Stránka 2 z 2
Napsal: sob 03.01.2009 12:33
od Killca
ja bych jen chtel dodat k tem prevodumv v ruznych teplotach
kdyz si to predstavis, prijedes v jednu teplotni chvili na jedno misto, tam se zrcatko shrne a behem 10sekund (po zaparkovani) zase zvedne, takze chod dolu i nahoru je ve stejnych podminkach, takze prevody jsou stejne
rekneme i kdybys treba prijel v lete na jedno misto-prd prd- zase stejny podminky, jen ve vetsi teplote, tak se celkove posune zrcatko treba o trochu vic kuli mensimu odporu, ale zase se stejne vrati
jen to chce aby se zrcatko nedotocilo uplne nadoraz dolu a bude to zajisteny dobre
ale samozrejme kdyby se tam dal treba meric otacek motorku a na urcity otacce by se to zastavilo, tak to bude taky neco jinyho
Napsal: sob 03.01.2009 12:48
od Kami1
S tou teplotou mas asi pravdu, zalezi jak moc vekej by to byl rozdil.
Nejlepsi by bylo do zrcatka vlepit trimr a natahnout od nej draty ke kloboucku, tam hodit ovladani.
Napsal: sob 03.01.2009 14:35
od Huska
Kami1 píše:Huska: Odkud jsi?
Klidne bych do toho sel, ale bohuzel trpim nedostatkem casu pro takovyhle veci, takze kdybych si to mel delat sam, tak se na to vykaslu.
Jen tak pro predstavu.
1. zjistit vychozi informace -schema zapojeni(mam), fyzicky provedeni zrcatka(nemam), moznosti napojeni do stavajici instalace
2. navrh zarizeni -navrhnout schema, dps
3. vyroba zarizeni -tvorba dps, nakup soucastek, pajeni, oziveni
4. montaz do auta - napojeni do stavajici instalace, nastaveni
5. zprovozneni, pokud se stala nekde chyba, tak navrat do bodu 4,3,2
jsem z Brna ... schema neseženu, auto které to umí a dá se kouknout ANO, sestrojit obvod NE, zapojit do auta zvládnu v klidu. bod 5 nepředpokládám
Napsal: sob 03.01.2009 16:44
od Kami1
Auto, ktery to umi ani moc videt nepotrebuju. Delat to podle nej by bylo asi komplikovanejsi. Spis by bylo lepsi kouknout na auto do kteryho by se to hodilo.
Tedka je jeste mensi problem v tom, ze ve vyse udanym schematu je chyba, nebo je nejakej figl v zrcatku. Musel bych ho nejdriv kuchnout a zjistit jak funguje. Z ovladace totiz jdou pri stisku doprava ty samy signaly jako pri stisku dolu (mozna se tam preklapi neco mechanicky?).
Jeste je nekolik zaludnosti, ale ty bych resil az pri navrhu schema.
Videl bych to asi na montaz ke stavajicimu kloboucku kde by se stavajici 3 vystupni draty precvakly a mezi ne by se zapojilo to zarizeni a mozna 2 draty pro ten trimr viz vyse.
Edit: samozrejme i drat od zpatecky.
Napsal: ned 04.01.2009 22:07
od Huska
auto do který ho to chci není problém
a sklopení chci pouze dolů. Myslím, že do zrcátka vede 6kabelů 1-2 vyhřívání skla, 3-4 motorek nahoru/dolů, 5-6 vlevo/vpravo.
Napsal: ned 04.01.2009 22:36
od Kami1
Jeste jedna vec. Mas nejaky zazemi(garaz, naradi...)? Jestli jo a chtel bys jit do toho, tak se muzem domluvit, setkat se a probrat to. Ja bydlim v Medlankach, prace v modricich vetsinou do 16:00, ale delame po Morave a SR, tak to byva i jinak. Elektrovercajk mam
Napsal: úte 06.01.2009 20:14
od Huska
Kami1 píše:Jeste jedna vec. Mas nejaky zazemi(garaz, naradi...)? Jestli jo a chtel bys jit do toho, tak se muzem domluvit, setkat se a probrat to. Ja bydlim v Medlankach, prace v modricich vetsinou do 16:00, ale delame po Morave a SR, tak to byva i jinak. Elektrovercajk mam
garáž nevytápěnou a nářadí mám ... bydlím v Řečkovicích. Dojeď zítra na sraz do Tesca a domluvíme se.
Napsal: stř 07.01.2009 00:50
od Kami1
Reckovice super, snad vas v tesku najdu.
Napsal: stř 07.01.2009 16:32
od Kami1
Auto nejak zlobi, nevim jestli prijedu.
Napsal: stř 07.01.2009 16:40
od CZAirwolf
A co to udelat fajnsmejkroveji ?
couvaci kamery ci ultrazvuky podel auta...napr. ta kamera by stacila v zrcatku nasmerovana smerem dolu, cidla zase u kol a narazniku na strane...
Napsal: stř 07.01.2009 18:47
od Huska
CZAirwolf píše:A co to udelat fajnsmejkroveji ?
couvaci kamery ci ultrazvuky podel auta...napr. ta kamera by stacila v zrcatku nasmerovana smerem dolu, cidla zase u kol a narazniku na strane...
to je blbost
zaprvé potřebuješ display který bude hnusný a zadruhé čidla ti nepomohou při vodorovném parkování když vytáčíš kola. Sklopné zrcátko je dobře vymyšlená věc, když nechceš mít oškrtané kola (i moje žena si na to dává pozor) a přitom parkovat blízko patníku tak to chce odhad nebo dobrý výhled 
Napsal: stř 07.01.2009 19:06
od fixCZer
mě zase napadlo (pokud to prostor umožní) narvat tam nějaký dorazy místo času. trochu to rozvinu
zrcátko pojede dolů a mechanický doraz přeruší natačení zrcátka, tím bude zaručen stálý úhel a to samí na jeho cestě zpět
Napsal: stř 07.01.2009 19:11
od Kami1
Dobrej napad. Akorat by to bylo ideal pro jednoho cloveka.
Napsal: stř 07.01.2009 19:51
od fix
Huska píše:auto do který ho to chci není problém
a sklopení chci pouze dolů. Myslím, že do zrcátka vede 6kabelů 1-2 vyhřívání skla, 3-4 motorek nahoru/dolů, 5-6 vlevo/vpravo.
do zrcátka vedou pouze 4 dráty, viz schema na str.1
(taky moc nechápu jak to funguje...)
to sklopení by se mi taky líbilo, jako problém vidím to, že pokud držím stále čudl, tak při sklápění se zrcátko nezastaví v dolní poloze, ale jen na chvíli přibrzdí a pak mechanismus přeskočí o jeden zub=zrcátko se kousek zvedne a zase se o ten kousek sklápí ard. pořád dokola
(doufám že to nemám rozbitý

)
pokud by se toto vyřešilo, asi by to mohlo fungovat tak jak je tu popsáno s tím měřením času
edit: napadlo mě že v h. a d. úvrati když zrcátko dojede na konec a na chvíli ho doraz zastaví, tak v tu chvíli asi stoupne odběr proudu do motorku (motorek by se chtěl otáčet dál ale doraz ho brzdí)
zvýšení proudu by se dalo změřit a zrcátko v tu chvíli zastavit
v e39 to mají jen vozy s el. sedačkama s memory, a bude to asi řešený úplně jinak (krokový motorek místo obyčejnýho jak psal libovka)
Napsal: čtv 08.01.2009 02:37
od Killca
fix: tomu dojezdu az dolu by se zamezilo kdyby zrcatko nesjelo az uplne total nakonec, ale skoncilo by i treba milimetr pred koncem, coz by zabezpecilo zase pri stejnem casu nataceni stejny posun zpet
takze jedine presne vychytat cas sklapeni, nebo tam hodit ten potenciometr, ktery by udaval podle sve hodnoty odporu vlastne polohu naklopeni a pak proste na urcite hodnote potaku bude dolni uvrat a na urcite hodnote horni uvrat a bylo by to presne zabezpeceny
oni to kluci vykoumaj az budou mit cas podle me

nebejt to brno, tak tam taky sjedu, aby prace sla lip

Napsal: čtv 08.01.2009 12:43
od Dan td
Možnost sklápět to i vracet nastaveným časovým intervalem vychází z předpokladu, že zrcátko se sklápí nahoru stejně rychle jako dolů. Což z mé zkušenosti zejména u starších aut tak není - např. dolu to jede jak blesk a nahoru to sotva leze. Totéž např. v zimě, když je zrc. obalené sněhem. Toto platí i v případě, že rozdíl rychlosti bude opravdu minimální, okem nepostřehnutelný - po pár sklopeních skončí zrcátko v jiné poloze.
Čili nevím, jestli naklápění časovým intervalem je ideální řešení, každopádně nápad je to dobrý, jen to dovést k dokonalosti

Napsal: čtv 08.01.2009 13:04
od libovka
Do normálního vedou jen 4 dráty.Do zrcátka s pamětí jich vede asi 8.Výhřev není tahanej z auta,ale z konektorů co vedou do motůrku,protože na dvě pozice při zapnutí klíčku vede plus a mínus.
Napsal: čtv 08.01.2009 17:08
od Kami1
Dan td píše:Možnost sklápět to i vracet nastaveným časovým intervalem vychází z předpokladu, že zrcátko se sklápí nahoru stejně rychle jako dolů. Což z mé zkušenosti zejména u starších aut tak není - např. dolu to jede jak blesk a nahoru to sotva leze. Totéž např. v zimě, když je zrc. obalené sněhem. Toto platí i v případě, že rozdíl rychlosti bude opravdu minimální, okem nepostřehnutelný - po pár sklopeních skončí zrcátko v jiné poloze.
Čili nevím, jestli naklápění časovým intervalem je ideální řešení, každopádně nápad je to dobrý, jen to dovést k dokonalosti

Ideální to sice není, ale při použití dvou časovačů dostačující.
Domluvil jsem se s Huskou, že mi výhledově dodá ovládání a zrcátko a je možný, že to půjde i s tím poťákem. Možností je opravdu hodně.