Stránka 2 z 2

Napsal: pát 20.07.2012 10:41
od Fx
Ten ctek není špatný, osobně bych asi ještě nechal zkontrolovat alternátor a baterku dal na zátěžový test. Ona E46/E39 je na baterku hodně citlivá bohužel...

Napsal: pát 20.07.2012 10:59
od jj
Baterku tam mám tuhle: http://www.varta-automotive.cz/index.ph ... 2000803162

To proměření alternátoru se dělá jak?

Napsal: pát 20.07.2012 12:22
od Fx
- kapacitní test, testuje stav nabití baterie, vyžaduje draží přístroje, délka testu závisí na velikosti baterie, může se jednat až o několik hodin, test simuluje vybíjení baterie (Alfabat, Alfabat Pro)
- krátkodobý zátěžový test, jedná se o test se zatížením baterie na několik vteřin, výsledek testu se odečítá zpravidla přímo za běhu testu nebo na konci, kdy přístroj ukazuje hodnotu napětí baterie v poslední fázi zatížení, test simuluje startování vozidla, baterie je několik vteřin vybíjena silným proudem, 50A až 500A dle kapacity testované baterie (GYS TBP500 nebo TBP100, FERVE F814 nebo FY64)
- hodnota startovacího proudu, kombinace měření a zjišťování různých veličin, základní měřenou veličinou je však vnitřní odpor akumulátoru, ze které je po té odvozen výsledek, uživatel však před měřením musí zadat do testeru základní informace o baterii a také normu, ve které bude hodnotu startovacího proudu zjišťovat (GYS BT111DHC, BT301DHC, pro záložní baterie: ELK-BLT)
- měření hustoty elektrolytu, provádí se hustoměrem nebo refraktometrem, hustoměr pracuje na principu nasátí většího množství sloučeniny a odečtení hodnoty ze stupnice plováku, refraktometru postačí pro diagnostiku hustoty jediná kapka, ta je vložena pod sklíčko a zkoumána proti světlu opticky, zjištěné hodnoty se pak porovnají s tabulkami (elektrolyt zpravidla 1,28 g/cm3)

Napsal: ned 29.07.2012 19:42
od jj
Tak týden jsem jezdil po Praze do práce a zpět, trápil auto na krátké vzdálenosti, horko, klimatizace, o víkendu dálnice, plnej céres, žádné lechtání, a motor nechcípnul. Jen jsem jednou zaznamenal kolísání otáček, až skoro chcípnutí, ale nechcíplo, automatika srovnala. A tak jsem natankoval lepší naftu, OMV MAXXMOTION, přidal Castrol TDA, a od té doby klid. I motor mi připadá na volnoběh klidnější, tolik neklepe. Snad to vydrží.

Napsal: ned 29.07.2012 23:25
od Fx
Dej vědět i po delší době. Pokud to zakolísalo a motor dál běžel, na problém s EWS už to dál nevypadá.

Napsal: pát 10.08.2012 11:57
od jj
Utekl další čas a auto už zakolísání otáček a zhasnutí motoru nezopakovalo.

Napsal: pát 10.08.2012 12:02
od Fx
Tak vidíš :-) Jinak pokud jde o aditiva, osobně doporučuju VIF (varianta dle ročního období zimní/letní). Podle "nezávislých" testů je údajně nejlepší a používá ho kolem mě spousta lidí.

Napsal: pát 10.08.2012 12:07
od jj
Fx píše:Tak vidíš :-) Jinak pokud jde o aditiva, osobně doporučuju VIF (varianta dle ročního období zimní/letní). Podle "nezávislých" testů je údajně nejlepší a používá ho kolem mě spousta lidí.
Díky za doporučení, bohužel k němu nemám velkou důvěru, problémy s motorem začaly právě v tu dobu, kdy došel Castrol TDA a začal jsem lejt VIF.
Uznávám, že tím to asi nebylo, ale bohužel to přišlo ve špatnu dobu a tak u mě VIF pozitivní vzpomínky nezanechal. :-)

Teďka testuju aditiva BISHOPS. http://www.moto-oleje.cz/bishops-origin ... odukt-642/