Stránka 2 z 2

Napsal: čtv 05.02.2009 21:10
od Author
dík, tak si ho rozeber, jestli máš čas, tak na tom není co zkurvit, takhle bych tomu asi taky nerozumněl...

Napsal: ned 15.02.2009 23:51
od ickx
Author píše:dík, tak si ho rozeber, jestli máš čas, tak na tom není co zkurvit, takhle bych tomu asi taky nerozumněl...
:) Asi čas nemám.. Ale ten, co mám na autě se zdá být již dosti opotřebovaný, takže až jednou dojde k jeho repasi nebo opravě, určitě se do něj podívám..

Napsal: pon 16.02.2009 00:11
od Richardos
Killca píše:no ale ted kdyz nad tim premyslim, proc by mel byt zarazeny stupen v prevodovce, vzdyt dyz hybu kolem tak se diferak toci tak jako tak a prevodovka je uplne mimo, jestli mi to muze nekdo technicky vysvetlit proc je zarazeny stupen potrebny, ja si vzpominam kdyz sem si tocil s kamosovo 325tds koly na neutral tak kola sla proti sobe a kdyz sem tocil na zvedaku u vymeny prevodovky se svymi na neutralu, tak se mi kola tocila spolu a hotovo, na co mit zarazeny stupen, to nema zadnou logiku

chapal bych treba tvrzeni ze bych tocil diferakem a kola by se tocila a kdyz tocim kolem tak se netoci protoze nepusobim primo na diferak, ale na co kvalt v prevodovce?
Zařazený kvalt potřebuješ proto, protože diferenciál v autě je zařízení se dvěma stupni volnosti. Pro určení jeho převodu, smyslu otáčení je vždycky třeba jeden hřídel spojit s rámem(zastavit) a otáčet volnou hřídelí. Pokud to neuděláš a točíš si s tim, jde jen o to, jaký ozubení, případně ložisko je víc vymletý; namazaný; utažený, aby povolilo a nechalo točit hřídelí. Pokud jede vozidlo rovně a máš klasickej diferenciál kuželovej, tak se ty kuželový kola netočí, unáší se celá klec. V podstatě na více stupních volnosti je založená planetová převodovka, kde jsou kola povětšinou stále v záběru, má to třeba 4stupně volnosti a spojky, či brzdy jen spojí daný hřídele a vypadne z toho danej převodovej poměr. Dál je vhodný asi ještě napsat, že ze strojního a mechanickýho hlediska vlastnit samosvornej diferenciál by byla hloupost. Terminologicky by se to mělo nazývat svornej diferenciál, který dokáže svírat. Samosvorný znamená nedemontovatelný spojení (např. kuželový spojení hídele a náboje s velmi malym vrcholovym úhlem kužele)-čili nerozebíratelný. Převodovek i diferenciálů je celá řada, nejde to pochopit z pár vět... :)

Napsal: pon 16.02.2009 00:38
od Killca
ja asi chapu, jak to funguje a o co jde, ale potreboval bych to videt trojrozmerne, aby mi to docvaklo uplne :) ale v pohode, ja si zase nekdy koupim e36, limited slip diff tam bude nutnosti, tak si ho rozeberu a poznam pravdu :-D

Napsal: pon 16.02.2009 00:51
od Fx

Napsal: pon 16.02.2009 01:14
od Killca
Fx píše:http://www.youtube.com/watch?v=K4JhruinbWc
noooo mazec pane, tak jeste ukazat sperovej diff a budu moudrej uplne :)

Napsal: pon 16.02.2009 01:28
od Fx
Video nemám, jen toto:
Obrázek

Viskózní by měl mít, co vím, lamely jen po jedné straně od osy a svornost je dána třením o olej.

Napsal: sob 21.02.2009 17:25
od Madthomas
Fx píše:http://www.youtube.com/watch?v=K4JhruinbWc
Super video, dik za nej :!:

Napsal: stř 30.09.2009 22:01
od petr269
chci se zeptat,měly 325i manuál normálně samosvor nebo ne? koukám po ní a přijde mi to skoro jak standart a s ex co jsme měli e36 tak ho měla taky Díky

Napsal: stř 30.09.2009 22:22
od Fx
Pokud vím, tak byly za příplatek. Ostatně lze si povšimnout, že lidi asi s postupem času přestávají mít peníze, protože v porovnání s prvními E36 mi přijde, že mnohé pozdější vozy BMW měly výbavu čím dál sociálnější. Nejvíc se to podle mě promítá do E46 a E90...

Napsal: čtv 01.10.2009 08:08
od Cuky
No ono jestli to nebude vzrůstající cenou vozů BMW. A výbava do vozu také není za hubičku. A ty samosvory se dají sehnat za celkem pěkné ceny např. na e-bay atd.

Napsal: čtv 01.10.2009 18:39
od aggama
Fx píše:Video nemám, jen toto:
Obrázek

Viskózní by měl mít, co vím, lamely jen po jedné straně od osy a svornost je dána třením o olej.

to by i mohlo vysvětlovat to, že při točením kolem na zvednutém autě, se to druhé točí u viskozního svoru opačně....

Napsal: čtv 01.10.2009 20:42
od petr269
to jsem si myslel taky právě,ale když jsem koukal na zmíněné inzeráty,tak jsem začal mít pochybnosti a radši se přeptal....takže díky
jinak co se týče zbytku,tak bych skoro souhlasil...protože jsme měli 1/1991 a řekl bych,že jsme měli relativně bohatou výbavu s porovnáním nabídky na CZ trhu:
plný BC,klimu,origo rádio,roletu na zadní okno,el. př.okna a zrcátka,nárazníky v barvě(nevím jestli to nebyl standart)samosvor...tohle vím,co tam bylo ještě to už nevím

Napsal: pát 11.12.2009 20:35
od Danny
poraďte - mám na štítku na dierenciálu toto 1341A6066S

je to označení pro špéru se stálým převodem 3,41?

díky za názory

Napsal: sob 12.12.2009 00:19
od Hanz
Bmw lamelovej LSD vypadá takto-
neměněním správného oleje dopadne takto-
a opravit se nechá takto-

více na streetpro.cz zde: http://www.streetpro.cz/index.php?id=5