Stránka 2 z 3

Napsal: čtv 24.03.2011 23:12
od demong60
do chvíle kdy se mi tohle stalo byl výkon v pořádku,jelo to krásně když se to rozjelo nad ty 2000ot.do tý doby to teda je dost lenivý ale pak se to sebralo hezky...nn v žádnym případě motor nestačil vychladnout na toli že by to žhavilo,uvidíme zejtra...zkusim tam pomalu dolejvat vodu a uvidim,pokud pude pořád ven vytáhnu ten termostat

zatim moc dík chlapy,zejtra popřípadě v sobotu zkusim vaše rady a pak uvidíme...hned potom napíšu jak to dopadlo ale hned mám lepší pocit když řikáte že ta hlava by měla bejt ok

Napsal: čtv 24.03.2011 23:22
od mrJekill
Osobně bych to viděl spíš na tu hlavu.
První blbost jsi už udělal:koupil jsi patnáct let starý auto a dal jsi za něj všechny peníze co jsi měl.
....... a po č se píše většinou i a ne y ..... chladičy ..... to jsem vyskočil metr do vzduchu

Napsal: čtv 24.03.2011 23:30
od demong60
samozřejmě že všechny ne,něco sem si nechal na případný opravy a výměny spotřebních věcí,ale nečekal bych něco podobnýho

a s tim co sem napsal,taky se píše JSEM a je to každýmu jedno,upsal sem se protože myslim na něco uplně jinýho a to na to že auto za 70 litrů je v prdeli,tak blbej abych nevěděl že se po č píše i nejsem,neboj :wink:

Napsal: čtv 24.03.2011 23:43
od mrJekill
Fakt tě nechci nějak strašit,ale na tu hlavu bych si klidně i vsadil.Skus to nejdřív pořádně odvzdušnit,projet to pijánko bez termostatu a pak tomu i trochu naložit a uvidíš.Pokud teda už teď nevidíš bubliny do chladícího systému.Prasklina v hlavě se totiž většinou projeví až za tepla,nebo při zátěži,když se vlivem teploty roztáhne a jak to foukne z válce do kanálků,už to nic neuchladí,protože se to okamžitě zavzdušní.

Napsal: čtv 24.03.2011 23:59
od demong60
no to mi ani neřikej,každopádně mám co zkoušet a až budu znát výsledek pokusů tak to sem napíšu abych věděl co dělat dál

Napsal: pát 25.03.2011 00:42
od shade741
Taky bych řekl že ti to tlakuje do vody :roll: :( mrkni po příznacích- olej ve vodě, voda v oleji, emulze. Nebo to muze byt fouklý těsnění, pripadne ta hlava, nejsou tam tlaky- není výkon a cáká ven voda- vzduch, nechladí to a vaří

Napsal: pát 25.03.2011 08:40
od demong60
tak zjištění,auto po nastartování jelo relativně dobře,nevim jak moc protože studenýmu motoru zásadně nedávám...dál se to ohřálo mnohem rychlejc než kdykoli předtim,koupil sem vodu,něco málo tam dolil a jel dál...po cca 4 km auto opět bez výkonu a teplota šla nahoru...vyřadim,zapnu topení a slezlo to dolu,otevřu expanzku a samozřejme voda ven...tak to chcípnu,nechám to chvilku bejt a dobrý,nastartuju v pořádku,voda ven nelítá,přidržim malinko plyn a tak po minutě začíná jít voda z nádobky ven

tohle je asi zřejmě jasný a to nebude termostatem,tohle bude asi hlava

jinak kolik tak může stát oprava???

Napsal: pát 25.03.2011 16:19
od demong60
takže,termostat sem vyndal a uvařil,otevřel se normálně,auto sem projel bez něj a výkon pořád slabej,začne se to rozjíždět okolo 2500ot a pořád to jede míň jak předtim...další poznatek byl ten že se to neuvěřitelně rychle bez termostatu ohřálo a to tam bylo vody dost,přehřátí a následná ztráta výkonu se neprojevila,ale neprojížděl sem to tolik takže zatim nemůžu uplně říct...další je že sem zkoušel při nastartovanym motoru zakryl rukou expanzku jestli to do ní tlakuje a nezdálo se,to samý s motorem,ale voda pořád pomalu stoupala a klesala,při podržení plynu vyjela ven

další věc,když sem nechal auto stát takhle začala pískat visko spojka,teda aspoň to šlo od ní,nevim jestli to třeba nebyla pumpa,ovšem visko se mi nepovedlo zastavit

jinak olej čistej,voda v něm neni a olej ve vodě taky ne,tak snad by to mohlo bejt třeba jen fouklý těsnění nebo nevim

Napsal: pát 25.03.2011 16:39
od kourk
uplně samou věc ted řešim na isu. přesně znaky co popisuješ. na chlup stejný. rozebral sem motor. hlavu nechal srovnat a natlakovat.. prý rovná a prasklá není.. blok motoru rovnej prasklej snad taky ne, kontrolovali sme pohledem a poklepem s opravářem .. těsnění tam bylo jak nový, nikde odfouklý nebo propálený. termostat sem zkoušel doma v hrnci a otvírá, tak nevim. koupil sem nový těsnění a dávám to zpátky dohromady. jestli to bude delat dál tak mě jebne!

Napsal: pát 25.03.2011 16:51
od kizby
Tak ještě bych juknul na tu vodní pumpu, podle mého ti to nehoní vodu jak má, kdyby ti to tlakovalo do vody tak by se to asi neohřejvalo tak rychle jak popisuješ. Výkon klesne pak s vyšší teplotou. Pak ještě leda to těsnění a při výměněkontrola hlavy ale neviděl bych to tak. Tak klid

Napsal: pát 25.03.2011 16:58
od mrJekill
Pokud to alespoň ze začátku topí,tak je pumpa v pohodě.
Odvzdušnit to doufám umíš?Nemyslím dolít vodu do expanzky,ale opravdu ODVZDUŠNIT

Napsal: pát 25.03.2011 17:03
od kourk
kourk píše:uplně samou věc ted řešim na isu. přesně znaky co popisuješ. na chlup stejný. rozebral sem motor. hlavu nechal srovnat a natlakovat.. prý rovná a prasklá není.. blok motoru rovnej prasklej snad taky ne, kontrolovali sme pohledem a poklepem s opravářem .. těsnění tam bylo jak nový, nikde odfouklý nebo propálený. termostat sem zkoušel doma v hrnci a otvírá, tak nevim. koupil sem nový těsnění a dávám to zpátky dohromady. jestli to bude delat dál tak mě jebne!
Jen upřesním, že mě to topilo normálně a nikdy se nepřehřívalo. nebo alespon ručička ukazovala jak má!

Napsal: pát 25.03.2011 17:26
od demong60
tak zkusit topení mě opravdu nenapadlo,zkusim zejtra až se k auto zase dostanu...ještě zkusim tu pumpu,ale jak jí zkontrolovat??? musí asi ven,to by nebyl teda moc problém,ale jak zjistim že je ok nebo že je ko,pokud se bude točit volně,nebude mít žádný vůle a nebude vylámaná asi bude ok ne???
jinak odvzdušnit,neboj se že bych to dělal tak že bych u nenastartovanýho motoru dolil jen nádobku a tim to haslo...něco tam naleju aby to nešlo na sucho,pak natočim a nechám chvilku běžet s otevřenym víčkem,postupně dolejvám,nevim jak jinak to odvzdušnit,ale jestli to mám udělat jinak sem stim :wink:
sundavat hlavu a měnit těsnění je až poslední věc kterou bych chtěl dělat,ale asi na to dojde no

Napsal: pát 25.03.2011 17:38
od Paulie001
tak pokud bude mít pumpa rozlámané lopatky, tak nebude dobrá. Já měl na tom oběžném kole prasklinu, takže zezačátku se to hřálo jen někdy, později to bylo téměř pravidlem a nakonec to vařilo neustále.

Napsal: pát 25.03.2011 18:02
od demong60
jasný že pokud uvidim že je vylomená nebo prasklá tak ji tam už nedám :) já jen jestli je prostě něco jak jí kontrolovat


jde mi ale spíš o tu ztrátu výkonu,proč tak najednou??? pokud by bylo fouklý těsnění mohlo by to bejt tim??? auto nejde tak jak má,nejde tak jak jelo

Napsal: pát 25.03.2011 18:12
od mrJekill
Nezkoušel jsi zatím dát auto alespoň poslechnout,nebo projet někomu zkušenýmu,nebo to zatím řešíš jen tady?
Je možný,že to zde můžeš řešit měsíc a mechanik auto poslechne a hned bude vědět,kde je problém

Napsal: pát 25.03.2011 18:56
od milo
hlavne to uz neprojizdej a zbytecne nestartuj.

pokud je olej ve vode resp naopak, je to urcite minimalne tesneni. samozrejme kdyz s tim vymenis i termostat, vodni pumpu, poradne procistis chladic a vymenis viscospojku nic tim nezkazis... kdyz nebude prdla hlava, pocitej cca 8-10 za tyto dily s tesnenim a sadou sroubu na hlavu (strilim cenu od boku)

Napsal: pát 25.03.2011 19:55
od kizby
abys to odvzdušnil musíš mít pak nastartováno, otevři nádobku a topení, teplota se musí dostat na provozní teplotu aby otevřel termostat a pak dolejvat a dolejvat až to nebude brát vodu a bude se ti vracečkou voda vracet. Jinak ten výkon teď bude tou teplotou. Nejdřív vyřeš tohle a pak budeme řešit dál... turbo wastegate atd

Napsal: sob 26.03.2011 02:17
od demong60
nezkoušel,nebyl na to čas a sem vyučenej automechanik tak doufám dokážu poznat jestli je zvuk motoru stejnej jako byl nebo ne :) ptal sem se tady hlavně z toho důvody aby mě někdo naved a popřípadě mi poradil,tou prací se neživim ale když vim po čem jít neni to problém :wink: ve finále ale asi pude ta hlava stejně dolu a udělám aspoň to těsnení a nechám ji zkontrolovat a natlakovat jestli je dobrá...

postup dolejvání nádobky je mi jasnej

a olej ve vodě ani naopak právě neni :wink:

sice sem občas psal asi divný otázky ale to jen abych se ujistil po čem jít,přece jen sou tady lidi který to auta znaj velice dobře :D

Napsal: sob 26.03.2011 12:08
od FiliposII
Jak rychle ti jde teplota nahoru (z 90 na 120) cca do 20s? Neni to postupne zvysovani teploty, ale rucicka jde rychle?
Nezkousel jsi v momente, kdy je to zahrate vytocit motor nad 4000 ot/min, na cca 20 - 40s. Spadne pote teplota?
Kdyz si cichnes k expanzce, citis vuni fridexu a nebo spalin?

Pokud jsou odpovedi na otazky ano, tak je problem v hlave a nebo tesneni.

Nevi nekdo, proc hladina vody v expanzce (u zdraveho motoru) na volnobeh vstoupa, a po pridani otacek klesa? Je to vlivem rozpinani fridexu pri zvysovani teploty a neprepousteni do chladice?

Jeste jedna poznamka k podfouklemu tesneni. Po sundani to neznalec nepozna. Tesneni nemusi byt vubec pozkozene, ci propalene. Pozkozeni byva jen minimalni, pokud se na to nejezdilo dlouho. (Napr, jen mirne zmenena barva na tesneni kolem valcu.)