Stránka 2 z 3
Napsal: čtv 23.08.2012 18:22
od kovaljuk
Prosím nemáte někdo zkušenost, jak nejefektivněji najít, kde mi uniká chladící médium z klimy?
Únik je hodně malý, cca 2 měsíce po naplnění klima funguje jak má, pak už bohužel
Nikde sem nenašel vytejkat to zelený svinstvo...Ale strašně se mi nechce celej systém rozebrat a každou součástku natlakovat.
Předem dík za každou radu, či zkušenost.
Napsal: čtv 23.08.2012 18:34
od Tompo
Tak nejúčínější metoda jsou specíl brýle s infra světlem..., pak jsou taky tzv "čuchačky", v běžném servisu, kde plní klimu by todle vybavení měli mít...
Napsal: čtv 23.08.2012 18:43
od kovaljuk
Tybrďo, tak tyhle tryky neznám
Klimu mi plní kámarád, co má servis. Ten má pouze mašinu na kolečkách, co všechno udělá za tebe
Asi budu muset navštívit specialisty na klimu.
Největší strach mam, že to bude unikat někde pod palubkou a na to nepřijde ani čuchačka ani brýle

Napsal: čtv 23.08.2012 21:02
od Jamall
ale přijde...stačí sundat spodní část palubky a min. závadu na trubkách a jeho napojení do chladiče najde
Napsal: pát 24.08.2012 01:11
od Thomeeno23
Zdravím tak když už se to tady řeší po zapnutí klimatizace mi kompresor vydává celkem silný zvuk jako když kompresor rachtá a po vypnutí motoru s běžící klimou občas slyším silné drhnutí jako kdyby dobíhal hodně přidřený větrák.Větrák klimatizace nefunkční a visco OK proto si myslím že je to z kompresoru...zároveň klima ubírá strašně výkonu.Ne obvyklých 10% ale pocitově minimálně třetinu až polovinu výkonu.klima chladí sice hůře ale chladí a to není dlouho plněná..Dá se kompresor nějak lépe rozběhnout nebo se chystá do křemíkového nebe?
Napsal: pát 24.08.2012 19:12
od Jamall
jestli je to skutečně kompresor, což pravděpodobně áno, tak se ty vyplatí koupit tady na klubu jetý. Kup si rovnou i klima vrtuli jinak hrozí, že si ten systém poškodíš
Může prasknout trubka, roztrhnout se někde ve spoji, může to poškodit i klimakompresor. Navíc chladič a jeho vrte má za účel médiu ochladit, než se dostane do chladiče v kokpitu....jestli tomu tak není, tak klima není účinná a tlakové čidlo klimu počas běhu system vypíná
Napsal: pát 24.08.2012 21:41
od Tompo
Hlavně bacha, i tady na klubu jsou lidi, který pošlou věci, který jsou k ničemu...

Napsal: sob 25.08.2012 01:19
od Thomeeno23
Tak to je radosti

...klima nechcladí když jedu pomalu nebo když stojím na křižovatce což přisuzuji větráku protože skrz chladič neproudí vzduch.v těch chvílích možná tlakové čidlo klimu vypíná.Ten markantní úbytek výkonu bude asi taky tím že motor musí tahat napůl přidřený kompresor.Nemůže to ubírat trochu výkonu i když není klima zaplá?přeci je na řemenici a i když je vyplá mohlo by to mít vliv nebo ne?Každopádně děkuju za radu
Napsal: sob 25.08.2012 05:30
od Jamall
Nemá, protože je spojka rozepnutá...řemenice je jenom unášená, ale osa kompresoru se fyzicky netočí
Ale pro jistotu si to můžeš odzkoušet, tak, že svlíkneš řemen
Napsal: sob 25.08.2012 23:03
od zbrolik
Ahoj, mám E30 325 r.v 86. Když jsem se zajímal o opravu klimatizace, servis klimatizace již R12 neplní (je to zakázané).V BMW mi řekli, že je potřeba koupit přestavbovou sadu na plyn R134.Stojí 24 tisíc Kč. Neznáte někoho nebo nevíte jak to vyřešit levněji.
Díky za radu
Zbrolik
Napsal: ned 26.08.2012 08:37
od Jamall
Jistě, že to jde řešit levněji. Za médium R12 existuji plnohodnotné náhrady, které neškodí tolik přírodě. Je jich vcelku dost, akorát musíš najít "pána" chladaře, který ty ten tvůj systém naplní. Hledej servis na opravu klimatizací (těch co se používají doma).
I když plyn mít nebudou, tak ho obědnají, vyjde na pár korun. Jde hlavně o to ho tam dostat a ten původní odsát. Můžeš zkusit kontaktovat emailem lidi co dělají odpadovou legislativu, pro tvé okolí. Budou vědět kdo s plyny ve tvém okolí nakládá
Napsal: ned 26.08.2012 08:46
od KKKuba
to je sice hezký, ale objezdil jsem hromadu servisů a nikdo tohle neumí a prej ani objednat to nejde..
Napsal: ned 26.08.2012 09:13
od Jamall
taky, že ty to v běžném autoservisu neudělají. Tuhle klimu už má velmi málo aut a ještě méně uživatelů si ji vůbec nechá naplnit. Takže servis nemá ve výhledu výdělek a tak se o tuto problematikou vůbec nezajímá
Když najdeš pána co se chlazení věnuje, tak pokud bude ochotní, najde si na internetu vlastnosti r12 podle toho objedná třeba ISCEON49 (R413a). Zjistí jakým tlakem, tedy množstvím tvůj systém naplnit a tradá...funguješ. Jediný problém je v tom, že až on od tebe tu R12 odebere, tak ji bude muset nechat zneškodnit a za to zaplatí větší množství peněz, než bude cena kterou vrazí do nákladů + práci.
Nechá se objednat třeba zde:
http://www.ekotez.cz/chladivo-r413a-isc ... p-922.html
Napsal: ned 26.08.2012 09:34
od Vlasta
Nedávno se to tady řešilo. A jinak, do domovních klimošek se používá R410A a je tam trochu jinej způsob plnění
Napsal: ned 26.08.2012 09:37
od Jamall
těch plynů je dost, akorát každé má trochu jiné složení...nemáš odkaz na to téma?
Napsal: ned 26.08.2012 09:38
od Vlasta
Napsal: ned 26.08.2012 09:49
od Brody
Když je tu ta klima, tak se zeptám. Jak ji používáte? Když ji zapnete zapínáte i vnitřní okruh? Nebo jak používáte samostatný vnitřní okruh? Já ho snad měl zapnutý jen jednou

Napsal: ned 26.08.2012 09:50
od Jamall
paráda, takže pořád to dělá pán v panenském cosi...
Jinak zde je zajímavé info...
http://www.schiessl.cz/soubor-chladiva-137-.pdf
Napsal: ned 26.08.2012 14:45
od Vlasta
Já pochybuju, že to ten pán plní R12A, spíš používá nějakou tu light přestavbovou sadu. Kámoš má starýho mergla W124, nebo co to je, a ještě loni mu to plnil chlaďař od Coca Coly a letos už je taky v
Napsal: ned 26.08.2012 17:18
od Jamall
anebo to prostě plní jenom médiem s podobnými vlastnostmi jako R12