Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E91 320D nepravidelný chod za studena a při tepl. nad 74st

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
honzako
Registrovaný
Příspěvky: 19
Registrován: čtv 02.02.2012 01:00

#21 Příspěvek od honzako »

řemenice má gumovou část,to je její problém,nemluvě o její ceně
Kortys
Registrovaný
Příspěvky: 241
Registrován: ned 21.03.2010 01:00
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

#22 Příspěvek od Kortys »

Jasně, vím jak vypadá, ale nevěřím že by na to měla vliv pouze pří uváděné teplotě.
Kortys
Registrovaný
Příspěvky: 241
Registrován: ned 21.03.2010 01:00
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

#23 Příspěvek od Kortys »

Tak jsem už myslel, že to za tepla přestalo dělat, ale je to stále stejné. Nenapadá někoho co ještě zkusit?
Kortys
Registrovaný
Příspěvky: 241
Registrován: ned 21.03.2010 01:00
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

#24 Příspěvek od Kortys »

Právě jsem přišel na možnou závadu. V skrytém menu 7.01 je teplota ATMT - MOM (což by měla být venkovní teplota) a ta se rozchází s teplotou, kterou ukazuje normálně palubní počítač. ATMT-MOM 14st a palubák 6,5st.

Tak to asi nic, ta teplota se po rozjezdu srovnala, asi je to čidlo ovlivněné okolní teplotou motoru. Už jsem myslel, že je nějaká stopa.
Kortys
Registrovaný
Příspěvky: 241
Registrován: ned 21.03.2010 01:00
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

#25 Příspěvek od Kortys »

Nemohlo by to přeci jenom dělat nějaké čidlo teploty, i když podle skrytého menu je teplota správná, pokud není ještě samostatné čidlo teploty pouze pro řídící jednotku motoru, případně které a kde je umístěné?
Dle ETK jsem našel tyto:
snímač teploty chladiva
snímač teploty oleje
snímač teploty nasávaného vzduchu
váha vzduchu
a snímač teploty venkovní
Není ještě nějaké?
Kortys
Registrovaný
Příspěvky: 241
Registrován: ned 21.03.2010 01:00
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

#26 Příspěvek od Kortys »

Po procházení manuálu a schémat mě ještě napadlo čidlo teploty nafty, což by dávalo smysl, vzhledem k problému pouze při určité teplotě.
Neměnil někdo, případně jak se projevovala závada?
Kortys
Registrovaný
Příspěvky: 241
Registrován: ned 21.03.2010 01:00
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

#27 Příspěvek od Kortys »

V ETK nemohu najít čidlo co je v motorovém prostoru nahoře vlevo u krytu microfiltru.
Už jsem to našel, jde o sensor AUC kvality vzduchu do kabiny, tak to s mím problémen stejně nesouvisí.
Zkusím prohodit to čidlo teploty nafty.
Kortys
Registrovaný
Příspěvky: 241
Registrován: ned 21.03.2010 01:00
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

#28 Příspěvek od Kortys »

To čidlo teploty nafty také nepomohlo.
Kortys
Registrovaný
Příspěvky: 241
Registrován: ned 21.03.2010 01:00
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

#29 Příspěvek od Kortys »

Tak dnes jsem zjistil, že to kolísá hlavně okolo těch 74st. Při vyšší teplotě se zdá že to nedělá, nebo nepatrně. Při kolísání jsem zkusil vytáhnout podtlak od EGR ventilu a ten motor se zklidní a jde vcelku normálně. Při opětovném zapojení je hned slyšet v sání takové dunění (což je asi normální) a po chvilce začne kolísat, jako se dusit těma spalinama.
Je normální, že je ten EGR okolo této teploty a při volnoběhu otevřen? Při vyšší je již zavřený, ale přesně to nemám vypozorované.
Není někde přesně stanoveno kdy se EGR otevírá?
Odpovědět