Stránka 2 z 7

Napsal: stř 03.11.2010 10:02
od Kalasnikov
No nevím jaké nabíječky tak lidé mají a já teď docela narazil s bezúdržbovou baterkou která má překryté odvzdušňovací špunty od článků, což se mi nepodařilo sundat a já i všichni kamarádi mají trafa z roku nebreč uteč v nejlepším případě s regulací proudu ale napětí na nabíjení klasických baterek takže během dvou hodinek to začne šumět.

Takže to musím nabíjet takhle cyklicky protože tomu odvzdušňovacímu šlauchu nevěřím a nechci mít desky zasekané ve zdech garáže.

Auta tuším regulují napětí v síti na nějakých 14,2-14,4 ne?

Ještě je vhodné dodat že plně vybitá baterka má 12.0V

Napsal: stř 03.11.2010 10:18
od RomanSvach
Kalasnikov píše:No nevím jaké nabíječky tak lidé mají a já teď docela narazil s bezúdržbovou baterkou která má překryté odvzdušňovací špunty od článků, což se mi nepodařilo sundat a já i všichni kamarádi mají trafa z roku nebreč uteč v nejlepším případě s regulací proudu ale napětí na nabíjení klasických baterek takže během dvou hodinek to začne šumět.

Takže to musím nabíjet takhle cyklicky protože tomu odvzdušňovacímu šlauchu nevěřím a nechci mít desky zasekané ve zdech garáže.

Auta tuším regulují napětí v síti na nějakých 14,2-14,4 ne?

Ještě je vhodné dodat že plně vybitá baterka má 12.0V


heled paradni nabijecka(sice pomala) dneska stoji 700kc i s postovnym. zajdi za nejakym znamim co dela modelarinu a rekni mu at ti to premeri pokud si nejsi jistej. zmeri ti zbyvajici realnou kapacitu a nektere typy meri i vnitrni odpor(jeden z nejdulezitejsich udaju) tim zjistis tvrdost a celkove zdravy baterky

Napsal: pát 05.11.2010 09:52
od Kalasnikov
http://www.akushop.cz/nabijecky-baterii ... -Bosch-C3/

Tahle vypadá slušně, sice nabíjecí proud nic moc ale 6V využiju, nabíjení gelovek taky a je i udržovací.

Napsal: pát 05.11.2010 19:59
od RomanSvach
Kalasnikov píše:http://www.akushop.cz/nabijecky-baterii/Auto-moto-baterii/Auto-moto-baterii/Nabijecka-baterii-Bosch-C3/

Tahle vypadá slušně, sice nabíjecí proud nic moc ale 6V využiju, nabíjení gelovek taky a je i udržovací.


http://www.hobbycity.com/hobbyking/stor ... duct=11060
levnejsi, presnejsi, vykonnejsi, umi nabit od mobilu(LiPo) pres vrtacku(NiCD) po auto(Pb) proste vse. ale je to uz pro hobbýky co se tim trosku zabivaj jinak se neprokouses ani pres nastavovaci menu... jo a je potreba zdroj. mam neco podobneho akorat drazsiho a vyrazne vykonnejciho a funguje to opravdu na vse(i LiFePo4)

Napsal: pát 05.11.2010 21:06
od Kalasnikov
to je pro mně zbytečná, na mobil mám vlastní nabíječku na akuvrtačku taky. Jinak já sice elektřině nerozumím ale není výkon stejnosměrného proudu P=UI? Při 50W nabíječce a 14,4V to dělá 3,5A

Napsal: sob 06.11.2010 11:11
od Kami1
nabíjení nízkými proudy baterii jedině prospěje,
tahle nabíječka je pro Pb baterky velice vhodná ( a drahá),
spíše je ale pro modeláře

důležitý na Pb nabíječce je akorát proudový (cca C/10) a napěťový (14,7V) omezení

něco takovýho stačí: http://aukro.cz/item1302767124_autonabijecka_baterii_gl_15_sl_gude.html

Napsal: stř 15.12.2010 15:35
od RomanSvach
zdravim.
mam E90 320D 2006 no a uplne me v ni zdechla autobaterie. ted to ozivuju na sve modelarske nabijecce ale je me jasne ze to ma holka za sebou.

proto prosim o rychlou radu jaka je velikost te autobaterky? popripade jake je to cislo dle normy?
http://www.rtpnet.org/teaa/bcigroup.html#note2

muzu ji i nejak zmerit(kdybych nasel nejaky metr) ale nevim odkud pokud se to ma presne merit a nechci koupit neco o 10mm vetsiho co bych tam pak nenarval.

predem dik za rychlou odpoved

Napsal: stř 15.12.2010 18:44
od Kalasnikov
RomanSvach píše:) ale nevim odkud pokud se to ma presne merit a nechci koupit neco o 10mm vetsiho co bych tam pak nenarval.


měřit od kraje po kraj. Jinak každý výrobce může mít trochu jiné rozměry takže nespoléhat že třeba 72 Ah Yuasa bude mít stejnou velikost jako 72 Ah Varta.

Napsal: stř 15.12.2010 19:13
od RomanSvach
tak sem objednal o trochu vetsi, volal jsem do BMW zlin a tam me rekli ze o neco vetsi byt muze

sem to totiz hledal na webu banner bateries jenze tam doporucovali o neco vetsi nez sem z tama vyndal(proto sem se ptal jak to merit)

tak sem kouknul na dalsi batery configuratory, sem tam me to doporucilo kratsi sem tam delsi sem tam nizsi no sem myslel ze se pujdu obesit.

chtel jsem co nejvetsi a nejsilnejsi-z duvodu zivotnosti a jinych osobnich vzkusenosti

tak sem dal na configurator banneru a koupil tam 100Ah power bull mela by tam na chlup pasovat tak snad. (je to koupe pres net tak to muzu kdyz tak poslat zpatky)

Napsal: stř 15.12.2010 22:37
od jurasis
Co vím, tak obaly jsou rozměrově normovány (resp. housing pro baterku), ale přesné rozměry bych musel pohledat...

Pamatuji si, že origo 90Ah lze 100Ah nahradit v pohodě, je to stejná piksla... (protože mám E39)... Nad 100Ah je už větší obal...
Mimochodem, komu nestačí tato kapacita v osobáku, doporučuji elektrikáře... :wink:

Napsal: stř 15.12.2010 23:08
od RomanSvach
ja tam mel origo 80Ah
presneji receno tuto
http://www.battery.cz/autobaterie-banne ... 8042-v4372
mela by to byt stejna akorat v jine piksli protoze banner by mel dodavat pro BMW,

no a to je rozmer 315x175x190

objednal jsem tuto
http://www.battery.cz/autobaterie-banne ... 0044-v2873

a to ma rozmer 354x175x190

je paradoxne levnejsi a z toho usuzuju ze BMW a jine automobilky pouzivaji tu mensi mene vykonnou atd ? a proto je drazsi ? bo ji lidi kupujou s tim ze jina tam nejde (v jednech tabulkach sem ji nasel a tenhle rozmer v zakladu pouzivaj skoro vsechny automobilky)

no a stejne me nakonec pripada ze by mela byt tak jeste o 5mm vyssi bo ten drzak z vrchu mel jeste celkem rezervu

Napsal: stř 22.12.2010 21:06
od TOPCAR
U nás v autoservisu dáváme do vnětových verzí E90tky akumulátory Bosch S5 100 Ah (stříbrná) o rozměrech 353x175x190 mm. Po výměně je nutné zapsat změnu do řídící jednotky správy akumulátoru (tzv. údaj o výměně). Z vlastní zkušenosti mám s těmito akumulátory pouze pozitivní zkušenosti. Top-Car HAMPL.

Napsal: stř 22.12.2010 22:09
od RomanSvach
no a jak resite to ze je delsi?
bo kdyz sem ji tam dal tak se me tam nevlezlo takove to cerne polystyrenove co se dava zezadu a ten sroub s plechem ktery prochazi tim polystyrenem. no momentalne sem to dal ven. pojedu ted do brna renocaru menit CCC tak je necham at si lamou hlavu kluci.

Napsal: stř 22.12.2010 22:24
od TOPCAR
Držák akumulátoru se pouze posune do další zarážky, která je tam z výroby přichystaná. O žádných dalších komplikacích nevím. Nejsem sice přímo mechanik, ale nejsem si vědom toho, že by po instalaci akumlátoru tam něco nepasovalo. Pokud budeš v Brně, tak si nechej zapsat tu výměnu akumulátoru do řídíc jednotky. Co se Ti porouchalo na CCC? Případně to řešme přes SZ. Top-Car HAMPL.

Napsal: stř 22.12.2010 22:45
od Vasik_01
Zdravím,
minulý týden jsem měnil baterie v e91 - 320d, byla tam origo BMW 80Ah. Dal jsem tam novou BOSCH 100Ah - S5 - ta je delší než origo, takže jsem tam nevložil ten původní polystyren a sedí perfektně....tedy, vlastně to co tu popisujete...
Nicméně nic jsem dál s řídící jednotkou neřešil...žádné chyby mi to v iDrivu ani jinde nehlásí. Jen jsem nastavil čas a jel.
Ptám se zda je tedy třeba něco udělat...Díky

Napsal: čtv 23.12.2010 02:24
od Jamall
Obecně platící podmínky pro veškeré baterky je:

1. hlídat hladinu elektrolytu a nenechat desky na suchu
2. cyklické nabytí, nabíjení nízkým proudem jednou za 2měsíce neuškodí
3. čím vyšší hodnota Ah tím lépe, zejména pak pro Diesel

Pro kontrolu stavu baterky existuje "hustoměr elektrolytu" v mototechně záležitost max. 30kč.....Po nabytí nechat baterku hodinku odstát a proměřit si všechny komory. Obecně rčeno životnost baterie 5let, předchozí rady 1 max. 2 roky přihodí

Napsal: čtv 23.12.2010 03:04
od Totic
Jamall píše:1. hlídat hladinu elektrolytu a nenechat desky na suchu
2. cyklické nabytí, nabíjení nízkým proudem jednou za 2měsíce neuškodí
3. čím vyšší hodnota Ah tím lépe, zejména pak pro Diesel

Mno jo,ale když mám Bosch 65Ah bezúdržbovou, tak jak s tím elektrolytem? Nedá se nijak rozdělat, je to zatavenej plast..
Btw. baterka mi teď na diagnostice udávala jen 9.8V, ale nestalo se že bych opakovaně nenastartoval (2,5l benzin). Ty příchody mrazů baterky vždycky úplně vycucne.

Napsal: čtv 23.12.2010 03:27
od Jamall
to jsem nikdy neřešil. Bez údržbová baterka, by měla alektrolit udržet nad deskami dokud baterka "neumře". Pokud tomu tak není, tak bych rozhodně řešil kudy s destilkou dovnitř.

Napsal: čtv 23.12.2010 10:38
od RomanSvach
mala citace z idnes auto
"Voda, která se při dobíjení odpaří, nezmizí z baterie tlakovým ventilkem, ale kondenzuje pod víkem a stéká zpět do článků.
Není tedy třeba ji dolévat, ani to nejde. Je tu jedno ale. "Nemá cenu ji kupovat pro starší auto, protože tam vždycky bude nějak posunutá dobíjecí soustava a v případě přebíjení by baterie dostávala víc zabrat. A protože se nedá dolít, vysušila by se a zničila. Navíc je výrazně dražší,“ říká Jaroslav Přívozník s tím, že od pěti let stáří auta by nedoporučoval žádné drahé baterie."

Napsal: čtv 23.12.2010 17:31
od Kami1
RomanSvach [Jaroslav Přívozník] píše:Nemá cenu ji kupovat pro starší auto, protože tam vždycky bude nějak posunutá dobíjecí soustava
pan Přívozník pěkně kecá