Stránka 2 z 3
Napsal: sob 02.06.2007 10:17
od Lukes2002
Díky moc...ta spotřeba se mi moc líbí...pravda asi je že udržet "sportovní" choutky na uzdě v BMW je asi problém a s tím roste určitě i spotřeba ale pokud se s tím dá jet rozumě za 6 litrů tak to bude má volba
Napsal: sob 02.06.2007 10:27
od coupe328
Lukes2002 píše:Yngwie píše:Jestli jsi student, tak si kup vymazlenou E36 treba od speedyho a zbytek odloz na servis na necekane vydaje. E46 by te mohla sezrat (znam velmi dobre ze studenskych let --- pred rokem:)).
No auto je to pěkný....ale živit 328i na to prostě nemám....najezdím týdně asi 1000km a benzín se mi nevyplatí...
Pokud jezdis takovyto prubeh km,urcite jezdis dalky..u 328i pocitej prumernou spotrebu 8.5 -9l podobnou jizdou jako s dieslem,kde budes mit 7-8 l ,ale daleko vetsi problemy pri udrzbe,at uz turbo,vstriky,podvozek(tezsi motor)...neresil bych to a sel do 328i

Napsal: sob 02.06.2007 18:13
od Atila
Lukes2002 píše:Já mám s diesely zatím dobré zkušenosti od různých značek co se udržby a spolehlivosti týče....
Podle toho co pises mam dojem, ze se dopoustis dnes bohuzel dost rozsireneho omylu a to, ze pletes stare a moderni diesely. Stare diesely byly neprilis vykonne (az na vyjimky) rozhrkane vibrujici ovsem neznicitelne motory, ktere jezdily skoro zadarmo a bez udrzby. Moderni diesely jsou vykonne, skvele tahnouci, tiche a takrka bez vibraci (mimo TDI) motory s malou spotrebou, ale extremne nakladnym servisem danym zejmena velkou slozitosti a jednak politikou vyrobcu. Takze dnesni diesel neni rozhodne dobra volba pro nekoho, kdo chce provozne levne auto.
Napsal: sob 02.06.2007 19:52
od Yngwie
No kazdy si tim musi projit sam, ale pravdou je, ze 328ka vice je jasna volba. Jak jednou okusis, tak ti toho benalu nebude lito

Napsal: sob 02.06.2007 20:11
od Lukes2002
Atila píše:Lukes2002 píše:Já mám s diesely zatím dobré zkušenosti od různých značek co se udržby a spolehlivosti týče....
Podle toho co pises mam dojem, ze se dopoustis dnes bohuzel dost rozsireneho omylu a to, ze pletes stare a moderni diesely. Stare diesely byly neprilis vykonne (az na vyjimky) rozhrkane vibrujici ovsem neznicitelne motory, ktere jezdily skoro zadarmo a bez udrzby. Moderni diesely jsou vykonne, skvele tahnouci, tiche a takrka bez vibraci (mimo TDI) motory s malou spotrebou, ale extremne nakladnym servisem danym zejmena velkou slozitosti a jednak politikou vyrobcu. Takze dnesni diesel neni rozhodne dobra volba pro nekoho, kdo chce provozne levne auto.
Měl jsem pod rukou Octavii 1.9 TDi 1998(s těmi vibracemi souhlasím), pak pořád trošku traktor v Peugeotu 406 2.0 HDi 2000, pak máme doma novou P 407 2.0 Hdi 2007 ,měl jsem tu čest se pár stovek km provést v Mondeu 2.0 TDci 2002, a jako firemní auto jsem měl Megane 1.5 dci 2005 no a ted mám doma Saxo se starým dieselem který je správně bez udržbový....myslím že moderních nafťáků mi pod rukama pár prošlo...Mě se nafta vyplatí...vrací se mi daň z nafty protože dělám v autodopravě takže mě litr nafty přijde něco okolo 20 korun....proto chci 320 D....
Napsal: sob 02.06.2007 20:15
od Marrtin
Ja jsem taky pracujici student, taky jezdim dalky a mam E36 328 coupe. U tohodle auta se nemusis bat kopit neco co ma 200tis km. 6-ti val vydrzi. Da se s tim jezdit i za 8 (dalnice konstantnich 140). A kdyz se mi zrovna nechce courat tak to leti
Jak se tady probiralo, nafta sice mensi spotreba, ale vyssi naklady a nejede to tak dobre jako benzin.
Napsal: ned 03.06.2007 03:55
od Ales-eastek
s 320d jezdim ted porad za nejakych 8.2litru,je teda pravda,ze jezdim jen po okoli londyna ,takze vic nez 80km v hodine nejezdim,ale dalky pod 6.5 nejdu....kazdopadne ten hlucnej motor mne sere,protoze jsem mel pred tim 530d a to bylo ticho v aute:)
Napsal: ned 03.06.2007 07:44
od crusader
Asi je to otázka zkušeností. Já třeba 320 D s prvotním motorem mám a jelikož jsem před tím jezdil z Passatem TDI, tak mi motor ve 320 tce přijde, že přede jako kočička

Ale možná, kdybych se teď svezl s některým z motorů nové BMW generace, mluvil bych jinak. A proto se asi ani svézt nechci

a jsem spokojen s tím co mám.
Napsal: ned 03.06.2007 09:37
od Pepe
já s 328 jezdím zhruba za 13,5 litrů na lpg, na benzín by to bylo tak za 11-12 litrů. Příští mé auto bude diesel, vyzkouším si to na vlastní kůži .
Napsal: ned 03.06.2007 11:06
od us-tim
Moje zkusenost je takova, ze jezdit za 5 litru s 320d je nemozny

ptz jakmile se do toho posadis tak ti to nedá aby si to drzel na 5ti litrech...moje dlouhodoba spotreba je tedka na 6,7 litru na 100, mesicne najedu nekolik 1000km a naprosta spokojenost.Hlucny to vubec neni

jen se musi dobre vybirat.Kdyz sme ho kupovali, tak spousta aut vydavala takove divne zvuky, nektery rvaly a podobne, ale to moje krásně přede...tichounký.Tedka se musela menit váha vzduchu a jest pár drobností, ale to se stává.Taky jsem "student" a do benzinu bych nesel, pokad mas tak dlouhy trasy...navic, stejne jako ty, naftu davam do nákladů...jen dodtatek E46 320d 10/1998
Napsal: ned 03.06.2007 11:34
od Lukes2002
Pepe:
Zajimavá ale nejspíš účelná kombinace 328i + LPG....
Crusader:
Současný diesel co mám doma je ještě pořád komůrkový takže myslím že první 320D mi taky bude připadat tichoučký.
us-tim:
Pokud se dá se spotřebou dostat někam pod sedm litrů budu spokojený
Lidičky a ted rady...na co si dát při koupi pozor? Kde jsou slabá místa "první" E46? Na jaké zvuky od motoru si dát pozor a podobně? 320D mají ještě rozvodový řemen nebo už je to řetěz? apod.
Napsal: ned 03.06.2007 14:05
od us-tim
Lukes2002 píše:
Lidičky a ted rady...na co si dát při koupi pozor? Kde jsou slabá místa "první" E46? Na jaké zvuky od motoru si dát pozor a podobně? 320D mají ještě rozvodový řemen nebo už je to řetěz? apod.
No ja radsi kupoval se zkusenym mechanikem v zádech...(a v Německu!)
Napsal: ned 03.06.2007 14:06
od Lukes2002
us-tim píše:Lukes2002 píše:
Lidičky a ted rady...na co si dát při koupi pozor? Kde jsou slabá místa "první" E46? Na jaké zvuky od motoru si dát pozor a podobně? 320D mají ještě rozvodový řemen nebo už je to řetěz? apod.
No ja radsi kupoval se zkusenym mechanikem v zádech...(a v Německu!)
Mechanik jsem a beru sebou jednoho toho zkušenýho a samozřejmě to zatím vypadá že taky pojedu pro auto do němec....ale přeci jen rady by se šikly...
Napsal: ned 03.06.2007 15:37
od 3nge
coupe328 píše:Lukes2002 píše:Yngwie píše:Jestli jsi student, tak si kup vymazlenou E36 treba od speedyho a zbytek odloz na servis na necekane vydaje. E46 by te mohla sezrat (znam velmi dobre ze studenskych let --- pred rokem:)).
No auto je to pěkný....ale živit 328i na to prostě nemám....najezdím týdně asi 1000km a benzín se mi nevyplatí...
Pokud jezdis takovyto prubeh km,urcite jezdis dalky..u 328i pocitej prumernou spotrebu 8.5 -9l podobnou jizdou jako s dieslem,kde budes mit 7-8 l ,ale daleko vetsi problemy pri udrzbe,at uz turbo,vstriky,podvozek(tezsi motor)...neresil bych to a sel do 328i

no tak to si nech zdat... kdyz budes mit s 2,8 prumer ten co udavas , tak budes mit s dieslem spotrebu 6 ..... btw motor u dvoulitru dieslu ma temer totoznou vahu jako 2,8... by me zajimalo kam nekteri na ty informace chodi, z takovejhle povidacek vznikaj pohadky o spolehlivosti dieslu...... mozna by si nekteri meli uvedomit , kolik ma nabehano vetsina dieslu.... oproti "drzakum" sestivalcum
Napsal: ned 03.06.2007 18:05
od coupe328
3nge píše:coupe328 píše:Lukes2002 píše:
No auto je to pěkný....ale živit 328i na to prostě nemám....najezdím týdně asi 1000km a benzín se mi nevyplatí...
Pokud jezdis takovyto prubeh km,urcite jezdis dalky..u 328i pocitej prumernou spotrebu 8.5 -9l podobnou jizdou jako s dieslem,kde budes mit 7-8 l ,ale daleko vetsi problemy pri udrzbe,at uz turbo,vstriky,podvozek(tezsi motor)...neresil bych to a sel do 328i

no tak to si nech zdat... kdyz budes mit s 2,8 prumer ten co udavas , tak budes mit s dieslem spotrebu 6 ..... btw motor u dvoulitru dieslu ma temer totoznou vahu jako 2,8... by me zajimalo kam nekteri na ty informace chodi, z takovejhle povidacek vznikaj pohadky o spolehlivosti dieslu...... mozna by si nekteri meli uvedomit , kolik ma nabehano vetsina dieslu.... oproti "drzakum" sestivalcum
No ja to tusil,ze to nekdo napise.Zrejme mas 320d,vid?Ja mel zase 328i,takze jasne,ze kazdy si haji tu svoji
Dejme tomu,vaha podobna,ok,ale to ze diesel je nachylnejsi na problemy,kultivovanost a drazsi servis,z toho se nevykecas

Mam doma taky diesel,tak vim,o cem mluvim.Co se tyce spotreby,je to hodne o tom,kdo auto ridi.Novy majitel jel s 328i za 7,5,pak verim tomu,ze tech 6l by u 320d zajel taky

Ale me je to defakto jedno,at si kazdy vyzkousi,co mu sedi,musi si to poznat na vlastni kuzi.Co se tyce vydrze km,diesel a 6 valce,tak si myslim,ze je to vyrovnane,pri spravne udrzbe tech pul mice daj oba,jen kazdej asi s jinejma nakladama.
Napsal: ned 03.06.2007 18:16
od coupe328
prevzato z tipcars.com
Nedoporucujeme:
320d (100 kW) – do r.v. 2001
Přeplňovaný vznětový řadový čtyřválec, šestnáctiventilový rozvod DOHC, přímé vstřikování paliva rotačním čerpadlem.
Důvody: Pod kapotu BMW se čtyřválec moc nehodí obecně, tento má navíc poměrně hrubý a nekultivovaný chod. Zatímco větší šestiválcový třílitr totiž měl vstřikování common-rail od samého počátku, tak čtyřválec si na něj musel počkat až do roku 2001. Navíc v letech 1998 až 2000 motory trpěly závadami turbodmychadel a přehříváním
Cely clanek zde:
http://auto2.lidovky.cz/clanek_lidovky. ... lanek=1677
tady 328i:
http://magazin.auto.cz/testy/bmw-328i-k ... olech.html
http://magazin.auto.cz/testy/bmw-328ci.html
co se tyce spotreby,mam osobne vyzkouseno i za 8 a to nejsem zadny courak

a vzhledem k tomu,jaky ma ten clovicek nabeh km za tyden,tak jezdi zrejme dost i dalky,tak si myslim ze to tu spotrebu o 2l vyssi u benzinu ma vykoupenu levnejsi udrzbou a komfortnejsim chovanim motoru.To jak pises o drzacich a spotrebe motoru,tak to plati o starych vw motorech 66 a81 kw.

ahojda

Napsal: pon 04.06.2007 08:36
od Atila
Lukes2002 píše:Měl jsem pod rukou Octavii 1.9 TDi 1998(s těmi vibracemi souhlasím), pak pořád trošku traktor v Peugeotu 406 2.0 HDi 2000, pak máme doma novou P 407 2.0 Hdi 2007 ,měl jsem tu čest se pár stovek km provést v Mondeu 2.0 TDci 2002, a jako firemní auto jsem měl Megane 1.5 dci 2005 no a ted mám doma Saxo se starým dieselem který je správně bez udržbový....myslím že moderních nafťáků mi pod rukama pár prošlo...Mě se nafta vyplatí...vrací se mi daň z nafty protože dělám v autodopravě takže mě litr nafty přijde něco okolo 20 korun....proto chci 320 D....
On je kapku rozdil mezi novym naftakem a sest let starou ojetinou co ma nalitano 200.000km. Dnesni diesel se vyplatit tak tech prvnich sto stopadesat tisic, pak uz naklady stoupaji.
Napsal: pon 04.06.2007 09:05
od Lukes2002
Atila píše:Lukes2002 píše:Měl jsem pod rukou Octavii 1.9 TDi 1998(s těmi vibracemi souhlasím), pak pořád trošku traktor v Peugeotu 406 2.0 HDi 2000, pak máme doma novou P 407 2.0 Hdi 2007 ,měl jsem tu čest se pár stovek km provést v Mondeu 2.0 TDci 2002, a jako firemní auto jsem měl Megane 1.5 dci 2005 no a ted mám doma Saxo se starým dieselem který je správně bez udržbový....myslím že moderních nafťáků mi pod rukama pár prošlo...Mě se nafta vyplatí...vrací se mi daň z nafty protože dělám v autodopravě takže mě litr nafty přijde něco okolo 20 korun....proto chci 320 D....
On je kapku rozdil mezi novym naftakem a sest let starou ojetinou co ma nalitano 200.000km. Dnesni diesel se vyplatit tak tech prvnich sto stopadesat tisic, pak uz naklady stoupaji.
O tom nepochybuji....měl jsem tu možnost vyzkoušet obojí ale u mě hraje prim cena nafty...vzhledem k tomu že na litru nafty o proti benzínu ušetřím 8-10 korun tak si myslím že se mi to vyplatí víc než benzín
Napsal: pon 04.06.2007 09:46
od 3nge
coupe328 píše:3nge píše:coupe328 píše:
Pokud jezdis takovyto prubeh km,urcite jezdis dalky..u 328i pocitej prumernou spotrebu 8.5 -9l podobnou jizdou jako s dieslem,kde budes mit 7-8 l ,ale daleko vetsi problemy pri udrzbe,at uz turbo,vstriky,podvozek(tezsi motor)...neresil bych to a sel do 328i

no tak to si nech zdat... kdyz budes mit s 2,8 prumer ten co udavas , tak budes mit s dieslem spotrebu 6 ..... btw motor u dvoulitru dieslu ma temer totoznou vahu jako 2,8... by me zajimalo kam nekteri na ty informace chodi, z takovejhle povidacek vznikaj pohadky o spolehlivosti dieslu...... mozna by si nekteri meli uvedomit , kolik ma nabehano vetsina dieslu.... oproti "drzakum" sestivalcum
No ja to tusil,ze to nekdo napise.Zrejme mas 320d,vid?Ja mel zase 328i,takze jasne,ze kazdy si haji tu svoji
Dejme tomu,vaha podobna,ok,ale to ze diesel je nachylnejsi na problemy,kultivovanost a drazsi servis,z toho se nevykecas

Mam doma taky diesel,tak vim,o cem mluvim.Co se tyce spotreby,je to hodne o tom,kdo auto ridi.Novy majitel jel s 328i za 7,5,pak verim tomu,ze tech 6l by u 320d zajel taky

Ale me je to defakto jedno,at si kazdy vyzkousi,co mu sedi,musi si to poznat na vlastni kuzi.Co se tyce vydrze km,diesel a 6 valce,tak si myslim,ze je to vyrovnane,pri spravne udrzbe tech pul mice daj oba,jen kazdej asi s jinejma nakladama.
Ja se snazim jen sdelit svuj nazor a zkusenosti tazateli. Ja znam z vlastni zkusenosti 320D , 323 a 328 a vim za kolik se s jakym stylem da jezdit.... je to v podstate mezi nama , nazor proti nazoru .... ono se staci podivat na
http://www.spritmonitor.de za kolik se s cim jezdi, to je lepsi nez spekulovat
jinak o tech drzacich od vw co pises, tak je to stejnej system co 320D .. kultivovanost na volnobeh a za studena je s sestivalcem jinde , o tom zadna ,ale je to vykoupeno o dost vyssi spotrebou , netreba si lhat do kapsy..... ze se na bmw klubu budou vyzvedavat sestivalce, to se asi neni cemu divit, tady se totiz dycky skonci u toho , ze je nejlepsi M3

Napsal: pon 04.06.2007 12:18
od FrajerT
No ja som tiež mal pred časom dielmu - chcel som vymeniť svojho veterána za E46 s cenou tak do 300.000,-Sk. Popozeral som kopec inzerátov, rôzne recenzie a študoval staré príspevky a pri tej 320D mi tiež asi vyšlo viac mínusov ako plusov. Známy teraz kúpil 323i, má ju síce len chvíľu ale vyzerá byť spokojný. Ja jazdím diesel už asi 8 rokov (rôzne značky, rôzne typy) ale pri E46-ke by som tiež asi išiel do benzínu.