Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
E36: 328i-otevrene sani +25ps
- Killca
- Registrovaný
- Příspěvky: 6784
- Registrován: ned 14.10.2007 00:00
- Bydliště: Praha 5
- Klubové ID: 1648
netrapili se to skrtit na presne hodnoty, ale trapili se s tim, ze tam dali mensi sani aby to bylo skrcene nebo aspon skrcene vypadalo
sam rikas, ze skrceni je, kdyz se do sani da redukuji vlozka napriklad, tak tady misto redukujici vlozky dali rovnou cely zredukovany sani jakozto "sani s vlozkou", aby nebyla sranda to jen tak odskrtit 
vlevo je matal
a vpravo Killca 
a vpravo Killca 
A prave v tomto nesuhlasim, to je strasny rozdiel ci do sania das vlozku, ktora tam je "skokovo", robi turbulencie v sani a znizuje vykon - skrti motor (nie som si isty ci podobne nie su nahodou skrtene aj motorky). Ked tu vlozku odstranis, vsetko len zlepsis (okrem zvysenia spotreby v rezime plny plyn). Uzssie kanaliky v sani su nieco uplne ine, sice znizujes max prietok, ale ziskavas za to rychlost prudenia vzduchu - lepsi priebeh krutaku. Ako ja suhlasim v tom, ze ked na M52 motor das M50 sanie, tak ho "odskrtis" akurat ja by som to nenazval odskrtenim, ale posranim krivky NM za cenu zisku niekolkych KW vo vyssich OT. Lebo rovnako dobre mozes "odskrtit" fakt uplne kazdy iny motor, napriklad Sanie z M20B25 bude mat na motore M20B20 ten isty efekt, ziskas trocha v otackach, za cenu zhorsenia priebehu krutaku. Neviem preco je toto az tak popularne zrovna u M52 motorov, tusim to bude tymi papierovymi vykonmi, ktore sa asi kazdemu zdaju strasne male, tak sa to pokusaju nejak odskrtit
. Ale nechajme to uz tak, obidvaja chapeme o co ide, asi je to len vec interpretacie:).
- Killca
- Registrovaný
- Příspěvky: 6784
- Registrován: ned 14.10.2007 00:00
- Bydliště: Praha 5
- Klubové ID: 1648
jo souhlas komplet 
s tim kroutakem je to pravda a docela pekna zajimavost, ale nekterym je vyssi vykon milejsi, osobne, kdyby to u me 323 slo jako v e36, tak bych tam sirsi sani taky dal, osobne se vice pohybuju ve vyssich otackach a tak me kroutak a spotreba tolik netizi
s tim kroutakem je to pravda a docela pekna zajimavost, ale nekterym je vyssi vykon milejsi, osobne, kdyby to u me 323 slo jako v e36, tak bych tam sirsi sani taky dal, osobne se vice pohybuju ve vyssich otackach a tak me kroutak a spotreba tolik netizi
vlevo je matal
a vpravo Killca 
a vpravo Killca 
a proto sani menit nebudu
, me se to libi tak jak to injeniri naladili
prave ten kroutak je hezci nez ty otacky nahore kde dochazi mnohem k vetsimu opotrebeni....... i bez sani mi to jede dobre:)
mimochodem ikdyz vaha spocita vzduch co tam proleze, tak si myslim ze optimalizace palivove mapy odveci urcite nebude.....
stejne si myslim ze pokud nemas okruhovej special tak je lepsi mit best kroutak nekde na 4tis ot protoze to urcite lip zrychli pri poklesu otacek nez motor co budemit o 5kw vic a bude cekat na roztoceni hmoty nekde pres 5,5tis ot
jinak mam uplne seriovej motor a klidne bych to porovnal s nekym kdo ma sani z m50 implatovane, tak kdo se hlasi?
mimochodem ikdyz vaha spocita vzduch co tam proleze, tak si myslim ze optimalizace palivove mapy odveci urcite nebude.....
stejne si myslim ze pokud nemas okruhovej special tak je lepsi mit best kroutak nekde na 4tis ot protoze to urcite lip zrychli pri poklesu otacek nez motor co budemit o 5kw vic a bude cekat na roztoceni hmoty nekde pres 5,5tis ot
jinak mam uplne seriovej motor a klidne bych to porovnal s nekym kdo ma sani z m50 implatovane, tak kdo se hlasi?
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 6000
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Sice to sem až tak nepatří, ale nebudu zakládat jiný topic.
Mám nabastlené sání z M50B25 na M52B25 323ti třetí den. Dojmy jsou dobré, trochu to ztratilo kolem 1800-2500 otáček, ale stojí to za to co se začíná dít od 3000 a stojí to za neumírání nad 5500. Motor má "benzínovější" chování, s původním sáním to sice trochu tahalo "dole", ale nejelo "nahoře". Řekl bych, že se zvětšil rozsah použitelných otáček pro nekloboukovskou jízdu.
Spotřeba vypadá +- stejně.
Pokud to někdo chce nastudovat, doporučuju projít http://www.bmconversions.co.uk/home/links.html
Zajímavé je měření průtoku sáními http://www.bmw-m.net/techdata/m50vsm52.htm
a graf z dynamometru http://www.bmw-m.net/techdata/m50vsm52.htm
Yellow=stock, Green=M50 + s/w

Mám nabastlené sání z M50B25 na M52B25 323ti třetí den. Dojmy jsou dobré, trochu to ztratilo kolem 1800-2500 otáček, ale stojí to za to co se začíná dít od 3000 a stojí to za neumírání nad 5500. Motor má "benzínovější" chování, s původním sáním to sice trochu tahalo "dole", ale nejelo "nahoře". Řekl bych, že se zvětšil rozsah použitelných otáček pro nekloboukovskou jízdu.
Spotřeba vypadá +- stejně.
Pokud to někdo chce nastudovat, doporučuju projít http://www.bmconversions.co.uk/home/links.html
Zajímavé je měření průtoku sáními http://www.bmw-m.net/techdata/m50vsm52.htm
a graf z dynamometru http://www.bmw-m.net/techdata/m50vsm52.htm
Yellow=stock, Green=M50 + s/w

328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 6000
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Nedá. Když projdeš odkazy ze stránky na kterou jsem dal link, tak tam je teorie proudění atd. Obecně se dá říct, že:
úzké a dlouhé sání = táhne "od spoda" a "nahoře" nejede, vhodné na rally, Dakar, ...
široké a krátké sání = "dole" netáhne a probouzí se "nahoře", vhodné na okruhy
úzké a dlouhé sání = táhne "od spoda" a "nahoře" nejede, vhodné na rally, Dakar, ...
široké a krátké sání = "dole" netáhne a probouzí se "nahoře", vhodné na okruhy
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 6000
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Výměnou části hardware se změnily vlastnosti motoru a chtělo by to k tomu naladěný software. Hledal jsem na netu nějaký chip ve spojitosti s výměnou sacího potrubí, ale marně. Ví někdo o něčem?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
- George_D
- Registrovaný
- Příspěvky: 7737
- Registrován: stř 10.03.2004 01:00
- Bydliště: Měšice
- Klubové ID: 49
- Kontaktovat uživatele:
Zkusil bych Speedyho, tušim že když na lilkovi daval to širší sání, tak řikal i něco o nalazení jednotky, takže asi by mohl něco vědětFrancis píše:Výměnou části hardware se změnily vlastnosti motoru a chtělo by to k tomu naladěný software. Hledal jsem na netu nějaký chip ve spojitosti s výměnou sacího potrubí, ale marně. Ví někdo o něčem?

E36 328 Coupe+E30 318iA LPG Coupe - Jezdim se srdcem, ktere mi tluče pod kapotou BMW
ŽEBŘÍČEK ŠKODLIVOSTI DROG !!!!
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 6000
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Přečti si, co jsem psal výše a koukni na přiložené grafy. Kecy o ztrátě krouťáku jsou pomluvy od agentury JPP (= jedna paní povídala). Mám v 323ti sání z M50 a ztráta v nízkých otáčkách je takřka nepatrná, spotřeba stejná. Přijeď a můžeš se svézt v mém 323ti a porovnat se svým vozem.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
