Stránka 2 z 2

Napsal: pát 29.04.2011 11:31
od mequi
Cvrček byl taky důvod, proč jsem to kuchal. :D Po vysvobození komplet větráku z klece (rozuměj kastle) jsem odloupnul to víčko na kraji a vevnitř je ložisko. Bylo suché, tak proto to cvrlikalo. Motůrek má 2 ložiska na každé straně rotoru jedno. Po odkrytí toho deklíku obalu ( je to tam zatemované nebo jak bych to nazval. Jednoduše jsem ty roztažené konce stlačil k sobě sikama) motůrku tam je jeden jakoby soudek, který představuje ložisko. Stačí to jenom utřít od zbytku staré vazelíny, dát novou, smontovat dohromady a máte zase na pár let pokoj. Větráček jsem sundával z motůrku tak, že když jsem měl oddělané to víčko na levé straně, tak jsem chytnul sikama za osičku rotoru a větrák jsem dost silou, tahem a pootáčením "vylisoval" - vytáhnul. Doporučuji ještě jeden pár rukou. Pak je třeba rozebrat - oddělat druhý deklík a tam je druhé ložisko. Pozor na uhlíky, jsou odklápěcí na pružinkách. Pak to celé poskládat dohromady. Po nasazení deklíku zase bude potřeba roztáhnout ty kraje, aby to drželo pohromadě. Větráček jsem pak jenom natlačil na osičku rotoru. Dělal jsem to docela nedávno, tak si to ještě pamatuji. Možná jsem to napsal trochu nepřehledně, ale jakmile uvidíte, co máte v ruce pochopíte co a jak. :wink:

Jo a PROMINTE za mystifikaci: mám jen jednodílný větráček. Spletl jsem si to s bratrovým na e30, ten je dvoudílný - větráček na obou stranách.

Napsal: pát 29.04.2011 12:22
od Fatal Design
A na ty deklíky co jsou pod něma ty ložiska se nedostanu bez toho abych to musel celé vymontovat ?

Napsal: pát 29.04.2011 14:04
od elgroso
.. hm, tak koukám, že cvrček je častou bolístkou. Na mém autě to byla jedna z prvních oprav, které jsem kvůli své nešikovnosti raději svěřil servisu. Oprava byla provedena výměnou kus za kus. Prý oprava promazáním ložisek nejde provést. V návaznosti tohoto topicu mě tedy přístup servisu docela zklamal. Výměna za jiný použitý větrák však nedopadla úplně šťastně. Nyní větrák sice necrvrliká, ale na vyšší otáčky docela znatelně hučí a hlavně příliš nefouká.. :-/, kabinový filtr vyměněn.

Napsal: pát 29.04.2011 14:11
od Fatal Design
elgroso : z něčeho ty servisy musí žít :)

Jasně, každý na všechno valí WD40 a potom se diví, že je to za chvilku zpět, ale pokud se použije něco kvalitnějšího (hlavně něco, co je mazadlem, narozdíl od WD40) tak je to OK.
Velmi dobré zkušenosti mám s teflonovým sprayem ... tak ho tam zase nafučím a snad bude klid ... :)

Napsal: pát 29.04.2011 19:55
od elgroso
.. nemám problém jim zaplatit. Jen bych rád, aby vše fungovalo tak jak má.. no nic, brečím tu na špatném hrobě.. :-)

Napsal: ned 01.05.2011 11:39
od mequi
elgorso: já se tomu servisu nedivím, protože to je udělané tak, že je to "nerozebíratelné" t.j. nerozděláš to a pak neposkládáš bez poškození. Ale tady, kde to není tolik vidět to nevadí a ani to poškození není nijak veliké. Takže já jsem to bral podle hesla: Vše, co je smontované, jde rozmontovat. :D Blbě se to tady popisuje, ale každý, kdo si veme do ruky ten motůrek tak uvidí, co a jak.

Napsal: ned 01.05.2011 11:42
od mequi
Fatal Design píše:A na ty deklíky co jsou pod něma ty ložiska se nedostanu bez toho abych to musel celé vymontovat ?

Dá se tam nastříkat mazivo ve spreji (schválně neuvádím WD40) :D ale jenom na tu stranu, kde není větráček. Na druhou stranu se nedostaneš, takže to musí ven. A taky jak už tady bylo napsáno, nevydrží to tam tak dlouho jak třeba vazelína.

Napsal: pon 02.05.2011 07:42
od jbedan
sedon píše:ok pak dej vedet, co jsem slysel tak nekdo musel ohnout ten plech nad tim (pod čelnim sklem) když tak zkus stahnout ty vrtule na tech stranach kdyby to neslo...


Taak, opraveno. Demontovat jedine tak jak je to tady nafocen. Sterace, viko ventilu, celni kryt motorku ventilatoru, bovden na vnitni okruh, potom musis sundat ty bocni klapky9jsou pridelany aokovymi malymi sponkymi0. nejdrive na ridicove strane, ta jde lepe. Potom posunes motorek na stranu ridice a oddelas klapku ze strany spolujedce. Jak vytahnes klapky, tak muzes vytahnout motorek. Jde to jen pres viko ventilu. Kabelaz sundavat nemusis,ale pekne prekazi.

Napsal: pon 02.05.2011 07:57
od elgroso
to mequi: aha, tak to to vysvětluje. Ok. Já měl za to, že pokud tady o tom píšete, že je to rozebíratelný, že se servisu do toho jít nechtělo a bylo prostě jednodušší vyměnit díl za díl. Hm, tak to beru. Aspoň poučení pro příště.. :-)

Napsal: pon 02.05.2011 08:13
od sedon
jbedan píše:
sedon píše:ok pak dej vedet, co jsem slysel tak nekdo musel ohnout ten plech nad tim (pod čelnim sklem) když tak zkus stahnout ty vrtule na tech stranach kdyby to neslo...


Taak, opraveno. Demontovat jedine tak jak je to tady nafocen. Sterace, viko ventilu, celni kryt motorku ventilatoru, bovden na vnitni okruh, potom musis sundat ty bocni klapky9jsou pridelany aokovymi malymi sponkymi0. nejdrive na ridicove strane, ta jde lepe. Potom posunes motorek na stranu ridice a oddelas klapku ze strany spolujedce. Jak vytahnes klapky, tak muzes vytahnout motorek. Jde to jen pres viko ventilu. Kabelaz sundavat nemusis,ale pekne prekazi.


a ty sterace?

Napsal: pon 02.05.2011 08:54
od Fatal Design
mequi píše:
Fatal Design píše:A na ty deklíky co jsou pod něma ty ložiska se nedostanu bez toho abych to musel celé vymontovat ?

Dá se tam nastříkat mazivo ve spreji (schválně neuvádím WD40) :D ale jenom na tu stranu, kde není větráček. Na druhou stranu se nedostaneš, takže to musí ven. A taky jak už tady bylo napsáno, nevydrží to tam tak dlouho jak třeba vazelína.


Grrrr, to jsem slyšet nechtěl ... :( ... to bude zase šichta :)