Stránka 2 z 6

Napsal: pon 16.05.2011 21:12
od voTon
tak ja v tomhle taky nejsem kovanej ale dbilas pise ze staci uprava mapy, imho tam neni co jinyho nastavovat, mapu vstrikovani projednotlivy rezimy a mozna kapku poladit zapalovani.

MS je dobrej protoze umi pouzivat senzor tlaku/podtlaku v sani a nepotrebuje MAF da se s nim turbit nebo treba prestavovat karbce na vstrik, ale vymena vacek mi neprijde jako tak zasadni uprava kvuli kterej bych musel menit rj, snad nam tady k tomu neco povi nejaka zasvecena osoba, chytrejch lidi je tu velky mnozstvi :D

Napsal: pon 16.05.2011 23:35
od Jamall
Nejsem profík nikdy jsem ŘJ nepředělával a tak nevím zdali je možné změnit hodnoty sériové ŘJ. Každopádně když je tam jednou nahráli, musí jít i přehrát, nebo nahradit takovou která půjde přehrát. Záleží na tipu paměti. Nicméně už jsem se setkal s integráčem, které komunikuji on-line s NB, kde lze měnit hodnoty. Údajně stojí kolem 5000kč. Ovšem cena čipu stojí na investici do brzdy a nowhow neboli mapy. Takže to co stojí 30 000kč u kluků se zkušenostmi, nemáš šanci doma na koleně nastavit. Díly co jsi v motoru vyměnil nepotřebují jinou ŘJ, až na „ostré vačky“ té urychlili čas otevření ventilu. Svody pokud jsi nezměnil obsah válce, nebo charakteristiku vstřiku mají jenom optický a možná zvukový projev. Důležité je, aby si po vyhození katu, za pomoci výfuku zachoval původní tlak ve výfukovém vedení, jinak vyhození katu, pokud nebyl ucpaní nemá smysl. Výfuk krom jiného funguje hlavně jako „vysávač“, po otevření ventilu, něco vytlačí píst, něco spáleného benzínu vysaje podtlak od výfuku. Setrvák ulehčil váhu kterou musí při rozjezdu písty rozpohybovat, ale v konečném výsledku do motoru teče mnohem více benzínu, protože motor musí vstřikovat více paliva pro zachováni stejné síly. Zatím co u motoru s těžším setrvákem ŘJ vstřikuje méně, protože už má uloženou sílu v setrváku a udržuje ji, zaniká pomaleji, než u lehčího, ale na druhou stranu jsi získal cenné desetiny u zrychlení. Snížená hlava s ŘJ taky nemá nic společného, do motoru de stejné množství benzínu a vzduchu akorát se malinko zvedl kompresní poměr, na základě kterého budou trpět ostatní díly motoru. Smysl má dostat do motoru co nejvíce studeného vzduchu, toho se do válce vejde víc, než teplého roztaženého, řídkého….

Když se staví závodní motor, tak základem jsou materiály co vydrží neuvěřitelné síly, hnedka poté nastává otázka jak ten výkon uchladit. A pokud bylo auto sériově nějak nastavěno, je to tím, že technici od BMW prostě toho víc z dané konstrukce nedostali. Jinak by to udělali…ubrat váhu setrváku, navíc při myšlence, že by ušetřili…je snadné

Napsal: úte 17.05.2011 08:27
od BudVlad
DS Motorsport (http://www.ds-motorsport.de) programují i seriové řidící jednotky podle požadovaných parametrů, ale stojí to dost peněz. Uprvovali mi software na brzdě a stálo to €1800. Upravují výhradně BMW, když jsem tam byl připravovali na závody 2002, E46 M3 a M1.
Navýšení výkonu mojeho N53B30:


Obrázek

Napsal: úte 17.05.2011 08:30
od fOE
2BudVlad: tomu obrazku se mi ani nechce verit, to je hoooodne velky skok ktery vidim prvne u atmosfery jen zmenou softu... nebo byli i nejake jine upravy?

Napsal: úte 17.05.2011 08:40
od BudVlad
Zvýšit výkon u 325i který má stejný motor jako 330i (N53B30) není problém, protože 325i má snížený výkon softwarem.
Moje jiné úpravy jsou: 3 stage intake, BMW Performance sání a Supersprint/Remus výfuk.

Napsal: úte 17.05.2011 08:47
od voTon
Jamall píše:Nejsem profík ...


nesmysl, uz jsem videl, ze po vymene airboxu za konickej filtr a tim zkrácení sání mělo v důsledku výkon snižilo, po přenastavení rj to naopak mělo pozitivní efekt. Mel jsem hondu s podobnejma upravama + ITB volnobeh musela mit nastavenej na 1700ot aby to drzelo coz je dusledek (mimojine) lehkyho setrvaku. Nepotrebuju prednasku o vyfucich a setrvacich, promin ale zvlast od nekoho kdo si mysli ze ostra vacka urychluje otevreni ventilu. :)
Klasicka uprava auta podle uprav se jak jsem koukal u nas da udelat, ale v relaci kolem 20tis. Coz zrovna neni to co jsem myslel, pokud ma clovek alespon inteligenci prumerne inteligentniho kokrspanela tak si myslim ze s pomoci dnesniho software je schopen to sam naladit, samozrejme bez brzdy to nebude uplne ono, ale v pripade zminenyho MS je to bezna praxe.

Napsal: úte 17.05.2011 09:11
od Francis
Motory ze současné produkce velmi dbají na ekologii, takže přeprogramováním ECU na maximalizaci výkonu bez ohledu na spotřebu paliva a emise může přinést zajímavý výsledek.

Napsal: úte 17.05.2011 09:37
od BudVlad
Zvýšení výkonu optimalizací softwaru nemusí znamenat zvýšení spotřeby. Mě po úpravě ECU klesla průměrná spotřeba na 9.0l/100 km. V žádném případě nejezdím ekonomicky.

Obrázek

Napsal: úte 17.05.2011 09:43
od Jamall
voTome nedělám přednášku, jenom mluvím o tom, že „ostrá vačka“ má rychlejší náběh, ostřejší sklon, tudiš se vačka neotevře plynule, ale skokem a tady v té fázi dochází k zkrácení času…Vačka není nijak hranatá, nebo vyšší, je stejná, ale ostrá. Jistě si ji držel v ruce a porovnával. A o konickém filtru jsem neřekl ani „N“ ten ty sice může pomoct, ale musí bít zachována délka sáni s určitým sklonem…nicméně to jiné téma. Já jsem načrtl to, že než vejde vzduch do spalovacího traktu, může bít zchlazen a tím se ho do válce vejde více. Podívej se jak to mají řešené nějaké super sporty, mají chladiče až do nebes.

Asi tomu úplně nerozumím. Jenom pro zajímavost by mě tady zajímalo, co si vybavuješ pod pojmem „ostrá vačka“ od sériové. Jaký rozdíl?

Napsal: úte 17.05.2011 09:51
od voTon
Jamall píše:voTome nedělám přednášku, jenom mluvím o tom, že „ostrá vačka“ má rychlejší náběh, ostřejší sklon, tudiš se vačka neotevře plynule, ale skokem a tady v té fázi dochází k zkrácení času…Vačka není nijak hranatá, nebo vyšší, je stejná, ale ostrá. Jistě si ji držel v ruce a porovnával. A o konickém filtru jsem neřekl ani „N“ ten ty sice může pomoct, ale musí bít zachována délka sáni s určitým sklonem…nicméně to jiné téma. Já jsem načrtl to, že než vejde vzduch do spalovacího traktu, může bít zchlazen a tím se ho do válce vejde více. Podívej se jak to mají řešené nějaké super sporty, mají chladiče až do nebes.

Asi tomu úplně nerozumím. Jenom pro zajímavost by mě tady zajímalo, co si vybavuješ pod pojmem „ostrá vačka“ od sériové. Jaký rozdíl?


ok nechme toho, asi tej diskuzi nijak neprispejem, mas o "ostre" vacce mylnou predstavu, muze mit vetsi zdvih a hlavne je zaoblenejsi ma pozvolnejsi nabeh.. rozhodne se neotevira skokem..

Napsal: úte 17.05.2011 09:58
od Jamall
Je prostě změněná no, určuje dobu jak rychle a jak dlouho bude ventil otevření, bud je zabroušená, nebo úplně jiná

Napsal: úte 17.05.2011 12:41
od Whizour
Budu si teď nechat čipovat svou e90 330i a pak vám řeknu, ale ze zkušeností jde o průběh a reakci naplyn. Každopádně proč ne, každý zlepšení jízdních vllastností auta je dobrá.

Napsal: stř 18.05.2011 07:53
od MattyX
Jamall píše:Je prostě změněná no, určuje dobu jak rychle a jak dlouho bude ventil otevření, bud je zabroušená, nebo úplně jiná


Obrázek

tady studuj rozdíly , pak pochopíš votona :)

Napsal: stř 18.05.2011 09:26
od Jamall
ty kraso, jestli existují ještě vyšší, tak si začnu myslet, že motor je nafukovací. Kam se ztratí o takový kus vyšší materiál? Já měl za to, že ventily jednou co nejblíže k pístům, už od výroby

Napsal: stř 18.05.2011 12:48
od varkel
tak vidíte....a to jsem nevěděl že je tady takových motorářů :-) Když už tady polemizujete, nemyslíte si že by majitel u tak starého motoru měl spíš přemýšlet nad mechanikou (filtry, oleje atd..) to se dá pořídit za stejnou cenu a podle mě s větším efektem než nějaká jednotka ?

Napsal: stř 18.05.2011 13:08
od voTon
no otazka je jestli starej strep dojezdit s co nejvetsi paradou a nebo se ho snazit udrzovat pri zivote jak rikas ty, jestli ctu dobre mezi radky, tedy ne ze bych radil nemenit olej a filtry. :)

Napsal: úte 24.05.2011 16:08
od Fw190
Olej uz jsem vymenil a filtry pujdou taky, o tom zadna. To jsou veci, ktere se proste delat musi. Planuji i svody a sportovni vlozku do sani. :)) Urcite to auto setrit nebudu, to bych si nekupoval 325i :twisted: , ale zustal bych u 1,6. A ani si nemyslim, ze ho dojezdim s paradou. Je to sakra BMW, ne nejaka plechovka na kolech :D Teda pokud ho nekde nerozstrelim. Montuji do toho i turbo! A pak ten motor dostava jiny zahul. Predpokladam, ze chip ktery navysi vykon jen minimalne, ten motor neodrovna. Meril jsem tlaky ve valcich a kazdy ma 13. Vic nez by melo mit nove auto :))))) Mozna jsem jsem najivni, ale ja tomu rikam optimismus :) Kazdopadne dekuju za ohlasy a pokud ma nekdo jeste nejakou zkusenost s chipem do E36 ( ne starej strep, jak tu nazyvaji moji lasku :twisted: ), tak se prosim podelte. Jeste jsem se nerozhodl, vim ze zacinat chipem je asi blbost, ale jkdyz je v akci :P

Napsal: úte 24.05.2011 20:03
od shade741
Ehm, turbo? :D jen se pro jistotu pozeptám jestli se nejedná o ten zaručený set made inChina, a dle mého abys to naturbil tak by to byla investice obrovského kalibru se spoustou a spoustou práce :wink:

Napsal: úte 24.05.2011 20:49
od MattyX
sorry ale 13 tlaky u M50 a premysleni o turbu neni moc dobrý spojení :lol:

Napsal: stř 25.05.2011 08:35
od Fw190
ja ale o turbu nepremyslim. Jen si myslim, ze tak nepatrny narust vykonu, ten motor neodrovna. A jen jsem napsal, ze do toho montuji i turbo a pak ten motor dostava jiny narez. Navic pokud se nepletu tak je stejny motor jak 328i. Proste si nemyslim, ze motor dojezdim, tim ze tam dam chip