Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

otázka pro dva a půlkaře

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Addict
Registrovaný
Příspěvky: 332
Registrován: sob 10.03.2007 01:00
Bydliště: Šumperk
Klubové ID: 2451

#21 Příspěvek od Addict »

Ze zacatku,co jsem si poridil 325i,jsem si myslel,ze je na mem aute neco spatne,ale svezeni v dalsich cca 4rech 325i Vanos me presvedcilo,ze to tak ma byt.
Zatah do 3,5tis.ot mi prijde dost slaby,jeste,ze se to nad tech 3,5tis. ot/min o "neco" zlepsi.Naucil jsem si drzet otacky nekde pred 3ma tisici,kdyz se chci svezt.Rozhodne peklo si nad 3,5tis. predstavuji trochu jinak:-D.Jen posledni dobou si vsimam,ze me bavi jezdit spis na pohodu nez to nekam hnat.
Jezdil jsem i ve 2,8 a tam jsem maly zatah v nizsich otackach pocitoval take i kdyz ne v takove mire.Klidne bych uz snesl M3 o ktere uvazuji :P ,ale zatim nejsou prasule.
Uživatelský avatar
bavo
Registrovaný
Příspěvky: 640
Registrován: ned 19.02.2006 01:00
Bydliště: Žamberk
Klubové ID: 581

#22 Příspěvek od bavo »

JanK píše:Francis mele nesmysli 8)
..a ty neumíš česky,nesmysly se píše tvrdý Y :D
mimochodem já si nemyslím,že se Francis plete,ten člověk tomu opravdu rozumí.. :wink: nejlepší by bylo porovnat grafy z brzdy obou motorů
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Klubové ID: 1931
Kontaktovat uživatele:

#23 Příspěvek od paveld »

Tak to ze ti to nehrabe na dvojku muze byt podle me spojkou... ja mam taky (nejspis) nacatou spojku, sice 2litra, ale na suchy silnici mi vetsinou neprohrabne ani na jednicku, ale proklouzne spojka a pak smrdi... takze ho radsi ani netrapim :).
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1531
Kontaktovat uživatele:

#24 Příspěvek od dsvatos »

Proto se tam ten vanos začal montovat, aby to líp táhlo i z nižších otáček. A jak psal Francis, vanosový motory mají maximum krouťáku dřív než normál motory.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#25 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

dsvatos píše:Proto se tam ten vanos začal montovat, aby to líp táhlo i z nižších otáček. A jak psal Francis, vanosový motory mají maximum krouťáku dřív než normál motory.
Ono to bylo spíš z důvodu exhalací, z důvodu splnění přísnějších limitů. Níž položený vrchol kroutícího momentu je příjemný vedlejší efekt, a když je to o půl tisíce tak je to velmi příjemné na používání. Stálo by za úsilí najít křivky průběhu kroutícího momentu u bezVANOS a VANOS, možná by se ukázalo, že VANOS má nejen níže položený vrchol ale že má i vyšší hodnoty v nižších otáčkách.
M50B25TU (VANOS) nemá jen proměnné časování sací vačky (a tím "tupější" sací vačku 228° namísto 240°) ale i zvýšený kompresní poměr z 10,0 na 10,5 a snížený zdvih sacích ventilů a zvýšený zdvih výfukových. Čerpáno z porovnávací tabulky na http://www.e30.de
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Maslista
Registrovaný
Příspěvky: 706
Registrován: úte 26.10.2004 00:00
Bydliště: Klášterec nad Ohří

#26 Příspěvek od Maslista »

Addict píše:Ze zacatku,co jsem si poridil 325i,jsem si myslel,ze je na mem aute neco spatne,ale svezeni v dalsich cca 4rech 325i Vanos me presvedcilo,ze to tak ma byt.
Zatah do 3,5tis.ot mi prijde dost slaby,jeste,ze se to nad tech 3,5tis. ot/min o "neco" zlepsi.Naucil jsem si drzet otacky nekde pred 3ma tisici,kdyz se chci svezt.Rozhodne peklo si nad 3,5tis. predstavuji trochu jinak:-D.Jen posledni dobou si vsimam,ze me bavi jezdit spis na pohodu nez to nekam hnat.
Jezdil jsem i ve 2,8 a tam jsem maly zatah v nizsich otackach pocitoval take i kdyz ne v takove mire.Klidne bych uz snesl M3 o ktere uvazuji :P ,ale zatim nejsou prasule.
ámen.. mám úplně stejné pocity.. šesti hrnky prostě nejedou..!! tedy alespoň pocitově!! zkusil jsem snad všechny kubatury M52 a žádná mně nijak neohromila.. spíš to bylo vždy takové zklamání.. prostě jsem od toho čekal víc.. nudný nárůst výkou.. žádný kopanec prostě jak elektromotor... :lol:
co by mně opravdu zajímalo tak M3 zda by alespoň ona naplnila moje představy o BMW... :?
Uživatelský avatar
bavo
Registrovaný
Příspěvky: 640
Registrován: ned 19.02.2006 01:00
Bydliště: Žamberk
Klubové ID: 581

#27 Příspěvek od bavo »

Maslista píše:
Addict píše:Ze zacatku,co jsem si poridil 325i,jsem si myslel,ze je na mem aute neco spatne,ale svezeni v dalsich cca 4rech 325i Vanos me presvedcilo,ze to tak ma byt.
Zatah do 3,5tis.ot mi prijde dost slaby,jeste,ze se to nad tech 3,5tis. ot/min o "neco" zlepsi.Naucil jsem si drzet otacky nekde pred 3ma tisici,kdyz se chci svezt.Rozhodne peklo si nad 3,5tis. predstavuji trochu jinak:-D.Jen posledni dobou si vsimam,ze me bavi jezdit spis na pohodu nez to nekam hnat.
Jezdil jsem i ve 2,8 a tam jsem maly zatah v nizsich otackach pocitoval take i kdyz ne v takove mire.Klidne bych uz snesl M3 o ktere uvazuji :P ,ale zatim nejsou prasule.
ámen.. mám úplně stejné pocity.. šesti hrnky prostě nejedou..!! tedy alespoň pocitově!! zkusil jsem snad všechny kubatury M52 a žádná mně nijak neohromila.. spíš to bylo vždy takové zklamání.. prostě jsem od toho čekal víc.. nudný nárůst výkou.. žádný kopanec prostě jak elektromotor... :lol:
co by mně opravdu zajímalo tak M3 zda by alespoň ona naplnila moje představy o BMW... :?
no nic,musíš to točit,musíš řadit,nebo si kup turbodiesel a nech ho ještě čipnout,když chceš zátah odspoda.. :wink:
u tý 2,5 benzín je zátah od těch cca 4tis.ot. solidní,má na to jen málo aut co potkáš na silnici.. :wink:
michel83
Registrovaný
Příspěvky: 248
Registrován: čtv 06.09.2007 00:00
Bydliště: Praha, Turnov, Karlovy Vary
Klubové ID: 1219
Kontaktovat uživatele:

#28 Příspěvek od michel83 »

Stálo by za úsilí najít křivky průběhu kroutícího momentu u bezVANOS a VANOS.
Jestli je nekdo mate k dispozici, tak je sem prosim dejte. Delsi dobu to shanim pro 323i a zatim bezvysledne :(
Odpovědět