Stránka 2 z 2
Napsal: sob 01.09.2012 21:33
od Lucifer
Tak já bych k tomu dodělal manuální regulaci aby se to dalo aj vypnout aby sis to nevymlátil a ono když člověk sedne v zimě do auta tak já se teda rozjedu nechám topení tak 2 minuty ještě vypnutý a jak se odlepí ručička vody od tý čárky v pravo tak pustím topení a hned to začne topit, to je veliká výhoda 6ti hrnku a TDSa
A určitě bych si netroufal mít nějakej spotřebič kterej by žral víc než je alternátor schopnej dobíjet, připočti si k tomu osvětlení rádio moduly spotřeba relátek a pokud máš benzín tak svíček a ještě do toho ten příhřev nevim jestli by ti za pár měsíců baterka nezamávala a při nejlepším by si jí dobíjel po každym dojetí domů
Napsal: sob 01.09.2012 21:38
od starynovy
j mam TDS, na volnobehu sa ale neprehreje (zrejme dosti ucinny motor), necham 1-2minutky pobublat a pomaly do 2000ot vyjedem, potom sa uz hreje dost rychlo.. uvidim co bude robit v zime (teraz som ho len kupil). Keby som sa tak nebal o tu hlavu, tak su tie sviecky zbytocne, pri jazde sa hreje rychleji ako 1.9tka traktor..
Napsal: sob 01.09.2012 21:42
od Francis
Hoši, odchylujete se od tématu, řešíme tu příhřev vody po studeném startu.
JaraX: Jsi autor, budeš-li mít pocit že diskuse se ubírá nevodným směrem, písni, pročistím to tu nebo převedu do nového vlákna.
Napsal: sob 01.09.2012 21:42
od Lucifer
Já jezdím taky v M51 a v zimě jsem nenechával vůbec na volnoběh pobulávat, i v návodě je napsáno, že se nemá nechávat auto na volnoběh a hned se rozjet, jen je důležitý to auto nechat pomaleji prohřát to znamená do 2000tis otáček a řadit a řadit a řadit....
Ta hlava praská právě kvůli materiálu a kvůli rozdílu teplot takže je pro motor lepší když se prohřívá pomaleji než když se rozjedeš a ještě budeš mít příhřev, to mi říkal zrovna člověk kterej se živí mechaničinou BMW
Napsal: sob 01.09.2012 21:45
od starynovy
Francis, vsak to taky riesim, pomocov 6tich zhaviacich sviecok na prirube termostatu, ale kolega ma tu odhovoril s prilozenymi padnymi dovodmi, cim som uspesne dilemu vyriesil, a diskusia nebola OT.

Napsal: pon 03.09.2012 00:06
od Koto
Jestli to teda dobře chápu, a teď mě hlavně zajímá co na to JaraX, tak potřebuje modul, kterej:
1) počká na nastartování motoru
2) podle napětí v palubní síti bude generovat signál PWM pro topení
3) po dosažení určité teploty vody vypne topení
[edit 3.9.2012] 4) eventuelně sledovat i venkovní teplotu a v pařáku netopit
Zapoměl jsem ještě na něco?
Napsal: pon 03.09.2012 01:22
od matiz
Jeste by to mohlo merit nebo snimat teplotu vzduchu, protoze kdyz je venku 30°C tak je to mozna zbytecne.
Napsal: pon 03.09.2012 10:25
od Francis
Snímáním venkovní teploty bych to nezesložiťoval, v jednoduchosti je krása. Priorita je, aby do prvních mrazů bylo hotovo

Napsal: pon 03.09.2012 12:19
od Koto
Tak snímání venkovní teploty se tam nechá připravit, ale nemusí se nakonec nutně použít. Může to klidně fungovat s nim i bez něj.
Napsal: pon 03.09.2012 20:08
od ACDC
Tenhle příhřev jsem měl na E28, 2,7l. Tři žhavičky z asi kokty. Docela to pomáhalo. Musel jsem tam ovšem vrazit alt. 120A. Ovládání už z hlavy nevím, ale snímání teploty vody odvozeno z čidla teploměru, venkovní teplota od výhřevu ostřikovačů, opožděné sepnutí po začátku dobíjení.A hlavně se to dalo celý manuálně vypnout. Dokonce mám celý ten průtokáč ještě doma (prodám, do 46ky dávat nebudu..
Napsal: pon 17.09.2012 13:11
od Francis
Jak pokračuje vývoj elektroniky?
Už mám doma auxiliary heater z E46, na webu je k disposici
schema i
popis funkce, rád bych to měl do zimy v provozu

Napsal: úte 06.11.2012 13:20
od Francis
Jak pokračuje vývoj? Zima na krku, ranní ohřev se prodlužuje, je třeba implantovat příhřev.
Napsal: sob 29.12.2012 18:50
od libovka
Tak co kluci? Už jste to někjak vyřešili?
Napsal: úte 01.01.2013 21:17
od Foldas
ja jsem namontoval webasto

Napsal: pon 11.11.2013 16:17
od Francis
Další zima na krku, pokročil někdo?
Napsal: pon 11.11.2013 17:58
od surfis
Takhle to vypadá v Octavii I gen. Bohužel tam není samostatná jednotka,ale řídí to jednotka motoru. Podle teploty kapaliny (do 80°C) a podle teploty nasávaného vzduchu beží jedna, dvě, nebo tři. Příhřev se zapíná pokud je nasávyný vzduch pod 5°C. Ten nasávaný vzduch bych neřešil. Jeden žvavič stojí do 300Kč a má cca 150W. Ale bacha na krátké pojezdy. Bere to dohromady přes 40A. Dořešit elektroniku bude větší oříšek, ale šlo by to i bez ní
