Stránka 2 z 4
Napsal: pon 15.02.2010 23:28
od capri
zpátečka za jízdy je divny že chrčí co ?

když se točí proti

Napsal: pon 15.02.2010 23:39
od capri
pokud si dobře představim jak maj bejt ty kola seskladany tak jednotka synchron nema a zpátečka taky ne
tady jednotka
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=23&fg=15
tady zpátečka
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=23&fg=15
Edit: oprava k jednotce tam sychron je špatně jsem juknul
Napsal: pon 15.02.2010 23:43
od noname
Nojo, ale proč je tam potom 5 sinchronů
Dříve sem taky řešil sinchrony, bo mi haprovala 2 ka, ale problém byl v tom kolíčku na páce....
Napsal: pon 15.02.2010 23:45
od Killca
(sYnchron od toho sYnchronizovat dva a vice pohybu dohromady)
v odkazu u jednicky cislo 19 je co?
v odkazu u zpatecky cislo 11 je co?
ELGROSO: synchron muze byt nacaty, ja sem ho shanel stal v bmw kolem 1500kc myslim, ale jeste muze byt u tebe problem zde cislo 16, 18, 19
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... g_parts-2/
(vybiram nejvetsi shit motor, protoze jsi nerek, co mas za auto)
da se to vymenit i bez rozebirani prevodovky, odsroubovat kryt a magnetem vyndat pruziny, cepy a kulicky
Napsal: pon 15.02.2010 23:52
od noname
Seru na převodovku
601 power only
ps: už jsem jich napočítal 6
Napsal: pon 15.02.2010 23:52
od Jarouch
Bože všechny dražší auta maj synchronizovanou zpátečku.... To měla i Ford Sirka.... z osmdesátejch let
Napsal: pon 15.02.2010 23:57
od Killca
elgroso:
každopadně ještě k tomu synchronu, pravděpodobně to bude jím, osobne sem kvuli tomu rozebiral dve prevodovky nakonec, protoze v jedne byla vadna jednicka a ve druhe 4ka

jako makacka to je, ale je to celkem prijemna a zabavna prace, kdyz mas na to prostor, cas a teplo
muzes vysolit 1500 za synchron, ale ten tvuj nynejsi muze byt OK i KO, dokud to nerozeberes, nebudes vedet (ono ty synchrony jsou z hliniku a ten muj hlinik byl uplne upizlanej, je to mekej matros jak zvejka)
nebo 3-4k za prevodovku, s tim ze prevodovka muze byt OK nebo KO
Napsal: úte 16.02.2010 09:39
od elgroso
Díky moc všem za reakce.
To Killca: škoda, že si nemůžu editovat a nechat zobrazit podpis, kde bych měl napsaný aspoň typ auta a motorizaci. Vždycky na tenhle údaj zapomenu, omlouvám se - moje chyba. Je to na vůz e36, 323i Touring.
Díval jsem se, že ty synchrony nestojí raketu. Větší legrace bude asi domluvit odvážlivce, co se nebude bát na ten problém zaměřit. Já si na to netroufám, beztak by na mě všechny díly vyskákaly a po složení by mi nějaké zbytečné díly zbyly - jak je tomu vždy
Každopádně moc díky za pomoc a s případným rozuzlením se opět přihlásím.
Napsal: úte 16.02.2010 12:41
od elgroso
To Killca:
analogicky jsem vyhledal v ETK převodovku pro svůj vůz, ale ztrácím se v animacích.
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/T ... nsmission/
Nenašel jsem nic, co by se podobalo Tebou poslanému odkazu. Podle popisu by to měl být obrázek číslo 5 (viz výše) nebo přímo tento:
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/T ... ing_parts/
ale z něho nevím na co se zaměřit, které díly by mohly být poškozené. Díly v mé převodovce, asi nepůjdou vyměnit metodou bez rozebírání převodovky "odšroubovat kryt a magnetem vyndat pružiny, čepy a kuličky"
Prosím o dovysvětlení..

Napsal: úte 16.02.2010 13:07
od wartes
noname píše:Zkusil bych se zaměřit na ten plastový čudlík, který podpírá vypínací páku spojky, hodně často bývá ojebaný a spojka špatně vypíná, proto jde špatně řadit kvalty zejmena 1 a 2...
Prosím tě, mohl by jsi sem dát odkaz z ETK, co přesně je a kde se nachází ten plastový čudlík. e36 328i
Napsal: úte 16.02.2010 13:22
od noname
wartes píše:noname píše:Zkusil bych se zaměřit na ten plastový čudlík, který podpírá vypínací páku spojky, hodně často bývá ojebaný a spojka špatně vypíná, proto jde špatně řadit kvalty zejmena 1 a 2...
Prosím tě, mohl by jsi sem dát odkaz z ETK, co přesně je a kde se nachází ten plastový čudlík. e36 328i
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... ch/clutch/ - Díl číslo 6
Je to jedna z možností, rychlá a levná oprava... A pokud todle nezabere, tak potom kouknout na ty synchrony. Pořípadě dát do cajku šalt páku - podložky na řadíci tyči a kroužek uložení kulisy.
Napsal: stř 17.02.2010 19:48
od Killca
elgroso píše:ale z něho nevím na co se zaměřit, které díly by mohly být poškozené. Díly v mé převodovce, asi nepůjdou vyměnit metodou bez rozebírání převodovky "odšroubovat kryt a magnetem vyndat pružiny, čepy a kuličky"
Prosím o dovysvětlení..

zrejme ti jde o ty pruzinky s kulickama, to ve tve prevodovce tak nejak neni stejny

ale osobne shledl bych cislo 15 a 16, pres to se ti taky hejbe tyc razeni, ale zrejme budes mit na vymenu jako ja u ISa tady cislo 15
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/T ... put_shaft/
u me se to ale projevovalo trochu jinak, me kvalt sel zaradit dobre, ale stale vyskakoval pri zaberu spojky
Napsal: stř 17.02.2010 21:00
od elgroso
to Killca:
diky za snahu mi to vysvetlit
Doufam, ze to shrnu dobre - mam se tedy zamerit na dily 15 + 16 (pruzninka a zajistovaci kolicek) z teto animace:
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/T ... ing_parts/
a dil 15 (synchronizacni krouzek) z teto animace:
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/T ... put_shaft/
Je to tak?
Jen na zaver - pro overeni stavu prevodovky a nalezeni priciny zavady to nelze udelat jinak nez otevrit prevodovou skrin? Nebo existuje podobny zpusob na mem voze (e36,323i) jak jsi popisoval na predchozi strane s magnetem

?
Napsal: stř 17.02.2010 22:04
od Killca
1)ano
2)ano
3)overit jen rozebranim
jinak mala pomucka, nakonec, az budes chtit zakrytovat streva zase obalem, tak na konci prevodovky bude takovy plechovy kryt loziska ale zevnitr, ten kryt se da nasroubovat az kdyz je obal nasazen a jen z venku, ale pritom musi byt po loziskem ktere se teprve zasune do obalu po nandani obalu..........takze na to je potreba vzit delsi kovovy prut, prumer stejny jako dira na sroub v prevodovce, do toho prutu nakonec udelat zavitnikem zavit, prut protahnout dirou v prevodovce zavitem zvenku dovnitr a ten plechovej kryt si na to nasroubovat pred nandanim obalu (ten plechovej kryt uz mit usazen prave pod tim danym loziskem) pak nasouvat obal a na to vsechyn srouby
tohle poznas, az to budes mit rozebrany, uvidis sam a pochopis, kdyztak zavolej (mozna ze tam ani nebude, ale u me byl a byl to orisek, nez nas trklo jak na vec
Napsal: čtv 18.02.2010 12:56
od elgroso
Diky vsem za reakce a doporuceni!
Especially for Killca: diky moc za totalni popis mnoha zaludnosti i doporuceni pri oprave razeni.
Napsal: čtv 18.02.2010 17:20
od Kalasnikov
Ahoj do převodovek trochu dělám sice ne BMW ale princip je podobný. Tohle si myslím že synchron nebude to by bylo jasně slyšet křupnutí kdy nezabržděné kolo spojí přesuvník s jádrem synchra-hřídelí.
Když pominu věci jako něco s řadící pákou atd kterým nerozumím tak mě napadají dvě možné věci. První že ti úplně nevypíná spojka, a díky tomu to jedničkový synchron nezvládá zabrzdit, ovšem když hodíš trojku tak ta hřídel přibrzdí a pak už tam jednička spadne. Nebo druhá věc je něco špatně se samotným řazením ať už aretační pružiny, kuličky nebo třeba zkřivená tyč jedničkové vidlice, případně řadící segment. Pokud zjistíš že spojka neunáší tak bych odkrytoval převodovku zkoušel řadit a sledoval co se děje kde se co kříví, kde co drhne atd.
Sice je to jen teorie ale řešení závad na převodovkách je můj denní chleba i když v jiné automobilce.
Napsal: sob 20.02.2010 15:03
od jarin36
Ja mam taky problem s razenim 1 a nekdy i 2 stupne. Nedela mi to ale porad,vetsinou kdyz se auto zahreje tak je to tak nejak ok. Ja se priklanim k tomu ze to bude spojka,at uz jeji spatne vypinani nebo neco jinyho. Kdyz totiz narazim na odpor pri razeni a tlacim tam tu jednicku tak se auto da mirne do pohybu

Chtel bych jenom vedet jaky na to mate nazor,jestli je to zavzdusneny nebo je spatny lozisko a tak? Spojka nijak neprokluzuje,jen bych rekl ze pri seslapavani nejde pozvolna ale ze tam jakoby neco drhne. nestava se to vsak pravidelne,jak rikam nekdy jde radit normal nekdy ne

Napsal: úte 23.02.2010 22:18
od jarin36
Tak olejem to neni urcite,dnes sem menil a problem pretrvava a navic olej co sem vypustil byl jak novej

U me by to mohlo byt to vypinani spojky. Vyresil uz nekdo tento problem?
Napsal: úte 23.02.2010 23:24
od noname
jarin36 píše:Tak olejem to neni urcite,dnes sem menil a problem pretrvava a navic olej co sem vypustil byl jak novej

U me by to mohlo byt to vypinani spojky. Vyresil uz nekdo tento problem?
Jak jsem již zde psal, může to dělat špatné vypínaní spojky díky tomu vypodložení vypínací páky, ktéré býva ojebané. Momentálně mám všechno rezebrané, tak nevím kdy to vyzkouším, ale 1 a 2 mě někdy pěkně srala...

Napsal: čtv 22.04.2010 17:10
od wartes
Další poznatek. Když auto stojí na místě tak tam tu jedničku bez překonání odporu prostě nenarvu. Ale když stojím třeba mírně z kopce a pomalu se rozjíždím, tak v malé rychlosti tu jedničku dám úplně lehce bez odporu. Nevíte náhodou jestli to je spojkou, že by špatně vypínala, nebo něco jiného?