Stránka 2 z 8
Napsal: pon 27.04.2009 21:08
od Killca
netrapili se to skrtit na presne hodnoty, ale trapili se s tim, ze tam dali mensi sani aby to bylo skrcene nebo aspon skrcene vypadalo

sam rikas, ze skrceni je, kdyz se do sani da redukuji vlozka napriklad, tak tady misto redukujici vlozky dali rovnou cely zredukovany sani jakozto "sani s vlozkou", aby nebyla sranda to jen tak odskrtit

Napsal: pon 27.04.2009 21:30
od Helldiver
A prave v tomto nesuhlasim, to je strasny rozdiel ci do sania das vlozku, ktora tam je "skokovo", robi turbulencie v sani a znizuje vykon - skrti motor (nie som si isty ci podobne nie su nahodou skrtene aj motorky). Ked tu vlozku odstranis, vsetko len zlepsis (okrem zvysenia spotreby v rezime plny plyn). Uzssie kanaliky v sani su nieco uplne ine, sice znizujes max prietok, ale ziskavas za to rychlost prudenia vzduchu - lepsi priebeh krutaku. Ako ja suhlasim v tom, ze ked na M52 motor das M50 sanie, tak ho "odskrtis" akurat ja by som to nenazval odskrtenim, ale posranim krivky NM za cenu zisku niekolkych KW vo vyssich OT. Lebo rovnako dobre mozes "odskrtit" fakt uplne kazdy iny motor, napriklad Sanie z M20B25 bude mat na motore M20B20 ten isty efekt, ziskas trocha v otackach, za cenu zhorsenia priebehu krutaku. Neviem preco je toto az tak popularne zrovna u M52 motorov, tusim to bude tymi papierovymi vykonmi, ktore sa asi kazdemu zdaju strasne male, tak sa to pokusaju nejak odskrtit

. Ale nechajme to uz tak, obidvaja chapeme o co ide, asi je to len vec interpretacie:).
Napsal: pon 27.04.2009 22:21
od Killca
jo souhlas komplet
s tim kroutakem je to pravda a docela pekna zajimavost, ale nekterym je vyssi vykon milejsi, osobne, kdyby to u me 323 slo jako v e36, tak bych tam sirsi sani taky dal, osobne se vice pohybuju ve vyssich otackach a tak me kroutak a spotreba tolik netizi
Napsal: pon 27.04.2009 22:35
od Slavisimo
Furt to nemeni nic na tom ze je to modra socka s lakovanyma dverma..

Napsal: pon 27.04.2009 23:55
od Helldiver
Killca: ty mas vlastne uz aj tu variablinu dlzku sania ako v M54, ze? Na fotkach vyzera M52TU skoro rovnako ako M54, musim zistit ake su vlastne medzi nimi rozdiely co sa tyka konstrukcie

.
Napsal: úte 28.04.2009 00:00
od Killca
to bys mohl, ale pokud jsi odbornik, mohl by ses spise zamerit na to, jak efektivne zvykonit motory v e46 na jejich standartni hranici (mluvim o 323 vs 325, 316 (1,9) vs 318 (1,9), 328)
Napsal: čtv 07.05.2009 23:46
od Mirda328
a proto sani menit nebudu

, me se to libi tak jak to injeniri naladili

prave ten kroutak je hezci nez ty otacky nahore kde dochazi mnohem k vetsimu opotrebeni....... i bez sani mi to jede dobre:)
mimochodem ikdyz vaha spocita vzduch co tam proleze, tak si myslim ze optimalizace palivove mapy odveci urcite nebude.....
stejne si myslim ze pokud nemas okruhovej special tak je lepsi mit best kroutak nekde na 4tis ot protoze to urcite lip zrychli pri poklesu otacek nez motor co budemit o 5kw vic a bude cekat na roztoceni hmoty nekde pres 5,5tis ot
jinak mam uplne seriovej motor a klidne bych to porovnal s nekym kdo ma sani z m50 implatovane, tak kdo se hlasi?
Napsal: pát 08.05.2009 09:35
od Deathbox
Nárust výkonu jde opravdu hodně poznat, hlavně u vrchu a je to opravdu hodně muziky za málo peněz.
Kdyby měl někdo zájem, mám jedno komplet sání i s klapkou na prodej

Napsal: pát 08.05.2009 13:32
od Paavo
jakej to je (byl) bazar?Jsem z CB.Diky
Napsal: pát 08.05.2009 23:23
od coupe328
Mas sz,jen tomu trochu nerozumim

Napsal: stř 13.05.2009 20:31
od Trhyy
To by mě taky zajímalo s tim výkonem sériový 328i, už z několika zdrojů sem čet že výkon je reálně lehce nad hodnotou 200koní, zároveň plánuju i tu výměnu sání, takže asi zajedu na brzdu před a po a uvidí se

Napsal: pát 22.05.2009 12:42
od Francis
Sice to sem až tak nepatří, ale nebudu zakládat jiný topic.
Mám nabastlené sání z M50B25 na M52B25 323ti třetí den. Dojmy jsou dobré, trochu to ztratilo kolem 1800-2500 otáček, ale stojí to za to co se začíná dít od 3000 a stojí to za neumírání nad 5500. Motor má "benzínovější" chování, s původním sáním to sice trochu tahalo "dole", ale nejelo "nahoře". Řekl bych, že se zvětšil rozsah použitelných otáček pro nekloboukovskou jízdu.
Spotřeba vypadá +- stejně.
Pokud to někdo chce nastudovat, doporučuju projít
http://www.bmconversions.co.uk/home/links.html
Zajímavé je měření průtoku sáními
http://www.bmw-m.net/techdata/m50vsm52.htm
a graf z dynamometru
http://www.bmw-m.net/techdata/m50vsm52.htm
Yellow=stock, Green=M50 + s/w

Napsal: pát 22.05.2009 14:46
od Yngwie
a neda se ten propad v nizsich otackach osefovat pres palivovou mapu?
Odstraněna citace, viz Pravidla
MOD (Francis)
Napsal: pát 22.05.2009 14:59
od Francis
Nedá. Když projdeš odkazy ze stránky na kterou jsem dal link, tak tam je teorie proudění atd. Obecně se dá říct, že:
úzké a dlouhé sání = táhne "od spoda" a "nahoře" nejede, vhodné na rally, Dakar, ...
široké a krátké sání = "dole" netáhne a probouzí se "nahoře", vhodné na okruhy
Napsal: čtv 28.05.2009 14:01
od Francis
Výměnou části hardware se změnily vlastnosti motoru a chtělo by to k tomu naladěný software. Hledal jsem na netu nějaký chip ve spojitosti s výměnou sacího potrubí, ale marně. Ví někdo o něčem?
Napsal: čtv 27.08.2009 09:11
od George_D
Francis píše:Výměnou části hardware se změnily vlastnosti motoru a chtělo by to k tomu naladěný software. Hledal jsem na netu nějaký chip ve spojitosti s výměnou sacího potrubí, ale marně. Ví někdo o něčem?
Zkusil bych Speedyho, tušim že když na lilkovi daval to širší sání, tak řikal i něco o nalazení jednotky, takže asi by mohl něco vědět

Napsal: úte 01.09.2009 13:02
od 36mi323
hosi myslite ze na 323i s komplet vyfukem z M3 3.0 by to saní z 325 bylo dobre? taky nejak nechci tratit na kroutaku...
Napsal: stř 02.09.2009 09:54
od Francis
Přečti si, co jsem psal výše a koukni na přiložené grafy. Kecy o ztrátě krouťáku jsou pomluvy od agentury JPP (= jedna paní povídala). Mám v 323ti sání z M50 a ztráta v nízkých otáčkách je takřka nepatrná, spotřeba stejná. Přijeď a můžeš se svézt v mém 323ti a porovnat se svým vozem.
Napsal: stř 02.09.2009 11:24
od Hanz
neblazni, tady je kazdej teoretik a navic by musel fakticky neco udelat, to je lepsi napsat, ze "mu propadne kroutak" at uz to znamena cokoliv

))
Napsal: pát 04.09.2009 20:24
od Mirda328
ach jo ja to budu muset vymenit, aby tady nekdo neco delal, alespon vam povim jaky to je, jen co se mi naky sani naskytne vcetne klapky za priznivej peniz

, nebo jinak dejtemi ho zadara a ja vam povim jaky to je
