TÁÁÁÁKŽE:
chtěl jsem s tim odfrčet aspoň ke garáži, ale už když jsem dneska přišel k autu a nastartoval, tak šlo na tři

takže jsem montoval jak pako před barákem, mrcasil jsem se s tim celý odpoledne až do tmy.
Čidlo kliky vyměněno, nicméně mám obavy že zbytečně

Auto sice jede, a pokud jsem si to nevsugeroval tak i líp a podle ekonoměru za míň než dřív (než nastala závada), jde krásně plynule do otáček, nicméně problém s občasným houpnutím volnoběhu při delším stání přetrval, a ručička otáčkoměru se při prudké akceleraci stále pohybuje jakoby lehce trhaně, cukne vždy ve stejném místě, okolo 3 a 4 tis otáček. a při stání na volnoběh mám pocit, že to auto trošku vibruje (otáčkoměr se ani nehne, ale je to cítit v sedačkách).
taky bylo dneska chladněji, tak mám trochu obavy z oteplení co má přijít.
dotaz první, odkud bere otáčkoměr signál? výhradně z čidla kliky? případně co jiného může způsobovat to zadrhávání ručičky?
a ještě než jsem to starý čidlo demontoval, tak jsem se s nim vyblbnul.
poznatky:
1) proměření ukazuje jak u nového tak u starého čidla odpor cca 560 ohmů, přitom manuál tvrdí že má být 1,3 kiloohmu. WTF?
2 a půl) edit: 1,3 kiloohmu ukazuje čidlo vačky, které zase podle manuálu má ukazovat 1 ohm. WTF podruhé...
2) motor nastartuje a běží s odpojeným čidlem vačky (čidlo kliky zapojeno), běží i po odpojení čidla za běhu. změna v běhu motoru žádná, jen mi dvakrát střelil do sání, ale to bylo možná zapříčiněno tím že jsem měl sundanej filtrbox
3) motor nenastartuje s odpojeným čidlem kliky, a po odpojení za běhu chcípne (čidlo vačky zapojeno).
znamená to teda, že jsem koupil zrovna to druhý čidlo?
4) po výměně čidla kliky a resetu řj motor dlouho točil (cca 3-4 sec) a naskočil opět na tři (válce 1-3). řekl jsem si, že jsou asi ulité svíčky, demontáž, vysušení, restart, běží na šest. ALE: u pátého válce byla pod fajfkou trocha vody

asi tam nachcala při deštích někudy z předního skla. píšu si na seznam sehnat ten dekl co tam chybí (přes cívky, ten s těma proužkama)
5) po příhodě se svíčkou jsem otevřel kaslík řj, jestli tam neni akvárko. krom trochy prachu a listí nic, kontakty nezoxidované.
6) o kousek jsem zkrátil hadičku k regulátoru tlaku, byla na vstupu do sání už docela vyvaklaná, tak aby to nepřisávalo luft.
7) koleno sání, který jsem nedávno (čtvrt roku?) kupoval nový, má popraskaný ty příruby dole

každopádně ne natolik, aby to profouklo. pro sichr utěsněno starou dobrou žužlovkou.

mám šíleně rezavý svody. co je to za matroš? může se to prožrat skrz?
díky za další podnětné rady.