Stránka 2 z 3

Napsal: pon 20.02.2006 13:53
od arkadiel
Co já vim, samosvor se od obyčejnýho diferáku liší tím, že nerozděluje točivý moment na levou a pravou stranu rovnoměrně. Takže třeba když v zatáčce líp zabírá levá strana, tak na levý je 70% a na pravý 30% krou?áku. Nevidim smysl v tom mít samosvor do hor, protože tam budou snadno klouzat obě kola.
Rozjezdů BMW na sněhu v Praze a okolí jsem si letos užil vrchovatě :roll: Naštěstí vždy byla nablízku dobrá duše, která poctivě zatlačila. Do hor bych se bez řetězů neodvážil.[/quote]

Napsal: pon 20.02.2006 14:28
od Alessino
Diferenciál obecně umožňuje rozdílnou rychlost točení levého a pravého kola hnané nápravy a přeneseně tím pádem i rozdělení točivého momentu. To aby auto zákruty spíš projíždělo a ne prosmýkalo :D , viz. průjezd zatáček motokárou, která nemá diferenciál.

Nesamosvorný diferenciál dovoluje rozdíl jakýkoliv - tj. i častý stav, kdy jedno kolo úplně stojí a druhé se volně protáčí - veškerý točivý moment se přenáší na jedno kolo a to bohužel samozřejmě na to, které klade menší odpor (dáno vlastní kontrukcí diferenciálu, cesta nejmenšího odporu - kdy satelity "radeji obkrouží" zatíženou poloos) .

Samosvorný diferenciál pak zaručuje minimální hranici která je na kolo vždy přenášena - tj. LSD 25% (obvyklé pro BMW) logicky znamená, že minimálně 25% točivého momentu bude přenášenano na kterékoliv kolo.

Na sníh a pod je dle mého názoru lepší samosvor, ale pokud je kluzký terén pod obouma kolama, prokluzují prostě obě, navíc u BMW se pak zadek začne při autě stojícím na místě posouvat/klouzat na stranu

Napsal: pon 20.02.2006 21:52
od Huska
LOPOLO píše:ja sem u 318tky nikdy samosvor nevidel ... :? ... ale dat si ho tam muzes


Já jo třeba 318iA ho mívá často. ... ale u manuálu čtyřvál snad jen iS

Napsal: úte 21.02.2006 10:59
od Hanz
mengi píše:Ne, vazne necekejte ze se samosvorem budete moct jezdit po zasnezenych svazich misto rolby. BMW fakt neni offroad (troufnu si tvrdit, ze ani X5) a samosvor byl konstruovan pro jine ucely.

asi te nekdy svezu pres zasnezenou Vysocinu, treba zmenis pohled na vec :-) jedinej problem vidim v couvani do kopce s bocnim naklonem, tam je lepsi pockat na jaro :-)

Napsal: úte 21.02.2006 11:55
od Peet
Že samosvor je na zimu a sníh zbytečný je podle mě totální kokotina. že ti kloužou obě kola? No jo, ale pořád větší snaha k rozjezdu nebo vyproštění než když se ti točí jen jedno a k tomu ještě to odlehčené...
Jestli nejsem úplně mimo, diferenciál to vyhodnocuje podle rozdílných otáček na levém a pravém kole, podle toho spíná samosvor a přenáší krou?ák na L or P kolo. Jinak já mám třetí BMW a na hory jezdím opravdu často, protože tam mám rodiče a říkám: chlapi, nebojte se toho :wink: ...ale opatrně!!!

Napsal: úte 21.02.2006 16:45
od arkadiel
Máš pravdu, při rozjezdu je důležitý, že samosvor omezí rozdíl otáček, takže se obě kola otáčí. Mně se otáčely obě a stejně jsem se nevyhrabal. Možná kdybych měl supr gumy... Ty teda jezdíš po sněhu bez řetězů?

Napsal: úte 21.02.2006 17:12
od Rejchy
Ty teda jezdíš po sněhu bez řetězů?[/quote]

Stačí mít kvalitní,nebo méně kvalitní ale nové zimní pneu a můžeš s BMW klidně jezdit na ledu.Já jsem letos už párkrát hrnul nárazníkem sníh a to mám jenom Savy S3 8) Ještě že je ten emkovej nárazník tak pevnej :D

Napsal: stř 22.02.2006 10:54
od ondrej
Jestli samosvor na zimu je samozrejme zbytecna otázka. Kdo tvrdí že ne, ví prd.
Jde tedy do 318i dát 25% diferák z nějakého silnějšího motoru??

Napsal: stř 22.02.2006 10:56
od Hanz
nejde o svornost jako o velikost skrine a prevodovy pomer... jeden z 318i mam na prodej, kdyztak SZ

Napsal: stř 22.02.2006 15:02
od Peet
Já jsem z těch co mají bohužel jen jedno auto a je to BMW :) , takže s ním jezdím i na sněhu...i na ledu... M3kovej nárazník je fakt dobrá radlice na sníh, zvláště při snížení:o)...Gumy mám barumky a drží to v poho...ale led je led, sníh je sníh, někdy hold ani gumy nepomůžou, jde o to co pořád hlásí policajti: přizpůsobovat jízdu stavu a povaze vozovky :twisted: . Ne, prostě se to fakt dá...jen doufám, že na základě statistických zákonů to jednou někam nepošlu :roll:

Napsal: stř 22.02.2006 16:01
od RuDoSh
Peet píše:ale led je led, sníh je sníh, někdy hold ani gumy nepomůžou


nesouhlasim, a nikdo z kamosu si po letosni zime nedovoli rict, ze BMW neni na zimu :-) sam jsem nechapal co jsem vyjel a kde jsem se dokazal bez jakekoliv pomoci rozjet (na goodyear ultra grip GW 3) :-)

Napsal: čtv 23.02.2006 08:33
od Peet
RuDoSh píše:
Peet píše:ale led je led, sníh je sníh, někdy hold ani gumy nepomůžou


nesouhlasim, a nikdo z kamosu si po letosni zime nedovoli rict, ze BMW neni na zimu :-) sam jsem nechapal co jsem vyjel a kde jsem se dokazal bez jakekoliv pomoci rozjet (na goodyear ultra grip GW 3) :-)

Dobrá, obracím, samozřejmě jsem to nemyslel tak, že gumy nepomůžou..není to myšleno až tak extrémně jak to vypadá, samozřejmě není jedno, jestli někdo jezdí v zimě na letních a je mi jasné, že dobré zimní gumy udělají své, to že občas ani gumy nepomůžou, za tím si stojím :wink: .
A že BMW je nebo není auto na zimu? No tak jsi možná někam dojel, někam vyjel...gratuluji. Ano, dá se s tím autem v zimě zvládnout s fakt dobrýma gumama i to co projede blbá filcka na protektorech... Prostě ty předpoklady lehkého zadku a pohonu zadních kol jsou jasné...A zátěže do kufru, řešení opravdu dobrých zimních gum a podobná opatření, to podle mě nedělá auto dobrým autem na zimu...

Napsal: čtv 23.02.2006 10:03
od George_D
Peet: No BMW se snažej vyvažovat 50:50 takže ty rozdíly ve váze bych vynechal, ale podle zkušeností se mi s BMW opravdu v zimě jezdí lépe než s předokolkou a ne kvuli driftům. A klidně bych vyzkoušel kam se vyškrábe filcka a kam BMW. O silvestra jsme se 4 auta škrábali na chatu na kopci a já jediný vyjel až k chatě. Podotýkam že všichni měli zimní gumy a všechno kromě mě byly předokolky. Zkusim najít foto, jak si to peugeot 106 hrne do kopce, ale stojí na místě :lol: :wink:

Napsal: čtv 23.02.2006 10:31
od castro
HOOODNĚ velkou roli podle mě hrají taky zkušenosti.

Jednou jsem jel navštívit kamarádku do krušných hor - má chalupu až tam kde končí silnice. Je tam takový milý "kopeček" - zkoušel jsem to asi 30x (s felicií 1.3) a vždycky zbývali jenom asi 2metry. zkoušel jsem všechno. Pak jsem to nechal stát pod kopcem a došel to pěšky.
Kámošky Otec (místní dřevorubec) že prej to vyjede. Tak jsem se snim vsadil o lahev whiskey že to nejde! (žije tam už 30let a felcku má taky) - a vyjel....

Jinak felda mi přijde na zimu uplně best, i když s báwem tolik problémy taky nejsou....

Napsal: čtv 23.02.2006 10:38
od Peet
Deorge_D: vyvážení 50/50? Tak jsem to nemyslel. S těma zátěžema jsem myslel přitížení zadní nápravy.
Tak jak o tom tak píšeš, faktem je, náš mechoš má mercedesa, kámoš má e34 a nemůžou si to vynachválit...a to jezdí na sněhu opravdu hodně, vzhledem k tomu, že je to Bruntálsko, malá Morávka = Jeseníky.
žes na chatu vyjel jen ty? Třeba právě proto, že jsi měl naloženo, měl jsi beztak plný kufr věcí a zatíženou tu nápravu...
Ale možná jsem se jen nechal strhnout mýtem, že bmw na zimu není moc good auto...nebráním se tomu nechat se z toho vyvést...když o tom přemýšlím, já jsem se s bávem vlastně taky dostal všude kam jsem potřeboval... Asi ten mýtus vznikl tím, že sedne někdo z předokolky do báva ve kterém nikdy nejezdil a neumí se s tím zadním náhonem vypořádat...a chvíli trvá, než si člověk zvykne a naučí se... Takže beru co říkáš

Napsal: čtv 23.02.2006 10:58
od Jirka-328
George_D píše:Peet: No BMW se snažej vyvažovat 50:50 takže ty rozdíly ve váze bych vynechal, ale podle zkušeností se mi s BMW opravdu v zimě jezdí lépe než s předokolkou a ne kvuli driftům. A klidně bych vyzkoušel kam se vyškrábe filcka a kam BMW. O silvestra jsme se 4 auta škrábali na chatu na kopci a já jediný vyjel až k chatě. Podotýkam že všichni měli zimní gumy a všechno kromě mě byly předokolky. Zkusim najít foto, jak si to peugeot 106 hrne do kopce, ale stojí na místě :lol: :wink:


Jo BMW má vyvážení blízké 50:50, ale neříkejte mi že BMW na stejných gumách jako přibližně stejně těžká předokolka vyjede víc.
Když porovnám otcovu Lagunu 1.9dCi a mou 328i, tak tam kam on vyjede já sotva z pod kopce dohlídnu 8) Jasný trochu přeháním, ale předokolka v naftě, co má rozložení hmotnosti snad 75:25 má na hnaný gumy prostě zatížený víc, to mi neříkejte...

Jinak je to o zkušenostech, o tom žádná

Napsal: čtv 23.02.2006 11:57
od George_D
No naložen jsem byl to máš pravdu ale taky jsem žil v mýtu a před první zimou se bál, ale opak mi byl pravdou. ten mýtus vzniknul určitě ze žigulíků, který problémy v zimě měly celkem dost, alespon podle mého švagra, kterej furt nadával kam nevyjede, a jeikož BMW je zadokolka tak to přešlo i na ně :lol:

Napsal: čtv 23.02.2006 11:58
od George_D
Jo a z toho teda vyplívá, když v zimě naložíš předokolku, tak nepojede a je lepší mít zadokolku?? :lol:

Napsal: čtv 23.02.2006 12:02
od Pavel H
George_D píše:Jo a z toho teda vyplívá, když v zimě naložíš předokolku, tak nepojede a je lepší mít zadokolku?? :lol:


A nejlepsi byla Skoda 120 :-)
ale vazne, s BMW jsem taky nemel nikdy problem. Kdyz jsem mel nalozenou Feldu, tak problem byl - doslo na retezy, ale s BMW nikdy. A retezy mam jen na Feldu.

Napsal: čtv 23.02.2006 12:12
od Peet
George_D píše:No naložen jsem byl to máš pravdu ale taky jsem žil v mýtu a před první zimou se bál, ale opak mi byl pravdou. ten mýtus vzniknul určitě ze žigulíků, který problémy v zimě měly celkem dost, alespon podle mého švagra, kterej furt nadával kam nevyjede, a jeikož BMW je zadokolka tak to přešlo i na ně :lol:


No vidíš, přesně tak, ten příměr k žigulíkům je dost trefný...stejný princip, stejné problémy...takže pokud to mělo na bmw přejít ze žigulíků, tak dle mě oprávněně...