Stránka 2 z 4

Napsal: čtv 03.11.2011 10:00
od petelin
sa-tan666 píše:ostrikovace maji cidlo v pravem nafuku
Ja to čidlo mám v motorovém prostoru hned za světlem. Zajimalo by mě, kterej chytrolin ho tam přetahl :D

Napsal: čtv 03.11.2011 12:37
od Jamall
když jsme u toho čidla, najde se tu někdo kdo to umí alespoň trošku s multimetrem...že by pokoumal o co de. Ten můj je natvrdo bez konektoru...

Napsal: čtv 03.11.2011 22:30
od Jamall
povedlo se mi vyndat čidlo a zašel jsem s tím do krámu...chvíli si hrál...prohlásil nemám ledničku. Je to termostat, musíš do auto dílů a bylo...

ještě dodal, že v mém případě by to šlo nahradit min. 10A vypínačem. Popřál hodně zdaru a já odešel s opět o něco málo moudřejší hlavou.

...po 3hodinách googlení problém problém....sehnat 12V termostat 10A sepnutí od +2 do - (nekonečna) a odepnutí +3 a víš...problém. Máte někdo nápad kam se otočit? Já se hodně snažil, ale na nic jsem nenarazil...

Napsal: pát 04.11.2011 09:17
od Mimo
tak odber je max 10A, kedže to ide cez 10A poistku...
ale nie je jednoduchšie zohnať to origo? :) asi to nebude len taká nejaká súčiastka za pár korún ako čidlo teploty pe BC

Napsal: pát 04.11.2011 09:29
od capri
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... _cleaning/

díl číslo 24 je ten termostat na vyhřejvany trisky a stojí cca 300kč v BMW (přepočet z éček + něco málo navíc) myslim že se ani nevyplatí shánět nejakou náhradu u ktery neni fuknčnost zaručená

Napsal: pát 04.11.2011 09:36
od capri
krom toho pokud máš ten díl origo vyndanej tak je na něm číslo podle kteryho ti v BMW objednaj naprosto ten samej díl tak vubec neřeš nejaky blby náhrady :)

Napsal: pát 04.11.2011 10:06
od Fatal Design
petelin píše:
sa-tan666 píše:ostrikovace maji cidlo v pravem nafuku
Ja to čidlo mám v motorovém prostoru hned za světlem. Zajimalo by mě, kterej chytrolin ho tam přetahl :D
To si myslím, že je něco jiného. Mám to tam taky a kulaté čidlo potom v náfuku.

Napsal: pát 04.11.2011 10:13
od Fatal Design
Jamall píše:povedlo se mi vyndat čidlo a zašel jsem s tím do krámu...chvíli si hrál...prohlásil nemám ledničku. Je to termostat, musíš do auto dílů a bylo...

ještě dodal, že v mém případě by to šlo nahradit min. 10A vypínačem. Popřál hodně zdaru a já odešel s opět o něco málo moudřejší hlavou.

...po 3hodinách googlení problém problém....sehnat 12V termostat 10A sepnutí od +2 do - (nekonečna) a odepnutí +3 a víš...problém. Máte někdo nápad kam se otočit? Já se hodně snažil, ale na nic jsem nenarazil...
Taky mi nejely výhřevy ostřiků, tak jsem to vykutal ven a po troše bádání rozebral ikdyž je to nerozebiratelné (je to přihnuté jak plechovka, ale dá se to odehnout). Otevřel jsem to, vyčistil zase zakonzervoval + pro sychr objel silikonem a funguje jak má. Vevnitř je bimetal který se spíná při asi -3°C. Dělal jsem to v zimě, takže nebyl problém s navozením stavu. Tím jak je to v podstatě mechanika tak nevím, co by se v tom mohlo zkazit kromě zlomení bimetalového pásku.

Celá oprava trvala asi hodinu. Jen těch "ku*ev" bylo poněkud hodně, když jsem se snažil do toho dostat ;)

Napsal: pát 04.11.2011 10:23
od Fatal Design
No když už jsme u toho ... mám výhřev ostřiků, zámku a co jsem se dočetl tak s tímhle by měly být i zrcátka, ale zrcátka mi nevyhřívají. Nevíte někdo jak vyndat sklíčko z originál M3 zrcátek abych kouknul, jestli mají výhřev nebo ne ??

Napsal: pát 04.11.2011 13:55
od Mimo
ohladne zrcátka, to sa dá vybrať najlepšie asi pevnejším nožom prípadne skrutkovačom, zabaliť do niečoho mäkkého aby si nepoškodil späťák a vypáčiť...
asi takto nejako, pri E36 (m3) je to také isté
http://www.unitedbimmer.com/forums/bmw- ... glass.html
http://m3forum.net/m3forum/showthread.php?t=264809

ta tých obrázkoch môžeš vidieť tie kontakty na sklíčkach - tie sú na vyhrievanie..
inak zrkadlo vyhrieva stále, bez nejakého spínania. moje je tiež jedno KO.

Napsal: pát 04.11.2011 13:55
od Kalasnikov
No na klasické e 36 to funguje tak že obalíš šroubováček elektrikářskou páskou a sklo normálně vypáčíš o kryt zrcátka. Díval jsem se do Bentleyho a nepíše tam nic o tom že by to u M3 mělo fungovat jinak.

Napsal: pát 04.11.2011 14:08
od Fatal Design
Mimo píše:ohladne zrcátka, to sa dá vybrať najlepšie asi pevnejším nožom prípadne skrutkovačom, zabaliť do niečoho mäkkého aby si nepoškodil späťák a vypáčiť...
asi takto nejako, pri E36 (m3) je to také isté
http://www.unitedbimmer.com/forums/bmw- ... glass.html
http://m3forum.net/m3forum/showthread.php?t=264809

ta tých obrázkoch môžeš vidieť tie kontakty na sklíčkach - tie sú na vyhrievanie..
inak zrkadlo vyhrieva stále, bez nejakého spínania. moje je tiež jedno KO.
No něco podobného jsem našel i já, jen nevím jestli to mají ty eMkové stejné nebo ne. Nerad bych kupoval nové sklíčka ... uff
Divné je, že mi nejede ani jedno, takže nevím jestli to tam je. nebo není ...

Napsal: pát 04.11.2011 14:10
od Fatal Design
Kalasnikov píše:No na klasické e 36 to funguje tak že obalíš šroubováček elektrikářskou páskou a sklo normálně vypáčíš o kryt zrcátka. Díval jsem se do Bentleyho a nepíše tam nic o tom že by to u M3 mělo fungovat jinak.
Díky, zkusím ... raději nejdříve pravé ;)

Napsal: pát 04.11.2011 16:46
od Mimo
no nové origo nie sú moc lacné :)
ale princíp uchytenia je rovnaký. dokonca to vnútro späťáku (motorček) je také isté ako má sériovka.
no tak buď tam nemáš kabeláž pre výhrev (málo pravdepodobné) alebo tam máš nejaké repliky sklíčka aleboo máš proste na oboch sklíčkach výhrev KO.
u nás to už chalani skúšali fušovať :)
http://www.bmwklub.sk/navody-a-manualy/ ... 39453.html

btw mám pocit,že všetky M3 späťáky a teda aj sklíčka boli s výhrevom takže to vidím asi na tú poslednú možnosť :roll: ale treba to pozrieť

Napsal: pon 07.11.2011 15:51
od assassin_tl
kazdopadne bych to zkousel radeji po tom co auto stoji delsi cas ve vyhrate garazi - nebo na slunicku... proste na mrezu ty plasty radi krehnou a praskaj...

Napsal: pon 07.11.2011 15:56
od Fatal Design
Mimo : jsem věděl že nezklameš ;)

assassin_tl : jasná páka, auto mám v garážce ...

Napsal: čtv 10.11.2011 13:31
od Fatal Design
Grrr ... tak jsem to včera rozebral (nebylo to tak složité) a výhřevy teda mám. Bohužel jsem měl jen debilní multimetr který neměří odpor, takže jsem jen proměřil kable a +12V tam jde. Nicméně srovnám-li obrázky s tím odkazem DIY tak mi tam něco přebývá. Je tam jakýsi odpor či co v té části která točí zrcátkem a ve "sklíčku" je uprostřed díra (lepivá).
Že by regulace podle zahřátí zrcátek ??

Obrázek
Obrázek
Obrázek

Jaký by tam měl být ten odpor na tom sklíčku (změřím-li ty kontakty). Někde jsem se dopídil, že na nových je 7,5 Ohm. Je to reálné ? Tomuhle moc nerozumím, tak se raději ptám.

Napsal: čtv 10.11.2011 13:34
od capri
hele kam vedou ty dráty od toho výhřevu ? jdou někam do auta nebo jsou připojeny někde v tom zrcátku ?

Napsal: čtv 10.11.2011 13:36
od Fatal Design
capri píše:hele kam vedou ty dráty od toho výhřevu ? jdou někam do auta nebo jsou připojeny někde v tom zrcátku ?
Slučují se ještě s něčím a potom do auta. Hned na druhé straně, když sundáš ten trojúhelník je konektor ...

Napsal: čtv 10.11.2011 13:38
od capri
a jsou teda zapojeny do konektoru nebo se slučujou ještě před tim ? mohl bys to prosím prosím vyfotit jak to tam vypadá kde se to spojuje a s jakym drátem ?