Stránka 2 z 5

Napsal: sob 11.04.2009 09:54
od george01
NEMO píše:Je na tom autě něco, na co bych si měl dát při koupi pozor???

Predni naprava a silentbloky po celem aute.Mam 125000km a ceka me to.

Napsal: sob 11.04.2009 12:28
od Cromoly
Myslite si ze na ramena a cepy, coz je problem obecne e46 trpi 330d vic nez 330i kdyz ma tezsi motor? Predpokladam ze jo, ale je to nejak vyrazny? Za predpokladu ze jsou obe auta v plnym m-paketu...

Napsal: sob 11.04.2009 12:48
od Killca
NEMO píše:Je na tom autě něco, na co bych si měl dát při koupi pozor???

teoreticky nic, vyberes si vybavu a jdes, pak musis jen koukat co zvladnes opravit

checkuj rezy, skrabance, hucici diferak (vzadu), hucici prevodovka (vprostred auta), klepajici motor, hladky chod motoru, kdyz s tim pojedes poslouchej jak se auto chova pri razeni, jestli jdou kvalty OK, neco nekde neskripe, pote klepani na predni naprave, pri pomale jizde prejet i nejakou diru jednim kolem aby druhe zustalo v rovine, pote projet rychlosti vyssi jak 120, az nekam kolem 140, tam se ozivaj prvni vibrace pri nejakej chybe

Cromoly píše:Myslite si ze na ramena a cepy, coz je problem obecne e46 trpi 330d vic nez 330i kdyz ma tezsi motor? Predpokladam ze jo, ale je to nejak vyrazny? Za predpokladu ze jsou obe auta v plnym m-paketu...

jinak ramena, silenty a cepy cekaj vzdy a kazdeho, takze bych nad tim jen mavl rukou a spravil, protoze nema cenu resit jestli 330i ma mensi poruchovost predni napravy nez 330d, kolik tam bude rozdil, 20tisic km?! to treba pro me je ctvrt az pul rok jezdeni a to nic neni, na kazdy e46 ty silenty pujdou do kopru

Napsal: sob 11.04.2009 15:29
od Cromoly
Killca píše: jinak ramena, silenty a cepy cekaj vzdy a kazdeho, takze bych nad tim jen mavl rukou a spravil, protoze nema cenu resit jestli 330i ma mensi poruchovost predni napravy nez 330d, kolik tam bude rozdil, 20tisic km?! to treba pro me je ctvrt az pul rok jezdeni a to nic neni, na kazdy e46 ty silenty pujdou do kopru


Jasny... a jeste by me zajimalo, hodne lidi jako napr. Cetronix ma rozperu na predni naprave nebo jak se to jmenuje... Prej to zlepsuje jizdni vlastnosti, ale zase mi prijde ze kdyz trefis autem nejakej vymol tak to je horsi pro to samotny kolo nez kdyby tam ta rozpera nebyla a cast ty sily se prenesla i na to druhy...

BTW sorry za OT, ale nechtel sme kvuli tomu zakladat novy vlakno..

Napsal: sob 11.04.2009 19:52
od george01
Cromoly píše:
Killca píše: jinak ramena, silenty a cepy cekaj vzdy a kazdeho, takze bych nad tim jen mavl rukou a spravil, protoze nema cenu resit jestli 330i ma mensi poruchovost predni napravy nez 330d, kolik tam bude rozdil, 20tisic km?! to treba pro me je ctvrt az pul rok jezdeni a to nic neni, na kazdy e46 ty silenty pujdou do kopru


Jasny... a jeste by me zajimalo, hodne lidi jako napr. Cetronix ma rozperu na predni naprave nebo jak se to jmenuje... Prej to zlepsuje jizdni vlastnosti, ale zase mi prijde ze kdyz trefis autem nejakej vymol tak to je horsi pro to samotny kolo nez kdyby tam ta rozpera nebyla a cast ty sily se prenesla i na to druhy...

BTW sorry za OT, ale nechtel sme kvuli tomu zakladat novy vlakno..

Urcite to zvysi tuhost,takze proc ne.Zapor je ten ze mas horsi pristup k motoru a prida ti to hmotnost na predni napravu,takze to chce vybrat nejakou kvalitni co nejlehci.

Napsal: sob 11.04.2009 20:12
od Cromoly
Zas tolik to nevazi, ne? tipuju do peti kilo...

Napsal: sob 11.04.2009 20:22
od george01
Cromoly píše:Zas tolik to nevazi, ne? tipuju do peti kilo...

Kazdy kilo je zbytecny,kor vpredu.

Napsal: sob 11.04.2009 22:12
od Killca
ta vzpera prenasi vsechno z jedne strany na druhou, to je na ceskych silnicich spatny, ale pokud minis jezdit jako ja a to jako prase a drzet furt podlahu, tak se naopak ta vzpera hodi, protoze auto dost ztvrdne a lip drzi na silnici, jinak sem si jednu vzperu na 323 objednal za litr, vazi asi kilo nebo dve ale do motoru se mi absolutne nevejde, takze ji muzu vyhodit, na sedany by ale jit mela, to sem koukal ze celkem pasuje, tak je mi to divny, ze by coupe bylo jiny, sem jen nasranej :x

Napsal: sob 11.04.2009 22:21
od Poldav6
Nechci tady hanit 4wd od BMW, ale ten co se pouzival v E46 je IMO takovy nedotahnuty do konce. S dvoukolkou jsem nejezdil, tak nemohu srovnavat o kolik je X-ko lepsi/horsi.. Ale mel jsem moznost jezdit s haldexem od VW a xDrive v poslednich BMW.. System v E46 je zdaleka ten nejhorsi pro zimni podminky. Auto toho moc nevyjede (se zadnimi koly na ledu se auto nerozjede - predni kola auto nezachrani), audiny a VW s haldexem / torsenem nechaji E46 daleko za sebou.. Naopak novy xDrive je IMO velice schopny..

Na suchu si myslim ze je jedno, kolik ma pohanenych naprav. Tam bych zasadni rozdil nehledal.

Jeste si dovolim upozornit na komplikace zpusobene diferencialem vpredu navic pri servisu. V motorovem prostoru je jeste min mista a opravy, ktere se u dvoukolky zvladnou za chvilku, trvaji u ctyrkolky dlouho. U me se menilo cidlo kliky (nebo jedno z tech problematickych) a muselo se kvuli spatnemu pristupu sundavat cele sani...

To jsou jen moje poznatky, ktere nikomu nevnucuju ;) Kdybych mel ted volit, jestli x-Drive ano ci ne, urcite bych do nej sel. Najezdim dost kilometru za vsech moznych podminek a clovek preci jen nemusi tolik resit, jestli jet ci nejet.. I kdyz to je jen parkrat do roka.

Napsal: sob 11.04.2009 22:41
od Killca
tak on nikdo nerika ze X v e46 je dobry, urcite neni, audi ma mnohem lepsi system, ale tady se mluvi o E46 a zadokolka ci 4kolka a dle toho co sem uz zazil se vsemi moznymi typy si myslim, ze 330XD automat je nej spojeni pro strejdy nebo 330i v manualu pro fajnsmekry ci 330xi auto/man pro lidi co to radi protahnou a chtej zustat vice na silnici

Napsal: sob 11.04.2009 22:56
od Poldav6
Killca: souhlas, jen mi prislo ze se tady snad az moc vychvaluje xdrive u E46, proto jsem to psal..

Napsal: sob 11.04.2009 23:19
od Killca
Poldav6 píše:Killca: souhlas, jen mi prislo ze se tady snad az moc vychvaluje xdrive u E46, proto jsem to psal..

on byl v e46 uz xdrive?

Napsal: ned 12.04.2009 09:04
od Cromoly
Poldav6 píše:Killca: souhlas, jen mi prislo ze se tady snad az moc vychvaluje xdrive u E46, proto jsem to psal..


To je prave to, ze u e46 jeste xdrive nebyl, ale jen pohaneny dve napravy v pomeru 40/60 ve prospech zadnich kol. Xdrive maj az e9x a tam si ten system sam rozhoduje kolik sily posle na jednotlivy kola a je to uz o necem jinym...

Napsal: ned 12.04.2009 15:23
od NEMO
Díky za odpovědi. Ještě se zeptám, jak je to s velikostí kol na nápravách (myslím šířku)??? Musí být na obou nápravách stejná kola (u 4x4)??? U zadokolky je to asi jedno, ne??? (vpředu 8,5", vzadu 10")

Napsal: ned 12.04.2009 16:31
od Kami1
pokud mozno dle doporuceni vyrobce, vetsinou(vzdy) musi byt vsechny gumy stejny
jinak by to na snehu delalo peknou paseku, vic se sjizdelo, zralo atd.
(delaj se i spesl gumy na 4x4, ale v cem se lisi od normal to nevim)
ale treba kdyz rad jezdis smykem, tak by ti treba vic sedlo mit tvrdsi gumy v zadu, proste jaky si to udelas takovy to mas
hlavne at maj stejnej obvod (hrozi i zkurveni rozvodu pohonu)

Napsal: ned 12.04.2009 21:19
od Poldav6
Aha, myslel jsem ze te "ctyrkolce" rikaji taky xDrive.. Davali to tusim i do X5, do urcite doby.
A kdyz uz jsme u toho, pomer je 38:62 :-)
Jinak pneu.. Uz jsem to tu taky psal, ale mam nejaky priplatkovy paket, jehoz soucasti byly gumy 225/45 R17 vpredu a 245/40 R17 vzadu jiz od vyrobce (e46 330xi). Takze o milimetry asi az tak moc nejde.

Napsal: pon 13.04.2009 01:05
od Killca
jo, kdyz z vyroby mas na e46 Mpaket kola, tak je to myslim 8j vepredu a 8,5j vzadu a tim padem hned o neco vetsi pneu vzadu a to se origo davalo na 330XD, takze vzadu klidne muze byt sirsi nez vpredu, ale urcite je lepsi dat vsude absolut stejny

Napsal: pon 13.04.2009 11:09
od Kami1
v tomhle pripade jsou zadni pneu o 9procent sirsi a o 1procento mensi
traktory se delaj taky 4x4 a tam se sirsi pneumatiky davaj do zadu, ale nevim to jiste, zalezi jestli jsou BMW

Napsal: pon 13.04.2009 17:56
od Tehu
Killca píše:myslim 8j vepredu a 8,5j vzadu a tim padem hned o neco vetsi pneu vzadu
7,5 a 8,5 :-)

Napsal: pon 13.04.2009 20:39
od m3csl
podle me je xDrive zbytecny, ja mam 320d s DSC III a xDrive davam na prdel dost casto /hlavne jsou to kila navic a na predku/ :? . tim nechci nejak hanit tento system, je to dobra vec. tento system byl znackou BMW vyvinut proto,aby si vozidla kupovala i sorta lidi,kteri jsou zvykli na stabilni /nedotacivy/ nahon predku. jinak pro fandu BMW nepotrebna vec /tot muj nazor/. 330d 150kW dobra volba, obcas odejde turbo a trosku vic trpi predni naprava, motor je holt tezsi /zalezi po jaky se jezdi vozovce/