Stránka 2 z 4
Napsal: čtv 19.01.2012 20:31
od Lucifer
No já mám světla sonary hnusy na e36 co jsou spojený s blinkrama
A bohužel jsem to s tim i koupil a teď jsou přednější věci na investice (komplet podvozek) Takže zatím to je ve fázi projektu, a chci kupovat nový světla a do nich to právě zastavět. Ale ten týpek přímo měnil žárovku v e39 za výbojku měl tam trochu řezání a upravování plastů ale výsledek byl hodně luxusní.
http://www.m5board.com/vbulletin/e39-m5 ... posed.html
Tady je ten s tim xenonem

Napsal: čtv 19.01.2012 21:36
od fanda1
hurvajs77: aha dík za odpověď, našel jsem asi ledky co tam dobře svítí, i podle referencí ale ta cena je mazec.
http://www.bmwstyle.sk/index.php?route= ... uct_id=799
Neuměl by to někdo sehant levněji?
a nebo ještě tyto 10w ale zas oni mají jen dvě diody do boku. A zas abych nedopadl jak s těma 6w.
http://www.a-elektro.cz/pozicni-svetla- ... 410w-p5684
Napsal: čtv 19.01.2012 21:53
od hurvajs77
to Lucifer: joo, to jsem viděl. Tohle by bylo nejlepší řešení, co se týče svítivosti. Ale xenony musí mít trafa a to se mi moc nechce. Objednal jsem levné shity LED AE a zkusím nahradit jejich LEDku za moji a uvidíme...
to fanda1: nechci Ti kazit náladu, ale podle mých osobných zkušeností neseženeš LED, které by svítily i přes den viditelně. I když uvádějí 10W, budou mít v reálu tak 1/3... Bohužel. Mám doma 5W čip a svítivost je fakt ohromná. Omylem jsem si to pusil to ksichtu a skoro 15min jsem neviděl, jaký je to šajn. Nehledě na to, že cena 280 Euro je naprosto šílená...
Napsal: čtv 19.01.2012 22:24
od Lucifer
Právě proto bude lepší si koupit ten čip a postavit si to než vyhazovat peníze za bůhví co, nakonec to dáš do AE a neuvidíš to ani za šera
Jinak k těm výkonovejm ledkám v podstatě taky musíš mít "odpor" ty neběží taky na 12V ne ? Takže to pak je jak s trafem na xenonády. A jinak světelnej tok kolem 1000lm u 10W diodovýho čipu je fakt brutální

Napsal: čtv 19.01.2012 22:38
od fanda1
A nemá tu někdo nějakou novou řadu s dením svícení? Mohl by nám vyfotit jak je to tam uděláno...
Napsal: čtv 19.01.2012 22:49
od hurvajs77
Myslím si, že nové modelové řady jsou dělané jinak - hodně LED čipů s menší svítivostí. Ale také by mne to zajímalo, jak je to teď dělané. Na té 5W co mám doma, je celkem 81 LED čipů, svítivost je by měla být cca 380-500lm. Takže jestli mají ty LEDky z KFT cirka 1.400lm, tak je to fakt mazec
Obecně je tam odpor kvůli CAN-BUS, aby board computer nehlásil, že máš prasklou žárovku. U výkonových LED je rozdíl v napětí. Některé mají třeba 3.5 - 4V, jiné 8-9.5V, takže stejně se bude muset napájecí napětí upravit, tak aby LED neudělala barevné čmoudíky. A je už jedno jestli se bude chladit stabilizátor nebo rezistor.
Napsal: čtv 19.01.2012 23:27
od Lucifer
fanda1 píše:A nemá tu někdo nějakou novou řadu s dením svícení? Mohl by nám vyfotit jak je to tam uděláno...
Myslim, že lidi co maj tyhle modely sem asi těžko budou chodit a ještě něco nám fotit
Těch 1000lm je rachot když xenon má přes 2000lm

Ale já stejně nemám v autě Check-control takže je to jedno jestli to bude chtít hlásit nebo ne stejně nemá co

Ale jestli tě dobře chápu tak samotnou ledku není potřeba chladit ale jen např rezistor kterej to srazí na to požadovaný napětí ? Takže v podstatě jestli to je takhle tak ledka může bejt kdekoliv uvnitř světla a jen odpor kterej srazí napětí může bejt venku a rovnou chlazenej někde v náfuku brzd či tak kde proudí vzduch a chladilo by se to

Napsal: pát 20.01.2012 09:31
od hurvajs77
To si nemyslím, určitě je na fóru dost lidí, kteří mají nové modelové řady s denním svícením. Problém bude s píše v tom, že demontovat světlo aby se udělalo pár fotek, se nevyplatí...
Ta svítivost je hodně slušná, snad opravdu bude oněch 1.000 nebo 1.400lm, jak píší na FKT. Nn, to jsi pochopil špatně. Rezistor tam je především proto, aby eliminovala chybovost u CAN-BUS, větší proudový odběr. Nicméně LED se chladit musí. Všechny výkoné LED, tak nad 1W se chladit musí. Většinou mají i jiné pouzdro, přizpůsobené tak, aby se mohlo umístit na chladič. Nechladí se třeba jen klasické LED, nebo některé SMD apod. Ono přeci jen je rozdíl, jestli LED teče 20mA nebo 1.5A. Jinak na rezistoru je samozřejmě nějaká ztráta, takže na vlastní LED se dostane menší napětí, ale nevím jak jsou na LED AE udělané vnitřnosti - to teprve zjistím, už je mám objednané, takže rozeberu, zkusím dát svou LED a uvidím, jak budou AE přes den svítit. Zdokumentuji to a dám to sem, pak.
Nevím jak přesně funguje ten CAN-BUS, jestli jen "měří" proud. Pokud ano, je u těhle výkoných LED rezistor asi zbytečný. Přeci jen 1.5A je docela dost a CAN-BUS s tím nebube mít problém. Původní halogenové žárovky v AE jsou 10W, takže protékající proud je cca 800mA.
Napsal: pát 20.01.2012 10:00
od Lucifer
No já jsem si říkal že je to divný že by se nemusela chladit
Jinak koukám, že 10W diodovej čip má kolem 1000lm světelnej tok a napětí je 14V což znamená, že nepotřebuju vůbec žádnej odpor ale jen to chlazení tý diody, už to taknějak mám v hlavě jak se to dá udělat do tý e36.
A ty sis objednával AE ? Nebo jsem to teď nějak nepochopil

Napsal: pát 20.01.2012 10:08
od hurvajs77
Ano, těch 14V je dobrých, ale osobně bych koupil spíše ty pro nižší napětí a udělal stabilizaci na 10V. 14V je super, že by se daly připojit přímo do auta, ale bude se měnit svítivost. Bez motoru je na baterii cca 12V, po nastartování třeba 14.5V a dejme tomu, tedy rozdíl 2V a to bude mít podle mne dost velký vliv na svítivost. Ale nevím, jestli čistě náhodou není 12V pro světla už nějak stabilizováno, ale docela o tom pochybuji. Změřím to.
Jj, kupoval jsem nové levne LED Markery, které teprve zkusím upravit podle sebe. Ty co mám v autě ničit nebudu. Pokud by se to nepovedlo, nechci žluté AE. Proto ty nové pokusné LED markery

Napsal: pát 20.01.2012 19:01
od pear
.gt
Napsal: pát 20.01.2012 21:07
od Lucifer
pear píše:.gt
To nějak nechápu

Napsal: stř 14.03.2012 21:15
od macaking
Zdravim,
chtěl jsem se zeptat, zda někdo máte zkušenost s led markerem 6W do AE na E90.
konrétně toto:
http://www.autoshop24.cz/xenony/eshop/1 ... le-krouzky
Zajímá mě jaké je svítivost a zda mají canbus, aby nehlásili vypálenou žárovku, když se jedná o LEDky...
Za rady předem díky.
Napsal: stř 14.03.2012 21:16
od macaking
Zdravim,
chtěl jsem se zeptat, zda někdo máte zkušenost s led markerem 6W do AE na E90.
konrétně toto:
http://www.autoshop24.cz/xenony/eshop/1 ... le-krouzky
Zajímá mě jaké je svítivost a zda mají canbus, aby nehlásili vypálenou žárovku, když se jedná o LEDky...
Za rady předem díky.
Napsal: stř 14.03.2012 21:16
od macaking
Zdravim,
chtěl jsem se zeptat, zda někdo máte zkušenost s led markerem 6W do AE na E90.
konrétně toto:
http://www.autoshop24.cz/xenony/eshop/1 ... le-krouzky
Zajímá mě jaké je svítivost a zda mají canbus, aby nehlásili vypálenou žárovku, když se jedná o LEDky...
Za rady předem díky.
Napsal: stř 14.03.2012 21:17
od macaking
sorry, hlásilo mi to chybu při vkládání příspěvku tak jsem klikal a klikal

Napsal: stř 14.03.2012 22:23
od janbrasna
To vypadá stejně jako WeissLicht od Bimmianu, tady jsou nějaké fotky:
http://www.bimmian.com/LHU/90
Chyby nehlásí (aspoň na E63) ani ty nejobyčejnější, nicméně ani ty 6W nejsou hlavně jaro/léto přes den vidět, pokud nemáš nějaké extra svítivé za XXX tisíc (ála LUX a podobné).
Napsal: stř 14.03.2012 22:27
od janbrasna
hurvajs77 píše:To si nemyslím, určitě je na fóru dost lidí, kteří mají nové modelové řady s denním svícením. Problém bude s píše v tom, že demontovat světlo aby se udělalo pár fotek, se nevyplatí
Ono se k tomu spíš blbě leze a čim novější model, tim víc to musíš rozebrat… a většina E9x klubáků asi nebude vyndavat tak často světla, jako E3x… 0:}
hurvajs77 píše:to teprve zjistím, už je mám objednané, takže rozeberu, zkusím dát svou LED a uvidím, jak budou AE přes den svítit. Zdokumentuji to a dám to sem, pak
Tak co, jak to pokročilo? ;} Docela by mě zajímalo, jestli tudy vede cesta — já se bojím, že na pre–LCI autech s jedním zdrojem světla do světlovodu bude spíš limit v kontrukci těch akrylových kroužků, teplotou co snesou a fyzicky množstvím světla, co ještě vůbec dokážou přenést…
hurvajs77 píše:Nevím jak přesně funguje ten CAN-BUS, jestli jen "měří" proud
Podle mě odpor.
Napsal: stř 14.03.2012 23:25
od Lucifer
Odpor nezměříš, to podle měří určitě proud, pokud skrz ten systém protéká např 3A a minimální proud je 2A tak hlásí, že vše je ok, pokud bude proud nižší než 2A nebo nulovej je někde chyba a dá ti to vědět kde, tim že třeba dáš odpor do obvodu jako zátěž tak tim zvedneš odběr a tím zároveň proud a ten se dostane pod krajní mez a přestane kecat blbosti
Jinak já bych rád přišel na to jak vypadají LEDky v novejch AE který už mají homologaci na denní svícení pomocí AE. Sám si chci stavět vlastní ledkový čipy a objednat tak 10W možná i 20W na jeden kroužek, problém následující je to chlazení, ale tím, že bych měl světlovody z e39 světel tak bych měl možnost udělat za světlem nástavbu přímo pro tu ledku a chladič bych vyvedl ven na tu zástavbu. Přes léto se do toho chystám opřít tak pak bude dokumentace zde viset
Napsal: pon 19.03.2012 22:52
od Dav-id
Mám teď nové žárovky do kroužků a chtěl bych je prodat, máte někdo zájem? Svítivost je 7000K jsou to H8. kontakt na mě
dav-id@seznam.cz