Stránka 2 z 3
Napsal: pát 25.09.2009 21:31
od Kami1
Napsal: sob 26.09.2009 13:51
od Koby
já jsem měl v IS 10w-40.. žralo to asi litr na 10 000km...
kde je vubec majorovi konec?:-(
Napsal: sob 26.09.2009 16:44
od Kami1
Pokud motor zere olej tak zjistit pricinu uniku
- nekde prolina - zasranej motor (vymenit tesneni, gufera)
- spatnymi krouzky - vyssi spotreba, kourivost, horsi komprese (ktere se zlepsi pri striknuti trochy oleje do valcu) - vymenit krouzky
- voditkama ventilu - vyssi kourivost (obzvlast po nastartovani), vymenit gufera
- odsavanim klikove skrine - zkontrolovat/vymenit tesneni olejovyho vicka a merky
1l na 10tkm podle me neni zas tak moc
na M42 pouzivam syntetiku 5w40 (po koupi vymeneno tesneni pod vanou, gufero remenice, gufera ventilu, odkarbonovano)
sice to taky trochu zere, ale muzu s klidem spat, ze sem pro mazani motoru udelal maximum (0w40 by teda bylo jeste lepsi, no)
Napsal: sob 26.09.2009 16:51
od Koby
1litr na 10tisíc je uplně v pohodě... to si vezme skoro každej motor...
I litr na 5000km je pořád dobrý, např. u 1.9tdi, M54 u BMW atd..
Napsal: sob 26.09.2009 18:07
od DAVe_1
litr za 10000km to jde nejak poznat?

Napsal: sob 26.09.2009 18:52
od Kami1
člověk s IQ veverky a výš to pozná
horší by bylo 2l za 20000km
Napsal: sob 26.09.2009 19:28
od Koby
DAVe píše:litr za 10000km to jde nejak poznat?


tady je návod..
Při výměně oleje nalej nový olej po horní rysku... Pokud za 10 000km bude olej na spodní rysce měrky - z 99% ti ubyl litr

Napsal: sob 26.09.2009 21:36
od Paavo
je to az neskutecny......jizda vyhradne po meste, strudena dvaapule M50,od vymeny oleje najeto cca 4500km a stale olej na horni rysce.Olej 10w-40 Total Q7000(najeto 208,5kkm)...se divim ze M54 si veme i 1L na 5kkm.
Napsal: sob 26.09.2009 22:41
od jurasis
Tak buď rád a nepruď tady ostatní, protože v tomto případě je jedno, jestli kecáš nebo mluvíš pravdu...
Ale vážně, pořád je důležité, že se bavíme o relativně dost starých motorech, kdy se s opotřebením musí počítat. Kami1 to vypsal, tak koho to sere, ať si udělá generálku, nic jiného nepomůže...
A litr za výměnu (10kkm) je normální stav...
Napsal: sob 26.09.2009 23:14
od Koby
Paavo píše:je to az neskutecny......jizda vyhradne po meste, strudena dvaapule M50,od vymeny oleje najeto cca 4500km a stale olej na horni rysce.Olej 10w-40 Total Q7000(najeto 208,5kkm)...se divim ze M54 si veme i 1L na 5kkm.
m54 si vezme i litr na 1000km... bohužel... a litr na 3000km je normální jev. litr na 5000km nadprumer nebo jezdíš klobouka..
Napsal: ned 27.09.2009 09:08
od HAMANN
M54 i 1l na 1000km? To uz je asi trochu prutokac ne? Vim ze tyhle nektery motory zerou vic ale 1l na tisic se mi zda trochu moc. Sam mam M52 a za dve vymeny jsem nenalil snad ani kapku. Ale kamos ma taky M52 a leje tak 1l na 2tis coz se me zda uz docela dost.
Napsal: ned 27.09.2009 10:28
od Fx
Mno, vím i o motoru, který si bere 1l 10W-60 na 500 km

Napsal: ned 27.09.2009 11:08
od DAVe_1
Kami1 píše:člověk s IQ veverky a výš to pozná

horší by bylo 2l za 20000km
nechces delat nekde bavice? nebo hrat v komedii? jsi vtipny...
nejsem zadnej mechanik nebo domaci kutil abych se v tom furt hrabal a sledoval nejakej litrikovej ubytek za rok. Az je cas vymeny oleje jedu do servisu.
Napsal: ned 27.09.2009 12:39
od Koby
HAMANN píše:M54 i 1l na 1000km? To uz je asi trochu prutokac ne? Vim ze tyhle nektery motory zerou vic ale 1l na tisic se mi zda trochu moc. Sam mam M52 a za dve vymeny jsem nenalil snad ani kapku. Ale kamos ma taky M52 a leje tak 1l na 2tis coz se me zda uz docela dost.
znám dost M54 a asi 3 auta žerou tohle... A ten zbytek většinou od 2000 - 4000km /litr...
Napsal: ned 27.09.2009 13:59
od Kami1
DAVe: Nevim, jestli to o komedii myslis vazne nebo sarkasticky

, kazdopadne si tu mou hlasku nemusis brat moc k srdci,
chtel jsem jen naznacit, ze je to jednoduchy.
Kdyz to jde, tak se snazim byt vtipnej nebo vyprovokovat k zamysleni.
Ty hodne zerouci motory maj vyhodu v tom, ze je v nich i po 20tkm stale relativne novej olej (prubezne dolito 20l)
a stacilo by v ramci ekonomicnosti jenom pravidelne menit filtr.
Napsal: ned 27.09.2009 18:01
od raging
Nevite nekdo,kolik ma 320 i E 46 spotrebu oleje uvadenou vyrobcem?Nemuzu to nikde najit

Napsal: ned 27.09.2009 18:18
od kyo
to nevim ale mam 320i s M54, najeto od vymeny asi 5000km cukani po meste, tedy to nejhorsi a oleje to nesezralo ani decku.
Trochu jen ubyla chladici kapalina, ale je povlak okolo uzaveru, takze doufam ze byl jen spatne utahlej..
Napsal: ned 27.09.2009 18:20
od Pitrsh
vetsinou by si od vymeny do vymeny nemel dolivat nepatrna spotreba ma compakta a nedolivam a to jezdim skoro porad po meste
Napsal: ned 27.09.2009 18:44
od Koby
kyo píše:to nevim ale mam 320i s M54, najeto od vymeny asi 5000km cukani po meste, tedy to nejhorsi a oleje to nesezralo ani decku.
Trochu jen ubyla chladici kapalina, ale je povlak okolo uzaveru, takze doufam ze byl jen spatne utahlej..
jestli to nebude tim.... zkus jet 200km po dálnici opravdu na krev pořád nad 5000 otáček...
Napsal: ned 27.09.2009 18:52
od kyo
no já to vytáčim dost.. hlavně ale při startech, to chodim až do 6500ot.. takže myslim že v tom problém nebude. něco to žrát bude protože když sem měnil minulej kterej tam byl od minulého majitele, tak tam něco chybělo, ale nijak moc. Takže co se týče žraní oleje, myslím že je to ok.