BMW e83 X3 3.0sd 210kW Platinbronze
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#38 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Ukazatel je čtyřmi diodami a nic moc přesný. U plováku je podobný mechanismus jako u klasického palivoměru na benzín (odporový dělič), takže stačí mít snímač na nádrži a někam si dát jako přídavný budík palivoměr ze Škody 105/120 a pak to bude i poměrně přesné ;-)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#39 Příspěvek od EdyBoyS »

Francis píše:Ukazatel je čtyřmi diodami a nic moc přesný. U plováku je podobný mechanismus jako u klasického palivoměru na benzín (odporový dělič), takže stačí mít snímač na nádrži a někam si dát jako přídavný budík palivoměr ze Škody 105/120 a pak to bude i poměrně přesné ;-)
A myslíš, že na to půjde napojit VDO budík??
viděl jsem na ebay takovej adaptér místo přihrádky pod BC, kde byly 3 VDO budíky (voltmetr, teplota oleje a tlak oleje)... vyřešil bych to obdobně, akorát místo tlaku oleje, bych dal ten palivoměr...

Tady jsem našel dokonce i fotky... mrkni:
Obrázek

Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#40 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Pokud seženeš VDO palivoměr, tak to fungovat bude. Též jsem o něčem podobném přemýšlel, ale chtěl jsem jít cestou přepínače - při provozu na LPG by palubní palivoměr ukazoval stav LPG ;-)
Nakonec jsem to nechal plavat a jezdím s tankováním plné nádrže a vynulováním denního počítadla, jak psal vsemick výše.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Odpovědět