Stránka 2 z 2

Napsal: pát 23.10.2009 02:32
od Fx
Lanko je přiipojeno k přední části sedačky. Když ji vyndáš celou, nic neuvidíš ;)

Napsal: pát 23.10.2009 02:36
od jarda
Sorry asi mi to dneska nějak nemyslí - a jak ta přední část sedačky pozná žes naboural?

Napsal: pát 23.10.2009 02:54
od Fx
Podle pohybu celé sedačky. Náraz se bere jako směrodatný od 40 km/h, což vyvine sílu potřebnou k navinutí pásu.

Bez iluze: Jednotka airbagu funguje podobně. Uvnitř je velice pravděpodobně schovaná kulička na pružince o nějaké tuhosti. Do kuličky je přivedeno napájení a jakmile dojde k nárazu, kulička je vymrštěna nějakou silou dopředu. Pružina ji zbrzdí nebo ne. Tím je dáno to, že při určité rychlosti se kulička dotkne kontaktu - dorazu, díky kterému auto zjistí, že narazilo. To je impulz k spuštění airbagu a dalších záchytných systémů, například bezpečnostních pásů.

Například E36 kabriolet při jízdě po okruhu často vystřelí kvůli přetížení oblouky za sedačkami. Důvod je stejný.

Zdá se mi, že toto téma je také vhodné k zařazení do F.A.Q. Mám dostupá skripta, která v obecnosti problematiku bezpečnosti vozidel zachycují a dělal jsem na toto téma i semestrální práci. Mám o tom něco v obecné rovině napsat do F.A.Q.?

Napsal: pát 23.10.2009 02:57
od jarda
Díky za detailní vysvětlení - jako F.A.Q. bych dal klidně link na tohle a až bude čas, může se to upravit.

Poslední věc - nešel by ten mechanizmus pásu přendat ze staré sedačky na faceliftovou?

Napsal: pát 23.10.2009 03:16
od Fx
Bohužel nešel, na konstrukc FLi sedačky není drážka pro zakončení lanka ze sedacky staré (taky jsem to řešil). Ale pojezd s konstrukcí přehodit jde, takže pro správnou funkčnost by to realizovatelné bylo ;)

Minimálně pokud je funkční uvolnění pásu po nárazu, tj. (dle typu vozu):

Aby síla v pásu při zachycení těla nepřekročila určitou hodnotu, při níž by mohlo dojít k poranění pánve a hrudníku, bývá pás vybaven omezovačem síly, který 80-110 ms po nárazu uvolní napnutí pásu.
K tomuto omezení může dojít :

- destrukcí pásu ( pás má trhací šev );
- suchým třením ( třecím obložením na cívce pásu )
- trvalou deformací v ukotvení pásu (perforovaný upevňovací úhelník).
- s torzní tyčkou na cívce předepínače

Napsal: pát 23.10.2009 06:54
od capri
jo f.a.q. určitě z toho udělej :)

Napsal: ned 25.10.2009 17:48
od capri
ještě jeden dotaz pasujou sesle z E46 do E36 ?

Napsal: ned 25.10.2009 17:51
od Fx
Bez úprav určitě ne.