Stránka 2 z 3
					
				
				Napsal: pát 02.01.2009 16:42
				od Arnie_J
				A sakra... takže další příjemné překvapení od BMW  

 No snad se to podaří přes ty data, to budeš potom hacker největší  

 
			 
			
					
				
				Napsal: pát 02.01.2009 17:44
				od Tehu
				Arnie_J píše:A sakra... takže další příjemné překvapení od BMW  

 No snad se to podaří přes ty data, to budeš potom hacker největší  

 
mam 330d a taky bych potreboval drobnou korekci 

 ukazuje mi to cca o 0,4l min ... 

 
			 
			
					
				
				Napsal: pát 02.01.2009 17:51
				od Arnie_J
				Tehu: Tak 0.4 litru bych neřešil, ale mně to ukazuje 5.4 místo skutečných 7.0 

 
			 
			
					
				
				Napsal: pát 02.01.2009 17:57
				od KamilFKH
				Tak ověřeno. U IKE s CI05 (VFL E46) je ten faktor dostupný buď v pátém coding bloku jako asi čtvrtý a pátý bajt z asi sedmi celkem (teď přesně nevím, zapomněl jsem notebook v garáži), nebo v EEPROM na adrese hex #0036 uložen jako word v Motorola formátu (v pořadí HSB, LSB). Takže ten můj faktor 838 (hex #0346) je tam jako:
 #0036: #03
 #0037: #46
Pokud by to samotné budíky nějak neomezovaly, dala by se asi ta hodnota pomocí zápisu do EEPROM upravit tímto způsobem i na druhou stranu, tedy nastavit VerbrauchKorekturFaktor na hodnotu větší než 1000 (hex #03E8) Pokud by to někomu ukazovalo mnohem víc, než ve skutečnosti. O tom jsem ale zatím neslyšel.
			 
			
					
				
				Napsal: pát 02.01.2009 18:06
				od KamilFKH
				Arnie_J píše:Tehu: Tak 0.4 litru bych neřešil, ale mně to ukazuje 5.4 místo skutečných 7.0 

 
Hmm, ten necelej půllitr u 330d bych asi taky neřešil (rozdíl třeba 10 a 9,6 je kolem 5%), ale 7 je oproti 5,4 o 30% víc. Mejch kolem 9,7 vůči 8,1 je taky 20% plus, což je 4 krát víc než u Tehu a to je už znát.
 
			 
			
					
				
				Napsal: pát 02.01.2009 18:24
				od Arnie_J
				KamilFKH píše:v EEPROM na adrese hex #0036 uložen jako word v Motorola formátu (v pořadí HSB, LSB).
No jo, jenže jak teď zjistit, na jaké adrese je to u E46 FL? Pokud tam bude jen jeden word s hodnotou v rozsahu dejme tomu 0x0300-0x03E8, pak to bude asi jasné, horší když jich tam bude víc 

 
			 
			
					
				
				Napsal: pát 02.01.2009 18:47
				od KamilFKH
				Není zas až tak strašně těžký. Je třeba mít po ruce fintu, jak na to.
 Když pomocí PAsoft140demo stáhneš výpis EEPROM (IKE_eep.bin) a všechny coding bloky v podobě souboru IKEhwXXswXX.epb, máš k dispozici soubor bloků kódovacich dat.
 Pokud v něm najdeš hexa hodnotu tisíc - data 03, E8 (nebo E8, 03 pro INTEL LSB-MSB pořadí dat ve word) jsi blízko. Většinou ta hodnota není v bloku dat samotná. U mě je jich asi sedm v kódovacím bloku 5. V epb souboru to vypadá na řádku takhle "05: F0 05 00 03 E8 10 10" (hodnoty jsem si vymyslel - NB v garáži). Každý blok je v paměti EEPROM pohromadě, zatím jsem se nesetkal s tím, že modul skládal data z různých míst paměti. Proto potom vlasně nehledáš jenom data #03E8, ale posloupnost dat z celého kódovacího bloku. Když je ve výpisu EEPROM najdeš, mělo by to být ono.
 Já jsem si to navíc ověřil tak, že jsem kouknul do EEPROM na word na adrese #0036, INPou změnil faktor, kouknul do EEPROM, zase změnil INPou, zase kouknul do EEPROM, vrátil na původní honotu a naposledy zkontroloval. Vždycky tam bylo to číslo, co jsem nastavil v INPA a nic jiného se v EEPROM nezměnilo=>potvrzeno
Navíc, dá se předpokládat, jestli BC kecá o 20-30%, nikdy to nikdo nenastavoval a hodnota bude na fabrických 1000dec - #03E8hex.
			 
			
					
				
				Napsal: pát 02.01.2009 19:22
				od Arnie_J
				A jo, pokud se hledá celý blok, který má tak nějak pevně danou strukturu, tak to nebude takový problém. S tím, že tam bude pořád default 1000, máš asi taky pravdu.
			 
			
					
				
				Napsal: pát 02.01.2009 19:50
				od KamilFKH
				Babička mi vždycky říkala: "Můžeš bejt blbej, ale musíš si umět poradit." a toho se snažím držet. A hledání celého bloku místo jenom jedné hodnoty by měl být způsob, jak se snažím si poradit  

 
			 
			
					
				
				Napsal: sob 03.01.2009 04:13
				od Arnie_J
				Tak blbej nejsi, to je evidentní   

 
			 
			
					
				
				Napsal: pon 09.02.2009 15:36
				od KamilFKH
				Nějak mi to nejde najít  

 
			 
			
					
				
				Napsal: pon 09.02.2009 16:45
				od Arnie_J
				A kdybych dojel někdy s tím svým krámem, tak by to pomohlo? 

 
			 
			
					
				
				Napsal: pon 09.02.2009 17:31
				od KamilFKH
				Nevím. Mám data ze dvou aut a ani v jednom jsem to neobjevil. Oba jsou diesely, tak by to mělo fachat, ale nic. Zkusím ještě fóra v NDR, třeba nějakej Ludwig, Dieter nebo Johan bude vědět a podá hilfshande  

 
			 
			
					
				
				Napsal: pon 09.02.2009 23:50
				od zienteks
				Co vlastne znamena ta polozka menu 1.1 K-number (kdyz uz to tady nekdo pripomel) me to neprijde jako celkově ulete kilometry  

 
			 
			
					
				
				Napsal: úte 10.02.2009 16:45
				od KamilFKH
				Myslím počet nějakých impulsů na jeden kilometr. Já tam mám 4961.
K_ZAHL_TACHO
	4961_imp/km
Jakých impulsů a k čemu to je, tak to Ti nepovím.
Je k tomu další číslo
K_ZAHL_WEG
	4912_imp/km
a to je asi k počítadlu ujeté vzdálenosti.
 

 
			 
			
					
				
				Napsal: čtv 12.02.2009 12:43
				od zienteks
				JJ přesně to číslo tam mám taky 4961
			 
			
					
				
				Napsal: ned 16.05.2010 11:05
				od KamilFKH
				
 Rok mrtvé téma, ale mám nové info.  
 
V DDE4, což je řídící jednotka dieselu 135kW lze taky nastavovat jistou korekci spotřeby, kterou se upravují data, které dodává jednotka DDE4 budíkům (když mi to pomocí standardního 
Verbrauch_korrektur_faktor nějak nefunguje). Lze nastavit v intervalu 95%-105% a je pro DDE4 135kW nastavena na standardních 97%, tzn. že v základu o tři procenta snižuje hodnotu průměrné spotřeby oproti vypočítané.
 Lze tedy tímhle nastavením zvýšit hodnotu ukazované spotřeby až o 8%, nastavením této korekce na 105%. To jsem u sebe provedl a chyba BC oproti skutečnosti se mi snížila na báječný asi půllitr!  
 
Nastavení v DDE4 pomocí servisních funkcí v DISu (GT1).
Zatím nevím, jak jsou na tom ostatní řídící jednotky jak benzínové, tak dieselové (DDE3 pro 2,0D a DDE5 pro 3,0D 150kW)
 
			 
			
					
				
				Napsal: stř 26.05.2010 14:57
				od Arnie_J
				U mě žádná změna, furt to ukazuje cca o 30% míň, což je tedy mazec. Pokud bys měl někdy čas a chuť podrobit to zkoumání (320d 110kW 01/2003), tak klidně přijedu. V případě úspěchu jsem ochoten se i odměnit  

 
			 
			
					
				
				Napsal: stř 07.07.2010 00:37
				od KamilFKH
				Návod ode mne k nastavení korekce pro DDE4 (3L 135kW) je tady:
http://e46.bmwklub.cz/viewtopic.php?f=17&t=7212
Pro DDE3 (2L) jsem korekci v motorové jednotce nenašel. 
 
KamilFKH
 
			 
			
					
				
				Napsal: stř 11.08.2010 15:52
				od Miri
				a nenapadlo vás že třeba muže špatně ukazovat čidlo paliva v nádrži?? Nebo jak si mužete bejt tak jistý že to vy počítáte správně?