Stránka 2 z 3
Napsal: pon 20.02.2006 13:53
od arkadiel
Co já vim, samosvor se od obyčejnýho diferáku liší tím, že nerozděluje točivý moment na levou a pravou stranu rovnoměrně. Takže třeba když v zatáčce líp zabírá levá strana, tak na levý je 70% a na pravý 30% krou?áku. Nevidim smysl v tom mít samosvor do hor, protože tam budou snadno klouzat obě kola.
Rozjezdů BMW na sněhu v Praze a okolí jsem si letos užil vrchovatě

Naštěstí vždy byla nablízku dobrá duše, která poctivě zatlačila. Do hor bych se bez řetězů neodvážil.[/quote]
Napsal: pon 20.02.2006 14:28
od Alessino
Diferenciál obecně umožňuje rozdílnou rychlost točení levého a pravého kola hnané nápravy a přeneseně tím pádem i rozdělení točivého momentu. To aby auto zákruty spíš projíždělo a ne prosmýkalo

, viz. průjezd zatáček motokárou, která nemá diferenciál.
Nesamosvorný diferenciál dovoluje rozdíl jakýkoliv - tj. i častý stav, kdy jedno kolo úplně stojí a druhé se volně protáčí - veškerý točivý moment se přenáší na jedno kolo a to bohužel samozřejmě na to, které klade menší odpor (dáno vlastní kontrukcí diferenciálu, cesta nejmenšího odporu - kdy satelity "radeji obkrouží" zatíženou poloos) .
Samosvorný diferenciál pak zaručuje minimální hranici která je na kolo vždy přenášena - tj. LSD 25% (obvyklé pro BMW) logicky znamená, že minimálně 25% točivého momentu bude přenášenano na kterékoliv kolo.
Na sníh a pod je dle mého názoru lepší samosvor, ale pokud je kluzký terén pod obouma kolama, prokluzují prostě obě, navíc u BMW se pak zadek začne při autě stojícím na místě posouvat/klouzat na stranu
Napsal: pon 20.02.2006 21:52
od Huska
LOPOLO píše:ja sem u 318tky nikdy samosvor nevidel ...

... ale dat si ho tam muzes
Já jo třeba 318iA ho mívá často. ... ale u manuálu čtyřvál snad jen iS
Napsal: úte 21.02.2006 10:59
od Hanz
mengi píše:Ne, vazne necekejte ze se samosvorem budete moct jezdit po zasnezenych svazich misto rolby. BMW fakt neni offroad (troufnu si tvrdit, ze ani X5) a samosvor byl konstruovan pro jine ucely.
asi te nekdy svezu pres zasnezenou Vysocinu, treba zmenis pohled na vec

jedinej problem vidim v couvani do kopce s bocnim naklonem, tam je lepsi pockat na jaro

Napsal: úte 21.02.2006 11:55
od Peet
Že samosvor je na zimu a sníh zbytečný je podle mě totální kokotina. že ti kloužou obě kola? No jo, ale pořád větší snaha k rozjezdu nebo vyproštění než když se ti točí jen jedno a k tomu ještě to odlehčené...
Jestli nejsem úplně mimo, diferenciál to vyhodnocuje podle rozdílných otáček na levém a pravém kole, podle toho spíná samosvor a přenáší krou?ák na L or P kolo. Jinak já mám třetí BMW a na hory jezdím opravdu často, protože tam mám rodiče a říkám: chlapi, nebojte se toho

...ale opatrně!!!
Napsal: úte 21.02.2006 16:45
od arkadiel
Máš pravdu, při rozjezdu je důležitý, že samosvor omezí rozdíl otáček, takže se obě kola otáčí. Mně se otáčely obě a stejně jsem se nevyhrabal. Možná kdybych měl supr gumy... Ty teda jezdíš po sněhu bez řetězů?
Napsal: úte 21.02.2006 17:12
od Rejchy
Ty teda jezdíš po sněhu bez řetězů?[/quote]
Stačí mít kvalitní,nebo méně kvalitní ale nové zimní pneu a můžeš s BMW klidně jezdit na ledu.Já jsem letos už párkrát hrnul nárazníkem sníh a to mám jenom Savy S3

Ještě že je ten emkovej nárazník tak pevnej

Napsal: stř 22.02.2006 10:54
od ondrej
Jestli samosvor na zimu je samozrejme zbytecna otázka. Kdo tvrdí že ne, ví prd.
Jde tedy do 318i dát 25% diferák z nějakého silnějšího motoru??
Napsal: stř 22.02.2006 10:56
od Hanz
nejde o svornost jako o velikost skrine a prevodovy pomer... jeden z 318i mam na prodej, kdyztak SZ
Napsal: stř 22.02.2006 15:02
od Peet
Já jsem z těch co mají bohužel jen jedno auto a je to BMW

, takže s ním jezdím i na sněhu...i na ledu... M3kovej nárazník je fakt dobrá radlice na sníh, zvláště při snížení:o)...Gumy mám barumky a drží to v poho...ale led je led, sníh je sníh, někdy hold ani gumy nepomůžou, jde o to co pořád hlásí policajti: přizpůsobovat jízdu stavu a povaze vozovky

. Ne, prostě se to fakt dá...jen doufám, že na základě statistických zákonů to jednou někam nepošlu

Napsal: stř 22.02.2006 16:01
od RuDoSh
Peet píše:ale led je led, sníh je sníh, někdy hold ani gumy nepomůžou
nesouhlasim, a nikdo z kamosu si po letosni zime nedovoli rict, ze BMW neni na zimu

sam jsem nechapal co jsem vyjel a kde jsem se dokazal bez jakekoliv pomoci rozjet (na goodyear ultra grip GW 3)

Napsal: čtv 23.02.2006 08:33
od Peet
RuDoSh píše:Peet píše:ale led je led, sníh je sníh, někdy hold ani gumy nepomůžou
nesouhlasim, a nikdo z kamosu si po letosni zime nedovoli rict, ze BMW neni na zimu

sam jsem nechapal co jsem vyjel a kde jsem se dokazal bez jakekoliv pomoci rozjet (na goodyear ultra grip GW 3)

Dobrá, obracím, samozřejmě jsem to nemyslel tak, že gumy nepomůžou..není to myšleno až tak extrémně jak to vypadá, samozřejmě není jedno, jestli někdo jezdí v zimě na letních a je mi jasné, že dobré zimní gumy udělají své, to že občas ani gumy nepomůžou, za tím si stojím

.
A že BMW je nebo není auto na zimu? No tak jsi možná někam dojel, někam vyjel...gratuluji. Ano, dá se s tím autem v zimě zvládnout s fakt dobrýma gumama i to co projede blbá filcka na protektorech... Prostě ty předpoklady lehkého zadku a pohonu zadních kol jsou jasné...A zátěže do kufru, řešení opravdu dobrých zimních gum a podobná opatření, to podle mě nedělá auto dobrým autem na zimu...
Napsal: čtv 23.02.2006 10:03
od George_D
Peet: No BMW se snažej vyvažovat 50:50 takže ty rozdíly ve váze bych vynechal, ale podle zkušeností se mi s BMW opravdu v zimě jezdí lépe než s předokolkou a ne kvuli driftům. A klidně bych vyzkoušel kam se vyškrábe filcka a kam BMW. O silvestra jsme se 4 auta škrábali na chatu na kopci a já jediný vyjel až k chatě. Podotýkam že všichni měli zimní gumy a všechno kromě mě byly předokolky. Zkusim najít foto, jak si to peugeot 106 hrne do kopce, ale stojí na místě

Napsal: čtv 23.02.2006 10:31
od castro
HOOODNĚ velkou roli podle mě hrají taky zkušenosti.
Jednou jsem jel navštívit kamarádku do krušných hor - má chalupu až tam kde končí silnice. Je tam takový milý "kopeček" - zkoušel jsem to asi 30x (s felicií 1.3) a vždycky zbývali jenom asi 2metry. zkoušel jsem všechno. Pak jsem to nechal stát pod kopcem a došel to pěšky.
Kámošky Otec (místní dřevorubec) že prej to vyjede. Tak jsem se snim vsadil o lahev whiskey že to nejde! (žije tam už 30let a felcku má taky) - a vyjel....
Jinak felda mi přijde na zimu uplně best, i když s báwem tolik problémy taky nejsou....
Napsal: čtv 23.02.2006 10:38
od Peet
Deorge_D: vyvážení 50/50? Tak jsem to nemyslel. S těma zátěžema jsem myslel přitížení zadní nápravy.
Tak jak o tom tak píšeš, faktem je, náš mechoš má mercedesa, kámoš má e34 a nemůžou si to vynachválit...a to jezdí na sněhu opravdu hodně, vzhledem k tomu, že je to Bruntálsko, malá Morávka = Jeseníky.
žes na chatu vyjel jen ty? Třeba právě proto, že jsi měl naloženo, měl jsi beztak plný kufr věcí a zatíženou tu nápravu...
Ale možná jsem se jen nechal strhnout mýtem, že bmw na zimu není moc good auto...nebráním se tomu nechat se z toho vyvést...když o tom přemýšlím, já jsem se s bávem vlastně taky dostal všude kam jsem potřeboval... Asi ten mýtus vznikl tím, že sedne někdo z předokolky do báva ve kterém nikdy nejezdil a neumí se s tím zadním náhonem vypořádat...a chvíli trvá, než si člověk zvykne a naučí se... Takže beru co říkáš
Napsal: čtv 23.02.2006 10:58
od Jirka-328
George_D píše:Peet: No BMW se snažej vyvažovat 50:50 takže ty rozdíly ve váze bych vynechal, ale podle zkušeností se mi s BMW opravdu v zimě jezdí lépe než s předokolkou a ne kvuli driftům. A klidně bych vyzkoušel kam se vyškrábe filcka a kam BMW. O silvestra jsme se 4 auta škrábali na chatu na kopci a já jediný vyjel až k chatě. Podotýkam že všichni měli zimní gumy a všechno kromě mě byly předokolky. Zkusim najít foto, jak si to peugeot 106 hrne do kopce, ale stojí na místě

Jo BMW má vyvážení blízké 50:50, ale neříkejte mi že BMW na stejných gumách jako přibližně stejně těžká předokolka vyjede víc.
Když porovnám otcovu Lagunu 1.9dCi a mou 328i, tak tam kam on vyjede já sotva z pod kopce dohlídnu

Jasný trochu přeháním, ale předokolka v naftě, co má rozložení hmotnosti snad 75:25 má na hnaný gumy prostě zatížený víc, to mi neříkejte...
Jinak je to o zkušenostech, o tom žádná
Napsal: čtv 23.02.2006 11:57
od George_D
No naložen jsem byl to máš pravdu ale taky jsem žil v mýtu a před první zimou se bál, ale opak mi byl pravdou. ten mýtus vzniknul určitě ze žigulíků, který problémy v zimě měly celkem dost, alespon podle mého švagra, kterej furt nadával kam nevyjede, a jeikož BMW je zadokolka tak to přešlo i na ně

Napsal: čtv 23.02.2006 11:58
od George_D
Jo a z toho teda vyplívá, když v zimě naložíš předokolku, tak nepojede a je lepší mít zadokolku??

Napsal: čtv 23.02.2006 12:02
od Pavel H
George_D píše:Jo a z toho teda vyplívá, když v zimě naložíš předokolku, tak nepojede a je lepší mít zadokolku??

A nejlepsi byla Skoda 120
ale vazne, s BMW jsem taky nemel nikdy problem. Kdyz jsem mel nalozenou Feldu, tak problem byl - doslo na retezy, ale s BMW nikdy. A retezy mam jen na Feldu.
Napsal: čtv 23.02.2006 12:12
od Peet
George_D píše:No naložen jsem byl to máš pravdu ale taky jsem žil v mýtu a před první zimou se bál, ale opak mi byl pravdou. ten mýtus vzniknul určitě ze žigulíků, který problémy v zimě měly celkem dost, alespon podle mého švagra, kterej furt nadával kam nevyjede, a jeikož BMW je zadokolka tak to přešlo i na ně

No vidíš, přesně tak, ten příměr k žigulíkům je dost trefný...stejný princip, stejné problémy...takže pokud to mělo na bmw přejít ze žigulíků, tak dle mě oprávněně...