MS je dobrej protoze umi pouzivat senzor tlaku/podtlaku v sani a nepotrebuje MAF da se s nim turbit nebo treba prestavovat karbce na vstrik, ale vymena vacek mi neprijde jako tak zasadni uprava kvuli kterej bych musel menit rj, snad nam tady k tomu neco povi nejaka zasvecena osoba, chytrejch lidi je tu velky mnozstvi
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
chip, sani, svody 325i e36
- voTon
- Registrovaný
- Příspěvky: 514
- Registrován: ned 08.08.2004 00:00
- Bydliště: České Budějovice
- Klubové ID: 1605
- Kontaktovat uživatele:
tak ja v tomhle taky nejsem kovanej ale dbilas pise ze staci uprava mapy, imho tam neni co jinyho nastavovat, mapu vstrikovani projednotlivy rezimy a mozna kapku poladit zapalovani.
MS je dobrej protoze umi pouzivat senzor tlaku/podtlaku v sani a nepotrebuje MAF da se s nim turbit nebo treba prestavovat karbce na vstrik, ale vymena vacek mi neprijde jako tak zasadni uprava kvuli kterej bych musel menit rj, snad nam tady k tomu neco povi nejaka zasvecena osoba, chytrejch lidi je tu velky mnozstvi
MS je dobrej protoze umi pouzivat senzor tlaku/podtlaku v sani a nepotrebuje MAF da se s nim turbit nebo treba prestavovat karbce na vstrik, ale vymena vacek mi neprijde jako tak zasadni uprava kvuli kterej bych musel menit rj, snad nam tady k tomu neco povi nejaka zasvecena osoba, chytrejch lidi je tu velky mnozstvi
- Jamall
- Registrovaný
- Příspěvky: 1547
- Registrován: pon 29.06.2009 00:00
- Bydliště: Pardubice
- Klubové ID: 2933
Nejsem profík nikdy jsem ŘJ nepředělával a tak nevím zdali je možné změnit hodnoty sériové ŘJ. Každopádně když je tam jednou nahráli, musí jít i přehrát, nebo nahradit takovou která půjde přehrát. Záleží na tipu paměti. Nicméně už jsem se setkal s integráčem, které komunikuji on-line s NB, kde lze měnit hodnoty. Údajně stojí kolem 5000kč. Ovšem cena čipu stojí na investici do brzdy a nowhow neboli mapy. Takže to co stojí 30 000kč u kluků se zkušenostmi, nemáš šanci doma na koleně nastavit. Díly co jsi v motoru vyměnil nepotřebují jinou ŘJ, až na „ostré vačky“ té urychlili čas otevření ventilu. Svody pokud jsi nezměnil obsah válce, nebo charakteristiku vstřiku mají jenom optický a možná zvukový projev. Důležité je, aby si po vyhození katu, za pomoci výfuku zachoval původní tlak ve výfukovém vedení, jinak vyhození katu, pokud nebyl ucpaní nemá smysl. Výfuk krom jiného funguje hlavně jako „vysávač“, po otevření ventilu, něco vytlačí píst, něco spáleného benzínu vysaje podtlak od výfuku. Setrvák ulehčil váhu kterou musí při rozjezdu písty rozpohybovat, ale v konečném výsledku do motoru teče mnohem více benzínu, protože motor musí vstřikovat více paliva pro zachováni stejné síly. Zatím co u motoru s těžším setrvákem ŘJ vstřikuje méně, protože už má uloženou sílu v setrváku a udržuje ji, zaniká pomaleji, než u lehčího, ale na druhou stranu jsi získal cenné desetiny u zrychlení. Snížená hlava s ŘJ taky nemá nic společného, do motoru de stejné množství benzínu a vzduchu akorát se malinko zvedl kompresní poměr, na základě kterého budou trpět ostatní díly motoru. Smysl má dostat do motoru co nejvíce studeného vzduchu, toho se do válce vejde víc, než teplého roztaženého, řídkého….
Když se staví závodní motor, tak základem jsou materiály co vydrží neuvěřitelné síly, hnedka poté nastává otázka jak ten výkon uchladit. A pokud bylo auto sériově nějak nastavěno, je to tím, že technici od BMW prostě toho víc z dané konstrukce nedostali. Jinak by to udělali…ubrat váhu setrváku, navíc při myšlence, že by ušetřili…je snadné
Když se staví závodní motor, tak základem jsou materiály co vydrží neuvěřitelné síly, hnedka poté nastává otázka jak ten výkon uchladit. A pokud bylo auto sériově nějak nastavěno, je to tím, že technici od BMW prostě toho víc z dané konstrukce nedostali. Jinak by to udělali…ubrat váhu setrváku, navíc při myšlence, že by ušetřili…je snadné
- BudVlad
- Registrovaný
- Příspěvky: 1206
- Registrován: pon 22.10.2007 00:00
- Bydliště: Budějce
- Klubové ID: 1841
DS Motorsport (http://www.ds-motorsport.de) programují i seriové řidící jednotky podle požadovaných parametrů, ale stojí to dost peněz. Uprvovali mi software na brzdě a stálo to €1800. Upravují výhradně BMW, když jsem tam byl připravovali na závody 2002, E46 M3 a M1.
Navýšení výkonu mojeho N53B30:

Navýšení výkonu mojeho N53B30:

- voTon
- Registrovaný
- Příspěvky: 514
- Registrován: ned 08.08.2004 00:00
- Bydliště: České Budějovice
- Klubové ID: 1605
- Kontaktovat uživatele:
nesmysl, uz jsem videl, ze po vymene airboxu za konickej filtr a tim zkrácení sání mělo v důsledku výkon snižilo, po přenastavení rj to naopak mělo pozitivní efekt. Mel jsem hondu s podobnejma upravama + ITB volnobeh musela mit nastavenej na 1700ot aby to drzelo coz je dusledek (mimojine) lehkyho setrvaku. Nepotrebuju prednasku o vyfucich a setrvacich, promin ale zvlast od nekoho kdo si mysli ze ostra vacka urychluje otevreni ventilu.Jamall píše:Nejsem profík ...
Klasicka uprava auta podle uprav se jak jsem koukal u nas da udelat, ale v relaci kolem 20tis. Coz zrovna neni to co jsem myslel, pokud ma clovek alespon inteligenci prumerne inteligentniho kokrspanela tak si myslim ze s pomoci dnesniho software je schopen to sam naladit, samozrejme bez brzdy to nebude uplne ono, ale v pripade zminenyho MS je to bezna praxe.
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 6000
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Motory ze současné produkce velmi dbají na ekologii, takže přeprogramováním ECU na maximalizaci výkonu bez ohledu na spotřebu paliva a emise může přinést zajímavý výsledek.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
- Jamall
- Registrovaný
- Příspěvky: 1547
- Registrován: pon 29.06.2009 00:00
- Bydliště: Pardubice
- Klubové ID: 2933
voTome nedělám přednášku, jenom mluvím o tom, že „ostrá vačka“ má rychlejší náběh, ostřejší sklon, tudiš se vačka neotevře plynule, ale skokem a tady v té fázi dochází k zkrácení času…Vačka není nijak hranatá, nebo vyšší, je stejná, ale ostrá. Jistě si ji držel v ruce a porovnával. A o konickém filtru jsem neřekl ani „N“ ten ty sice může pomoct, ale musí bít zachována délka sáni s určitým sklonem…nicméně to jiné téma. Já jsem načrtl to, že než vejde vzduch do spalovacího traktu, může bít zchlazen a tím se ho do válce vejde více. Podívej se jak to mají řešené nějaké super sporty, mají chladiče až do nebes.
Asi tomu úplně nerozumím. Jenom pro zajímavost by mě tady zajímalo, co si vybavuješ pod pojmem „ostrá vačka“ od sériové. Jaký rozdíl?
Asi tomu úplně nerozumím. Jenom pro zajímavost by mě tady zajímalo, co si vybavuješ pod pojmem „ostrá vačka“ od sériové. Jaký rozdíl?
- voTon
- Registrovaný
- Příspěvky: 514
- Registrován: ned 08.08.2004 00:00
- Bydliště: České Budějovice
- Klubové ID: 1605
- Kontaktovat uživatele:
ok nechme toho, asi tej diskuzi nijak neprispejem, mas o "ostre" vacce mylnou predstavu, muze mit vetsi zdvih a hlavne je zaoblenejsi ma pozvolnejsi nabeh.. rozhodne se neotevira skokem..Jamall píše:voTome nedělám přednášku, jenom mluvím o tom, že „ostrá vačka“ má rychlejší náběh, ostřejší sklon, tudiš se vačka neotevře plynule, ale skokem a tady v té fázi dochází k zkrácení času…Vačka není nijak hranatá, nebo vyšší, je stejná, ale ostrá. Jistě si ji držel v ruce a porovnával. A o konickém filtru jsem neřekl ani „N“ ten ty sice může pomoct, ale musí bít zachována délka sáni s určitým sklonem…nicméně to jiné téma. Já jsem načrtl to, že než vejde vzduch do spalovacího traktu, může bít zchlazen a tím se ho do válce vejde více. Podívej se jak to mají řešené nějaké super sporty, mají chladiče až do nebes.
Asi tomu úplně nerozumím. Jenom pro zajímavost by mě tady zajímalo, co si vybavuješ pod pojmem „ostrá vačka“ od sériové. Jaký rozdíl?
-
MattyX
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1778
- Kontaktovat uživatele:
Jamall píše:Je prostě změněná no, určuje dobu jak rychle a jak dlouho bude ventil otevření, bud je zabroušená, nebo úplně jiná

tady studuj rozdíly , pak pochopíš votona
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Olej uz jsem vymenil a filtry pujdou taky, o tom zadna. To jsou veci, ktere se proste delat musi. Planuji i svody a sportovni vlozku do sani.
) Urcite to auto setrit nebudu, to bych si nekupoval 325i
, ale zustal bych u 1,6. A ani si nemyslim, ze ho dojezdim s paradou. Je to sakra BMW, ne nejaka plechovka na kolech
Teda pokud ho nekde nerozstrelim. Montuji do toho i turbo! A pak ten motor dostava jiny zahul. Predpokladam, ze chip ktery navysi vykon jen minimalne, ten motor neodrovna. Meril jsem tlaky ve valcich a kazdy ma 13. Vic nez by melo mit nove auto
)))) Mozna jsem jsem najivni, ale ja tomu rikam optimismus
Kazdopadne dekuju za ohlasy a pokud ma nekdo jeste nejakou zkusenost s chipem do E36 ( ne starej strep, jak tu nazyvaji moji lasku
), tak se prosim podelte. Jeste jsem se nerozhodl, vim ze zacinat chipem je asi blbost, ale jkdyz je v akci 


