Stránka 2 z 2
Napsal: úte 23.10.2007 13:37
od Brody
Tak sem dneska koupil litrik G48.Na obalu pisou univerzalni tak doufam ze nic nepokurvim!

Napsal: úte 23.10.2007 13:43
od DAVe_1
nalit to tam a hotovka nebo se to mam jeste redit nejak..
Napsal: úte 23.10.2007 13:57
od Brody
podle me nalit.Redi se to kdyz se lije nova napln do motoru.Ale jelikoz to jenom potrebuju dolit,tak jen doleju
Napsal: úte 23.10.2007 16:09
od d.aemon
Brody píše:podle me nalit.Redi se to kdyz se lije nova napln do motoru.Ale jelikoz to jenom potrebuju dolit,tak jen doleju
To akorát zahustíš, což rozhodně není na škodu. Snížíš teplotu zamrznutí, ale ono to beztak nemrzne do ledu, ale do kaše, takže to i tak nemůže nic poškodit.
Napsal: úte 23.10.2007 16:42
od Brody
Jak sem psal,potrebuju jenom snizit bod stuhnuti,nez mi vymeni tesneni pod hlavou tedy i vodu!
Napsal: pát 05.10.2012 11:53
od Lox
Nechci zakladat zbytecne nove tema a tak se zeptam zde.
Mel jsem v aute (E36 325i rv93) G12ku, menil jsem motor, ten mel taky G12.
Takze ted tam mam zredenou G12, protoze sem vypustil chladic, ale nevim jestli tam koupit tu G12 a naredit aby to bylo 1:1 nebo to cely vylit a koupit tu G48.
Diky za pomoc.
Napsal: pát 05.10.2012 13:03
od kourk
pokud je motor na g48 - zelenou.. a myslím že ano. tak bych to vypustil.. vypláchnul vodou... a udelal novou smes z g48
Napsal: pát 05.10.2012 19:11
od Dave320
A je někde nějaký soupis co kam dávat?
Třeba E46, E90 atd. či podle motorizace?
Dá se to někde vyčíst nebo ví nekdo?
Díky Dave
Napsal: sob 06.10.2012 10:57
od radokrno
já bych jí nevylíval,já ji taky nevylil... nevidim jeden důvod kterej by mne o tom přesvědčil.
sice nemám řadovej čtyřválec od vw group,nýbrž řadovej šestiválec od bmw,ale i tak se k motoru chovám zodpovědně a nevytáčim ho pokud neni voda ohřátá,takže podle mne je to o prioritách ,termínech a penězích.
když tam mám G12 nebudu to vylívat,proplachovat ,doufat v kompletně čistý chladící okruh,kupovat G48,lejt tam destilku,která je nabaterie,oldvzdušnovat,doufat ve správný postup....raději dva litry vycucnu s expansky a doleju G12.
zajímá mne proč VW doporučuje G12? protože 4 válec?většinou a dieslovej,většinou?Proč G12?protože se lépe ,nebo dříve prohřívá,nebo pomaleji,nebo proč?těsnění a gumy budou stejný jaku VW ,BMW,3KODA,NISSAN,atd takže mýtus se žravostí gumových částí G12 nespolknu,a výměna gumových částí je doporučována po deseti letech si myslím. podle mne je to fuk pokud se k motoru chováte správně prostě zamne nemrzka jakákoli,hlavněje nemixovat a lít to co tam mám a vodu z kohoutku.

Napsal: sob 06.10.2012 13:16
od Beaver
G48 (ethylenglykol) by mela byt (mozna) vhodnejsi pro celohlinikove motory, ale obecne vzato inhibitory koroze obsahuji obe smesi. Diky mixu s destilkou muze snad mit G48 lepsi prenos tepla nez G12, ktera ale zase podle vseho vydrzi dyl. Celkove vzato neni chladici smes natolik vysoka investice, aby byl nejaky problem ji jednou za ty cca 3 roky vymenit. Takze bych proste do motoru nalil to, co predepisuje vyrobce a dodrzoval intervaly vymeny, protoze potom prestavaji pusobit inhibitory koroze a zvlast pro litinove bloky to ma nemile nasledky.
Napsal: sob 06.10.2012 13:58
od radokrno
ano provádět výměnu dle termínu,ale pokud tam já osobně mám momentálně G12 tak ji tam ted nechám a pokud dodržím termín výměny a budu stále pokračovat v G12 z důvodu strachu o nedokonalé vypláchnutí a tím pádem nemít strach o zanešení,tak si myslím,že po dvou letech se inhibotory jen tak nestratí a litinovému bloku tím neublížím,v TDS-u jsem měl G48 a vylíval jsem to snad dvacetkrát a porád tam byla nějaká jakoby koroze,vždy tam bylo trochu trocha rzi... zanešení a nedokonalé propláchnutí je pro mne větší bubák než pravidelně vyměněná G12.
Napsal: sob 06.10.2012 14:07
od radokrno
a inhibitory se strácí i u G48 bych řekl...takže důležitá je hlavně výměna.
Napsal: ned 07.10.2012 08:48
od Deniel
Do BMW zhruba tak do 07 se lije modrá nermzka K-11, ředí se destilkou aby koncentrát nebyl moc agresivní na těsnění. To co tam máš poznáš lehce, buď pootočením odvzdušnováku nebo se prostě podíváš do hrdla kam ji leješ.
Všechny nemrzky maj složení které chrání proti korozy.
Poměr poznáš lehce, čim víc modrá tim to máš do větších mrazů. Já to teď mám až do -60. Čim světlejší, tím je víc ředěná destilkou a je do menších mrazů. Porovnej barvu s koncentrátem a pokud se ti bude zdát stejná dolej destilkou a naopak.