Stránka 2 z 3
Napsal: pát 27.03.2009 06:02
od Vlasta
Killca píše:oni to v bmw pry zatezujou pres kola myslim, na origo kolech (teda aspon an tech mejch) byly dirky u stredu u znaku, kam se mel strkat pripravek pro geometrii nebo jak mi to bylo vysvetleno, ale doted nechapu, jak by to mohlo takhle spravne fungovat
Ty dírky na origo discích slouží k přesnějšímu uchycení měřících hlav geometrie. U neBMW geometrie se hlavy připevňují za okraj ráfku.
Napsal: pát 27.03.2009 07:26
od giovanny
Vlasta píše:Blackie píše:na co závaží?

U BMW se udávají hodnoty pro geometrii při zatížení 2 x 75 kg na předních sedačkách a teď z hlavy přesně nevím, kolik má bejt vzadu a v kufru. Málokdo, kromě BMW servisu to ví.
U nás stojí v origo Barum laserová geo 600k,, jinak o záteží ví,mají plastové přepravky s pískem.

Napsal: pát 27.03.2009 07:53
od michal09
Taky jsem slyšel o zatížení auta při geometrii, možný to je ale příjde mit o zbytečný, alespoń pro mě. V autě stejně jezdím převážně sám a navíc stejně každej se občas nestačí vyhnout nějaký díře a hodnoty z geometrie jsou v tu chvíli minulostí...
Navíc pokud mám mít v na zadních sedačkách 68kg, musí stačit když budu mít plnou nádrž, nebo ne? nebo 68 kg závaží a práznou nádrž?

Nic se nemá přehánět, protože jak řikám, stejně každej po týdnu už nemá na kolech ty přesný hodnoty který byly na geošce

Napsal: pát 27.03.2009 10:48
od haarosh
michal09 píše:Taky jsem slyšel o zatížení auta při geometrii, možný to je ale příjde mit o zbytečný, alespoń pro mě. V autě stejně jezdím převážně sám a navíc stejně každej se občas nestačí vyhnout nějaký díře a hodnoty z geometrie jsou v tu chvíli minulostí...
Navíc pokud mám mít v na zadních sedačkách 68kg, musí stačit když budu mít plnou nádrž, nebo ne? nebo 68 kg závaží a práznou nádrž?
Koukni na předchozí stránku a prohlédni si obrázek, zejména pak v pravém dolním rohu.

Napsal: pát 27.03.2009 11:06
od michal09
haarosh píše:michal09 píše:Taky jsem slyšel o zatížení auta při geometrii, možný to je ale příjde mit o zbytečný, alespoń pro mě. V autě stejně jezdím převážně sám a navíc stejně každej se občas nestačí vyhnout nějaký díře a hodnoty z geometrie jsou v tu chvíli minulostí...
Navíc pokud mám mít v na zadních sedačkách 68kg, musí stačit když budu mít plnou nádrž, nebo ne? nebo 68 kg závaží a práznou nádrž?
Koukni na předchozí stránku a prohlédni si obrázek, zejména pak v pravém dolním rohu.

Aha, tu plnou nádrž jsem přehlídl...
Napsal: pát 27.03.2009 15:30
od xSAFA
Blackie píše:No já myslim,že je to úplně jedno,ukaž mi někoho kdo to podle toho dělá... A už vidim ty šašky v BMW jak tam dávaj nějaký krámy aby to bylo tak jak to má být... To se pak stokilovýmu chlapovy sjížděj gumy jinak než čtyřicetikilový bábě....
A teď vážně.Myslim,že tohle nedělá nikdo a když ti to někdo seřídí tak jak to dělají všude a pak s tim závažím,tak nic nepoznáš

Blbost! Pokud je to firma co k čemu tak se toto standartně dělá

+ musí být plná nádrž. To že nějakej ignorant to dělá bez toho je věc jiná já bych si to k němu nedal... To zatížení máš napsané přímo v tom programu co geometrii vyhodnocuje a jak mi bylo řečeno pokud se zatížení neudělá některé hodnoty nemusí jít dotat do tolerance. Třeba je to blbost ale proč to nedělat tak jak to má být?

Napsal: pát 27.03.2009 15:36
od michal09
xSAFA píše:Blackie píše:No já myslim,že je to úplně jedno,ukaž mi někoho kdo to podle toho dělá... A už vidim ty šašky v BMW jak tam dávaj nějaký krámy aby to bylo tak jak to má být... To se pak stokilovýmu chlapovy sjížděj gumy jinak než čtyřicetikilový bábě....
A teď vážně.Myslim,že tohle nedělá nikdo a když ti to někdo seřídí tak jak to dělají všude a pak s tim závažím,tak nic nepoznáš

Blbost! Pokud je to firma co k čemu tak se toto standartně dělá

+ musí být plná nádrž. To že nějakej ignorant to dělá bez toho je věc jiná já bych si to k němu nedal... To zatížení máš napsané přímo v tom programu co geometrii vyhodnocuje a jak mi bylo řečeno pokud se zatížení neudělá některé hodnoty nemusí jít dotat do tolerance. Třeba je to blbost ale proč to nedělat tak jak to má být?

Asi máte pravdu s tím zatížením, ale napadá mě otázka proč seřizovat auto se zátěží cca 300kilo, když v tom z 90% jezdím sám (80kg)...

Napsal: pát 27.03.2009 16:15
od xSAFA
To ti nepovím

Když sem se to poprvé dozvěděl docela sem hleděl co že to je zač
Pak jsem volal borcovi na geošku jestli mi udělá bawo a že by se mělo zatěžovat jestli to tak dělá... odsekl stylem jak kdybych ho urazil že by něco dělal špatně...

Napsal: pát 27.03.2009 16:27
od Vlasta
michal09 píše:Asi máte pravdu s tím zatížením, ale napadá mě otázka proč seřizovat auto se zátěží cca 300kilo, když v tom z 90% jezdím sám (80kg)...

Protože předepsaný tabulkový hodnoty prostě s tím zatížením počítají.
Bez zatížení by se ty hodnoty musely přepočítat, ovšem nikdo neví, jakým koeficientem. U většiny značek se to dělá bez zatížení, proto by měl mechanik vědět, co dělá.
Napsal: pát 27.03.2009 19:51
od jurasis
michal09 píše:Asi máte pravdu s tím zatížením, ale napadá mě otázka proč seřizovat auto se zátěží cca 300kilo, když v tom z 90% jezdím sám (80kg)...

Já bych řekl, že to jsou tabulkový hodnoty pro nejlepší nastavení pro všechny režimy zátěže auta. Tady se určitě nesimuluje zátěž lidma a nákladem. Výrobce ví nejlíp, jak se jeho náprava bude nejlépe seřizovat...
To je jako kdybys napsal, že je zbytečný seřizovat světla na regloskopu, když potom stejně hovno vidíš a musíš si je přizvednout...

Napsal: sob 28.03.2009 17:37
od Marty_
Ted zpetne si rikam taky ze jsem ze jsem si to mel nechat udelat jinde za rozumneji:( byl jsem tam na standart servise, pri tom jsem se zminil ze se mi to nejak nezda, at mi zmerej geometrii (dohodnuta cena 2,2tis - to jsem si rikal ze jim jeste dam, kdyz to bude spravne), jenze olala opravdu byla rozhozena a musela se serizovat - a to stalo dalsich 1500.. Ono je to tezky kdyz si uctujou 150 kc / AW (AW = 5min..).
Kazdopadne problem vyresen, auto jezdi jak ma. Me jen zarazilo ze to nejde na zaruku?:( auto je necela dva roky stare a v zaruce je do 05/09..
Napsal: sob 28.03.2009 19:08
od Kami1
ja bych rek ze zaruka se bude bude vztahovat maximalne na vyrobni vadu dilu vyjma brzd, tlumicu ,spojky ,steracu , zarovek atd.
tezko ale na praci, takze vis na co ti je zaruka
neco jinyho muze byt kdyz umis udelat poradnej kraval

, pokud mozno nejakou hysterku sebou
Napsal: sob 28.03.2009 21:32
od Killca
jo, posuzuje se to podle osobnosti, kdyz do autecu prijede nasranej afganec v novy 7er tak mu delaj vsechno zdarma, jak sem koukal a jeste se omlouvaj, ze to nestihli za 10 minut vsechno

Napsal: ned 29.03.2009 08:13
od CBFranta
Každá slušná mašina na seřízení geometrie založená na PC dokáže ve svém programovém vybavení korigovat po protočení kol házivost disků a pro každý daný typ auta má v datech zadáno zatížení vozidla.Tedy nemusím na sedačky usazovat mechaniky, nebo používat pytle cementu. Souhlasím, že cena za geometrie do hod.práce by měla být 500Kč. Samozřejmě platí smluvní cena.
Napsal: ned 29.03.2009 11:47
od Vlasta
Protočení kol se v neautorizáku zásadně nedělá, protože kamery lehce uchycený za okraj disku by spadly. Informace o zatížení jsou napsaný až hodně dole v poznámkách, takže by mechanik musel točit kolečkem myši, což je pro něj nepředstavitelná dřina.
Napsal: ned 29.03.2009 12:45
od CBFranta
Vlasto, je mi opravdu líto jaké jsi získal zkušenosti u neautorizovaných autodílen. Pro dokreslení slušná diagnostika geometrie nepustí mechanika k dalšímu úkonu, když např. neprovede protočení kol, protože blokuje PC a zvukem i písmem na monitoru požaduje provedení úkonu. Rovněž data nutná pro diagnostiku a následné seřízení geometrie, včetně údajů o zatížení vozidla nejsou nikde v koutku, ale je to jeden z údajů, který je zadán. Je řada neautorizovaných autodílen, které disponují vybavením, kterým mohou minimálně autorizákům konkurovat a to neberu v potaz jejich přístup k prodené práci. Jestli opravuješ tam, kde mají jenom kladivo a majzl, každý 2 měsíce jiné rádoby automechaniky, tak je mi líto tvého auta.
Napsal: ned 29.03.2009 20:16
od Lukke
Problém je v tom, že geoška u BMW by se měla dělat se zátěží (čili pytle s pískem v autě) a to na normálních stanicích rozhodně nedělají (teď nebudu polemizovat, jestli v BMW servisu to opravdu dělají)... Nicméně, teď mi ji dělali taky tady v BMW Invelt v Plzni a rozpis práce bez DPH: Měření geometrie - 2.300, seřízení geometrie - 2.600... Masakr, že? Každopádně k tvé otázce - pochybuju, že ti geošku udělá někdo na záruku...

Napsal: stř 08.04.2009 22:53
od Totic
xSAFA píše:To ti nepovím

Když sem se to poprvé dozvěděl docela sem hleděl co že to je zač
Pak jsem volal borcovi na geošku jestli mi udělá bawo a že by se mělo zatěžovat jestli to tak dělá... odsekl stylem jak kdybych ho urazil že by něco dělal špatně...


haha to bych viděl na geometrii v Loukově, že ? Tam je zkušenej týpek, dělá laserovkou i bawka na okruhy. Je potřeba přijet s plnou a ještě tam nakladl kua závaží jak v posilovně.. za 30min a 400,- Kč auto teď netáhne a sedí o něco lépe.
Napsal: čtv 09.04.2009 13:13
od Adam323
Včera jsem si taky nechal udělat GEOMETRII,stálo mě to 476,-Auto dubina má takovou sobotně dopolední akci,tak jsem tam zajel a oni mi řekli,že když s tím papírem co mi dali přijedu,tak nebudu platit 700,ale necelých 500,což se dá jakože.No ale štve mě to,že se mi tam kluci snažili tvrdit,že ODKLON nejde u bmw udělat,taky ani u merglů...Chci se zeptat odborníků,maj pravdu???Seřídili mi za to 5kilo vlastně jen SBÍHAVOST všech kol...
Napsal: čtv 09.04.2009 13:24
od xSAFA
Totic píše:xSAFA píše:To ti nepovím

Když sem se to poprvé dozvěděl docela sem hleděl co že to je zač
Pak jsem volal borcovi na geošku jestli mi udělá bawo a že by se mělo zatěžovat jestli to tak dělá... odsekl stylem jak kdybych ho urazil že by něco dělal špatně...


haha to bych viděl na geometrii v Loukově, že ? Tam je zkušenej týpek, dělá laserovkou i bawka na okruhy. Je potřeba přijet s plnou a ještě tam nakladl kua závaží jak v posilovně.. za 30min a 400,- Kč auto teď netáhne a sedí o něco lépe.
Přesně tak p. Plachý
je takovej nemluvnej docela až skoro nepříjemnej ale práci dělá profi
