Stránka 2 z 77

Napsal: sob 07.05.2005 12:52
od major
George_D píše:Super, že se tady objevil někdo, kdo tomu rozumí a podělí se o to s námi :wink: Já ted musel koupit plnou syntetiku Paramo a atest BMW tam byl tak doufam že to taková šitka nebude a do další výměny přejedu :lol:

A malej dotaz. Na foru E30 nabízí za dobrou cenu olej do závodních vozů Q8 Formula Advanced 10W40 je to dobrý olej, nebo ne?? Mam motor M42 318Ti 16V :wink:
T
Společnost Q8 je německý výrobce sídlící v Ratingenu.
Olej Advanced 10W-40 nemá se závodnímy vozy nic společného,je to standartní polosyntetika(spíše podstandartní) ve třídě 10W-40.Nehledě na to,že ani sama firma Q8 ho nedoporučuje pro motor tvého vozu.Je doporučován např.pro Felinu 1,3.viz:http://193.111.95.188/index.php?domain=de
S tím paramáckým zázrakem jsi to také moc nevyhrál,ale lepší než Q8.Do tvého motoru patří vzhledem k výkonu a objemu pouze to nejkvalitnější zboží.Jestli máš svoje auto rád tak zapoměň na podobné nabídky jako je ten olej od Q8.
Pánové,já se vám některým divím.Nejdříve si koupíte relativně drahé auto a pak jste ochotni do něj šoupnout ty nejlevnější srágory.
Hergot já snad přece jen udělám pro členy nějaké spejšl ceny na oleje :?: :!: .

Napsal: sob 07.05.2005 15:45
od Petr_1
Jo, to s těma cenama je dobrej nápad. :)

Napsal: sob 07.05.2005 22:53
od Speedy
Díky za odpověď. Ješte dotaz k těm VAT olejům, u nás v práci mi říkali, že je to v podstatě SHell, je v tom něco pravdy?
A teď mě ještě napadlo. Mám jako hodně dalších lidí tady problém, že po ránu nebo po velkém zátěži začnou cvakat hydroštely. Krom jejich výměny, pomůže tomu třeba jiný olej? Díky

Napsal: sob 07.05.2005 22:56
od Speedy
Co říkáš na VAT Syngold 5W40? Hodí se mi do motoru? najeto 250kkm.

Napsal: ned 08.05.2005 17:31
od major
Speedy píše:Díky za odpověď. Ješte dotaz k těm VAT olejům, u nás v práci mi říkali, že je to v podstatě SHell, je v tom něco pravdy?
A teď mě ještě napadlo. Mám jako hodně dalších lidí tady problém, že po ránu nebo po velkém zátěži začnou cvakat hydroštely. Krom jejich výměny, pomůže tomu třeba jiný olej? Díky
Oleje VAT jsou na našem trhu relativně nová značka a nejsou ani příliš rozšířené.Tudíž o nich mnoho nevím.Je pravda,že v současné době je pro některé společnosti výhodnější nakoupit již hotový produkt a dát ho do vlastního balení,než vyvíjet a vyrábět vlastní viz např. Opavská firma HEKRA.Ta přebaluje oleje Mogul.Tak že je docela možné,že VAT něco od Shellu bere,ale vážně tohle nevím.
S těmi hydroštely je to docela problém,bohužel jsi nenapsal jaký olej tam máš teď a jak dlouho.To,že ti hydra cvakají po nastartování až tak zvláštní není protože olej začne správně plnit svoji funkci až když se alespoň trochu zahřeje.Tudíž pokud je studený,nestačí ještě plně vymezovat ventilové vůle.Spíše mě zaujalo to,že ti to cvaká i po tom co tomu dáš trochu za uši.Svědčilo by to o tom,že olej se příliš zahřál a není již schopen plnit svoji funkci.Pokud tam máš teď syntetiku a ještě jsi ji kilometrově nevyjezdil je možná problém v tomto:Synt. oleje jsou sice ve velké většině vysoce kvalitní,ale mají jednu nevýhodu.Pokud jsou totiž tepelně namáhány více než snesou dojde u nich v krátké době k velmi rapidnímu poklesu kvality i když jsi ještě nenajel potřebný počet km.Takto vyčerpaný olej se bohužel pozná jen chem. rozborem.Dělá to např.ústav paliv a maziv v Praze,cena je dle typu rozboru asi od 600Kč do 2000tis.Kč.
Tudíž ti výměna oleje pomoci může,ale je také docela možné že se jedná o mechanickou závadu těch hydroštelů,tudíž je výměna oleje pro kočku.Skus zajet na diagnostiku,tam by ti měli říci více.Na dálku a bez potřebných údajů je to asi stejný jako kdyby jsi chtěl od doktora tímhle způsobem diagnostikovat rakovinu mozku :wink:
Ten olej VAT SynGold 5W-40 dle hodnot co uvádí výrobce není žádnej zázrak a spíše odpovídá kvalitnějším kouskům ve třídě 10W-40.Mrknul bych se pro tvoji 323 po něčem lepším.
Jestli chceš můžu ti poslat ceny na oleje ARAL,dělají 5W-40 v podstatně výkonější verzi než např.VAT.Sice nebude litr za stovku,ale pro kolegy z BMW fóra udělám cenu.Ale rozhodně ti to nenutím,na čtyřech litrech nezbohatnu :cry: spíše je stím více starostí než užitku,raději to prodávám po sudech :D

Napsal: ned 08.05.2005 18:47
od TomasX
Koukám že co jsem nebyl od čtvrtka na netu jste se tady pěkně rozjely, bohužel už jsem tam ten Casrtol 5W30 TXT nalil, doufám že se nic vážnýho nestane? Nechám ho tam max 10tis. km a pak tam dám Mobil co jsem lil do předchozího BMW. Castrol byl zadarmo, mám ho teda vylit? Děkuji Majorovi za perfektní prezentaci olejů, asi tomu fakt rozumíš, nekteří výrobci by s tebe asi neměli radost.

Napsal: ned 08.05.2005 22:47
od major
TomasX píše:Koukám že co jsem nebyl od čtvrtka na netu jste se tady pěkně rozjely, bohužel už jsem tam ten Casrtol 5W30 TXT nalil, doufám že se nic vážnýho nestane? Nechám ho tam max 10tis. km a pak tam dám Mobil co jsem lil do předchozího BMW. Castrol byl zadarmo, mám ho teda vylit? Děkuji Majorovi za perfektní prezentaci olejů, asi tomu fakt rozumíš, nekteří výrobci by s tebe asi neměli radost.
Tome,neříkám zde nic coby jsi si nemohl sám při troše námahy sehnat na netu.
A neboj,všechno rozhodně nevím.Přes oleje jsou mnohonásobně větší šíbři než já.Jenom se prostě v tomhle oboru už nějaký ten pátek pohybuju a jelikož je to mimo mýho chleba i můj koníček,tak se o tom snažím čerpat informace,kde to jen jde.A to,že za ta léta poznáš i nějaké ty praktiky různých firem z oboru,je nabíledni.No a když jsem zjistil jak se tu prakticky všichni v tomhle oboru plácáte,tak mi to nedalo.Vždy? já se tu od jinejch kluků dozvěděl zase spoustu jinejch věcí,o kterejch jsem neměl ani páru a které mi výrazně pomohli.Tak proč bych nepomohl i já,když o těch olejích trochu něco vím.
Ten Castrol co jsi tam nalil je asi SOFTEC PLUS 5W-30,že?Sice nevím co máš za káru,ale neboj nic se ti sní nestane.Tento olej není určen pro prodloužené výměnné lhůty.Nicméně je vhodnější pro vozy,které mají dobrý chladič oleje.Takže do výkonného motoru bez kvalitního chlazení oleje se pro letní provoz příliš nehodí.Při vyšších provozních teplotách může mít problém se stabilitou olejového filmu,který chrání součásti motoru před kovovým stykem.Holt tomu nesmíš ve velkym horku dávat moc za uši.

Napsal: ned 08.05.2005 23:10
od major
TomasX píše:Koukám že co jsem nebyl od čtvrtka na netu jste se tady pěkně rozjely, bohužel už jsem tam ten Casrtol 5W30 TXT nalil, doufám že se nic vážnýho nestane? Nechám ho tam max 10tis. km a pak tam dám Mobil co jsem lil do předchozího BMW. Castrol byl zadarmo, mám ho teda vylit? Děkuji Majorovi za perfektní prezentaci olejů, asi tomu fakt rozumíš, nekteří výrobci by s tebe asi neměli radost.
A omlouvám se Tome,v jednom z dřívějších příspěvků jsem napsal,že ten Softec 5W-30 je určen pro prodloužené výměnné lhůty aniž bych si to ověřil,ale není.Jak vidíš tak všechno rozhodně nevím.Střelil jsem to od boku protože většina firem dělá ty třicítky jen pro prodloužené výměnné lhůty.Ještě jednou se omlouvám.

Napsal: pon 09.05.2005 07:43
od Jirka-328
TO MAJOR:
To koukám jak se poradna rozjela a doufám v odpověď na mou otázku...

Mám 328i 200tkm a doteď tam byl minimálně poslední 4roky TOTAL Q 9000 0W40. Jenže mi to veme tak 2litry oleje do výměny ( měním tak po 13tkm - podle diod na tachu ). No a setkal jsem se s názorem když tam dám polosyntetiku 10W40 tak bych si mohl pomoct páč to bude trochu hustší.... Otázkou je jestli přechod z plný na polo neublíží motoru. Co jsem zjiš?oval tak by nemělo.

Dal bych tam TOTAL Q 7000 10W40 může být???

Díky za odpověď, Jirka

Napsal: pon 09.05.2005 09:22
od major
Jirka-328 píše:TO MAJOR:
To koukám jak se poradna rozjela a doufám v odpověď na mou otázku...

Mám 328i 200tkm a doteď tam byl minimálně poslední 4roky TOTAL Q 9000 0W40. Jenže mi to veme tak 2litry oleje do výměny ( měním tak po 13tkm - podle diod na tachu ). No a setkal jsem se s názorem když tam dám polosyntetiku 10W40 tak bych si mohl pomoct páč to bude trochu hustší.... Otázkou je jestli přechod z plný na polo neublíží motoru. Co jsem zjiš?oval tak by nemělo.

Dal bych tam TOTAL Q 7000 10W40 může být???

Díky za odpověď, Jirka
Čus Jirko,Quartz 9000 0W-40 je solidní produkt,ale jak to tak vypadá tak tvůj mazel jezdil před tím na něco podstatně horšího.Stalo se pravděpodobně toto:starší oleje na minerálním základě mají větší sklon k tvorbě úsad než oleje syntetické, protože se jedná o produkty v nižších cenových hladinách, tak jim někteří výrobci nedopřávají tolik aditiv proti tvorbě úsad jako u dražších druhú olejů(ale není to pravidlem) .Je více než pravděpodobné, že olej který jsi tam měl před tím Quartzem byl nějaká horší polosyntetika s vyšším podílem minerálního základu a ne právě dobře oaditivovaný. V průběhu používání se ti uvnitř motoru vytvořily karbony.Po aplikaci výkonného oleje obsahujícího silná aditiva proti tvorbě úsad se ti ten karbon prostě rozpustil.To by sice špatné nebylo ,kdyby ale nebyly odstraněny i úsady, které ti vymezovali vůle v různých částech motoru, tedy i na různých guferech a o-kroužcích. Z výše zmíněných důvodů u tebe pravděpodobně dochází k prolínámí oleje do spalovacího prostoru kde pochopitelně shoří. Nejlepší řešení je motor přetěsnit, hlavně gufera na klice, vačkách a těsnící kroužky na ventilech. Změna oleje na 10W-40, je také možné , ale nejisté řešení.
Hořením motorového oleje ve spal. prostoru se výrazně rychleji tvoří karbony, které se usazují v prostoru pístních kroužků což může vést k zapečení a nepohyblivost pístních kroužků a následné utvoření lesklých ploch ve válci ohlazením.To zapříčiní snížení komprese a ještě větší průnik oleje do spal.prostoru.Potom pomůže jen výbrus a nový píst a kroužky(no a samo ještě ty gufera a těsnění)tento stav se projevuje bílím čoudem z výfuku(pokud ti nerupla hlava a nespaluješ antifreze).
Tak že co ti poradit,no asi nejlepší bude když tam zkusíš nalít tu polosynt. 10W-40 a budeš pečlivě sledovat, zda ti spotřeba klesla či ne. Pokud ti spotřeba neklesne po druhé výměně alespoň o půl litru,tak bych to raději nechal přetěsnit.

Napsal: pon 09.05.2005 11:41
od Speedy
2 Major: Díky o5 za radu. Jinak tam mám 5w-40 myslím nějaký REPSOL, ale nevím jaký, už si to nepamatuju. Mám najeto na něj asi 8kkm, ale to cvakání není si myslím tak závislí na stáří oleje. Začne to cvakat vždy, když to fakt honím, třeba na okruhu nebo při slalomu. Chladič oleje tam není a asi nejjednoduší tam bude dát budík s teplotou oleje, podle toho by se to dalo poznat, jestli se přehřívá nebo ne. Jinak na diagnostice poznaj pr, jestli jsou hydra v pytli nebo ne, navic by chtely vymenit všechny a to se mi nechce pri ceně 500,-*24 :-)

Napsal: pon 09.05.2005 11:44
od Speedy
jinak tacena toho oleje by mne zajímala, budu brzo menit, sviti mi posledni zelený čtvereček :-) jo a olej mi to nežere, přesto se ptám, jaká je šance, že se po tolika km zanesou pístní kroužky? Stačí pro zlepšení těsnosti motoru (myslím spalovacích prostor) dát nové kroužky a nové gufera na ventily?

Napsal: pon 09.05.2005 12:43
od Dande
Ja mám Tdso a dávám Castrol Magnatec 5w 40 full syn.Uz sem ho menil 6-7 krat a stale mi zere tak 2 litry na 15 tisic ale to je spis turbem mam olej v sani zatim na nej seru nejsou kacky na repas.Jenom takovej informativni prispevek.Takze kdyz mam chladic oleje tak sem na tom dobre su rad zase sem o neco chytrejsi.

Napsal: pon 09.05.2005 13:12
od toretto
major píše:Jak tak koukám asi bude lepší když sem hodím souhrnně pár základních faktů a rad pro oleje do BMW :


hmm.. nechtelo by se ti treba udelat nejakou tabulku s doporucenymi oleji?? treba
.
.
motor 2,5 24V VANOS - olej ten, ten nebo ten
.
.

btw: co bys tedy doporucoval pro tento motor? :)

Kazdopadne, klobouk dolu pred Tvymi vedomostmi..

Napsal: pon 09.05.2005 13:17
od RuDoSh
toretto píše:
major píše:Jak tak koukám asi bude lepší když sem hodím souhrnně pár základních faktů a rad pro oleje do BMW :


hmm.. nechtelo by se ti treba udelat nejakou tabulku s doporucenymi oleji?? treba
.
.
motor 2,5 24V VANOS - olej ten, ten nebo ten
.
.

btw: co bys tedy doporucoval pro tento motor? :)

Kazdopadne, klobouk dolu pred Tvymi vedomostmi..


to by se z toho asi podelal :-)

kdyz si prectes cele tohle tema tak ti bude jasne, ze pokud jsi tam lil polosyntetiku tak uz tam nelij plnou, ale naopak muzes, a ze na oleji nemas setrit a brat evropske oleje od znamych znacek :-)

Napsal: pon 09.05.2005 13:25
od toretto
RuDoSh píše:to by se z toho asi podelal :-)

kdyz si prectes cele tohle tema tak ti bude jasne, ze pokud jsi tam lil polosyntetiku tak uz tam nelij plnou, ale naopak muzes, a ze na oleji nemas setrit a brat evropske oleje od znamych znacek :-)


no uznavam ze by toho bylo dost, ale predpokladam, ze do vetsiny motoru by ty oleje byly stejny.. :wink:
no prave ze potom co jsem si precetl cele tema jsem nejak zacal pochybovat o tom, ze clovek muze jit a koupit drahej olej od zname znacky s tim ze ma v ruce kvalitni a vydanym penezum odpovidajici produkt.. :!: krome toho kdyz potom jeste zacal kombinovat objemy a pod., tak jsem se ztratil uplne :D

ne... myslim, ze takova tabulka by byla docela fajn.. kdyz by mi nekdo dodal podklady, klidne bych ji udelal..

Napsal: pon 09.05.2005 13:28
od Vlasta
major píše:A omlouvám se Tome,v jednom z dřívějších příspěvků jsem napsal,že ten Softec 5W-30 je určen pro prodloužené výměnné lhůty aniž bych si to ověřil,ale není.Jak vidíš tak všechno rozhodně nevím.Střelil jsem to od boku protože většina firem dělá ty třicítky jen pro prodloužené výměnné lhůty.Ještě jednou se omlouvám.
Částečně máš pravdu, ale dělá se i Castrol TXT 5W-30 se specifikací BMW LL01, takže s prodlouženým intervalem výměny - long life.

Napsal: pon 09.05.2005 13:29
od Vlasta
Vlasta píše:
major píše:A omlouvám se Tome,v jednom z dřívějších příspěvků jsem napsal,že ten Softec 5W-30 je určen pro prodloužené výměnné lhůty aniž bych si to ověřil,ale není.Jak vidíš tak všechno rozhodně nevím.Střelil jsem to od boku protože většina firem dělá ty třicítky jen pro prodloužené výměnné lhůty.Ještě jednou se omlouvám.
Částečně máš pravdu, ale dělá se i Castrol TXT 5W-30 přímo se specifikací BMW LL01, takže s prodlouženým intervalem výměny - long life.

Napsal: pon 09.05.2005 14:10
od major
Dande píše:Ja mám Tdso a dávám Castrol Magnatec 5w 40 full syn.Uz sem ho menil 6-7 krat a stale mi zere tak 2 litry na 15 tisic ale to je spis turbem mam olej v sani zatim na nej seru nejsou kacky na repas.Jenom takovej informativni prispevek.Takze kdyz mam chladic oleje tak sem na tom dobre su rad zase sem o neco chytrejsi.

S těma chladičema oleje to zase tak jednoduché není,v případě že např. namontuješ dodatečný chladič je dobré mít někde umístěné teplotní čidlo.Olej má svoji ideální provozní teplotu a může se stát,že instalací příliš předimenzovaného chladiče nedojde k ohřátí oleje na jeho provozní teplotu.

Napsal: pon 09.05.2005 14:18
od major
toretto píše:
major píše:Jak tak koukám asi bude lepší když sem hodím souhrnně pár základních faktů a rad pro oleje do BMW :


hmm.. nechtelo by se ti treba udelat nejakou tabulku s doporucenymi oleji?? treba
.
.
motor 2,5 24V VANOS - olej ten, ten nebo ten
.
.

btw: co bys tedy doporucoval pro tento motor? :)

Kazdopadne, klobouk dolu pred Tvymi vedomostmi..
Na to fakt asi čas nenajdu,sehnat technické listy od všech lepších olejů pro srovnání je nadlidský výkon.
A znovu tedy opakuji:Nejlepší poměr cena/výkon mají v současnosti oleje třídy 5W-40.A výrobce,kde se s kvalitou u olejů vyšší třídy nespleteš, jsem tu již také uváděl.