e34 určitě není špatná kára, ale je několik důvodů, proč do ní nejít:
Sehnat pěknej kus za normální peníze je už problém i v Německu. Auta mají v lepším případě najeto 300-400 tis., což by při dobrém servisu nevadilo. Ale většinou spolu s věkem začnou střídat majitele a údržba bývá různá. Jak u nás tak v říši je to celkem oblíbený povoz různých opálených menšin, které se většinou jen vozí.
Na e34 budeš korozi řešit na 90%.
Jen u nás má každá pátá e34 nějakou kriminální (nebo problémovou) minulost.
Technologicky je to auto staré přes 20 let.
Měl jsem jak e34, tak e36, teď mám e39.
e36 kombík je luxusní pro dva, pokud v něm nechtějí spát. Nevím, kolik měříš, ale já se 185cm, když seděl někdo za mnou, tak jen nadával, to místo tam prostě není. Stejně tak kufr v e36 touring, žádnej zázrak.
Právě proto jsem přešel na e39 kombík. Místa dost, vyspíš se v tom celkem slušně, je to o generaci novější než e34. I dneska se dají koupit za slušnej peníz, když na to nespěcháš, což teprve za půl roku, kdy chceš auto kupovat. Jak jsem pochopil, nechceš auto na pár týdnů, ale na delší dobu, i to by mluvilo pro e39 - to auto ti tolik "nezestárne". Na e34 se budou za pár let díly (myšleno nové) shánět jak na veterána

Nebudeš muset řešit korozi, je to zase o krok dál. Pokud ti bude chybět klasicekj baworáckej kukuč, dodáš za pár korun AE a jezdíš.
A pokud koupíš e39 523 nebo 528, ten minimální rozdíl v ceně se ti vrátí na spotřebě. S 523 se dá i při úplně normální jízdě jezdit za 8,5 litru, s 528 o pár deci víc.
Čili za mě pro tvoje potřeby - předFL 523, když na to nespěcháš, máš čas se porozhlídnout, tak si můžeš vybírat, nejsi v situaci někoho, kdo včera prodal auto a zítra už potřebuje jezdit v jiným.
Jo, a "věkově srovnatelné" jsou e30-e34 a e36-e39, pokud jsi uvažoval o e36, tak koupí e34 půjdeš o "generaci"dozadu.
Už i v e39 je těžký vybírat, zvlášť u nás se inzerované top stavy v reálu ukazují jako totální vraky. Když budeš mít kliku, koupíš dobře i u nás, jinak si uděláš vejlet nebo někoho pověříš, ať něco přitáhne z venku.