Stránka 2 z 2

Napsal: čtv 12.04.2012 19:37
od Keks
Nalévací otvor slouží i jako kontrolní a tak si myslím, že tam patří nalít tolik oleje, kolik se tam vejde. Já měnil u svého tdsa minulý rok v létě, najeto 300000, filtr podle rv. zřejmě původní, ale olej z toho tekl řekl bych docela čistý (nevím jestli ho někdo kdy měnil). Objednal jsem si tedy tři litry kapaliny a vypustil tu původní. Kolik z toho vyteklo jsem sice neměřil, ale rozhodně toho bylo víc než tři litry. Nakonec jsem musel ještě dva litry dokoupit.
Nastartuj, na voliči "P", nechej mírně zahřát převodovku(pro urychlení jsem dal "D" a mírně zvýšil otáčky přes brzdu), pak odšroubuj zátku(stále při nastartovaném motoru) a dolévéj, dokud nepřeteče. Zašroubuj a vyřízeno. Až do konce musí motor stále běžet, jakmile ho zastavíš při otevřené převodovce, obsah ti vyteče. Olej jsem takhle vyměnil a převodovka chodí stále jako hodinky, řadí krásně plynule, nic neklepe a necuká :wink:

Napsal: čtv 12.04.2012 20:44
od mirdas
system jak ho vylejt a nalejt znam,poradili mi tady kluci,prostě mě překvapiol ten rozdíl, že sem tam měl skoro 5 litrů a podle výrobce tam patří jen 3. když to posoudim logicky, tak vana na převodovce je jako kráva, do filtru se vejdou tak 3 decky, chladič oleje s hadicema tak litr a něco musí běžet v převodovce, tak si myslim že 3 litry jsou fakt málo!!
3 litry mi řekli v BMW a v příručce mam napsáno taky 3. Fakt nevim co je správně.