Stránka 2 z 3
Napsal: úte 18.09.2012 12:50
od elgroso
to Lucifer: Super, budu jen rád. Jen prosím připoj/te info o kapacitě baterky ev. značce.
Díky!
Napsal: úte 18.09.2012 13:36
od Beaver
Zajimalo by me, k cemu tam mate ty obludne kapacity. Mam 44 Ah, auto startuje v pohode, problem byl jen kdyz jsem startoval ctyrikrat za sebou, pokazde ujel jen 10 metru a zase chcipnul. Pak jsem musel startovat pres kabely (batrerka uz neni nejmladsi, vlastne je to nejaka stara potvora). Jinak ale zadny problem a i po delsim stani auto chyta. 90 Ah je dost extrem, mozna to ma smysl v nafte na zimu, kdy je potreba casto zhavit a dlouho startovat.
Napsal: úte 18.09.2012 14:03
od Lucifer
výška 17,5cm
šířka cca 20cm
délka cca 30cm
Měřil jsem to jen rychle. Jinak je to origo bmw 90Ah 61218381768. Mám nafťáka a v zimě mi to stejně chytá okamžitě, to že je potřeba víckrát žhavit už znamená že je něco špatně.
Jinak Beavere nevim co si kde četl, ale když máš velkou kapacitu baterky tak ta kapacita ti právě vynahradí to, že se ti po několika startech např popojížděčky na nákup nebo od obchodu k obchodu nestihne vybít a furt máš v baterce dostatek proudu na další natočení. Mám v autě ten sub 900W zesilovač a jsem schopnej klidně i 5 hodin hrát v kuse jen pro info ten zesík žere zhruba 15A a stejně auto natočím. Osobně vyzkoušeno na BIGU
To když dáš malou kapacitu baterky do auta je sice podle tvýho vynikající, že se stíhá dobíjet, jenže baterka která se furt vybíjí NAPŘÍKLAD pod 50% a furt těch 50% se zase nabíjí klekne o hodně rychleji než baterka kterou nevybíjíš pod 50%
A ještě jedna věc jak můžeš baterku 90Ah vybít víc než baterku která má 44Ah? Z obou baterek startem vybiješ stejný množství "elektriky" ale jak už jsem psal je to dobrý mít rezervu

Navíc to rychleji točí a nevypínají se třeba rádia nebo klima
Napsal: úte 18.09.2012 16:11
od Beaver
No ja v naproste vetsine pripadu nastartuju a ujedu alespon 10 kilaku, takze trvale vybijeni baterky pod pulku se nekona. Pokud nekdo skace po meste kratke vzdalenosti, vymlati i velkou baterku , takze arguemnt zivotnosti je zbytecny (najevys ho to zachrani pred tim, ze zustane nekde viset, ale kdyz to pres noc nedobije nebo neudela nejaky delsi vylet s autem, tak se mu to znova nenabije). Vetsi kapacita baterie s audiem budiz, znam samozrejme i cloveka, ktery mel audio sile natolik, ze potreboval baterie dve a i za jizdy se mu vybijely, pokud to pustil naplno. To uz je ale extrem.
Jestli to lip toci je zalezitost startovaciho proudu a ne kapacity. Dostatecny startovaci proud (400 A i vic) davaji napr. i malinke baterie do zavodnich aut, ktere spori hmotnost, ale samozrejme jeden dva starty je vyzerou, kapacity maji napr. jen 4 A.
Jinak jak dlouho si zahrajes s baterkou je samozrejme lehky spocitat, kdyz jsi hral 5 hodin a cucal 15 A, tak jsi vyzral 75 Ah kapacity a 15 ti zbylo na start, coz je v poradku, pokud proste tech 5 hodin hrat chces. Ja audio nemam, hodiny hrat nikde nebudu a proto pri mem stylu pouziti auta je nejakych 44-55 Ah baterie absolutne dostacujici, stejne jako velke vetsine lidi, kteri si ale relativne zbytecne kupuji baterie s dvojnasobnou kapacitou, o cene ani nemluve

Samozrejme pokud nekdo za to ty prachy chce mermomoci dat tak ja mu nebranim, osobne ale preferuji vyuzit "usporene" olovo v nabojich nez ho zbuhdarma vozit v aute

Napsal: úte 18.09.2012 16:12
od elgroso
Super moc díky za info.. btw. máš za tou baterkou ještě místo nebo je to na knop?
Napsal: úte 18.09.2012 16:34
od Lucifer
Tak já si to umím spočítat kolik mi to audio sežere. Je to v celku malá hudba.
Jenže je člověk docela rád když má nějakou rezervu. To pokud baterku nedobije po vymlácení už je věc majitele kterej nezná jak se má starat o baterku. Ale baterka s menší kapacitou se bude vybíjet daleko víckrát do nižších hodnot než baterka která má tu kapacitu větší. Čim víc vybíjecích cyklů tym rychleji se baterka odporoučí.
Jak říkám za mě určitě 90Ah auto to s klidem uveze a mít rezervu když člověk potřebuje občas jen pocukávačky je lepší než potom nadávat že ušetřil pár šušní a dal přeci jen menší baterku.
To k tomu silnýmu audiu, že se nestíhaly dobíjet už je průser ve slabym alternátoru.
No hele ta baterka je tam uplně přesně na milimetry

Napsal: úte 18.09.2012 17:47
od Beaver
No kdyz se muzika pocita na kilowaty, na to uz je vetsina altiku kratka

Jinak naposled jsem baterku kupoval Vartu 56 Ah do RAV4, tak doufam, ze par let vydrzi. Auto taky vetsinou ujede aspon tech 10 kilaku od startu, takze rezervna je tam podle me dostatecna.
Napsal: úte 18.09.2012 17:53
od Lucifer
Tak já ten výkon když připočtu rádio dám tak kilowatu ale altík zatím stíhá
Později určitě chci dávat silnější takže asi přijde na řadu nějak dodělat vodou chlazenej altík z 7er ten by měl mít tuším 140A
Napsal: úte 18.09.2012 17:53
od Brody
Jako brát baterku s nej kapacitou mi přijde také kravina, ale když ji chce, tak ať si jí koupí. Bohatě by stačila i nějaká kolem 70ti.
A když jsme u té muziky. Tak já jel na 44ku dva roky s dvouma basákama se zesíkem a taky v pohodě. Až ke konci před prodejem když klekla stářím, tak jsem sehnal jinou opět 44ku

Napsal: úte 18.09.2012 18:39
od Lucifer
Tak většinou tyhle výkony jsou max do 1.5kW pak to altík stíhá s přehledem dobíjet protože 1.5kW je maximální výkon soustavy a na maximální hlasitost s tím člověk nonstop taky nejezdí

Napsal: pát 21.09.2012 17:17
od xSAFA
Pozdě ale přeci, Banner Starting Bull 100Ah: ŠxDxV - 180x350x190 -> vleze se bez horního deklu
Napsal: sob 22.09.2012 08:56
od elgroso
to xSAFA: Díky moc za info. Za baterkou máš ještě místo nebo je to konečná? Ne že bych tam chtěl rvát ještě větší baterku, ale jde mi o to, jestli jí máš zajištěnou aspoň tím dlouhým šroubem s patkou proti pohybu nebo jestli už tam žádné místo není a tak jí nemáš ani pevně ukotvenou?
Ona tedy asi ukotvená bude, ale spíš sama sebou
Prosím o doplňující info.
Díky.
Napsal: sob 22.09.2012 12:26
od Batler
Chtěl bych se zeptat kde tu baterku máš ? zda v kufru nebo v motoru ?
V letos v lednu mi začla odcházet baterka tak jsem začal řešit co a jak... vzhledem k tomu že jsem neměl čas tak batterku mi přivezla máti "prej že chlápek byl zkušenej a vyzná se)
Baterka sice byla 85 Ah ale byla o 4 centimentry delší než je ten plast kolem ní v motoru. Takže jsem tam musel dojet osobně. Tam mi dal 76 Ah i mě se zdála že by tam mohla jít sice tam šla ale vrchní plast nad baterkou byl o centimetr výš takže nešel zacvaknout ale to jsem neřešil.
Také mi povídal že do té velikosti co jsem měl (už nevím kolik) se dělá nejvíc 74-76 Ah
Napsal: sob 22.09.2012 13:21
od Lucifer
4 válce mají baterku v motoru
6 válca mají baterku v kufru po pravý straně
Napsal: úte 25.09.2012 20:14
od JaraX
Lucifer píše:výška 17,5cm
šířka cca 20cm
délka cca 30cm
Měřil jsem to jen rychle. Jinak je to origo bmw 90Ah 61218381768. Mám nafťáka a v zimě mi to stejně chytá okamžitě, to že je potřeba víckrát žhavit už znamená že je něco špatně.
Jinak Beavere nevim co si kde četl, ale když máš velkou kapacitu baterky tak ta kapacita ti právě vynahradí to, že se ti po několika startech např popojížděčky na nákup nebo od obchodu k obchodu nestihne vybít a furt máš v baterce dostatek proudu na další natočení. Mám v autě ten sub 900W zesilovač a jsem schopnej klidně i 5 hodin hrát v kuse jen pro info ten zesík žere zhruba 15A a stejně auto natočím. Osobně vyzkoušeno na BIGU
To když dáš malou kapacitu baterky do auta je sice podle tvýho vynikající, že se stíhá dobíjet, jenže baterka která se furt vybíjí NAPŘÍKLAD pod 50% a furt těch 50% se zase nabíjí klekne o hodně rychleji než baterka kterou nevybíjíš pod 50%
A ještě jedna věc jak můžeš baterku 90Ah vybít víc než baterku která má 44Ah? Z obou baterek startem vybiješ stejný množství "elektriky" ale jak už jsem psal je to dobrý mít rezervu

Navíc to rychleji točí a nevypínají se třeba rádia nebo klima
vždycky je lepší mít rezervu. to s tím nabíjením je kravina, klidně tam muže byt 5000 Ah a nebude to problém, krom toho že to to auto neuveze
větši baterka prostě líp zvládá kratší jízdy a pak se dobije při nějaké delší.
jinak s tím zesíkem máš chybu ve výpočtu, 900W zesík a 15A, to ti moc nesedí, P=U*I. pokud by měl ten zesík 900W, bral by 75A
kdybys chtěl tak tu mam 160A altík z E32 po repasi, mužu ho nechat za 1200.
Napsal: stř 26.09.2012 11:48
od Lucifer
Máš pravdu s tím výkonem
Ale ten zesík nejede nikdy naplno

Takže těch 15A průměrnej odběr je ale maximální bude mít těch 75A
No a ten altík bych napasoval na M51

Napsal: stř 26.09.2012 15:55
od JaraX
to nevím jak bys ho napasoval, ale řekl bych že lip než ten vodouchlazenej.
Napsal: ned 21.10.2012 16:28
od c4mel
čau čau má někdo zkušenosti s autobaterii Varta Silver Dynamic 12V 85Ah ? jde mi hlavně o to aby se mi nevybila v zimě když je třeba -20°C jak bylo vloni... a nebo když něchám v autě svítit... podle rozměrů by se mi měla vlézt vpohodě (bmw e36 323i)
Napsal: stř 24.10.2012 17:04
od c4mel
nikdo sní nemá zkušenosti???
Napsal: stř 24.10.2012 17:38
od Fx
Co chceš slyšet

Když bude ta baterka v pořádku, proč by nějakou dobu nevydržela v mrazu. A s tím svícením, to vždycky záleží na tom, jak dlouho. Zázračná baterka asi neexistuje
