Stránka 2 z 2

Napsal: ned 12.09.2010 19:11
od laionel
Moje zkušenost s odvzdušněním: provádím za studena-při vypnutém motoru. auto může stát na rovině. Otevřít víčko expanzky, vyšroubovat celý odvzdušňovák. Nalévat chl. kapalinu dokud nebude vytékat otvorem pro odvzdušňovák. Pořádně promačkat hadice až ucítíš. že v nich je voda. Odsát nadbytek kapaliny z expanzky po rysku(asi v půlce expanzky). BMW nemá rádo přeplněný systém. Našroubovat odvzdušňovák a víčko. Nastartovat, otevřít topení a rozumnou jízdou zahřát. Pootevřit odvzdušňovák, aby unikl případně zbytek vzduchu. Po schladnutí překontrolovat hladinu kapaliny v expanzce. (naposledy vyzkoušeno před 14 dny při výměně termostatu e36kupé).

Napsal: ned 12.09.2010 19:19
od Kami1
Obrázek
- upraveno z "Jak na to"

Obrázek
- upraveno z "BMW3SeriesE36.pdf"

http://www.bmwklub.cz/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=65933
- ja to tak nedelam, ale dost lidi tu psalo, ze jim ten postup od libovky vyresil vyse zminovane problemy

jeste radsi znovu zopakuju, ze at to delate jakkoliv tak je dobry pri plneni tam tu vodu lit hezky pomalu

Napsal: ned 12.09.2010 19:37
od laionel
Podle tohoto návodu je to zdlouhavé (u E36 kupé M44 termostat otvírá až při 95°C). Pokud je tam velká bublina voda ji nevytlačí(motor se začne přehřívat). Proto se mi osvědšilo řádné promačkání hadic(z obou stran termostatu) , tím vytlačím vzduch, je to rychlé a spolehlivé.

Napsal: ned 12.09.2010 19:50
od Kami1
asi je to pro tebe zdlouhavy na cteni, protoze je tam to samy co jsi psal ty
(az na to odsavani kapaliny a ze se s tim nemusi jezdit)

Napsal: ned 12.09.2010 20:01
od laionel
Zdlouhavé je pro mne čekat na místě než se ohřeje motor a otevře termostat.

Napsal: ned 12.09.2010 21:09
od dexter
chlapi, mám pocit,že vaše dizkuse se vyvíjí v jiném duchu :?

Napsal: ned 12.09.2010 23:48
od Kami1
laionel:
A kolik minut teda asi usetris? (na ukor toho, ze mozna jezdis s neodvzdusnenou hlavou)

dexter: v jakem jinem :-) :?

Napsal: úte 14.09.2010 17:17
od Diome
Tak jsem se právě vrátil od auta, vyndal jsem termostat, a podle jednoho chytrého člověka, který mi zde poradil, abych ho zkusil ve vodě uvařit, jsem udělal. Voda se vařila jako blázen, ale termostat byl stále uzavřen, takže bude vadný, hned jdu objednat nový, snad už nikde jinde nebude chyba ... :) Tímto všem děkuju za jejich rady, jak co by s tím mohlo bejt, ale i odvzdušnění, ještě jednou děkuju. Až bude vše nově namontováno, ještě napíšu, jestli to už lítá jako blázen :)

Napsal: úte 14.09.2010 20:07
od typhoonmk2
Tak hodně štěstí a jak blázen se někde nezabij:-)

Napsal: ned 19.09.2010 13:22
od Diome
Tak autíko už jezdí normálně, byl to ten termostat :) ted nejsou žádný problémy s tím :) díky všem moc !