Napsal: čtv 05.02.2009 21:10
dík, tak si ho rozeber, jestli máš čas, tak na tom není co zkurvit, takhle bych tomu asi taky nerozumněl...
Veřejné diskusní fórum pod záštitou BMW Auto Klubu Česká Republika
https://www.bmwklub.cz/
Author píše:dík, tak si ho rozeber, jestli máš čas, tak na tom není co zkurvit, takhle bych tomu asi taky nerozumněl...
Zařazený kvalt potřebuješ proto, protože diferenciál v autě je zařízení se dvěma stupni volnosti. Pro určení jeho převodu, smyslu otáčení je vždycky třeba jeden hřídel spojit s rámem(zastavit) a otáčet volnou hřídelí. Pokud to neuděláš a točíš si s tim, jde jen o to, jaký ozubení, případně ložisko je víc vymletý; namazaný; utažený, aby povolilo a nechalo točit hřídelí. Pokud jede vozidlo rovně a máš klasickej diferenciál kuželovej, tak se ty kuželový kola netočí, unáší se celá klec. V podstatě na více stupních volnosti je založená planetová převodovka, kde jsou kola povětšinou stále v záběru, má to třeba 4stupně volnosti a spojky, či brzdy jen spojí daný hřídele a vypadne z toho danej převodovej poměr. Dál je vhodný asi ještě napsat, že ze strojního a mechanickýho hlediska vlastnit samosvornej diferenciál by byla hloupost. Terminologicky by se to mělo nazývat svornej diferenciál, který dokáže svírat. Samosvorný znamená nedemontovatelný spojení (např. kuželový spojení hídele a náboje s velmi malym vrcholovym úhlem kužele)-čili nerozebíratelný. Převodovek i diferenciálů je celá řada, nejde to pochopit z pár vět...Killca píše:no ale ted kdyz nad tim premyslim, proc by mel byt zarazeny stupen v prevodovce, vzdyt dyz hybu kolem tak se diferak toci tak jako tak a prevodovka je uplne mimo, jestli mi to muze nekdo technicky vysvetlit proc je zarazeny stupen potrebny, ja si vzpominam kdyz sem si tocil s kamosovo 325tds koly na neutral tak kola sla proti sobe a kdyz sem tocil na zvedaku u vymeny prevodovky se svymi na neutralu, tak se mi kola tocila spolu a hotovo, na co mit zarazeny stupen, to nema zadnou logiku
chapal bych treba tvrzeni ze bych tocil diferakem a kola by se tocila a kdyz tocim kolem tak se netoci protoze nepusobim primo na diferak, ale na co kvalt v prevodovce?
noooo mazec pane, tak jeste ukazat sperovej diff a budu moudrej uplneFx píše:http://www.youtube.com/watch?v=K4JhruinbWc
Super video, dik za nejFx píše:http://www.youtube.com/watch?v=K4JhruinbWc
Fx píše:Video nemám, jen toto:
Viskózní by měl mít, co vím, lamely jen po jedné straně od osy a svornost je dána třením o olej.