Stránka 2 z 2
Napsal: čtv 24.07.2008 10:33
od chrompacket
Killca píše:dsvatos píše:Voda ti nikdy sama nezaplní topení a za termostatem vždycky nějakej vzduch zůstane..Pro dokonalý odvzdušnění okruhu je vždycky potřeba motor prohřát na provozní teplotu, aby se otevřel termostat.. Tak se lidi proberte, ju?
ty jsi hrozne agresivni jedinec hele, uz prvni zprava a vopruz, o dalsich nemluve

to je fuck...on to tak nemysi

bavme se o tom, ze vime jak se odvzdusnuje, ale ted je tady mozny jiny postup o kterem treba nevime...nikdo holt neni vseznalek a hnidopich...tak proc to nezkusit ??? to je vse ..proste at to nekdo vyzkousi, kdyz to tady napsal a pak poreferuje..neni to nabadani k tomu, aby ode dneska zacali vsichni sve bawka odvzdusnovat za studena !!! proste to je jen takova informace z nejakeho manualu, kterou sice asi jeste nikdo z nas nema odzkousenou v praxi...no tak at to nekdo vyzkousi a hotovo....
jinak jeste k poslednimu prispevku dsvastovi...
pokud je otevren ventil topeni voda do nej natece ..vsechno co se tyce totiz topici soustavy je polozeno nize nez misto kde se lije kapalina a tudiz je to uz jenom fyzika...pokud jeste budu resit kolik vzduchu zustane pred a za termostatem (pri te predstave jak vypada termostat) tak se jedna nejspise o mm3 (tudiz zanedbatelne)...
upozornuju, ze tot jen muj ciste teoreticky nazor, ktery nemam provereny v praxi a tak jeste jednou zduraznuju specialne pro dsvastose, ze tady nikomu nevnucuji zadnou novou teorii, ale pouze nabadam nekoho kdo ma cas a chut muze odzkouset...

Napsal: čtv 24.07.2008 10:50
od dsvatos
Právěže ti do radiátoru voda jen tak nenateče. Dokud se neotevře termostat zůstává v okruhu ještě hódně vzduchu. Ten přes zavřenej termostat nemůže ven. Při výměně kapaliny je to krásně znát. Všechno máš vodou zalitý po okraj a stejně to netopí. Jakmile se ti otevře termostat, zaplní se i topení, vyžene se všechen vzduch z hlavy a hladina v chladiči hodně klesne.
Napsal: čtv 24.07.2008 10:58
od dsvatos
Killca píše:dsvatos píše:Voda ti nikdy sama nezaplní topení a za termostatem vždycky nějakej vzduch zůstane..Pro dokonalý odvzdušnění okruhu je vždycky potřeba motor prohřát na provozní teplotu, aby se otevřel termostat.. Tak se lidi proberte, ju?
ty jsi hrozne agresivni jedinec hele, uz prvni zprava a vopruz, o dalsich nemluve

Protože je to tady občas jak na schůzce zvláštní školy. A pokud je v návodu napsáno (jak tu kdosi zmínil), že součástí tohoto postupu je i zahřátí motoru na provozní teplotu, tak jaký je to potom teda odvzdušňování zastudena????

Co tady píšu pořád já? Jen to, že se to musí ohřát na provozní teplotu aby se otevřel termostat.
Napsal: čtv 24.07.2008 11:03
od Killca
vsak ja se smeju jak jim nakladas

jinak bezim hned odvzdusnit, je to ozehavy tema, tak to musim zkusit dokud je to tu zivy

bublinky
Napsal: čtv 04.06.2009 19:15
od koty
kluci odvzdušňoval jsem za teplai za studena pač jsem měnil kapalinu a auto se hřeje na 4 a 5 stupni myslím tím řazeni kolem těch 80ti no pak jsem trochu povolil odvzdušňovak hafec moc to prskalo a pak už nebyla kapalina v hadici jak je termík no po zavření to samé a dokola takle jsem udělal asi 6 l vody a nic stále stejné a netopí topení než jsem to měnil vše cajk i topení fakalo ,no a zastudena tzv. přídu ráno k autu a otevřu odvzdušňovák a víčko od chladičovky a leju dokud oboje nepřetejká zavřu zahřeju a vypnu motor teď nevím jestli je podmínkou to nechat zase vychladnout ale dolil jsem a stále topení nejde a hřeje se kolem tý 90ky.Co dělám špatně prosím napište mi podrobný návod na to 100% odvzdušnění do detajlu budu moc vděčný jsem z toho vytočenej než jsem to měnil tak jsem to udělal a paráda no nevím popřípadě když budete psát ten návod mi taky napište na co si mám dát majzla co není správně a tak

Napsal: úte 16.06.2009 09:30
od Maslista
odvzdušňuji také s vypnutým motorem.. dolejvám expanzku a pro urychlení plnění, mačkám spodní hadici u chladiče.. jakmile začne vytékat voda z odvzdušňováku.. zavřu jej a auto projedu.. následně ještě pro jistotu vše zkontroluju..
zatím se mi nestalo, že by to bylo potřeba znovu odvzdušňovat..

je to perfektní a šetrnej způsob...

Napsal: pát 26.06.2009 11:19
od MadMaxII
koty urco nemas problem s odvzdusnenim ale nekde problem s pruchodnosti kapaliny, ja vcera menil ten el. dvojventil(zbylo mi v chladici pulka hladiny + neco vyteklko z topeni) na ovladani topeni a odvzdusneny za 5min timto postupem:
nez jsem nastartoval zapnul jsem zapalovani(ventily topeni jsou ovladany elektricky tak proto) a nastavil sporak na max. teplotu, otevrel jsem odvzdusnovak, dolil jsem kapalinu, po chvili jsem nastartoval, zavrel chladic a zavrel odvzdusnovak, projel 2min po ceste, otevrel odvzdusnovak a zavrel a hotovo. Mimochodem uz to topilo pri ty jizde pekne, a dneska jsem dolil posledni dve decky ani ne a pohoda....
Podle me co muze branit v pruchodu kapaliny je termostat a ty ventily, pak mozna kdyz nekdo pouzil "lepic" chladiciho systemu na ubytek vody by mohli bejt prizasrany jak termostat a ventily tak i samotny chladice takze mozna zkusit neco na necistoty a pak vymenit napln a pak uvidis jestli se odvvzdusnovaci proces zlepsi, ale kdyz je vse v okruhu v poradku tak to funguje jak pisou kluci je to za chvili hotovy....

Napsal: pát 26.06.2009 12:53
od libovka
dsvatos píše:Právěže ti do radiátoru voda jen tak nenateče. Dokud se neotevře termostat zůstává v okruhu ještě hódně vzduchu. Ten přes zavřenej termostat nemůže ven. Při výměně kapaliny je to krásně znát. Všechno máš vodou zalitý po okraj a stejně to netopí. Jakmile se ti otevře termostat, zaplní se i topení, vyžene se všechen vzduch z hlavy a hladina v chladiči hodně klesne.
A od kdy má termostat něco společnýho s topením.Topení je samostatnej okruh.A v termostatu je ventilek přes kterej se vzduch vytlačí.To jestli se termostat otevře nebo ne nemá vliv na odvzdušnění topení.
Napsal: pát 26.06.2009 20:01
od koty
kucí problém jsem již vyřešil před měsícem a dělal jsem radikální chybu že se musí odvzdušňovat až když je motor studený teda na modrý části to já nedělal a pak jsem zavolal právě jednomu kámošovi a začínat s odvzdušněním se musí při studeným motoru a pak se to zahřeje atd takže cajk už vím jak na to

jen mě teď zlobí že mi netopí jedna strana ta u spolujezdce mám 2 zonovou klimu man. a jen chladí je náročná oprava toho elektro ventilu nebo protože to bude na 100% on
Napsal: pon 29.06.2009 12:41
od MadMaxII
Jestli je spalena civka tak za prvy se ten ventil meni(neopravuje) a za druhy by ti to melo topit trvale, nikoli ze nejede topeni, alespon strana u ridice ma takto nastavenou vychozi polohu. Takze nejdriv si odpoj ten privodni 3zilovy kabel k ventilum ktere jsou na prave strane motoroveho prostoru mezi motorem a posilovacem brzd, a jeden pin je spolecny a na tech druhych na kazdem z nich a tim spolecnym bys mel namerit 17-18ohmu...
Spis jestli neni vypadly ovladani nebo jeste lepe, jestli nejsou prohozeny ty gumove trubky co jdou k el. ventilum, kdyby nekdo prohodil privod a vyvod chodila by jenom jedna strana topeni(i kdyz budou vsechny soucastky fyzicky funkcni), ma to byt tak ze z poza motoru jde privodni hadice a ta ma byt zapojena do spodniho privodu tech el.ventilu, a ty dva horni vyvody el. ventilu maji jit do privodu co jdou smerem z palubky....
Napsal: pon 29.06.2009 18:40
od koty
mě topí řidičova i chladí co prostě nastavím jde ale nejde ta spolujezdcova když dám topení jen stále chladí takže jaká tedy příčina dík

Napsal: úte 30.06.2009 20:17
od Koto
koty píše:.... když dám topení jen stále chladí takže jaká tedy příčina dík

Pro jistotu bych zkontroloval ten ventil topení. Nejjednodušší způsob je, pokud si vezmeš pomocníka, tak ten aby točil tim kolečkem pro nastavení teploty spolujezdce a ty budeš poslouchat ventil jestli cvaká. Pokud ano, tak je v pořádku a problém bude jinde.
Vadný ventil, ale většinou způsouje, že to topí naplno, protože je v klidu otevřenej.
Jestli ti to teda chladí, tak se možná jenom zasekl v zavřený poloze a stačilo by ho "pobouchat"

Napsal: úte 30.06.2009 20:28
od koty
ok o weekendu se na to kouknu děkuju ti za typ
