Stránka 2 z 2
Napsal: ned 10.05.2009 11:50
od Dan td
Kami1: Všechny lambdy jsou " vesměs " stejný, to souhlasí. Záměnných nebo lépe řečeno možnost využití např. UNI lamd je u cca 95% aut. Bohužel M52 patří právě do těch pěti procent, co má lambdy jiné. I proto nejdou na M52 použít UNI lambdy.
Zatímco většina lamb je " odporových ", na M52 fungují jinak. Proč, to nemám ponětí, ale vyčetl jsem to zejména ze zkušeností uživatelů zde na fóru.
Z toho bych usuzoval, že není úplně jisté, že lambdy před/po 9/95 jsou záměnné. Kromě toho, dráty k lambdám se v domácích podmínkách dost obtížně pájí - to pro variantu, že by chtěl stříhat konektory.
Napsal: ned 10.05.2009 12:31
od Kami1
co vim, tak vetsinou jsou lambdy napetovy,
kdy podle stavu kysliku prechazi napeti skokove mezi cca 0,1 a 0,9V ve frekvenci nekolik Hz.
u lambd na konci svy zivotnosti se tato frekvence snizuje a rovnez dochazi k nepresnosti mereni,
take se muze hodnota chude smesi(0,1V) dostavat do zapornych hodnot
o odporovych vim akorat, ze se odpor meni proporcialne v radu 10kohm(bohata) az jednotky Mohm
a vyzduji vetsi pracovni teplotu(600-900)
to ze se ty kabliky nedaj nebo nesmi pajet je jenom fama,
jenom se to nedoporucuje z toho duvodu,
ze ve vyfuku je vetsi teplota nez teplota tani pajky, takze hrozi rozpojeni spoje.
ale kdyz se to napaji, dostatecne daleko, tak problem neni,
nicmene k tem univerzalnim rovnou dodavaj i krimpovaci dutinky, tak neni co resit
edit: pochybuju ze by u BMW menily typ lambdy, musela by se delat kvuli tomu nova rj
Napsal: ned 10.05.2009 13:09
od paveld
Kami1: s pájením by nebyl problém, ale ono to prý moc nejde.. já to nezkoušel, ale lambda má vodiče z materiálu co moc pájet nejde.
U M52 ta lambda funguje jinak a za další má vstupní napájení 12V... oproti těm ostatním 95% co maj snad 5V nebo kolik. Jen pořád nemůžu přijít na rozdíl těch dvou M52kovejch typů lambd. Asi je prostě zkusim a uvidim co to bude dělat...+ se napíchnu na diagnostiku co mi to poví.
Napsal: ned 10.05.2009 14:04
od Kami1
jaky je tam napeti je jedno, lambda funguje stejne,
jenom si pohlidej aby to melo ten danej odpor vyhrivani
Napsal: ned 10.05.2009 14:25
od Kami1
Napsal: ned 10.05.2009 15:59
od paveld
No kazdopadne me to s tou univerzalni neslapalo... ted jsem tam na pokus nahodil tyhle z tech starsich M52 a vypada to ok, aspon zatim. Motor je zivejsi a jde snaz za plynem, uvidim co spotreba a co zjistim az to napichnu na diagnostiku.
Napsal: pon 11.05.2009 23:54
od castro
paveld píše:Kami1: s pájením by nebyl problém, ale ono to prý moc nejde.. já to nezkoušel, ale lambda má vodiče z materiálu co moc pájet nejde.
U M52 ta lambda funguje jinak a za další má vstupní napájení 12V... oproti těm ostatním 95% co maj snad 5V nebo kolik. Jen pořád nemůžu přijít na rozdíl těch dvou M52kovejch typů lambd. Asi je prostě zkusim a uvidim co to bude dělat...+ se napíchnu na diagnostiku co mi to poví.
jak jsi je zkusil. Potýkám se se stejným problémem... prostě jsi jen prohodil konektory stylem "barva na barvu"?
Napsal: úte 12.05.2009 09:10
od paveld
Castro: jo, přesně tak. Barva na barvu a vypadá to OK. Od výměny jsem s tim najel asi 150km a jede to o poznání lépe, uvidim ještě jak se pohne spotřeba a co diagnostika, ale jinak dobrý. Měřil jsem je a u těch který tam mám teď jsem opravdu naměřil odpor cca 6 Ohmů... u těch původních ne, tam muselo to odporové vynutí být uplně v prdeli, nebo někde přerušené.