Stránka 2 z 4

Napsal: pon 02.05.2011 12:23
od Pglock
Vesa88 píše:Zkusim kouknout, ale svicky jsem kupoval podle kodu ty co by tam meli byt, jen s rozdilem ze jsem vyndal Bosch super plus a koupil adekvatni NGK protoze ty Bosch meli jen ctyr jiskristove a to jsem nechtel protoze ty co jsem vyndal maji dve jiskriste :)
Já vyndal BOSCHKY, fouknul sem tam NGK a vod tej doby auto stojí za hov*o.... :D

Napsal: pon 02.05.2011 12:25
od Pglock
fizzer píše:Co mi ale nejde do hlavy je, že když ten motor chcípnu a hned zase nastartuju, tak funguje tak jak má... aspoň na pár minut. Řekl bych, že to bude důležitej fakt... Čím to ale může bejt?

a jinak mě ještě napadá, bezprostředně před tím jsem měl dole škrtící klapku, viz téma: http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... t=#1004632, trocha oleje tam byla, ale rozhodně né taková louže. každopádně složil jsem to přesně jak to bylo, s ničím jsem nepraštil, nic nepřekroutil apod... a hadr jsem tam nikde nezapomněl a ještě jsem to večer (poté co to začlo) znova rozebral a zkontroloval, nikde žádnej fuk ani nic nezapojenýho.

a svíčky jsou čistý, středovej izolátor je matně bílej (chudá směs, nebo je to jen tím že jsou tam ty svíčky teprv měsíc?)

Mě to přijde jak nějaký zasr*ný čidlo, který se vohřeje a potom přestane jet, přesně todle mě dělal tachometr, 10 min jel a potom ani hovno, nakonec to byl špatnej kondenzátor bůh ví kde v rychloměru

Napsal: pon 02.05.2011 12:47
od fizzer
... ale který :(

Napsal: pon 02.05.2011 13:09
od Pglock
Jak tady bylo řečeno předtím, možná klika

Napsal: čtv 05.05.2011 08:30
od BMWIIIPower
fizzer píše:Co mi ale nejde do hlavy je, že když ten motor chcípnu a hned zase nastartuju, tak funguje tak jak má... aspoň na pár minut. Řekl bych, že to bude důležitej fakt... Čím to ale může bejt?

a jinak mě ještě napadá, bezprostředně před tím jsem měl dole škrtící klapku, viz téma: http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... t=#1004632, trocha oleje tam byla, ale rozhodně né taková louže. každopádně složil jsem to přesně jak to bylo, s ničím jsem nepraštil, nic nepřekroutil apod... a hadr jsem tam nikde nezapomněl a ještě jsem to večer (poté co to začlo) znova rozebral a zkontroloval, nikde žádnej fuk ani nic nezapojenýho.

a svíčky jsou čistý, středovej izolátor je matně bílej (chudá směs, nebo je to jen tím že jsou tam ty svíčky teprv měsíc?)
A jsme zase u ucpanýho katu-odpověď na první otázku...Mě to třeba jelo hůř a víc cukalo,když jsem jel do kopce.To prostě asi jak tam ten bordel lítá..to samé když motor chcípneš-bordel spadne dolů a jak nastartuješ,plyny ho zase nafoukaj....ty vole,hodně laicky řečeno :lol: Každej vidlák ti řekne,zkus chcípnout motor a jestli se to zlepší na chvilku,je to ucpanej kat...

Napsal: čtv 05.05.2011 09:10
od fizzer
no já nevim, kdyby to byl kat, tak je to lineární s otáčkama, ne? ptz víc otáček = víc spalin který se musej dostat pryč. Tohle blbne hlavně v první půlce otáčkoměru, když se to dostane do otáček tak už to jede (asi) normálně... a taky si myslim, že by to bylo poznat možná i na ukazateli teploty, že by se to přehřívalo...

Napsal: čtv 05.05.2011 09:25
od mequi
Tvl, tak se už rozhoupej a uřízni ten kat a uvidíš, co a jak.
Napíší ti tady kluci, že kat a ty: mám ho svařenej a nechci ho dávat dolů.
Napíší ti tady kluci, že čidlo a ty že které.
Někdy to prostě metodou pokus - omyl nejde, když ani diagnostika nebyla a nebo nehlásí nic konkrétního.
Promin za mou reakci, ale pak to člověka nebaví radit, (jsem si vědom, že já jsem ti neradil) když se nedobere žádného výsledku.

Napsal: čtv 05.05.2011 10:11
od fizzer
mequi píše: Někdy to prostě metodou pokus - omyl nejde
to chápu, ale proto sem píšu - abych zúžil okruh pátrání, protože jinak můžu začít řezat a měnit celý auto od předku, s tím že jednou se možná trefim :wink:

zatim nebyl čas, jsem od tmy do tmy v rachotě, proto nehláším žádnej progres. nicméně dneska má přijít čidlo kliky, což se zdálo jako nejpravděpodobnější možnost. pokud se ukáže že mé naděje jsou liché... tak to asi zapálim :lol: ... no, tak budu hledat dál, i v katalyzátoru. každopádně řezat do něho nebudu tak jako tak, když ho uříznu tak si ho můžu následně leda tak vetknout do anu, neb nemám jak ho navařit zpátky. garáž mám plnou motorek, takže samotná akce bude probíhat na ulici, a proto nechci dělat nic nevratného. a zbytečný peníze na odtah taky nemám. krom toho jak už jsem říkal, podle zvuku auta je velká pravděpodobnost že kat už je vykuchanej, a na poklep v něm nic nechrastí.

možná kdybych sehnal budík a změřil tlak ve výfuku před katem... třeba dírou po lambdě...

Napsal: čtv 05.05.2011 22:44
od fizzer
TÁÁÁÁKŽE:

chtěl jsem s tim odfrčet aspoň ke garáži, ale už když jsem dneska přišel k autu a nastartoval, tak šlo na tři :evil: takže jsem montoval jak pako před barákem, mrcasil jsem se s tim celý odpoledne až do tmy.

Čidlo kliky vyměněno, nicméně mám obavy že zbytečně :? Auto sice jede, a pokud jsem si to nevsugeroval tak i líp a podle ekonoměru za míň než dřív (než nastala závada), jde krásně plynule do otáček, nicméně problém s občasným houpnutím volnoběhu při delším stání přetrval, a ručička otáčkoměru se při prudké akceleraci stále pohybuje jakoby lehce trhaně, cukne vždy ve stejném místě, okolo 3 a 4 tis otáček. a při stání na volnoběh mám pocit, že to auto trošku vibruje (otáčkoměr se ani nehne, ale je to cítit v sedačkách).

taky bylo dneska chladněji, tak mám trochu obavy z oteplení co má přijít.

dotaz první, odkud bere otáčkoměr signál? výhradně z čidla kliky? případně co jiného může způsobovat to zadrhávání ručičky?

a ještě než jsem to starý čidlo demontoval, tak jsem se s nim vyblbnul.

poznatky:
1) proměření ukazuje jak u nového tak u starého čidla odpor cca 560 ohmů, přitom manuál tvrdí že má být 1,3 kiloohmu. WTF?
2 a půl) edit: 1,3 kiloohmu ukazuje čidlo vačky, které zase podle manuálu má ukazovat 1 ohm. WTF podruhé...
2) motor nastartuje a běží s odpojeným čidlem vačky (čidlo kliky zapojeno), běží i po odpojení čidla za běhu. změna v běhu motoru žádná, jen mi dvakrát střelil do sání, ale to bylo možná zapříčiněno tím že jsem měl sundanej filtrbox
3) motor nenastartuje s odpojeným čidlem kliky, a po odpojení za běhu chcípne (čidlo vačky zapojeno). znamená to teda, že jsem koupil zrovna to druhý čidlo? :lol:
4) po výměně čidla kliky a resetu řj motor dlouho točil (cca 3-4 sec) a naskočil opět na tři (válce 1-3). řekl jsem si, že jsou asi ulité svíčky, demontáž, vysušení, restart, běží na šest. ALE: u pátého válce byla pod fajfkou trocha vody 8O asi tam nachcala při deštích někudy z předního skla. píšu si na seznam sehnat ten dekl co tam chybí (přes cívky, ten s těma proužkama)
5) po příhodě se svíčkou jsem otevřel kaslík řj, jestli tam neni akvárko. krom trochy prachu a listí nic, kontakty nezoxidované.
6) o kousek jsem zkrátil hadičku k regulátoru tlaku, byla na vstupu do sání už docela vyvaklaná, tak aby to nepřisávalo luft.
7) koleno sání, který jsem nedávno (čtvrt roku?) kupoval nový, má popraskaný ty příruby dole :evil: každopádně ne natolik, aby to profouklo. pro sichr utěsněno starou dobrou žužlovkou.
8) mám šíleně rezavý svody. co je to za matroš? může se to prožrat skrz?

díky za další podnětné rady.

Napsal: čtv 05.05.2011 22:57
od fizzer
jo a ještě dodám, mám blbý těsnění pod víčkem oleje. posledně jsem ho vyměnil, ale pak se to začlo srát tak mě nenapadlo nic lepšího, než ho zase vyndat, jestli to přejde :lol: :?

Napsal: čtv 05.05.2011 23:12
od mequi
fizzer píše:
a při stání na volnoběh mám pocit, že to auto trošku vibruje (otáčkoměr se ani nehne, ale je to cítit v sedačkách).
tohle může dělat dvouhomotový setrvačník. Mám stejné auto a taky lehké vibrace na volnoběh. Zatím neřeš, nějaký čas se s tím dá jezdit.

fizzer píše:dotaz první, odkud bere otáčkoměr signál? výhradně z čidla kliky? případně co jiného může způsobovat to zadrhávání ručičky?
Jo, od čidla kliky, od čidla vačky bere signál o ukončení otáčky, je to tzv. čidlo identifikace válců. Může být, že spolupracují ale taky nemusí. Do toho až tak nevidím.

fizzer píše:poznatky:
1) proměření ukazuje jak u nového tak u starého čidla odpor cca 560 ohmů, přitom manuál tvrdí že má být 1,3 kiloohmu. WTF?
2 a půl) edit: 1,3 kiloohmu ukazuje čidlo vačky, které zase podle manuálu má ukazovat 1 ohm. WTF podruhé...
Takhle jsem to naměřil svého času taky, tak bych to bral asi za tiskovou chybu. Taky záleží na okolní teplotě, ale asi stejně by to nebyl takový rozdíl.
fizzer píše:3) motor nenastartuje s odpojeným čidlem kliky, a po odpojení za běhu chcípne (čidlo vačky zapojeno).znamená to teda, že jsem koupil zrovna to druhý čidlo?
Zde na foru se X- krát píše, že čidlo kliky je životně důležité pro startování a běh motoru = řekl bych, že ho máš v pořádku.EDIT: jo, asi jsi koupil to, které bylo v pořádku. U normálního prodejce ti ho vezmou zpět, pokud máš účet a není poničené.
fizzer píše:.... ALE: u pátého válce byla pod fajfkou trocha vody 8O asi tam nachcala při deštích někudy z předního skla. píšu si na seznam sehnat ten dekl co tam chybí (přes cívky, ten s těma proužkama)
To by mohlo pomoct, jakákoliv vlhkost je nežádoucí a vede ke skratům.

fizzer píše:8) mám šíleně rezavý svody. co je to za matroš? může se to prožrat skrz?
Jsou litinové, neřekl bych, že budou až tak v háji, aby jsi se dožil jejich prorezivění skrz.

díky za další podnětné rady.[/quote]

Napsal: čtv 05.05.2011 23:53
od fizzer
díky, s těma odporama jsi mě uklidnil, já už se děsil že mi dali nesprávný čidlo (560 ohmů má podle té samé knížky mít čidlo na čtyřvály).

účet mám, ale čidlo už mám namontovaný. kdo ho někdy měnil ví, že tam jde dost ztuha... navíc to původní utrpělo šrámy při demontáži, zespoda je pošrábaný a lehce promáčklý (0,1mm?) od šroubováku jak jsem ho bral o to ozubený kolo. snažil jsem se vyndat ho civilizovaně... asi půlhodinu... ale chytla mě křeč do zad a následně amok.

ad dvouhmota... zvláštní že jsem si toho dřív nevšiml. ale je pravda, že už jsem o tom něco tady zahlídl - že jeden z projevů je, že se auto po chcípnutí motoru oklepe - tato featura je přítomna :?

Napsal: pát 06.05.2011 09:14
od paveld
Zkoušel jsi jiný cívky?

Napsal: pát 06.05.2011 09:43
od fizzer
nezkoušel, nemám nikoho kdo by mi je půjčil.

na radu z nějakého staršího tématu jsem proměřil fajky, všechny mají shodně cca 1600 Ohmů... asi odrušení?

a když mi to po výměně čidla šlo jen na (přední) tři, tak jsem přehodil přední tři cívky dozadu, ale už to chytlo normálně na všecky.

Napsal: pát 06.05.2011 12:26
od paveld
U těch cívek co jsem pochopil, tak jen proměření neni tolik zavádějící, protože duležitý je co leze z vinutí na kterym je připojená svíčka a hlavně za běhu motoru a to těžko proměříš. Náhradní cívky mám, jsou teda z M52 a ne z M50 ale třeba by to něco aspoň řeklo. Záleží odkud jsi.

Napsal: pát 06.05.2011 13:15
od fizzer
cívky už jsem měřil dávno, primár měl u všech cca 1200 sluchátek. teď řešim fajky, někdo je měl prej vevnitř špatný, tak mu to vynechávalo.

jsem z Prahy. a jaký je rozdíl mezi cívkama M50 a M52?

Napsal: pát 06.05.2011 19:52
od fizzer
tak už je to zase zpátky :evil: :evil:

stejné příznaky, ekonoměr ukazuje vyšší spotřebu, přestává táhnout, při podlaze se chytne, při vyřazení skoro chcípne a párkrát zahoupe volnoběh, než se ustálí.

když jsem špekuloval, co by tomu mohlo bejt, tak jsem kouknul, jestli je dost chladící kapaliny aby se mi to nepřehřálo - a expanzka byla plná až po víčko 8O načež jsem si vzpomněl, že bezprostředně než to začlo tak jsem ji dolejval :roll: může to bejt ono? když se to zahřeje, tak už to pumpa nepřetlačí? asi kravina co... každopádně odsál jsem asi dvě deci, odvzdušnil jsem (vyběhla mi tak decka) a hladina je na rysce.
nadávat mi nemusíte, už jsem to udělal sám :onfire: :onfire: :bomb:

Napsal: pát 06.05.2011 20:58
od paveld
Nevim co tam je přesně za rozdíl, ale maji jiný číslo. M52 jede s cívkama z M50, tak naopak snad to taky pujde. Asi se to může chovat trochu jinak než se správnejma cívkama, ale vysloveně kravit by to nemělo.

Ta hladina byla nahoře u studený kapaliny?

Napsal: pát 06.05.2011 21:05
od fizzer
tak nic, odsáto a dělá to furt :?
kouř z vejfuku nejde a voda v oleji neni, tolik ještě k tomu přelití.

když se to začne mrdat a odpojim váhu, tak to jede. blbě a trochu cukavě, ale bez výpadků v tahu.
popřípadě, když na volnoběh zvednu otáčky nad 2500 (na volnoběh se nechá túrovat i když se mrdá) a rozjedu se, a držím otáčky nad touto hranicí, tak to jede.

takže mě napadá:
zkusit jinou váhu
vyndat volnoběžňák, jestli se nezasekává (do jakejch otáček se podílí na řízení motoru?) ale nedávno jsem ho čistil a chodil dobře.
a zkusím odpojit lambdu

je to divný, včera večer to jezdilo skvěle, a dneska po zahřátí se to zase začalo srát.

a ještě jeden postřeh, když se to začne mrdat, tak trochu pohasnou budíky - natolik že když chcípnu motor (i se zapnutejma světlama) tak se víc rozsvítěj.

nějaká zamrdaná elektrika zase? sorry za ten slovník, ale už jsem na prášky, máme doma ještě opla corsu kterej prozměnu přestal dobíjet. čili dvě plechovky, z toho nula pojízdných


:evil:

Napsal: pát 06.05.2011 21:22
od paveld
Když ti pohasínaj budíky, tak to klidně může být dobíjenim. Auto pak nemá dostatek proudu k tomu, aby správně zapalovalo. Zkus proměřit kolik to dobíjí, nejlépe v době když ti to blbne a případně vyndej baterku, nabij ji na nabíječce co to jde a pak se zkus projet - kdyby to tim opravdu bylo, tak než se baterka trochu vybije, tak by to mělo chvíli jet ok.