Stránka 2 z 3

Napsal: pát 27.03.2009 06:02
od Vlasta
Killca píše:oni to v bmw pry zatezujou pres kola myslim, na origo kolech (teda aspon an tech mejch) byly dirky u stredu u znaku, kam se mel strkat pripravek pro geometrii nebo jak mi to bylo vysvetleno, ale doted nechapu, jak by to mohlo takhle spravne fungovat

Ty dírky na origo discích slouží k přesnějšímu uchycení měřících hlav geometrie. U neBMW geometrie se hlavy připevňují za okraj ráfku.

Napsal: pát 27.03.2009 07:26
od giovanny
Vlasta píše:
Blackie píše:na co závaží? 8O

U BMW se udávají hodnoty pro geometrii při zatížení 2 x 75 kg na předních sedačkách a teď z hlavy přesně nevím, kolik má bejt vzadu a v kufru. Málokdo, kromě BMW servisu to ví.


U nás stojí v origo Barum laserová geo 600k,, jinak o záteží ví,mají plastové přepravky s pískem. :lol: :lol:

Napsal: pát 27.03.2009 07:53
od michal09
Taky jsem slyšel o zatížení auta při geometrii, možný to je ale příjde mit o zbytečný, alespoń pro mě. V autě stejně jezdím převážně sám a navíc stejně každej se občas nestačí vyhnout nějaký díře a hodnoty z geometrie jsou v tu chvíli minulostí...

Navíc pokud mám mít v na zadních sedačkách 68kg, musí stačit když budu mít plnou nádrž, nebo ne? nebo 68 kg závaží a práznou nádrž? :D Nic se nemá přehánět, protože jak řikám, stejně každej po týdnu už nemá na kolech ty přesný hodnoty který byly na geošce :wink:

Napsal: pát 27.03.2009 10:48
od haarosh
michal09 píše:Taky jsem slyšel o zatížení auta při geometrii, možný to je ale příjde mit o zbytečný, alespoń pro mě. V autě stejně jezdím převážně sám a navíc stejně každej se občas nestačí vyhnout nějaký díře a hodnoty z geometrie jsou v tu chvíli minulostí...

Navíc pokud mám mít v na zadních sedačkách 68kg, musí stačit když budu mít plnou nádrž, nebo ne? nebo 68 kg závaží a práznou nádrž?


Koukni na předchozí stránku a prohlédni si obrázek, zejména pak v pravém dolním rohu. :wink:

Napsal: pát 27.03.2009 11:06
od michal09
haarosh píše:
michal09 píše:Taky jsem slyšel o zatížení auta při geometrii, možný to je ale příjde mit o zbytečný, alespoń pro mě. V autě stejně jezdím převážně sám a navíc stejně každej se občas nestačí vyhnout nějaký díře a hodnoty z geometrie jsou v tu chvíli minulostí...

Navíc pokud mám mít v na zadních sedačkách 68kg, musí stačit když budu mít plnou nádrž, nebo ne? nebo 68 kg závaží a práznou nádrž?


Koukni na předchozí stránku a prohlédni si obrázek, zejména pak v pravém dolním rohu. :wink:


Aha, tu plnou nádrž jsem přehlídl...

Napsal: pát 27.03.2009 15:30
od xSAFA
Blackie píše:No já myslim,že je to úplně jedno,ukaž mi někoho kdo to podle toho dělá... A už vidim ty šašky v BMW jak tam dávaj nějaký krámy aby to bylo tak jak to má být... To se pak stokilovýmu chlapovy sjížděj gumy jinak než čtyřicetikilový bábě.... :wink:

A teď vážně.Myslim,že tohle nedělá nikdo a když ti to někdo seřídí tak jak to dělají všude a pak s tim závažím,tak nic nepoznáš :D


Blbost! Pokud je to firma co k čemu tak se toto standartně dělá :idea: + musí být plná nádrž. To že nějakej ignorant to dělá bez toho je věc jiná já bych si to k němu nedal... To zatížení máš napsané přímo v tom programu co geometrii vyhodnocuje a jak mi bylo řečeno pokud se zatížení neudělá některé hodnoty nemusí jít dotat do tolerance. Třeba je to blbost ale proč to nedělat tak jak to má být? :)

Napsal: pát 27.03.2009 15:36
od michal09
xSAFA píše:
Blackie píše:No já myslim,že je to úplně jedno,ukaž mi někoho kdo to podle toho dělá... A už vidim ty šašky v BMW jak tam dávaj nějaký krámy aby to bylo tak jak to má být... To se pak stokilovýmu chlapovy sjížděj gumy jinak než čtyřicetikilový bábě.... :wink:

A teď vážně.Myslim,že tohle nedělá nikdo a když ti to někdo seřídí tak jak to dělají všude a pak s tim závažím,tak nic nepoznáš :D


Blbost! Pokud je to firma co k čemu tak se toto standartně dělá :idea: + musí být plná nádrž. To že nějakej ignorant to dělá bez toho je věc jiná já bych si to k němu nedal... To zatížení máš napsané přímo v tom programu co geometrii vyhodnocuje a jak mi bylo řečeno pokud se zatížení neudělá některé hodnoty nemusí jít dotat do tolerance. Třeba je to blbost ale proč to nedělat tak jak to má být? :)


Asi máte pravdu s tím zatížením, ale napadá mě otázka proč seřizovat auto se zátěží cca 300kilo, když v tom z 90% jezdím sám (80kg)... :?: :idea:

Napsal: pát 27.03.2009 16:15
od xSAFA
To ti nepovím :) Když sem se to poprvé dozvěděl docela sem hleděl co že to je zač 8O

Pak jsem volal borcovi na geošku jestli mi udělá bawo a že by se mělo zatěžovat jestli to tak dělá... odsekl stylem jak kdybych ho urazil že by něco dělal špatně... :)

Napsal: pát 27.03.2009 16:27
od Vlasta
michal09 píše:Asi máte pravdu s tím zatížením, ale napadá mě otázka proč seřizovat auto se zátěží cca 300kilo, když v tom z 90% jezdím sám (80kg)... :?: :idea:

Protože předepsaný tabulkový hodnoty prostě s tím zatížením počítají.
Bez zatížení by se ty hodnoty musely přepočítat, ovšem nikdo neví, jakým koeficientem. U většiny značek se to dělá bez zatížení, proto by měl mechanik vědět, co dělá.

Napsal: pát 27.03.2009 19:51
od jurasis
michal09 píše:Asi máte pravdu s tím zatížením, ale napadá mě otázka proč seřizovat auto se zátěží cca 300kilo, když v tom z 90% jezdím sám (80kg)... :?: :idea:


Já bych řekl, že to jsou tabulkový hodnoty pro nejlepší nastavení pro všechny režimy zátěže auta. Tady se určitě nesimuluje zátěž lidma a nákladem. Výrobce ví nejlíp, jak se jeho náprava bude nejlépe seřizovat... :wink:

To je jako kdybys napsal, že je zbytečný seřizovat světla na regloskopu, když potom stejně hovno vidíš a musíš si je přizvednout... :wink:

Napsal: sob 28.03.2009 17:37
od Marty_
Ted zpetne si rikam taky ze jsem ze jsem si to mel nechat udelat jinde za rozumneji:( byl jsem tam na standart servise, pri tom jsem se zminil ze se mi to nejak nezda, at mi zmerej geometrii (dohodnuta cena 2,2tis - to jsem si rikal ze jim jeste dam, kdyz to bude spravne), jenze olala opravdu byla rozhozena a musela se serizovat - a to stalo dalsich 1500.. Ono je to tezky kdyz si uctujou 150 kc / AW (AW = 5min..).
Kazdopadne problem vyresen, auto jezdi jak ma. Me jen zarazilo ze to nejde na zaruku?:( auto je necela dva roky stare a v zaruce je do 05/09..

Napsal: sob 28.03.2009 19:08
od Kami1
ja bych rek ze zaruka se bude bude vztahovat maximalne na vyrobni vadu dilu vyjma brzd, tlumicu ,spojky ,steracu , zarovek atd.
tezko ale na praci, takze vis na co ti je zaruka
neco jinyho muze byt kdyz umis udelat poradnej kraval :Kapela: :evil: :razz2: :mad: :twisted: , pokud mozno nejakou hysterku sebou

Napsal: sob 28.03.2009 21:32
od Killca
jo, posuzuje se to podle osobnosti, kdyz do autecu prijede nasranej afganec v novy 7er tak mu delaj vsechno zdarma, jak sem koukal a jeste se omlouvaj, ze to nestihli za 10 minut vsechno :-D

Napsal: ned 29.03.2009 08:13
od CBFranta
Každá slušná mašina na seřízení geometrie založená na PC dokáže ve svém programovém vybavení korigovat po protočení kol házivost disků a pro každý daný typ auta má v datech zadáno zatížení vozidla.Tedy nemusím na sedačky usazovat mechaniky, nebo používat pytle cementu. Souhlasím, že cena za geometrie do hod.práce by měla být 500Kč. Samozřejmě platí smluvní cena.

Napsal: ned 29.03.2009 11:47
od Vlasta
Protočení kol se v neautorizáku zásadně nedělá, protože kamery lehce uchycený za okraj disku by spadly. Informace o zatížení jsou napsaný až hodně dole v poznámkách, takže by mechanik musel točit kolečkem myši, což je pro něj nepředstavitelná dřina.

Napsal: ned 29.03.2009 12:45
od CBFranta
Vlasto, je mi opravdu líto jaké jsi získal zkušenosti u neautorizovaných autodílen. Pro dokreslení slušná diagnostika geometrie nepustí mechanika k dalšímu úkonu, když např. neprovede protočení kol, protože blokuje PC a zvukem i písmem na monitoru požaduje provedení úkonu. Rovněž data nutná pro diagnostiku a následné seřízení geometrie, včetně údajů o zatížení vozidla nejsou nikde v koutku, ale je to jeden z údajů, který je zadán. Je řada neautorizovaných autodílen, které disponují vybavením, kterým mohou minimálně autorizákům konkurovat a to neberu v potaz jejich přístup k prodené práci. Jestli opravuješ tam, kde mají jenom kladivo a majzl, každý 2 měsíce jiné rádoby automechaniky, tak je mi líto tvého auta.

Napsal: ned 29.03.2009 20:16
od Lukke
Problém je v tom, že geoška u BMW by se měla dělat se zátěží (čili pytle s pískem v autě) a to na normálních stanicích rozhodně nedělají (teď nebudu polemizovat, jestli v BMW servisu to opravdu dělají)... Nicméně, teď mi ji dělali taky tady v BMW Invelt v Plzni a rozpis práce bez DPH: Měření geometrie - 2.300, seřízení geometrie - 2.600... Masakr, že? Každopádně k tvé otázce - pochybuju, že ti geošku udělá někdo na záruku... :(

Napsal: stř 08.04.2009 22:53
od Totic
xSAFA píše:To ti nepovím :) Když sem se to poprvé dozvěděl docela sem hleděl co že to je zač 8O

Pak jsem volal borcovi na geošku jestli mi udělá bawo a že by se mělo zatěžovat jestli to tak dělá... odsekl stylem jak kdybych ho urazil že by něco dělal špatně... :)

:D haha to bych viděl na geometrii v Loukově, že ? Tam je zkušenej týpek, dělá laserovkou i bawka na okruhy. Je potřeba přijet s plnou a ještě tam nakladl kua závaží jak v posilovně.. za 30min a 400,- Kč auto teď netáhne a sedí o něco lépe.

Napsal: čtv 09.04.2009 13:13
od Adam323
Včera jsem si taky nechal udělat GEOMETRII,stálo mě to 476,-Auto dubina má takovou sobotně dopolední akci,tak jsem tam zajel a oni mi řekli,že když s tím papírem co mi dali přijedu,tak nebudu platit 700,ale necelých 500,což se dá jakože.No ale štve mě to,že se mi tam kluci snažili tvrdit,že ODKLON nejde u bmw udělat,taky ani u merglů...Chci se zeptat odborníků,maj pravdu???Seřídili mi za to 5kilo vlastně jen SBÍHAVOST všech kol...

Napsal: čtv 09.04.2009 13:24
od xSAFA
Totic píše:
xSAFA píše:To ti nepovím :) Když sem se to poprvé dozvěděl docela sem hleděl co že to je zač 8O

Pak jsem volal borcovi na geošku jestli mi udělá bawo a že by se mělo zatěžovat jestli to tak dělá... odsekl stylem jak kdybych ho urazil že by něco dělal špatně... :)

:D haha to bych viděl na geometrii v Loukově, že ? Tam je zkušenej týpek, dělá laserovkou i bawka na okruhy. Je potřeba přijet s plnou a ještě tam nakladl kua závaží jak v posilovně.. za 30min a 400,- Kč auto teď netáhne a sedí o něco lépe.


Přesně tak p. Plachý 8)
je takovej nemluvnej docela až skoro nepříjemnej ale práci dělá profi :wink: