Stránka 2 z 2

Napsal: ned 06.11.2011 14:01
od BMWIIIPower
Díky..s tím olejem to nechápu,resp. neznám...a spotřeba nebyla hrozná,neb s autem jezdím spíš v nižších otáčkách..žrát to muselo až nad těch 3,5tis.Jinak ekonoměr ukazuje za stejných podmínek cca o 2-4L méně,tzn. jedu na 4st./50km a aby auto začalo zrychlovat musel jsem sešlápnout plyn tak že ekonoměr ukazoval cca 11-14L,nyní v tom samém případě ukazuje 8-9..No a běžně,více či méně bylo cítit,že se auto hltilo a nešlo za plynem...

Napsal: ned 06.11.2011 14:16
od Kami1
pokud naměříš nižší tlak, naleješ do válce trošku oleje
a pokud se tlak zvýší, je problém ve válci (kroužky),
pokud ne, tak spíš v hlavě (ventily)

nicméně i těch 13,5 není špatný, jde spíš o to, abys měl přehled

Napsal: ned 06.11.2011 14:21
od BMWIIIPower
Tak hlava je rok zpět dělaná,leda by to ojebali...a motor byl komplet rozebrán a zcela vyčištěn,takže se mi tam zrovna olej lít nechce..Ale děkuju za tip,kdyby mě to někdy trápilo.

Napsal: ned 06.11.2011 14:33
od BMWIIIPower
Kami1 píše:pokud naměříš nižší tlak, naleješ do válce trošku oleje
a pokud se tlak zvýší, je problém ve válci (kroužky),
pokud ne, tak spíš v hlavě (ventily)

nicméně i těch 13,5 není špatný, jde spíš o to, abys měl přehled


Jsi mi nasadil brouka do hlavy,takže něco málo fakt:Všechny ventily a sedla nebrousili dle slov mistra,neb to prý nebylo třeba..ale měnili se všechny vodítka.Na měření tlaků:Baterie je stará asi 8let,faktem je,že moc nedrží a je tedy teoreticky možný,že nižší naměřený tlak je důsledkem vadnutí baterie?Vím,mezi 5.a6. válcem je skok,takže asi ne...Další fakt je,že servisák měl problém udržet na 6.válci měřák,neb je tam na hovno přístup a několikrát to podfouklo...Tak třeba tam není tak špatný tlak....

Napsal: ned 06.11.2011 15:11
od Kami1
že je tam horší přístup je fakt, taky jsem ten poslední měřil na několikrát,
navíc teď už to fakt stejně nemá cenu řešit, možná jestli se budou měnit svíčky...

nicméně nevidím jedinej důvod, proč by se neměly ventily a sedla zbrousit všechny

Napsal: ned 06.11.2011 16:23
od Totic
Při výměně svíček jsem měl pokles tlaku ze šesti zrovna na prostředním 4tým válci, ale na posledním pěkných 14bar. Taky jsem u toho odrovnal už k.o. baterku, ale měřit to šlo, v opačným případě to vůbec nenatočilo.
S tím olejem do válce to je dobrej tip diagnostiky, jestli to nějak nevadí do budoucna motoru tak to asi zkusím - při dalším laboratorním měření.. :P

Jo na tu brzdu se taky chystám, ale už pár lidí se tam spíš zklamalo :lol:
Chce to vyčistit tu váhu a musím měnit koleno sání pač je rozpraskaný a stačí dírka jak vlas, aby přisávala..

Napsal: stř 11.01.2012 18:36
od BMWIIIPower
noname píše:řeším podobný problém na m52 b25, ztratil se točivý moment, ale né tak uplně jako když mi váha odešla uplně, prostě to jen o něco hůře jede, diag mi ukazuju na volnoběh normální hodnoty průtoku, ale když přidám plyn tak průtok nevzroste a začne kolísat spíše dolů :roll: dnes jsem připojil druhou váhu, a dělá to to samé, takže je tady nějaký megapornoproblem :? neví někdo, co by to mohlo ovlivňovat ?

Tak a mě se problém vrátil...Po nahození nové origo váhy auto jelo jak z praku,krásně šlo po plynu....po několika desítkách km ale opět umřelo :evil: Dnes jsem byl na diagnostice a sbírali se live data...Na volnoběh ukazovala nová váha cca0,67 V a stará 0,55V...a na mechanikově 528i ukazovala 1,2V asi...tuto hodnotu mě až při vice jak 1600ot/min.ČÍM TO,ŽE TAKHLE VÁHY PODMĚŘUJÍ??

Napsal: pon 11.11.2013 10:31
od Totic
Takže s tím čištěním váhy je to zajímavý.. prostříknutá čističem a auto ožilo jako kdysi! :D Motor M52 jde krásně přímočaře k vrcholu, přesně jak popisuje výše BMWIIIPower, ekonoměr si taky vystačí s míň čárkama.. Akcelerace na plyn je citlivější a pocitově bych viděl zlepšení min. o 15%. ;)
Adaptivní hodnoty jsem nenuloval, prostě váhu nandal a jelo se.

Jenomže cca po 10ti dnech se to vrátilo zpět - k takovýmu lehce línějšímu chodu a spotřeba taky mírně (0,5l /100) nahoru, ale taky začalo být dost zima okolo 8c což může být důvod. Teď vyvstává otázka jak o s tou váhou je??

P.s.: Ještě se zároveň měnily svíčky za NGK a tlaky přeměřeny už s lepší baterkou a i novým tlakoměrem. V klidu.. všude 14,5bar, na prostředním 13,5bar to je cajk.

Napsal: pon 11.11.2013 20:24
od DWXak
Když to tak čtu, asi taky nechám vyčistit váhu co to s tím udělá

BMWIIIPOWER: můžu se zeptat kde na brzdě jsi byl? celkem by mě taky zajímalo jak na tom jsem a v okolí o ničem nevím.

Napsal: úte 12.11.2013 18:56
od RichieN
Já dneska zkoušel odpojit váhu, protože se mi občas zhoupne volnoběh, jakmile jsem ji odpojil, tak auto málem chcíplo, po chvilince v poho, bly jsem to projet a žádný výkon, díry, vůbec nešlo po plynu.

Znamená to, že váha funguje, right? Má smysl ji čistit, aby fungovala lépe? Přijde mi, že mi auto nejede nějak špatně, jen jsem čekal, že do smyku půjde lépe, že si hrábne aspon na dvojku. Což se teda nedá říct.

Předtím jsem měl 4.0 Jeepa Cherokee 3dv. jinak nemám s čím porovnávat. A tam jsem se dostával do smyku jen tuknutím po plynu na trojku... Ale je pravda, že v Kanadě mají o něco dost klouzavější asfalt za mokra. (Nebo za to může rozdíl v kroutáku?) Díky za odpovědi na blbé otázky.

Napsal: úte 12.11.2013 21:30
od Totic
Jo tak prostříkni to určitě, když už ji máš v ruce. Horší to určitě nebude a vypadá, že funguje fajn.

S tím 4-litrem to je jasný.. Záleží taky jak je na tom teďka spojka no.

Napsal: čtv 14.11.2013 21:42
od BMWIIIPower
DWXak píše:Když to tak čtu, asi taky nechám vyčistit váhu co to s tím udělá

BMWIIIPOWER: můžu se zeptat kde na brzdě jsi byl? celkem by mě taky zajímalo jak na tom jsem a v okolí o ničem nevím.


Falcon racing v Bydžově.A za pakatel.

Napsal: čtv 14.11.2013 22:34
od DWXak
tak to je super, s majitelem jsem si minulý rok psal a nakonec jsem se k tomu nedostal :)

měl jsi problém s najetím na tu brzdu? vím že to máš taky nižší, tak abych pak nejel s prázdnou domů :D

Napsal: pát 15.11.2013 00:33
od Totic
Totic píše:..Adaptivní hodnoty jsem nenuloval, prostě váhu nandal a jelo se.

Teď vyvstává otázka jak o s tou váhou je??

P.s.: Ještě se zároveň měnily svíčky za NGK a tlaky přeměřeny už s lepší baterkou a i novým tlakoměrem. V klidu.. všude 14,5bar, na prostředním 13,5bar to je cajk.
Muehe tak abych se ocitoval..
dnes jsem dostal informaci, že když odpojíte nějaký čidlo, což si při čištění klapky stalo a dál to byly cívky kvůli svíčkám atd., tak se ŘJ jakoby stejně vynuluje a učí znova adaptivní hodnoty. Tzn. že tak po ujetí cca 200km se to teprve načetlo a vrátilo zpět k tomu línějšímu chodu.. Takže budu bádat dál jak to oživit natrvalo. :)

Napsal: pát 15.11.2013 21:41
od BMWIIIPower
Jo no,urval jsem tam aerotrojúhelník :D Najíždělo se tam blbě,přes zvedák.Takže prkýnka s sebou.Jinak taky se tam někdy chystám,protože auto už jede dobře,tak jsem zvědavej.

Napsal: sob 16.11.2013 18:08
od DWXak
Tak to abych to stihnul ještě když to budu mít zvedlý :D tak sem pak napiš výsledek z druhýho měření... mě to teď záhadně taky ožilo, takže buďto to je počasím, nebo to příští rok umře :D

Napsal: ned 02.03.2014 22:01
od BMWIIIPower
Takže jsem byl na měření a odjížděl jsem s úsměvem :D Na to,že nebyla ideální směs(která se taky měřila),mám rozhozenej potenciometr,vejfuk na pi.u a nějakej další problém,páč motor nemlatí do omezovače,tak jsme naměřili slušný hodnoty.Jediná úprava je sání z m50b25,proto menší krouťák..Až to vyřeším,pojedu opět 8)
Graf mi nejde vložit.Jedná se o M52B25 323ci a je tam 178,82 PS při 5851 ot/min a 223,28 Nm při 4930 ot/min