Stránka 2 z 2

Napsal: stř 30.03.2011 20:24
od kourk
uplně stejnej problém na isu jako autor. motor jede dobře.. za studena se nic nedeje. Jakmile se ohřeje.... natlakuje se chladící system. Když vyšroubuju odvzdušnovák na chladiči, tak jde páry jak z lokomotivy. Myslel sem že těsnění pod palicí. Vyměnil sem těsnění.. nechal natlakovat a srovnat hlavu. Dal sem to dohromady a furt to samý. vodní pumpa funguje jak má.. zkoušel sem to pro jistotu i bez termostatu.. odvzdušnoval sem xkrát podle popsanejch návodů... furt se páří.. a to tim způsobem že když motor je fakt ohřátej, že pára tryská z odvzdušnováku při nastartovanym motoru metr do vzduchu.... ještě jeden dotaz bych měl... může se chladící system zavzdušnit... když přijedu s ohřátym motorem a při nastartovanym motoru otevřu víčko chladiče nebo odvzdušnovák??

Napsal: stř 30.03.2011 20:33
od martin3008
mam nove poznatky z mojou 318 stkou

2 x mi strelila hadica .....

prisiel som na to ze ventilator na chladici sa netoci na prvu rychlost....asi je v haji ten bazmek na ventilatore zozadu..typujem ze je to nejaky zapuzdreny predradny odpor....a na druhu rychlost ide. ale to zase nespina bimetalovy spinac v chladici..... prvu rychlost spina cca pri 80°C a druhu zopne, ale ho musim cely ponorit do vody cca 90°C....ked ponorim iba koncek tak ako je v chladici tak druhu rychlost nezopne....

takze ten ventilator nikdy v poslednom case nesiel

ak to bude "len tym" tak ma asi je.ne........ale bol by som asi rad zeby to bolo tym

zaroven som skusal "varit" termostat ...vyzera ze je dobry..

Napsal: čtv 31.03.2011 03:02
od shade741
může se chladící system zavzdušnit... když přijedu s ohřátym motorem a při nastartovanym motoru otevřu víčko chladiče nebo odvzdušnovák?
dle meho nazoru těžko :D Btw když se "páří" co ukazuje teplota? Jak je na tom viska? A ještě může být někde ucpaný systém. Já to na svěm bývalém autě čistil sajrajtem na výplach chladiče a nacpal sem tam zahradní hadici a tlakem to propláchl, člověk by nevěřil jak dlouho z toho tekl sajrajt :?

Napsal: čtv 31.03.2011 07:15
od martin3008
ja som ho preplachoval tiez ... a viscu nemam...mam len el. ventilator spinany bimetalovym cidlom v 80°C a cca 90°C ale prva moznost nefungovala z dovodu toho ze nejde ventilator na nizsiu rychlost a druha moznost pri vyssej teplote to zase nezoplo to bimetalove cidlo....

zatial to mam rozobrate... na ventilatore chcem nahradit ten bazmek vzadu na nom(asi predradny odpor) nejakym standardnym vykonovym odporom primeranej hodnoty(skusim 47ohm) a snad to pojde aj na tu nizsiu rychlost

Napsal: čtv 31.03.2011 17:58
od kourk
shade741 píše:
může se chladící system zavzdušnit... když přijedu s ohřátym motorem a při nastartovanym motoru otevřu víčko chladiče nebo odvzdušnovák?
dle meho nazoru těžko :D Btw když se "páří" co ukazuje teplota? Jak je na tom viska? A ještě může být někde ucpaný systém. Já to na svěm bývalém autě čistil sajrajtem na výplach chladiče a nacpal sem tam zahradní hadici a tlakem to propláchl, člověk by nevěřil jak dlouho z toho tekl sajrajt :?



když se páří a je otevřenej odvzdušnovák... tak teplota přesně uprsostřed jak má byt. když to zavřu tak se tlakuje a teplota leze pomalu nahoru.

Napsal: čtv 31.03.2011 18:24
od Kami1
jakmile otevřeš odvzdušňovák, tak to zavzdušníš.
pořádně odvzdušnit a pak na něj nešahat

Napsal: čtv 31.03.2011 19:36
od Jamall
je to zavzdušnění jak hovado! I když je chladič plný, stejnak je to zavzdušnění. Za jízdy ty pod víčkem chladiče vyteče voda a díky teplu od motoru se voda vypaří...otevřeš kapotu a sucho...takhle mizne voda

Za studeného motoru otevři odvzdušnovák, dolej vodu. Zavři odzvdušnovák i chladič. Nastartuj, pusty teplo naplno, projed 100m. Zastav. Vypni motor, povol odzvdušnovák, nech utéct vzduch, opět utáhni. Ještě jednou projed, odvzdušni...vše za studena a bude to OK....

Min. rok jsme si prošel naprosto stejným peklem.

Napsal: sob 02.04.2011 12:13
od kourk
ještě takovej postřech.. je mi to divný ale třeba to tak má byt. hadice v pravo ze spoda chladiče.. jako co vede do bloku motoru. .. i když se motor přihřívá tak je uplně studená... i espanska bývá uplně studená.. i když je chladič vařicí.

Napsal: sob 02.04.2011 14:57
od kourk
tak problém snad vyřešen.. mam prdlej chladič. za studena a když tam není moc tlak tak to nic nedelá... jakmile se to víc ohřeje tak tam tudy sičí a odkapává voda.. Tak snad doufám že tím se to vyřeší.

Napsal: stř 06.04.2011 01:53
od shade741
Hm, ta hadice že je studená i s expanzkou? to je divný, to by ukazovalo že je někde ucpanej systém, prasklej chladič dle mýho nemůže dělat takovou neplechu, ten je jen prasklý a max teče. Nacpi tam hadici a pořádně to propláchni! dej vědět

Napsal: stř 06.04.2011 09:13
od kourk
shade741 píše:Hm, ta hadice že je studená i s expanzkou? to je divný, to by ukazovalo že je někde ucpanej systém, prasklej chladič dle mýho nemůže dělat takovou neplechu, ten je jen prasklý a max teče. Nacpi tam hadici a pořádně to propláchni! dej vědět


bylo to chladičem. za studena nic.. jakmile se to ohřálo a natlakovalo, pomalinku vytíkala voda a zavzdušnilo se to. dal sem novej chladič a vše ok. akorát to bylo tak blbě že jsem si toho nevšiml než jsem začal rozebírat motor.

Napsal: stř 06.04.2011 14:37
od mrJekill
Taky se mi včera tlakem udělala ,,dírka´´ v chladiči.Bohužel ale tím způsobem,že polovina chladiče zůstala na Mohelničáku ve skupenství delaborace.
A k tomu jsem si ještě zapomněl mobil a domů mi zbývalo 50km a bylo to večer a nepamatoval jsem si čísla komu zavolat atd atd atd.
Nikomu nepřeju.