Stránka 2 z 3

Napsal: čtv 05.07.2012 11:57
od Beaver
fabledwarrior píše:...Nissan 200sx s13...
CA18DET je známý tím, že vyžaduje pravidelně měnit olej a filtr a pokud chce někdo s autem blbnout (drift apod.) tak se do vany přidávají přepážky proti přelévání oleje, jinak se může stát, že při velkém bočním přetížení to pak jede chvilku na sucho a to motorům po 20ti letech provozu už moc neprospívá. Sem tam ho taky zničí lidi když to přeženou s tlakem turba bez dalších úprav. Jinak je to auto ale super a jede výborně i na svůj věk.
Lucifer píše:...ani by mě nikdo nikdy nepřesvědčil věřit tomu, že ty tvoje japky vydrží stejně dlouho a stejný zacházení jako BMW
Bez komentáře, aby se mi to sypalo tak jako tahle brambora tak nevím, co bych s těma autama musel dělat. Žena jezdí s RAV4 občas mimo cesty a i když to není offroad, ale jen SUV tak to funguje parádně a s podvozkem není problém. Kromě žárovek, brzd a tlumičů je tam pořád všechno původní.
Lucifer píše:...jakym způsobem a jakým materiálem je řešenej např podvozek...
Stejným jako u BMW - železo, guma, tlumičovej olej. Pokud bys mi tu chtěl tvrdit, že BMW tam používá materiál z kosmického výzkumu a technologie za hranicí fyzikálních zákonů tak se ti můžu jedině vysmát, nic převratnýho tam nenajdeš.
Lucifer píše:...To jakej tam je motor...
Uveď nějaký příklady. Já se s vysloveně špatným motorem u Japonce nesetkal, možná jedině motory řady 1ZZ od Toyoty kde odcházela povrchová úprava válců a motory se zadíraly, což ovšem Toyota řešila výměnou motoru. V těch mnoha milionech aut z Japonska vyrobených a úspěšně prodaných po celém světě to je ale zanedbatelné.
Lucifer píše:...to jak jsou řešený ostatní věci jako je elektrika v autě...
Dle dosavadních zkušeností co mám já, moji známí a jak se tak dívám tady na fórum tak i další majitelé BMW je elektrika v Japoncích řešená o dost líp. Možná, že si v Toyotě nemůžu různě nakódovat nějakou výbavu v různých přiblblých modulech rozesetých po autě, ale aspoň mi funguje zároveň zadní stěrač i ostřikovač, elektrický okýnka se vytahujou a stahujou, centrál dělá to co má a panel od topení mi neprovádí černou magii s větrákama a klimou.
Lucifer píše:... a celkově celý auto...
Celkově s celým autem jsem tudíž zatím spokojenější když mu VIN začíná písmenem J. U brambory jsem zatím ocenil jen slušný výkon a pěkný zvuk motoru, celkem rozumné chování podvozku a plusový bod má za manévrovatelnost díky velkému rejdu. Sorry, ale aby jen tyhle věci udělaly z BMW celkově lepší auto, to mi fakt nestačí.

A už mě tady neser s nějakýma komentářema k Japoncům neb tu řeším proč nefunguje okýnko a ne proč ty máš averzi k Japonským autům. Jezdi si klidně ve své Hitlerově pomstě a Japonský auta ignoruj, mě je to v zásadě těžce u zadnice :wink:

Napsal: čtv 05.07.2012 12:56
od Lucifer
Jak koukám tak ti to u zadnice není když reaguješ na každý písmenko co jsem napsal. :roll: A pokud vim tak ty si byl ten kdo tady hned na fóru začal tahat jak japky jsou nejlepší japky mají nejlíp tohle řešený japky mají tohle navíc japky se nikdy nevyserou, s japkama jen jezdíš ani olej to auto nechce.....

A nevim jestli sis přečetl to co ti tady psal Fx ale tam máš popsaný řešení toho tvýho problému

A ještě jedna věc teď to tu nehodlám řešit nepamatuju si jak se označovaly motory u těch japonců ale v servise kde jsem dělal byly ze všeho nejvíc toyoty a mazdy a to se servisovalo uplně všechno jak MB tak koncernovka japonci a i bmw...

Ale musí brát taky v potaz to že báwko bylo v tý době v úplně jiný cenový relaci. Takže to že dneska koupíš japonce a báwko za stejný peníze neznamená že to vydrží stejně báwko by mělo stát o dost víc aby bylo stejně opotřebovaný jako japonec kterej už v počátku stál půlku. Takže japku koupíš za 50 s kterou jezdíš než klekne a báwko bys musel koupit za 100 abys ho měl v taknějak stejnym opotřebení jak tu japku

Napsal: čtv 05.07.2012 20:11
od Beaver
Ano, s ohledem na to co vidim u sebe na aute a tady na foru jsou dle meho nazoru JPN auta lepsi. Smir se s tim, muj nazor nezmenis any kdybys udelal stojku v rohu kulateho pokoje.

Za radu od Fx jsem vdecnej, takovou jsem od tebe nedostal.

A pokud se ti neco nezda, nereaguj na me, to mas uplne nejjednodussi. Cenovou relaci s tebou resit vubec nebudu, jedno z mych aut stalo v roce vyroby v prepoctu asi 1.2 milionu :wink: Stara sunka od BMW za 100 klacku je k smichu i kdyby mela pozlacenou radici paku, to asi zijes v nejake alternativni realite.


Zpet k problemu

Zkoumal jsem zbezne ty tlacitka a po pravde zadnou druhou polohu jsem neobjevil, cvakne to jednou a dost. Okno spolujezdce vypada, ze chodi pomerne hladce a stejne jsem neobjevil zadny automaticky dojezd nahoru nebo dolu at to mackam jak chci. Bohuzel jsem nemel vic casu kvuli pracovnimu vytizeni takze jsem nevylupoval tlacitko ven, navic jsem se bal abych ten pofiderni plastikovej ramecek nerozlomil pri pokusu to vyndat z tunelu, nevim totiz jiste na ktere strane nejlip zapacit aby to vylezlo.

Napsal: čtv 05.07.2012 20:46
od Lucifer
Obrázek

Taky nevim proč bych ti dával 2x stejnou radu když už to jednou udělal Fx. To že je to tvůj názor ti ho neberu jen tady na to furt nemusíš upozorňovat, že JPN jsou na tom podle tebe teda ve všem nejlepší.

No jo ono totiž za 100 klacků už taková šunka nebude jako ta tvoje kterou momentálně máš.Obrázek


A k problému to tam musíš mít nějaký pofídérní tlačítka z JPN, protože je jen jeden typ jak již jsem psal jeden na přední a druhej na zadní okna, jinak tlačítka vyndáš tak, že za celej ten rámeček zatáhneš nahorů jde to krásně i prstem nebo šroubovákem a z toho rámečku pak směrem nahoru vycvakneš ty tlačítka.

Napsal: čtv 05.07.2012 21:42
od icecold
já teda nevím, ale já jsem objevil čtyři typy tlačitek na okna pro e36, zvenku vypadají stejně ale maji jiný konektor

je možné taky to že kolega nemá dojezd oken, takže to zkouší marně...

btw, tlačítko nejlíp vytáhneš tak, že vytáhněš kuži pod šajtpákou a prostrčíš prsty k tlačítkam a vytlačíš je ven směrem nahoru :wink:

Napsal: čtv 05.07.2012 22:31
od Beaver
OK, v tom případě se pokusím vydolovat ven čudl a uvidíme co to je zač snad aspoň podle toho konektoru. Podle toho co jsem se dočetl mám možná nějaký ten světlený paket či co (lampičky vs zrcátka ve clonách) tak by mě docela překvapilo že tak běžná věc jako automatickej dojezd by tam při tom chyběla. Na druhou stranu kdo ví, kolikrát a jak se v tom autě někdo hrabal, část interiéru vím, že původní není.

Napsal: čtv 05.07.2012 22:35
od fabledwarrior
Tyo, tak já jsem ty tlačítka taky zkoumal.. u toho řidiče prostě nic, ale u spolujezdce jsem tam možná cejtil nějakou další polohu.. ale nejsem si tím jistej a právě na straně spolujezdce mám stahovačku KO a čekám, až mi přijde jiná, takže jsem vlastně nic nezjistil, zítra ty tlačítka zkusím prohodit a uvidím:D

Jo a ještě jeden dotaz, u toho tlačítka se dá nějak opravit podsvícení? On mi totiž jeden čudlíček nesvítí tak jestli to není jen nějaká kravina nebo si mám radši koupit jinej čudlík?

Napsal: čtv 05.07.2012 22:56
od Lucifer
Uvnitř je dioda a ta se dá vyměnit ale je to trochu práce pro klidný ruce. Malá smd dioda se musí mikropájkou přepájet :wink:

A konektor mají právě jinej kvůli rozlišení mezi předníma a zadníma oknama, ale pokud nemá dojezd oken tak nemůže bejt ani na tlačítkách to je pravda :)

Napsal: pát 06.07.2012 11:11
od fabledwarrior
Ehm... co si mám představit pod pojmem dojezd?:D
Jinak nechci je brát ze zadních.. má kupé a mám jen přední elektriku, tak jsem chtěl vyměnit levé za pravé:D

Napsal: pát 06.07.2012 11:23
od icecold
no právě všechny ty 4 typy byly z předních oken tak nevím...

dojezd oken je to, že když to tlačítko protlačíš do druhé polohy tak ty okna zajedou samý... anebo když zamkneš klíčkem auto a klíček podržíš déle v poloze zamčeno tak ty okna se ti samý zatáhnou...

Napsal: pát 06.07.2012 12:59
od Beaver
icecold píše:...klíček podržíš déle v poloze zamčeno tak ty okna se ti samý zatáhnou...
OK, toto u me stoprocentne neni, to jsem uz testoval.

Napsal: pát 06.07.2012 13:12
od fabledwarrior
Aháá taky to tam nemám:D

Napsal: pát 06.07.2012 16:59
od fabledwarrior
Lucifer píše:Uvnitř je dioda a ta se dá vyměnit ale je to trochu práce pro klidný ruce. Malá smd dioda se musí mikropájkou přepájet :wink:

A konektor mají právě jinej kvůli rozlišení mezi předníma a zadníma oknama, ale pokud nemá dojezd oken tak nemůže bejt ani na tlačítkách to je pravda :)

Hm tak to si koupím novej čudlík, na to bych neměl nervy:D

Napsal: sob 07.07.2012 20:11
od Beaver
Tak dneska máme i nějaké výsledky.

Chyba je v motorku, zkusil jsem ho i celej rozebrat a vizuálně jsem na něm nic špatnýho nenašel, nicméně na stranu "nahoru" se prostě nechtěl točit. Nicméně po zkompletování dveří se zdá, že se probral a zase ožil, někdy se nechytne napoprvé a je potřeba rychle ťuknout na stahování a vzápětí zase výsuv a okno se zavře. Takže asi zkusím sehnat jinej motorek.

Tlačítko jsem prozkoumal a žádná druhá poloha se nekoná, z konektoru vedou 4 kabely - červený, hnědý, fialový a černý.

Na tu LED diodu jsem se podíval taky a SMD to rozhodně není, nicméně piplačka by s tím byla i tak, je skutečně malá.

No a rána a hrkání nebyly žádné kostičky, nějaký expert natáhnul kabely ve dveřích přímo ke konektorům a nikoliv kolem kolejničky, takže když jsem stáhnul okno moc dolů, tak je sklo vyrvalo z těch konektorů a zůstaly tam jen viset a mlátily do plechu.

Obrázek

No a ještě jsem ve dveřích našel nějaké kusy plastu, ale z čeho jsou, to se mi zjistit nepovedlo.

Obrázek

Napsal: sob 07.07.2012 20:17
od Fx
Jo, když je auto zasažený tunerem, potom se těžko odhaduje. Takhle jsem jednou 4 hodiny laboroval nad kamarádovou E36 v sedanu, proč mu nejde centrál... Nakonec jsme zjistili, že nějaký expert před ním neměl asi 50 korun na nové špunty držící tapec a prostě vzal samořezy... a děj se vůle boží. Co čert nechtěl, trefil motorek centrálu přímo "na komoru". Když byl tapec sundaný, chodilo to jak víno, když jsme ho vrátili, tak samozřejmě nešel, protože motorek byl zakouslej.

Motorku někdy dočasně pomůže "technologický poklep" :-), ale ne na dlouho.

Jinak ty kousky plastu odhaduju právě na kousky těch kostek - tvoří podle mě "maso" za drážkou pro závlačku. Kdo ví, třeba už je někdo měnil a tohle jsou kousky starých.

Napsal: sob 07.07.2012 21:05
od fabledwarrior
Jen OT.. u tunerech mi ani nemluvte:D Ten tuner co měl moje auto dával do zadu LED světla.. a jedna část toho světla na jedný straně prostě nesvítí... a když jsem to ukazoval kamarádovi tak ani nepochopil, jak to je zapojený, natož proč to nesvítí:D Pravda není to elektrikář ale sám si do základu postavil auto z vraku, takže něco o tom ví:D:D

Napsal: pon 16.07.2012 22:25
od Beaver
Tak potvrzeno. Ty kousky plastu jsou z těch "kostiček", dneska se mi to pokurvilo cestou z práce - rána při pokusu okno vytáhnout, protože podle všeho vyjelo z vodítek a pak se to vytahovalo i zasunovalo šejdrem. Dveře jsem doma rozebral, trochu to zflikoval a okno už teď nesmím otevírat dokud nekoupím nový kostky. Ovšem ten systém jedním slovem DEBILITA, to jsem ještě nezažil, ty plastový svině si přímo říkají o to, aby tlakem popraskaly.

Napsal: úte 17.07.2012 12:22
od icecold
ono taky neni od veci sestelovat to rameno stahovacky, jinak ti to bude vypadavat furt

Napsal: úte 17.07.2012 14:34
od Beaver
Eh ? Co na tom mam jako stelovat (imho kdo to kdy videl muset serizovat system stahovani okna...), vzdyt tam je akorat ta pulka kola z Big Bena, motorek a pak z toho paky s cepem do kostek.

Napsal: úte 17.07.2012 15:44
od Fx
Videl to ten, kdo ma auto po praseti, ktere se stoura, kde nema a taha kabely, kde nema - jednoducha vec. Mrknu ti na navod do tisu a dam ho sem.