Hydrodynamický měnič u BMW má překlenovací spojku, která po přeřazení natvrdo spojí motor s převodovkou, takže k žádným ztrátám u automatu nikde nedochází.
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
Hansen píše:Hydrodynamický měnič u BMW má překlenovací spojku, která po přeřazení natvrdo spojí motor s převodovkou, takže k žádným ztrátám u automatu nikde nedochází.
lock sice má, ale ten funguje až od určité rychlosti dle typu auta a převodovky, takže ve městě sou ty ztraty celkem velky, no a pak sou v převodovce i další ztráty typu olejový čerpadlo, solenoidový ventily apod
nechapem,preco si vylucil SMG...prave som kupil 330Ci SMG a zatial fakt pohoda, v meste tam hodim automat a ked sa chcem vyblaznit tak si dam manual...
skdusan píše:nechapem,preco si vylucil SMG...prave som kupil 330Ci SMG a zatial fakt pohoda, v meste tam hodim automat a ked sa chcem vyblaznit tak si dam manual...
SMG je nejlepší volba, ale cenově bude asi o dost dražší
kazi se to asi tak stejne jako automat bych rekl ... a porad je to zavysle na zachezeni , neradi ani ne tak pomalu ale trhave oproti automatu , je to relativne takove tvrdsi prerazeni no oproti matu ci manualu
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
řadí to právě o dost rychleji než automat a asi i rychleji jako manual, jde o to jak rychle umíš řadit ty, ale SMGII co je v E46 už je celkem rychly, SMG I co bylo v E36 bylo nic moc.
Podle mně automat je dobrá volba pokud jezdím hodně a jezdím převážně město. Já jsem první rok po autoškole ihned odjezdil v automatu v X5 a tam do toho auta by to ani jinak nešlo, pak ale přišla na řadu 3er a vzal jsem manual a nelituji. Sice když si půjčím M-B Cclasse a jedu město a takove ty potahovačky tak je to prostě komfort, ale jakmile vletím na nějakou okresku tak za první zatáčkou si nechám zajít chuť. Ano existuje automat a automat. Například ten z X6ky s pseudopádly mi celkem vyhovuje, ale do 3er bych si ho prostě nedal. To auto má moc elánu a hlavně svou charakteristikou je pořád ještě blíž řidiči takže mně tam manuál vyhovuje. Kdybych si dal do 3er automat, tak už si tam rovnou můžu nechat kopnout xdrive a starat se jen o to kdy a kam dojedu....
A to už nehovořím o E46
Podle mně automat přichází s věkem či kombinaci, kdy už si můžu dovolit hračku s manuálem a pak si pořídím automat na ježdění. Ale osobně bych si do atmosférického motoru, trojkové řady manuál nedal.
ked si dam na SMG sport mod, tak radim urcite rychlejsie ako dokazem na manuale, tym som si isty...je pravda, ze citis take trhnutie a nieje to tak hladke a plynule ako klasicky automat, ale zato rychejsie...
k tej kazivosti sa vyjadrit neviem, mam ho necele 2 mesiace, ale moj nazor je, ze ak sa o to riadne staras tak to aj vydrzi, a to plati vseobecne ci uz je to manual, automat alebo SMG.
na zaver: ak sa nevies rozhodnut medzi manual, alebo automat, chod do SMG - spaja vyhody obidvoch
skdusan píše:ked si dam na SMG sport mod, tak radim urcite rychlejsie ako dokazem na manuale, tym som si isty...je pravda, ze citis take trhnutie a nieje to tak hladke a plynule ako klasicky automat, ale zato rychejsie...
tak jak SMG přeřadí mezi 1-2 , a 2-3 neudělá ani ta nejrychlejší ruka bohužel jak je zmíňěno , je to vyvážený tou trhavostí řazení
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
zlatas píše:Ještě se zeptám takto,co se týče dinamiky,je tam nějaký výrazný rozdíl?
Me se zdalo ze zrovna u tohoto auta (e46 330Ci) byl rozdil v dynamice hodne vyrazny - jednak automat nesel "odpalit" z mista a jednak ta prevodovka radi opravdu pomalu:(
Hlavne bude problem pak s prodejem, prvni e46 co jsem mel (tahle v matu) byla v opravdu spickovem stavu, po vsech strankach jako nova a nemohl jsem se ji zbavit, druha v manualu mela dobitejsi interier (dovoz IT) a stejne byla pryc do mesice..
jarax píše:to sice jo, nicmene dvouspojková převodovka řadí na sport ještě mnohem cukaněji, Z4 sdrive 3.5is skočila dycky metr do předu při řazení Smile
To jsi asi jel s nejakou jinou Z4 sdrive 3.5is nez ja, u "me" byla tahle prevodovka naprosto famozni a jak klasickej mat do "sportaku" odsuzuju tak tohle bylo vylozene labuzo a byl jsem nadsenej:) pri klasickym louda mesto rezimu razeni krasne plynule a pohodlne, zato ve sport modu brutal rychle a ostre, meziplyny pri podrazovani, launch control, proste narez:) Takovyhle "mat" uz bych fakt jako snesl, ale steptronic urcite neee..
ne, to jsi mě nepochopil, pří jízdě ve městě na normal režim člověk ani nevěděl že jede, ale při sportu s vyplou veškerou stabilizaci to při řazení vždycky krásně trhlo autem metr dopředu, ale to samozřejmě neberu jako nevyhodu, osobně to svezeni soudim jako nejlepší co jsem zatím zažil a člověk nemá šanci takle řadit s manualem jak ta převodovka, jak tak plynule a hladce tak takle ostře při sportu.
nicmene kdo tvrdí že to necuká, tak to cuká kurevsky, ale ono to má cukat